Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:46

March schreef:
Persoonlijk zou ik liever Duck voeren dan Rodi. Rodi burgers vind ik net kleffe plakken karton en Duck iets minder. Prins heb ik geen ervaring mee

Ik vond het net andersom, die van rodi is echt rauw gemalen vlees waar nog bloed uit komt en die van duck zijn van die grijs/bruine schijven, die vond ik meer op karton lijken, net zoals die van Prins, maar ze eten het goed, en over anderhalve maand is het al weer op.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:48

Ik heb trouwens mijn poelier gebeld en die had gemalen kippenkarkassen en ander kippenvlees en die verkocht dat voor 1 euro per kilo.
Ik vond dat wel goedkoop.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:07

darwin schreef:
March schreef:
Persoonlijk zou ik liever Duck voeren dan Rodi. Rodi burgers vind ik net kleffe plakken karton en Duck iets minder. Prins heb ik geen ervaring mee

Ik vond het net andersom, die van rodi is echt rauw gemalen vlees waar nog bloed uit komt en die van duck zijn van die grijs/bruine schijven, die vond ik meer op karton lijken, net zoals die van Prins, maar ze eten het goed, en over anderhalve maand is het al weer op.

Ik heb nooit Rodi gevoerd, maar ging dat laatst een keer in de supermarkt halen omdat ik vergeten was vlees uit te halen na een vastendag. Omdat ik ze toch wat wilde geven heb ik dus dat maar gehaald (400 grams verpakking) omdat dat sneller ontdooit dan hompen vlees natuurlijk. Ik kon echt geen rauw gemalen vlees daarin ontdekken, het was echt een grijze kartonnen massa. (Toch maar eens nog in dat schap kijken of het wel rodi was. Weet het nu eigenlijk niet meer zeker haha)

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:38

Op dit moment veel, ze is vorige week bevallen van 9 pups dus het kan niet op.
Wat krijgt ze, karnemelk, 500 gram vers (carnivoer,smuldier,rodie,lotgering)ik wissel dat af, dan nog cavom puppiebrok en verder staat er de hele dag een bak brokken waar ze naar hartelust van kan eten.
Ik moet zeggen het gaat prima zo moeders en pups zijn dik tevreden.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:39

Het gaat trouwens om een friese stabij.

patpen

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:50

De jonge duitse herder (9 maanden) krijgt Royal Canin german sheppard junior brok. Op advies van de dierenarts; zij heeft een achterstand opgelopen omdat moeder is overleden bij de geboorte.
De kruising shih tzu x malthezer (5,5 jaar en 3/4 shih tzu) krijgt Royal Canin shih tzu brokken.
Beide honden dus alleen brokken. Als de shih tzu geen zin heeft, of het is te druk om haar heen, laat ze de brokken gewoon staan. De herder eet altijd, meerdere kleinere porties over de dag verdeeld.

Beide katten krijgen hier brokjes en voor ontbijt en diner een klein beetje blik van Felix. Een van de katten is nog maar net 1 week hier dus moet nog binnen blijven. De andere kater gaat wel naar buiten en brengt soms cadeautjes mee in de vorm van ratten en vogels. In principe gaan die de kliko in.

Kortom: bij mij geen vers vlees maar alleen droge brokken.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:24

patpen schreef:
De jonge duitse herder (9 maanden) krijgt Royal Canin german sheppard junior brok. Op advies van de dierenarts; zij heeft een achterstand opgelopen omdat moeder is overleden bij de geboorte.
De kruising shih tzu x malthezer (5,5 jaar en 3/4 shih tzu) krijgt Royal Canin shih tzu brokken.
Beide honden dus alleen brokken. Als de shih tzu geen zin heeft, of het is te druk om haar heen, laat ze de brokken gewoon staan. De herder eet altijd, meerdere kleinere porties over de dag verdeeld.

Beide katten krijgen hier brokjes en voor ontbijt en diner een klein beetje blik van Felix. Een van de katten is nog maar net 1 week hier dus moet nog binnen blijven. De andere kater gaat wel naar buiten en brengt soms cadeautjes mee in de vorm van ratten en vogels. In principe gaan die de kliko in.

