Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:08

Myra87 schreef:
kimmie261 schreef:
ja ik voer kvv en ze krijgen hier pens en kipkarkassen bijgevoerd,maar meer voor het lekker hoor,dus ze hebben vanmiddag kippepoten gekregen en krijgen vanavond nog gewoon kvv als avond eten...

en ahv halen we ergens bij groningen,en lotgering haalt hij nu in heerhugowaard,maar daar werkt ie vlakbij (10km daarvandaan) maar ahv en lotgering hebben dealer adressen,dus je kan kijken of er in de buurt ergens in de buurt waar je woont een dealer zit...

lotgering is 1.75 de kilo,ahv 2.00 de kilo...

Goedkoper zelf, 65 eurocent de pond maakt 1.30 de kilo, of bereken je bezorgkosten mee



je hebt helemaal gelijk! het is zelfs goedkoper 58 ct de pond....zat ff in de war met een ander merk..

en ik heb zelf al mijn puppen groot gebracht met kvv met kunstmatig calcium,en dat gaat prima hoor...ze komen dan zeker geen calcium tekort..zie ook zelf niet het probleem van kunstmatig toegevoegd calcium eerlijk gezegd...en ik voer nu nog steeds kvv's met toegevoegde calcium.

en ik zette mijn puppen meteen over bij thuiskomst,meestal krijg je een zak brokken mee,die laat ik de andere honden opeten en puppen krijgen dezelfde dag nog kvv :) ,en ik heb 2 puppen groot gebracht op bibi,en 2 op ahv...

kleine kimmie vrat de eerste dag hier een kilo kvv op..brokjes liet ze staan.

en ik weeg nooit af,ik geef zoveel als een pup wil eten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:39

Heb die heisa om toegevoegde calcium of echte botten nooit zo begrepen dat het slechter zou zijn?
Ik denk dat je aan KVV al een hele goede zet maakt

kimmie261 schreef:
en ik weeg nooit af,ik geef zoveel als een pup wil eten :j


Dat gaat bij Donna niet die eet zich echt dood :D

Laika genieten hoor! Ik ben vanmiddag ook op een stoeltje in de zon gaan zitten toen Donna eten kreeg;
Groentemix, geitenyoghurt met fazantkarkas, rundvlees en pancreas. :Y)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:42

Ik heb nu mijn pup van 6 maanden ook over gezet op KVV, hij wou zijn brokjes niet meer het enige wat hij wou was de bak van de oudere hond uit lebberen :')
Baal alleen dat ik een klein vriesvakje heb in de koelkast en geen ruimte heb voor een vriezer erbij :n

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:23

op welke kvv staat jouw pup en hoe lang al??

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:33

Nijn kan je geen vriezer boven plaatsen? Mijne staat boven.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:45

Sinds gisteren, smuldier en rodi :)
Ben nu op zoek naar winkels die ook andere merken verkopen maar waar ik niet een uur voor onderweg hoef te zijn :\

Boven? Bij de buren? Gaat dus niet lukken :))

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:18

Carnibest heeft bijvoorbeeld al 10 verkooppunten in Den Haag :j

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:28

Ja maar Den Haag is niet klein, ben afhankelijk van OV en ga niet de hele stad door voor een winkel waar ze 1 soort KVV hebben ;)

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:36

ik heb vandaag duck gehaald, ben benieuwd hoe ze dat vind.
ook kon ik carnibest meenemen maar dat doe ik de volgende keer maar...

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:10

Pup staat nu een paar dagen op Orijen, lust het wel graag, maar ontlasting is maar dunnetjes, morgen weer een duck-dag, en dan nog even een paar dagen proberen, wil eerst kijken of het ook vast wordt voor ik een grote zak aanschaf.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:13

Wij rijden 7km om het vlees voor Jua te halen :+
Dan halen we wel meteen genoeg voor een tijdje, maar liever goed voer dan weinig moeite.

Die van mij eet zich ook dood als ze krijgt hoeveel ze eet kimmie261 :Y)
En als ze zich dan nog nie dood gegeten heeft, krijgt ze vast een maagtorsie

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:31

ik heb nog nooit en hondje gehad wat zich dood at,ja nu ze groot zijn,maar dan zit er wel een rem op,maar als pup,nee hoor,mogen eten wat ze willen...en dat over vele malen per dag..

zeg dat er in een rottweiler pup gemiddeld 800 a 1000 gram per dag gaat :)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:01

zitake schreef:
Pup staat nu een paar dagen op Orijen, lust het wel graag, maar ontlasting is maar dunnetjes, morgen weer een duck-dag, en dan nog even een paar dagen proberen, wil eerst kijken of het ook vast wordt voor ik een grote zak aanschaf.

