CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:56

Lisitano, Posbanktrail lijkt me ook gaaf! Terecht trots op je maatje!

Imandra, ik ben ook benieuwd hoe iedereen met zijn hond traint.
Mijn streven is 1 keer per week met de honden trailen, de praktijk is eerder eens in de veertien dagen. Dat is te kort om afstanden op te bouwen.
Ik woon helaas op drie kwartier met auto van bos en duinen.

Afgelopen weekend Alphense Bergtrail gelopen met Donna. Super gaaf weer en ik verheug me erg op zondag!

Leo heb je al een step gevonden?

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:06

Wij hebben ook ons startbewijs binnen!!! En we hebben er zin in!!! *\o/*
We starten als allerlaatste, dus waarschijnlijk zien we de meeste wel bij de finish. Let wel op de we gele lintjes dragen, Vidar vindt vreemde honden en mensen in zijn buurt soms erg spannend en kan wat gaan blaffen. Dus mochten jullie ons herkennen, dan graag een beetje voorzichtig benaderen :j

Afbeelding

Vanwege mijn fysieke zware baan loop ik 1x per week hard met Vidar in het weekend. Een rondje van 6km ongeveer, waarbij we vooral in draf lopen een vrij rustig tempo. En mijn vriend gaat dan doordeweeks regelmatig met hem steppen, dat varieert een beetje van 1-3x per week. In de zomer doen we eigenlijk niks qua hoge inspanningen. Heel soms als het wat koeler is een klein rondje steppen tussendoor. Maar in principe houden we het in de zomer alleen bij wandelen.

EDIT: wat ik fijn vind bij de NNT evenementen is dat je niet MOET hardlopen. En dat wandelen tussendoor ook gewoon is toegestaan. Er zit geen druk achter en dat is heel prettig. Imandra, ik zou je niet zo druk maken over die 7.5 km. Komt vast goed, lekker je eigen tempo aanhouden :)

Voor de mensen die een step zoeken, er is ook een facebook groep steppen met honden waar regelmatig tweedehands steps worden aangeboden. Wij hebben die van ons trouwens nieuw gekocht.

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 19:00

Oh ik maak me zeker niet druk! Ik ben zelf qua hardlopen ook nog niet zo ver dus als ik die 7,5 lopend doe dan is de rest snel genoeg om hem wel te rennen :)). Maar meer ophalen hoe iedereen dat zoal doet.

Grappig genoeg van de gedragsdeskundige gehoord dat hardlopen onze andere hond ook wat kan helpen met het managen van de vuurwerkangst (begint helaas alweer te knallen hiero) dus mooi excuus voor mn vriend om in de lunchpauze een stukkie te rennen!

Succes allebei!
@pippa: goed dat je het zegt! Bij survivals zie je die gele lintjes soms ook net te laat, dan voel ik me altijd zo vervelend, weet heel goed hoe het is om een reactieve hond te hebben /hond die dat niet chill vindt. Hopelijk lukt het om lekker uit de buurt te blijven haha!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 20:15

Judenjul, hier twee x per week hardlopen met hond.
Leuke krullenbol heb je.

Pipa, wat heeft Vidar toch een guitig bekkie.

Lisitano, een snelheidsmonster.

Succes en veel plezier allemaal het weekend.
Ik durf het niet aan met de wolf.

Na twee weken behoorlijke verkoudheidsklachten en benauwdheidsklachten gisteren weer een rondje met bo.
Dochter mee op de fiets dus haar tempo, fietst sinds kort zonder zijwieltjes.

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 20:42

Wat knap van je dochter!

Leuk Pippa! Veel plezier alvast!

Judenjul, wat leuk! Een vriendin van me heeft die ook gelopen. Ik heb het toch maar op de lijst gezet. Hoe ging het?

Leo, Meijendel ja - goed gezien!

Ik ben sinds kort weer met Meeko aan het trainen. Ik zelf heb de hele zomer doorgetraind tot ik een paar weken rustiger aan moest doen door een lopersknie. Inmiddels loop ik weer 25 km. Meeko kan dat nog niet. Hij heeft een basisconditie waarbij ik sowieso 10 km kan lopen en laatst heb ik dus ook ruim 14 km gedaan in een lekker doorloop-tempo.
Hij moet vooral leren doseren. Ik train 1 tot 2x per week samen met hem. 1x kort en 1x langer.
De langere lopen zijn altijd met een paar pauzes. Dan kan ik zien hoe hij eraan toe is.

Zondag lopen we in principe 18/19 km. Maar dan lopen we op behoorlijk rustig tempo gezien we met lopers mee gaan. 1 lus loop ik wel alleen, dan gaat waarschijnlijk het gas er even op.

Op geen enkele trail hoef je trouwens de hele tijd te rennen hoor. Er zit wel een tijdslimiet op maar die zijn echt flink ruim.
NNT’s zijn sowieso heel fijn omdat ze volledig op de honden ingericht zijn.