Kortom: bij mij geen vers vlees maar alleen droge brokken.

Wij hebben een shih tzu x yorkshire maar die laat ook zomaar 1 of 2 dagen haar voer staan ik maak me daar helemaal niet druk om. Ik voer trouwens gewoon brok en vers kan net zo goed hoor.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 06:56

Nogmaals:
Brok en vlees op 1 dag voeren kan zeer lastig zijn voor het maag/darm gestel van de hond. Dit wordt dus ook afgeraden.

Dat een DA zulke brokken aanbeveelt verbaasd me niets. Toch wel appart dat juist op kvv/barf honden in het juiste tempo opgroeien. Eigenlijk geen groeispurten meemaken, en groeipijn iets onbekends is. Dus juist met een herder met groeiproblemen had ik mij op het vlees gericht. (En durf ook te wedden dat het "niet willen eten" probleem van je andere hond opgelost zou worden door over te stappen op natuurlijke voeding!)

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:29

Wendy_Komen schreef:
Nogmaals:
Brok en vlees op 1 dag voeren kan zeer lastig zijn voor het maag/darm gestel van de hond. Dit wordt dus ook afgeraden.

Dat een DA zulke brokken aanbeveelt verbaasd me niets. Toch wel appart dat juist op kvv/barf honden in het juiste tempo opgroeien. Eigenlijk geen groeispurten meemaken, en groeipijn iets onbekends is. Dus juist met een herder met groeiproblemen had ik mij op het vlees gericht. (En durf ook te wedden dat het "niet willen eten" probleem van je andere hond opgelost zou worden door over te stappen op natuurlijke voeding!)

De honden hebben hier een hele dag brok staan en kunnen dus zelf eten als ze willen, s,morgens krijgen ze een portie vers, en dat gaat al 22 jaar prima zo ;) .

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:26

Wendy_Komen schreef:
Nogmaals:

De herder heeft helemaal géén groeiproblemen! Alleen was zij geen mollige pup omdat zij de "vette" moedermelk gemist heeft. Duits herder teefje hoort tussen de 55-60 cm te worden; zij is 58 cm. Nog steeds niet mollig maar mooi slank zoals het hoort (gewicht bij deze hoogte ligt rond de 28 kilo en dat weegt zij nog niet). De Duitse herder groeit in 15 maanden uit; de eerste 12 maanden gaat de groei in de botten zitten, de laatste 3 maanden in de spieren). Het ras staat bekend om een gevoelig maag-darm stelsel, voor mij ook een reden om geen vers vlees met brok af te wisselen of langzamerhand om te zetten op volledig vlees.
Groeispurten of groeipijnen heb ik niet meegemaakt met deze herder (dit is de 3e herder die wij hebben).
De kleine hond wil graag rust hebben om te eten, niets meer, niets minder. Als er te veel om haar heen gebeurt, laat ze de brokjes staan. Bij haar hebben we wel een tijdje vlees erbij uitgeprobeerd (toen we alleen haar nog hadden na het plotseling overlijden van de vorige herder) maar ook dat liet ze staan als het te onrustig was. Nu is er sinds 1,5 week een nieuwe kat in huis en daar moet ze aan wennen. Maar ze zijn allebei levendig en absoluut niet ondervoed. De kleine hond laat trouwens hooguit 1x per week 1 maaltijd half staan.....
In de tijd dat ik nog bij de dierenarts werkte als dierenartsassistente, heb ik het wel eens doorgesproken over wel/niet vers vlees voeren. Volgens hem was het niet noodzakelijk om vlees te voeren omdat tegenwoordig de brokken van goede kwaliteit zijn, zeker de merkbrokken.
Overigens koop ik de RC brokken niet bij de DA zelf dus hij heeft er geen voordeel bij.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:44