Zo is het hier ook; mijn pup heeft vandaag voor het eerst 100% Orijen gekregen (voorheen mengde ik nog haar puppyvoer wat we van de fokker mee hadden gekregen er doorheen) en ook haar poepie is erg dunnetjes :\ . Gisterenavond stonk ze voor het eerst ook als een oordeel %) ...
Wat bedoel je met "duck-dag", krijgt ´ie dan alleen eend?
Mijne krijgt af-en-toe 2 eetlepels hüttenkäse door d´r brokken, of een fikse scheut wortelsap; vind ze beide geweldig :j .

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:02

Onze hond ging ook eerst wat aan de dunne toen hij 100% op Orijen ging. Was met 2 dagen over geloof ik. Daarna geen last meer gehad :) Overgangsfase

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:15

Okay, zoiets dacht ik al, maar het is altijd fijn als iemand dat kan bevestigen ;) .

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:15

Onze labrador-op-leeftijd krijg nu alleen nog Duck Uitmuntend, een compleet vers voer (diepvries). In het verleden kreeg hij ook Farmfood-brok, waar ik ook heel tevreden over was, maar sinds zijn maag van slag was na een metacamkuur, geven we hem alleen nog maar Duck. MIsschien dat we over een tijdje weer die brok gaan invoeren, dat is makkelijker meenemen met vakantie i.p.v. diepvriesvlees.

Van de dure commerciële merken werden we niet zo gelukkig, zoals Eukanuba, tjonge wat ging die hond daarvan stinken zeg (winderigheid %) )

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:17

Evelli schreef:
Onze hond ging ook eerst wat aan de dunne toen hij 100% op Orijen ging. Was met 2 dagen over geloof ik. Daarna geen last meer gehad :) Overgangsfase

overgangsfase is volop aan de gang dan, meneer stinkt dan ook naar zuivere poep ;), alleen er kwam daarstraks geen poep.
Sterre: Hij krijgt 1 a 2 dagen in de week duck-versvoeding (compleet), daar is de poep wel super op.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:24

Mijn hond had geen problemen met de overgang naar Orijen, maar was van kleins af aan al vlees gewent dus ontgiften was er niet bij.

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:39

maar met rauw had hij ook geen problemen, nuja even afwachten dus.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:46

O dat is wel heel vreemd, Donna had op Orijen overigens redelijk goede drollen beter dan op welke brok dan ook. Toch ben ik uiteindelijk gaan barfen omdat dr ontlasting daarop het minst en het best is.

Ik heb hier nog wel Orijen staan hoor, en dat gaf ik haar laatst nadat ze dat een hele tijd niet had gehad en toen was ze toch wat aan de dunne.

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:49

ah ik maak even het zakje op en kijk hoe het er dan uitziet :). maar gister was hij toch behoorlijk aan de dunne. maar we zien wel :)

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:55

Ik ben verkooppunt van een KVV en ik heb klanten die uit Duitsland bij Arnhem komen om vlees te halen. Toch toppie wat sommige mensen ervoor over hebben. Dat is toch bijna een uur rijden namelijk.

Even wat dunnere ontlasting kan zeker bij een pup gewoon de overschakeling zijn hoor. Moet met een paar dagen wel goed zijn natuurlijk.

Mijn hondjes krijgen alleen vlees en hebben ook wel eens een dag wat dunnere poep.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:44

kimmie261 schreef:
ik heb nog nooit en hondje gehad wat zich dood at,ja nu ze groot zijn,maar dan zit er wel een rem op,maar als pup,nee hoor,mogen eten wat ze willen...en dat over vele malen per dag..

zeg dat er in een rottweiler pup gemiddeld 800 a 1000 gram per dag gaat :)


Dat hangt misschien wel wat af va het ras. Bij de meeste Bassets hoef je dat niet te proberen. Als ik die pup van mij zie die eet maar door als die de kans krijgt. Die eet overigens ook een kilo per dag met begrenzing.


Wat betreft de dunne ontlasting. Ik voer hier Barf en KVV en ook hier hebben ze wel eens wat dunnere ontlasting.

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:43

vandaag eerste ontlasting mooi, dus dacht al joehoe! tweede ontlasting wel in combi met stress, niet zo vast meer, hoop dunne poep weer, en stinken :).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:12

Hier waren beide poepies vandaag zoals ze moeten zijn :+ !