Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Ik weet niet of ik dat rapport al had geplaatst, het gaat over Keto (LP) en Tilikum. Dit rapport is geschreven door voormalig trainers van Seaworld.
http://www.marineconnection.org/docs/keto-tilikum-express-stress-of-orca-captivity.pdf
Echt een anrader om te lezen, verklaart de agressie jegens elkaar, zoals ook morgan u ondervind en waar dat toe kan leiden. Kandu is er eentje.Inclusief foto van een bloedspuitende Kandu. Dus iedereen die die stootjes en dergelijke allemaal zo onschuldig vindt.Citaat:The wound was self-inflicted as she collided with another whale in a display of dominance. Over the next 45 minutes, and in view of the
public, she slowly bled out, spouting blood from her blowhole until she died.
Mindim schreef:Alles in dat filmpje wordt ik triest van, hoe alles wordt goed gepraat. De dieren hebben het goed want ze krijgen medische zorg en speeltjes.
Die dieren worden preventief volgepropt met antibiotica, want ze hebben nogal eens wat onder de leden en een zieke orka wil het publiek niet zien, want dan wordt de discussie weer opgelaaid, hun tanden uitgeboord, omdat ze zich te pletter vervelen. Speelgoed wordt weerhouden als ze vervelend zijn. Ze dobberen vaak wat aan de oppervlakte uit verveling. Worden ingesmeerd met zonnebrand omdat hun tank niet voldoende schaduw biedt tegen de zon, want het is niet diep genoeg. 2 bakken van de 7 in SW zijn dieper dan een orka lengte. Er is veel onderlinge agressiviteit.
Orka hebben meerdere trainers en als alles zo geweldig was, gebeurden er niet zo vaak incidenten tussen orka's en trainers, sommigen met de dood die er op volgt.
Persoonlijk vind ik helemaal niets positiefs aan het filmpje, iets wat krom is wordt recht gepraat.
Mindim schreef:Ik weet niet of ik dat rapport al had geplaatst, het gaat over Keto (LP) en Tilikum. Dit rapport is geschreven door voormalig trainers van Seaworld.
http://www.marineconnection.org/docs/keto-tilikum-express-stress-of-orca-captivity.pdf
Echt een anrader om te lezen, verklaart de agressie jegens elkaar, zoals ook morgan u ondervind en waar dat toe kan leiden. Kandu is er eentje.Inclusief foto van een bloedspuitende Kandu. Dus iedereen die die stootjes en dergelijke allemaal zo onschuldig vindt.Citaat:The wound was self-inflicted as she collided with another whale in a display of dominance. Over the next 45 minutes, and in view of the
public, she slowly bled out, spouting blood from her blowhole until she died.