patpen schreef:
De herder heeft helemaal géén groeiproblemen! Alleen was zij geen mollige pup omdat zij de "vette" moedermelk gemist heeft. Duits herder teefje hoort tussen de 55-60 cm te worden; zij is 58 cm. Nog steeds niet mollig maar mooi slank zoals het hoort (gewicht bij deze hoogte ligt rond de 28 kilo en dat weegt zij nog niet). De Duitse herder groeit in 15 maanden uit; de eerste 12 maanden gaat de groei in de botten zitten, de laatste 3 maanden in de spieren). Het ras staat bekend om een gevoelig maag-darm stelsel, voor mij ook een reden om geen vers vlees met brok af te wisselen of langzamerhand om te zetten op volledig vlees.
Groeispurten of groeipijnen heb ik niet meegemaakt met deze herder (dit is de 3e herder die wij hebben).
De kleine hond wil graag rust hebben om te eten, niets meer, niets minder. Als er te veel om haar heen gebeurt, laat ze de brokjes staan. Bij haar hebben we wel een tijdje vlees erbij uitgeprobeerd (toen we alleen haar nog hadden na het plotseling overlijden van de vorige herder) maar ook dat liet ze staan als het te onrustig was. Nu is er sinds 1,5 week een nieuwe kat in huis en daar moet ze aan wennen. Maar ze zijn allebei levendig en absoluut niet ondervoed. De kleine hond laat trouwens hooguit 1x per week 1 maaltijd half staan.....
In de tijd dat ik nog bij de dierenarts werkte als dierenartsassistente, heb ik het wel eens doorgesproken over wel/niet vers vlees voeren. Volgens hem was het niet noodzakelijk om vlees te voeren omdat tegenwoordig de brokken van goede kwaliteit zijn, zeker de merkbrokken.
Overigens koop ik de RC brokken niet bij de DA zelf dus hij heeft er geen voordeel bij.

Ik meende ook uit je tekst op te maken dat de herder 'groeiproblemen' had omdat je zei dat ze een achterstand had. :)

Goeie brokken... Ze zijn er wel maar dat zijn mijns inziens zeker niet de merkbrokken. Dat de DA dat zegt verbaast me niet, aangezien die meestal gesponsord worden door merkbrokken.

Een goede brok vind ik een brok op basis van vlees, en helaas zijn 9 van de 10 brokken op basis van granen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:04

patpen schreef:
Volgens hem was het niet noodzakelijk om vlees te voeren omdat tegenwoordig de brokken van goede kwaliteit zijn, zeker de merkbrokken.

Dat is hetzelfde als om te zeggen: We kunnen allemaal astronauten voer eten. Zit alles in....

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:05

Een rol van Bullspirit :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:54

Wendy_Komen schreef:
Dat is hetzelfde als om te zeggen: We kunnen allemaal astronauten voer eten. Zit alles in....

Is ook een optie :Y). Wordt iedereen lekker slank van!
Vroeger aten de honden gewoon met de pot mee, kregen ze niets van. Tegenwoordig moet het allemaal duur, vers of apart. Ik zie daar het nut niet van in. Voorlopig blijft de herder nog op de RC brok staan tot ze volgroeid is, daarna gaat ze over op een ander merk. De DA heeft niet gezegd dat ik RC [u]moest[u] nemen alleen dat ze een volwaardige brok moest hebben. Ik heb de keus gemaakt voor RC na meerdere merken op internet met elkaar vergeleken te hebben.
Tijdens de studie voor DA-ass en mijn tijd in de praktijk heb ik wel het eea geleerd over voeding. Wij voeren al ruim 21 jaar droge brokken en dat bevalt prima. In vers vlees zit ook een hoop troep wat er oorspronkelijk niet in hoort te zitten. Het "natuurlijke" is er in de loop der jaren afgegaan dankzij de antibiotica en groeihormonen.
Er is genoeg keus, ieder voert zijn/haar dier naar eigen voorkeur.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:57

Ik kreeg het advies dog lovers gold te voeren, minder graan meer vlees(poeder) klopt dat?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:24

patpen schreef:
Vroeger aten de honden gewoon met de pot mee, kregen ze niets van.

Ik heb even geen zin om een link er bij te zoeken, maar onderzoek wees uit dat honden die brok gevoerd krijgen gemiddeld 8 jaar oud worden, honden die met de pot mee-eten gemiddeld 10 jaar en versgevoerde honden worden gemiddeld zo'n 12 jaar oud.

Vanmorgen hadden de hond en katten runderhart, vanavond eendennekken.

