Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:47

mijn vader mocht er niks over zeggen,dat klopt inderdaad
alleen dat het geen prettige aanblik gaf.

en bedoel je mij,dat ik speel met onwaarheden op gevoel?
dat is namelijk niet zo
want wat hebben de dieren eraan als ik lieg?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:54

ThePast03 schreef:
Snoevie schreef:
klopt.
maar die worden vaak wel iets beter behandeld.

verder ben ik het met je eens,alleen ging daar de discussie niet over

Onzin, de honden daar worden perfect behandeld door mensen die groot dierenliefhebber zijn en het ook verschrikkelijk vinden dat dit soort honden moeten worden ingeslapen dankzij hun bazen.

Natuurlijk komt het de bezitters van dit soort honden veel beter uit om onwaarheden over deze asiels te verspreiden want daar trek je mensen mee. Op het gevoel spelen met onwaarheden heet zoiets.

ja er zijn inderdaad asiels die goed voor de hondjes zorgen..
maar helaas ook asiels die dat niet doen..
ze doen er zelfs aan belangenverstregeling bij de AID
er is een schouwer van de AID die naast haar schouwwerk de pitbullachtigen in haar asiel gooit.. vervolgens krijgt zij weer een flink bedrag per dag per hond van de AID..
zo schouwt zij dus elke hond die ze voor zich heeft als pitbullachtige.. n gooit ze vervolgens in haar eigen asiel om zo lekker haar eigen portomoneete spekken..
en dit is geen banketstaaf.. dit is echt en staat zwart op wit dat ze dit doet..

http://www.vwstn.nl/home.html
hier kan je het lezen als je iets naar beneden scrollt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:06

LimaGentle schreef:
en dit is geen banketstaaf.. dit is echt en staat zwart op wit dat ze dit doet..

Dus als iets op een internetpage staat is het volgens jou de waarheid?

Maar zelfs als de honden zo slecht af waren in een laserasiel is het dus te meer zaak om de kopers van dit soort honden nog harder aan te pakken.
Zonder deze kopers komen dit soort honden namelijk niet in een laserasiel.

Geen van mijn honden hier loopt risico om ooit in zo'n asiel terecht te komen. Knipoog

Wat je ook aanhaalt, het verandert de realiteit niet: De kopers zijn de schuldigen, niemand anders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:09

dat zegt limagentle toch ook niet?
zij geeft ook alleen maar informatie aan.

en dan zou je dat over de websites wat je net typte tegen wat meer mensen hier moeten zeggen,aangezien de pro en anti pitbull sites en bijttesten en nare stukjes ons om te oren vliegen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:10

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Dus als iets op een internetpage staat is het volgens jou de waarheid?

Maar zelfs als de honden zo slecht af waren in een laserasiel is het dus te meer zaak om de kopers van dit soort honden nog harder aan te pakken.
Zonder deze kopers komen dit soort honden namelijk niet in een laserasiel.

Geen van mijn honden hier loopt risico om ooit in zo'n asiel terecht te komen. Knipoog

Wat je ook aanhaalt, het verandert de realiteit niet: De kopers zijn de schuldigen, niemand anders.

er staat eenuitreksel van de KvK bij.. lijkt me waarheid genoeg..

daarbij komt dat indrdaad die pupkopers gestraft moeten worden..
maar ook de fokkers want daar begint het probleem al bij
als er geen fokkers waren, waren er geen onschuldige hondjes.. dieafgemaakt worden..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:10

Hoe geraken die honden vrijgesproken?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:11

ben ik ook wel benieuwd naar,en waarom sommigen toch zo enorm lang in het laserasiel zitten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:15

Snoevie schreef:
ben ik ook wel benieuwd naar,en waarom sommigen toch zo enorm lang in het laserasiel zitten?

omdat voordat een rechtzaak begint er altijd een hele lange wachttijd is.. vaak worden rechzaken uitgesteld omdat er zogenaamd belangrijkere zaken zijn...
ook als bv de hond is vrijgesproken kan het OM in hoger beroepgaan tegen die uispraak, dan duurt het nog weer maanden voordat de zaak weer voorkomt..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:16

Maar hoe kan je in hoger beroep gaan, tegen het houden van illigale honden? Wat zijn dan bv de argumenten?

Edit bedoel vrijgesproken Bloos
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-06-07 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:16

gut net alsof je het over misdadigers hebt..............pak liever de eigenaren ipv de hond als crimineel te behandelen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:18

katiavl schreef:
Maar hoe kan je in hoger beroep gaan, tegen het houden van illigale honden? Wat zijn dan bv de argumenten?

nou.. als bv de hond geschouwd is door een onafhankelijke schouwer als NIET pitbullachtige.. dan is de hond volgens die schouwer ook niet illegaal

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:22

LimaGentle schreef:
maar ook de fokkers want daar begint het probleem al bij
als er geen fokkers waren, waren er geen onschuldige hondjes.. dieafgemaakt worden..

