Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:50

Laureas, ik zou het eerst een paar maanden tot een jaar aankijken. Vaak gaat het mis wanneer de hormonen opspelen en dat kan even duren.
Ik hoop natuurlijk dat het goed blijft gaan!
Hier ging het mis toen het popje broeds werd. Ze werd toen heel dominant en joeg Mango door de hele kamer heen. En wanneer ze apart los waren bleef ze Mango terroriseren terwijl hij in zijn kooi zat. Hij durfde toen ook zijn kooi niet meer uit.
Ze zaten natuurlijk wel in aparte kooien, maar helaas kreeg Mango totaal geen rust.
In het begin was ze ook lief hoor! Pas later kwam het gedonder helaas. Ze is nu weer bij de oude eigenaresse.

DGM

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Ziet er leuk uit zo Laureas!

Nee de potentiele adoptant voor hem gaat niet door. Hij had heel veel verschillende soorten kromsnavels in 1 kooi en daar moest onze opvanger bij :=

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Hoe lang hebben jullie het dan geprobeerd? Wanneer kunnen ze broeds worden?
Voorlopig zet ik ze in aparte kamers. Tegen de zomer zou ik graag een volière in de tuin plaatsen waar ze allebei in kunnen, mocht het klikken.
Zou het kunnen dat Mango wat timider is? Ik merk hier dat Rico totaal niet onder de indruk is van Kiki en zelfs achter haar aan vliegt.
Ze vertelde me trouwens ook over de caique dat het niet zou werken, maar Rico en Kiwi doen het net uitstekend samen. Ze hebben ook hetzelfde temperament.