Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:15

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:
Lijkt me duidelijk, dierenambulance had de kat helemaal niet mee mogen nemen.. Hebben chip niet gecheckt, zoals ze beweren wel te doen.

Dit gaat om tamme katten.. Kat zag er niet heel goed doorvoed uit zegt TS zelf. Chip checken kon niet ter plekke, een bandje omdoen al helemaal niet. Dit is niet te vergelijken met katten die buiten komen in een woonwijk.

De kat is stoffig, oud en een beetje mank maar niet mager zoals de TS zelf aan gaf
Dorine92 schreef:
Cayenne schreef:
Hoe zag de kat er eigenlijk uit? Als hij er sjofel en magertjes uit zag nemen ze hem natuurlijk sneller mee.

Stoffig, oud en een beetje mank. Maar zeker niet mager

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:16

TS, waarom niet gewoon naar het asiel toe om je kat op te halen? Als je daar de situatie uitlegt en er op staat dat je je kat mee krijgt (onbetaald) dan is dat toch veel makkelijker dan op afstand communiceren. Als er heen rijden teveel moeite is of je dat niet wil omdat het een principekwestie is voor je.. Misschien een telefoontje eraan wagen dat je ze een mail hebt gestuurd van vandaag graag reactie ontvangt? In het weekend geven de meeste asiels geen dieren uit, dus dan gaat er alweer een heel weekend overheen, nogal onnodig voor het beestje.

MarjanB

@corrie quote dan niet... en denk dat je je beter in kan zetten om op een andere manier de wereld te willen redden. Je gaat TS zelfs volgen in andere topics om te zien wat ze doet?

GDG

Anoniem schreef:
GDG schreef:
Misschien kun je je bericht(en) even aanpassen zodat ze voortaan kloppen qua quotes? Het leest heel vervelend als je de quotes stukmaakt en daardoor o.a. stukken tekst aan een ander toeschrijft.

Het gaat fout bij 2 of meer quotes tegelijk en het lukt me niet om het goed te doen. Sorry maar het is niet anders.

Het is wel anders. Je kunt gewoon de binnenste quote eruit knippen, als je niet weet hoe dat moet/eruit ziet dan vraag je het even aan iemand. Je berichten kloppen gewoon niet op deze manier en zijn heel erg onduidelijk zo, dus in elk geval ik zou het erg waarderen als je de moeite zou doen om ze te doen kloppen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:18

Mooi topic dan om te oefenen, hoe gebruik ik quotes correct. :)
Maar dat vroeg ik gisteren ook al.

Jaime_

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:20

En terwijl mensen op bokt zich bezighouden met de kundigheid van het quoten van bepaalde gebruikers zit die arme kat nog steeds stressvol opgesloten in het asiel. Arm beest.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:26

femo schreef:
Los van het feit dat ik vind dat je een hele vervelende manier van praten hebt,kan ik er echt niet bij met mijn hoofd dat je niet gewoon je kat ophaalt. Ga nota bene langs het asiel om even op een normale manier te overleggen. Doe in ieder geval iets in plaats van te zitten klagen en mailen..

zo los je helemaal niets op vrees ik.

Oh en het is voor een wilde kat echt niet even 'balen' hoor. die zit in constante doodsangst en die snapt helemaal niks van de situatie. wij kunnen namelijk relativeren. die kat niet.

_/-\o_

Daarbij kat is stoffig oud en mank voor hetzelfde geld was deze kat aangereden en was die verwond? Dierenambulance kan dat niet van veraf zien dat hij altijd zo erbij loopt? En tis niet zo dat ze op eigen houtje dit hebben gedaan de buren hebben gebeld! Kat was niet tam dus kunnen ze die niet terplekke onderzoeken dan maar even meenemen ... tja en dat je dan een bijdrage moet betalen voor hun gemaakte kosten is heel normaal ... ik denk ook als er gewoon normaal gecommuniceerd werd ze niet zo moeilijk doen maar hun hebben eigenaar netjes ingelicht waar de kat verbleef en verder is het verantwoording vd eigenaar niet van hun...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:29

Mossel schreef:
De kat is stoffig, oud en een beetje mank maar niet mager zoals de TS zelf aan gaf
Dorine92 schreef:
Stoffig, oud en een beetje mank. Maar zeker niet mager

Dat hoeft een zwerver ook niet te zijn als er genoeg muizen zijn.
Stoffig en een beetje mank geeft wel aan dat de kat er niet uitziet als een "gewone" gezonde huiskat.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:40

dees_daan schreef:
Stoffig en een beetje mank geeft wel aan dat de kat er niet uitziet als een "gewone" gezonde huiskat.