Voor het weekend ontdooien we weer een heel konijn (naja, wel schoongemaakt, dus geen vacht of organen). Kunnen ze lekker aan de gang hier! Mijn lief heeft het idee opgevat om voor de website filmpjes te maken hoe de hond en katten botvlees verorberen, dan post ik ze hier ook wel :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:41

Chubby schreef:
Ik heb even geen zin om een link er bij te zoeken, maar onderzoek wees uit dat honden die brok gevoerd krijgen gemiddeld 8 jaar oud worden, honden die met de pot mee-eten gemiddeld 10 jaar en versgevoerde honden worden gemiddeld zo'n 12 jaar oud.

Vandaar dat mijn honden op brokken gemiddeld 16 jaar worden en de katten 20 jaar :Y) (omdat het zo slecht is........)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:48

Ik neem aan dat ook jou bekend is hoe dergelijke gemiddeldes berekend worden om enigszins betrouwbaar te zijn?

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:49

S;ochtend Royal Canin brokken, S'avonds Natudog vlees.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:07

patpen schreef:
Chubby schreef:

Vandaar dat mijn honden op brokken gemiddeld 16 jaar worden en de katten 20 jaar :Y) (omdat het zo slecht is........)

Toch maar eens beginnen met roken, want daar is mijn opa 90 mee geworden! ;-)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:32

Inderdaad, een hond die oud wordt op brok wordt dat ondanks zijn dieet, een hond die oud wordt op rauw/barf/etc wordt dat dankzij zijn dieet.... :roll:

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:45

weinig activiteit hier :D

ik wou maar even melden dat mijn hond en katten 2 maandjes op kvv hebben gestaan en de hondentrimster (die niet wist dat het voer is veranderd) zei dat de hond haar vacht enorm verbeterd was, hoe kon dat toch zo ineens? :D Sinds vandaag staan ze volledig op barf en het gaat echt supergoed! Er is nog niks echt geweigerd, behalve dat ik kat twijfelde bij het opeten van een sardientje en toen was de andere er ineens mee weg...dus hij heeft de kans nog niet gehad omdat sardientje goed te proeven helaas :P Maar de rest gaat er tot nu toe zonder aarzelen, in, hele kuikens, kippen nekken, hartjes, kalkoenvlees..no problemo, dus ik ben heel tevreden

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:44

Ja, nu je 't zegt :+ 't Is hier een beetje stil op het moment!

Vandaag eten ze hier runderlever/nier en haaskarkas. En vanochtend hebben ze haaskarkas en paardenvlees gehad, maar dat was eigenlijk nog van gisteravond. Was nog té bevroren. Heb hier de laatste tijd vaker last van nu de temperatuur wat minder hoog ligt, dus ben vandaag wat extra ontdooibakken gaan shoppen zodat ik er eerder en meer uit de vriezer kan halen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:25

Ik heb afgelopen vrijdag weer ruim 150kg vlees opgehaald :D (komt van SW) Maar ik had zelf geloof ik maar een kilootje of 50 ;) Volgend weekend moet ik 10kg paard ophalen, dat gaan we dan voor het eerst uitproberen.

Vandaag heeft Bommie geitennek gehad en Mac eendenrug en lamsstaart. Gisteren hadden ze rundersnijlingen.

Ik moet zeggen dat sinds ik de honden op barf heb staan, er nog nooit zoveel mensen tegen ons gezegd hebben dat de honden er echt heel erg goed uitzien. Sommige mensen stoppen zelf met de fiets en auto :o :P en dat komt vast niet alleen maar omdat Mac sowieso een goed gelukte Husky is haha! Bommie is super afgevallen sinds ze barft, die was altijd een paar kg te zwaar. Nu heeft ze een mooie taille. :) Dus ik ga nooit meer naar brokken ;) Maar ieder z'n ding...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:12

Hee, weer een beetje leven :D.

Hier staan de honden sinds een week of 2 op Lotgering. Ze doen het er goed op, en ze vinden het ook lekker. Ik heb alle pakjes los in de vriezer gegooid, dus het is elke dag weer een verassing wat ze krijgen :').