De fokkers verdwijnen vanzelf als er geen pupkopers meer zijn, ook de fokkers worden in stand gehouden door de pupkopers.
Al zouden de fokkers verdwijnen dan nog gaan mensen naar België om daar een pup te halen.
Die fokkers zijn dus bijzaak.

Het zijn gewoon de pupkopers en voor die pupkopers zoeken jullie excuses en die willen jullie ook nog steunen.
Bovendien presenteren jullie de RAD wet als de schuldige, terwijl er geen hond had afgemaakt hoeven worden toen de pitbullwet kwam.

Met alles omdraaien is niemand geholpen en zeker de honden niet.

Hetzelfde geldt voor de zogenaamde waarheidsfoto's over de pitbull. Het enige wat je hiermee bereikt is dat onervaren mensen denken dat het makkelijke honden zijn.
Een pitbullachtige moet je niet presenteren als een schoothond, is zelfs een belediging naar het type hond toe. Wat dat betreft vind ik "hondjes" ook enorm minachtend voor een pitbullachtige.

Laat een pitbullachtige in zijn waarde en erken dat zo'n hond alleen in super ervaren en super verantwoorde handen thuishoort en niet in Nederland.
Dan kom je serieus en verantwoord over en zul je ook uit andere hoeken steun krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:24

Snoevie schreef:
gut net alsof je het over misdadigers hebt..............pak liever de eigenaren ipv de hond als crimineel te behandelen

Het zijn de eigenaren die ervoor zorgen dat hun hond als crimineel behandeld wordt, in een laserasiel terecht komt en wordt afgemaakt.
Als dit soort pupkopers verdwijnt, verdwijnen dit soort toestanden ook....

De verantwoorde en ervaren hondeneigenaar heeft gewoon een hond met FCI papieren en heeft nooit met dit soort dingen te maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:27

welke waarheidsfoto's bedoel je dan,bedoel je mijn foto?

ik wil ermee aangeven dat ze in goede ervaren handen ook leuk en lief kunnen zijn.

en wie draait er dan de dingen om?
je mag toch je eigen mening geven,over hoe je zelf denkt dat het is?

en dat betekend dus dat je in andermans straatje moet praten wil je steun krijgen?

en ThePast03,dat zeik ik toch ook al............zucht
ik zeg toch ook dat de eigenaars aangepakt moeten worden,lees alsjeblieft

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:29

ThePast03 schreef:
griebels schreef:
Klopt daar voelt de hond niets van, maar die maanden daarvoor in een laserasiel zitten daar voelen ze wel iets van Ja

Wat dat betreft moet je dan ook maar aktie gaan voeren voor alle honden in de normale asiels.
Die zitten precies hetzelfde en vaak nog veel langer.

Maar worden wel beter verzorgd, uitgelaten en krijgen ook voldoende te eten...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:31

Snoevie schreef:
welke waarheidsfoto's bedoel je dan,bedoel je mijn foto?

ik wil ermee aangeven dat ze in goede ervaren handen ook leuk en lief kunnen zijn.

en wie draait er dan de dingen om?
je mag toch je eigen mening geven,over hoe je zelf denkt dat het is?

en dat betekend dus dat je in andermans straatje moet praten wil je steun krijgen?

en [*olduser*],dat zeik ik toch ook al............zucht
ik zeg toch ook dat de eigenaars aangepakt moeten worden,lees alsjeblieft

Jouw foto met bijbehorend onderschrift geeft wel een vreemde waarheid over hoe pitbulls werkelijk zijn voor beginnende hondeneigenaren.
Vraag me af wat de waarheid volgens jou is? Een lieve en makkelijke gezinshond voor iedere jan met de pet? Zo komt het geheel wel over, zeker op iemand die geen of weinig ervaring heeft met honden en de hondenwereld.
Het had een stuk beter geweest als je er gelijk bij gezet had dat dit soort honden strikt verboden is in Nederland, mensen weten anders niet waar ze die informatie moeten krijgen als ik dit topic zo doorlees.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:35

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-06-07 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:36

griebels schreef:
Maar worden wel beter verzorgd, uitgelaten en krijgen ook voldoende te eten...

En jij druft te beweren dat ze in de laserasiels niet genoeg verzorgd worden en niet voldoende te eten krijgen?
Zou daar graag een keiharde bron van willen zien dan, want ik weet beter.
En een keiharde bron zijn geen foto's op die website, voordat we daar weer mee aankomen.

Ten eerste zie ik nergens een bewijs dat dit in een laserasiel is gebeurd en ken ik honden die heel wat slechter uit een gewoon dierenpension kwamen. Doorligplekken, behoorlijke bijtwonden die opgelopen waren tijdens het speeluurtje en behoorlijk vermagerd omdat de hond in een vreemde omgeving slecht wilde eten....

Misschien moet ik daar ook eens foto's van maken en die online zetten met een mooi verhaal, zeker weten dat ik heel wat steun ga krijgen. Waarvoor weet ik zelf ook niet, maar het gaat om het idee. Haha!

