Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:42

Urko

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:47

mindim.. ik krijg een blanco pagina bij de link maar wil hem wel graag lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:48

Hij staat een bladzijde eerder ook, misschien dat daarom de link misgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:48

Mindim schreef:
Ik weet niet of ik dat rapport al had geplaatst, het gaat over Keto (LP) en Tilikum. Dit rapport is geschreven door voormalig trainers van Seaworld.

http://www.marineconnection.org/docs/keto-tilikum-express-stress-of-orca-captivity.pdf

Echt een anrader om te lezen, verklaart de agressie jegens elkaar, zoals ook morgan u ondervind en waar dat toe kan leiden. Kandu is er eentje.
Citaat:
The wound was self-inflicted as she collided with another whale in a display of dominance. Over the next 45 minutes, and in view of the
public, she slowly bled out, spouting blood from her blowhole until she died.
Inclusief foto van een bloedspuitende Kandu. Dus iedereen die die stootjes en dergelijke allemaal zo onschuldig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:49

Misschien lukt het nu? Het downloaden duurt even.
Bij mij doet ie het nog steeds :D
Bedankt dat je het even wilt lezen.
Zoals je filmpje ook zegt, veel orka's gaan dood in gevangenschap, maar hier wordt vrij snel bij langs gesurfd. Bijvoorbeeld de reden waarom. De dieren halen in verhouding zeer lage leeftijden in vergelijking met de wilde variant.
Orka's hebben onderling strijdt, maar hebben geen uitweg, daar is de ruimte te klein voor. Dieren worden in aparte bassins gezet met metalen buishekken, zelfs door deze hekken gaat de strijd door. Verder worden deze hekken vooral gebruikt om in te bijten uit verveling met het gevolg dat hun gebit stuk gaat. De tanden worden uitgeboord, omdat pulp een bacteriele infectie kan geven (kort verteld).
Orka's die uren achtereen dobberen uit verveling.
De 'negatieve' kant wordt meer ondersteund met materiaal dan de 'positieve kant' . Als iemand goed onderbouwende feiten kan neerleggen waarom het goed is die dieren in gevangenschap te houden, dan zou ik dat graag lezen.
Maar een filmpje zoals jij hebt geplaatst zou in verglijking met paarden, door een pennymeisje geschreven kunnen zijn. Ze houden van hun trainer, krijgen restaurant vis, de dokter komt en volop speelgoed en een massage. Er wordt helemaal voorbij gegaan aan de wilde natuur van deze dieren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:57

Mindim schreef:
Alles in dat filmpje wordt ik triest van, hoe alles wordt goed gepraat. De dieren hebben het goed want ze krijgen medische zorg en speeltjes.
Die dieren worden preventief volgepropt met antibiotica, want ze hebben nogal eens wat onder de leden en een zieke orka wil het publiek niet zien, want dan wordt de discussie weer opgelaaid, hun tanden uitgeboord, omdat ze zich te pletter vervelen. Speelgoed wordt weerhouden als ze vervelend zijn. Ze dobberen vaak wat aan de oppervlakte uit verveling. Worden ingesmeerd met zonnebrand omdat hun tank niet voldoende schaduw biedt tegen de zon, want het is niet diep genoeg. 2 bakken van de 7 in SW zijn dieper dan een orka lengte. Er is veel onderlinge agressiviteit.
Orka hebben meerdere trainers en als alles zo geweldig was, gebeurden er niet zo vaak incidenten tussen orka's en trainers, sommigen met de dood die er op volgt.

Persoonlijk vind ik helemaal niets positiefs aan het filmpje, iets wat krom is wordt recht gepraat.

Die dieren worden niet volgepropt met antibiotica. Ik heb zelf wekenlang aan een stuk de vis voorbereid. Het enige wat eringepropt word is anticonceptie anders krijgen ze veel te veel nakomelingen en eens in de zoveel tijd een vitamineshot omdat de vis door invriezen nogal wat vit verliest. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er speelgoed word onthouden of contact met soortgenoten of dat een dier een dag geen voer krijgt..

Ik weet dat er vroeger ontzettend veel fouten zijn gemaakt, zeker wat betreft, voeren, verrijking en training en zeker door het chloor wat er in het water zat, maar die fouten kunnen mensen niet terug draaien. Gelukkig is alles een heel eind verandert en komt de gezondheid en het welzijn van de dieren nu wel op de eerste plaatst.

Ik weet dat dit een eindeloze discussie is. Maar ik blijf erbij dat die zeezoogdieren echt wel goed gehouden worden. Beter dan een gemiddelde koe, varken, kip of paard. Heb genoeg stages gelopen op diverse bedrijven om mijn conclusies daaruit te trekken. Zowel bij dolfijnen als varkensbedrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:00

Waar heb jij weken lang vis voorbereid dan? Bij de orka's.

Kijk hoe koeien en varkens gehouden worden ben ik ook triest over, maar snap niet zo goed wat dat met orka's te maken heeft. Ik denk dat niemand vrolijk wordt van de meeste dierhouderijen hier in nederland. Ik eet dat ook niet, ik eet alleen biologisch vlees, waar ik weet waar het vandaan komt. Maar goed, het gaat hier niet over koeien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-12 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:02

Artikel net geheel gelezen. Als je leest over dieet (ze geven orka's vissies die ze normaal NIET eten, waar ter wereld ze ook zwemmen), de vinnen, het sterftecijfer, de ziektes, de afgebroken tanden met alle gevolgen vandien doordat ze ze kapot rammen op de metalen hekken.. HOE kan dan iemand nog voor dit soort parken zijn? Hoe??? Leg mij dat alsjeblieft uit.

En dan nog krijgen we die misselijkmakende blije updates van de kraamkamer te lezen. Dan heb je en boter op en een plaat voor je hoofd. Walgelijk gewoon.

Mindim schreef:
Ik weet niet of ik dat rapport al had geplaatst, het gaat over Keto (LP) en Tilikum. Dit rapport is geschreven door voormalig trainers van Seaworld.

http://www.marineconnection.org/docs/keto-tilikum-express-stress-of-orca-captivity.pdf

Echt een anrader om te lezen, verklaart de agressie jegens elkaar, zoals ook morgan u ondervind en waar dat toe kan leiden. Kandu is er eentje.
Citaat:
The wound was self-inflicted as she collided with another whale in a display of dominance. Over the next 45 minutes, and in view of the
public, she slowly bled out, spouting blood from her blowhole until she died.
Inclusief foto van een bloedspuitende Kandu. Dus iedereen die die stootjes en dergelijke allemaal zo onschuldig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:04

Urko, mag ik vragen wat de redenen zijn dat je vind dat orka's goed gehouden worden?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:07

Als je zelf een beetje logisch mijn posten terug leest weet je welke parken ik het over heb... ik heb in meerdere parken stage gelopen in europa en ik heb gewoon met eigen ogen gezien hoe het er aan toe gaat. Ik heb met de dieren gewerkt, met de trainers, met het publiek, met de schoonmaakploeg en ook met de dierenartsten. Geloof dat ik genoeg achter de schermen ervaring heb om mijn eigen conclusie daar uit te trekken en verder te kijken dan internet groot is zeg maar.

Ik krijg de link echt niet geopend, heb vanalles geprobeerd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:08

Mindim.. dat heb ik al 100 keer verteld in verschillende posten in dit topic... ik zou zeggen bladder terug en lees ze nu eens goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:13

Raar, anderen kunnen hem wel openen.
Waarschijnlijk heb ik al je posts prima gelezen, maar dit topic wordt al aardig groot, dus pardon me, als ik niet alles nog weet.
Maar goed zal ze nog eens lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:21

Je hebt stage gelopen in een park op mallorca met 4 dolfijnen en je hebt onder het bad in LP doorgelopen. Wat je daar precies deed, staat nergens vermeld.

Verder vind je een wild en een gedomesticeerd dier precies hetzelfde en definieer jij goede zorg doordat er goede medische zorg aanwezig is.

Hier trouwens hetzelfde rapport, maar op een andere site, misschien dat je die wel kunt openen en misschien kun je uitleggen waarom trainers aldaar zo'n andere ervaring als jij hebben met orka's.
http://theorcaproject.wordpress.com/2011/01/20/keto-tilikum-express-stress-of-orca-captivity

Misschien kun je me uitleggen waarom een orka in gevangenschap met al die goede zorg zoveel korter leeft dan een orka in het wild.
Waarom ze hun trainers en elkaar aanvallen als alles zo mooi en fijn is.
Waarom de vrouwelijke orka's al zoveel jongen krijgen op zo'n jonge leeftijd en wat daar goed aan is.

Nogmaals als je met goede redenering kunt onderbouwen waarom die dieren het zo goed hebben, dan lees ik dat graag hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:41

Tilikum in een holding tank na de aanval op Mevrouw Brancheau. Die holding tanks zijn wel erg ondiep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:51

Dit is volgens mij Tilikums aanval op Brancheau, ze heeft het niet overleefd.

en nog een SW killer whale aanval, dit maal door Shamu

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:01

denk dat dit nog we het meest educatieve is wat orka's ooit in gevangenschap hebben kunnen laten zien aan publiek...

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:03

dat is echt niet tilikum
en dat is een man geen vrouw

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:04

oww en mindim,die aanvallen worden hier vergoeilijkt onder het mom van "spelen"

en dat paarden ook wel eens hun baasje trappen of zelfs doden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:20

JPTinkers schreef:
dat is echt niet tilikum
en dat is een man geen vrouw

Dat eerste filmpje die ik liet zien is wel degelijk tilikum en hier nog es.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:23

dat is zelfde filmpje
is trouwens al een oud filmpje

tilikun het toch een kromme vin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:25

JPTinkers schreef:
dat is zelfde filmpje
is trouwens al een oud filmpje

tilikun het toch een kromme vin?

Dat van die vin heb je gelijk in! Vreemd, staat meerdere malen bij dat dit de dood is van Brancheau. You tube het maar eens.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:27

nee hoor je ziet duidelijk dat dit een man is
heb t filmpje al eens eerder gezien

brancheau zou ook bij haar staart gepakt zijn en onderwater getrokken zijn
ze had echt lange haren en de persoon op t filmpje is toch echt mannelijk en al kalende

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:34

Man of vrouw, Tilikun of niet, dat geeft alleen maar aan dat het dus niet incidenteel is ;) Het zou niet eens mogen gebeuren wat er te zien is op die filmpjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:35

Excuus, mijn fout, ik weet dat ze het in een staart had en dat wil nog wel eens tegen je lijf plakken.

Bij deze een filmpje over Tilikum, een jaar nadat het gebeurd is. Ze hebben hem daar aardig laten verpieteren. Deze oud trainster wist niks van de 30 voorvallen dier er al gebeurd waren, eer ze er kwam werken, is haar niets over verteld. Ze verteeld dat de orka's zeer gestressed zijn en ook dat het sociaal niet in orde is.