Overigens worden in het dierenasiel bij mij in de buurt de honden niet uitgelaten.[/quote]

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:37

In het kort heb ik het doorgelezen en het uit alweer in een welles nietes verhaal .
Vindt het niet kunnen dat honden omdat ze niet de juiste papieren hebben worden afgemaakt .
Een papier zegt niks over het karakter van een hond.
Spijtig genoeg zie ik in mijn omgeving toch nog al te vaak mensen met dit soort honden er op een compleet foute manier mee omgaan wel of geen papier doet niet ter zake.
Wederom blijkt dat de dieren de dupe worden van de mensen zoals in het verleden het heden en de toekomst zou blijven gebeuren.
Wanpraktijken in asiels is al helemaal iets wat niet door de beugel zou moeten kunnen .
Hoop dan ook voor de honden en de eigenaren in de toekomst dat de waarheid aan het licht komt.
Ook naar de mensen toe waarbij hun hond de dupe is geworden van deze praktijken .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:38

LimaGentle schreef:
katiavl schreef:

nou.. als bv de hond geschouwd is door een onafhankelijke schouwer als NIET pitbullachtige.. dan is de hond volgens die schouwer ook niet illegaal

Ok dank je, en de gene die vrijgesproken is nu voldeed toch aan de pitbullachtige wet? Of niet?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:38

nee ThePast03,mijn foto geeft geen rare waarheid,juist een goede.
het zijn echt leuke en lieve gezinshonden.

MAAR: wel in ervaren en goede handen!dat heb ik al gezegd.
ze zijn natuurlijk verboden met een reden,dat heb ik ook nooit ontkend.

wat ik ermee wil zeggen,is dat er ook goede kanten aan deze dieren zijn,aangezien hier iemand in dit topic verkondigde dat deze dieren geen goede kanten hebben,en dat is niet eerlijk

*edit: en wat vind je dan van de mensen die foto's en filmpjes plaatsen van nare gebeurtenissen met pitbullachtigen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:41

Gitta schreef:
Vindt het niet kunnen dat honden omdat ze niet de juiste papieren hebben worden afgemaakt .
Een papier zegt niks over het karakter van een hond.

Deze wet is er al sinds begin jaren 90 en er was een goede overgangsregeling waardoor geen hond had hoeven worden afgemaakt. Zelfs de pups die toen nog in de baarmoeder zaten mochten gewoon oud worden.

Dat er nu nog steeds van dit soort honden worden ingeslapen is te danken aan de mensen die zo nodig een hond willen die verboden is in Nederland en dat heeft niets te maken met wel of geen goed karakter. Daar is de pitbullwet ook helemaal niet op gebaseerd.

Een papier is in dit geval super belangrijk en iemand die zich voldoende verdiept heeft in dit soort honden en de hondenwereld weet dat.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:44

katiavl schreef:
Ok dank je, en de gene die vrijgesproken is nu voldeed toch aan de pitbullachtige wet? Of niet?

De hond die vrijgesproken is, is geschouwd als 100% stafford en is dus vrijgesproken. Het gaat in heel de pitbullwet niet om de staffs, het gaat erom dat pitbulls verboden zijn. Ze zijn bang dat een kruising of papierloze hond pitbullbloed heeft. De stafford is niet verboden, de pitbull is dat. Dat is het hele gezeik.

En daarbij worden er ook 100% pitbulls in nesten van 100% stafford fokkers gelegd zodat je een pitbull hebt met stafford papieren. Dus de wet klopt gewoon niet

En ThePast03, hier worden de honden wel uitgelaten. En het laserverhaal... er worden niet voor niets voerzakken ingezameld en geleverd aan honden die in laser zitten Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:45

Snoevie schreef:
nee [*olduser*],mijn foto geeft geen rare waarheid,juist een goede.
het zijn echt leuke en lieve gezinshonden.

MAAR: wel in ervaren en goede handen!dat heb ik al gezegd.
ze zijn natuurlijk verboden met een reden,dat heb ik ook nooit ontkend.

wat ik ermee wil zeggen,is dat er ook goede kanten aan deze dieren zijn,aangezien hier iemand in dit topic verkondigde dat deze dieren geen goede kanten hebben,en dat is niet eerlijk

*edit: en wat vind je dan van de mensen die foto's en filmpjes plaatsen van nare gebeurtenissen met pitbullachtigen?

Dat ze in superervaren en verantwoorde handen horen zet je er niet bij en nog belangrijker is dat je er niet bijzet dat ze verboden zijn in Nederland. En dat waarschuwen voor de pitbull is super belangrijk voor dit soort honden.
De manier waarop jij het nu presenteert zet mensen op het verkeerde been en kan ze er zelfs toe zetten om zo'n type hond aan te schaffen. En dan wordt er weer achteraf gezegd: Ik wist het niet...

Die foto's en filmpjes met nare gebeurtenissen zijn wel nodig om het juiste evenwicht te bewaren.
De echt ervaren mensen kennen dit soort honden en houden daar rekening mee, voor de onervaren mensen is het superbelangrijk om te weten waar dit soort honden toe in staat zijn als ze in de verkeerde handen terecht komen. Dat is ook voorlichting!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:45

Ik dacht dat een papierloze stafford ook onder de rad viel?