Wij hebben jarenlang een kat gehad die ook mank liep van een oude fractuur en ook behoorlijk stoffig eruit zag als ze over de hooizolder was gekropen maar dat betekende niet dat ze per direct een zwerfkat was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:42

MarjanB schreef:
@corrie quote dan niet... en denk dat je je beter in kan zetten om op een andere manier de wereld te willen redden. Je gaat TS zelfs volgen in andere topics om te zien wat ze doet?

On topic blijven graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:42

GDG schreef:
GDG schreef:
Misschien kun je je bericht(en) even aanpassen zodat ze voortaan kloppen qua quotes? Het leest heel vervelend als je de quotes stukmaakt en daardoor o.a. stukken tekst aan een ander toeschrijft.

Het gaat fout bij 2 of meer quotes tegelijk en het lukt me niet om het goed te doen. Sorry maar het is niet anders.

Het is wel anders. Je kunt gewoon de binnenste quote eruit knippen, als je niet weet hoe dat moet/eruit ziet dan vraag je het even aan iemand. Je berichten kloppen gewoon niet op deze manier en zijn heel erg onduidelijk zo, dus in elk geval ik zou het erg waarderen als je de moeite zou doen om ze te doen kloppen.[/quote]

Dan vraag ik even aan jou of je me wilt helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:43

Saranghea schreef:
dees_daan schreef:

Wij hebben jarenlang een kat gehad die ook mank liep van een oude fractuur en ook behoorlijk stoffig eruit zag als ze over de hooizolder was gekropen maar dat betekende niet dat ze per direct een zwerfkat was.

Maar als die kat ineens bij iemand anders op het terrein had gezeten was het ook niet vreemd geweest dat die mensen dat wel gedacht hadden. zeker als daar vaker katten aan zijn komen lopen.

Jaime_

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:48

Als je een dier hebt ben je daar verantwoordelijk voor, of het nou een schootkat is of een erfkat die als muizenval dienst doet. Als jouw dier dus onrecht wordt aangedaan (opgesloten in een hokje in een asiel) dien je daar als eigenaar voor op te komen.

Ik snap je principes TS en ben het tot bepaalde hoogte met je eens, maar ik vind het waardeloos dat je bar weinig moeite doet om je dier daar weg te halen, de kat heeft hierdoor onnodig langdurige stress.

Ik snap dat jij niet voor deze situatie hebt gekozen maar jij hebt destijds wel voor een erfkat gekozen en daarmee ook voor de verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:49

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:
Lijkt me duidelijk, dierenambulance had de kat helemaal niet mee mogen nemen.. Hebben chip niet gecheckt, zoals ze beweren wel te doen.

Dit gaat om tamme katten.. Kat zag er niet heel goed doorvoed uit zegt TS zelf. Chip checken kon niet ter plekke, een bandje omdoen al helemaal niet. Dit is niet te vergelijken met katten die buiten komen in een woonwijk.

Dan is de dierenambulance toch heel slecht voorbereid op pad gegaan.
Geschikte chipreader : hebben we niet, te duur !
Een oude stoffige en manke poes die reeds in een vangkooi zit een bandje omdoen : te moeilijk !
Wat gaan ze dan doen als er echt een moeilijke opdracht is?
Ik kan me niet inbeelden dat ze zo knullig tewerk gaan.
Eerder dat er in de haast af en toe fouten gemaakt worden, wat begrijpelijk is, maar dat de kost van de fouten dan op de eigenaar van het dier verhaald wordt is niet meer correct.
Meestal zullen ze hiermee wegkomen omdat de mensen hun dier terug willen en omdat het niet over hele grote bedragen gaat.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:55

Sclimpre schreef:
Een oude stoffige en manke poes die reeds in een vangkooi zit een bandje omdoen : te moeilijk !
Eerder dat er in de haast af en toe fouten gemaakt worden, wat begrijpelijk is, maar dat de kost van de fouten dan op de eigenaar van het dier verhaald wordt is niet meer correct.
Meestal zullen ze hiermee wegkomen omdat de mensen hun dier terug willen en omdat het niet over hele grote bedragen gaat.

Volledig mee eens! Eigenlijk zouden zij voor de kosten van het asiel moeten opdraaien gezien zij verantwoordelijk zijn en hun werk niet naar behoren uitvoeren.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:00

dees_daan schreef:
Saranghea schreef:

Maar als die kat ineens bij iemand anders op het terrein had gezeten was het ook niet vreemd geweest dat die mensen dat wel gedacht hadden. zeker als daar vaker katten aan zijn komen lopen.

Er zijn inderdaad vakantiegangers (lang leve een eiland) geweest die navraag hebben gedaan of die haar zelfs al bij de dierenarts hadden gedropt, waar ze best een applaus voor mochten krijgen aangezien ze dat zonder vangkooi of wat dan ook voor elkaar kregen :+. Maar de meesten keken toch even verder dan stof en haar kreupele pootje en zagen dat ze verder goed verzorgd was.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:01

Op de dierenambulance rijden vrijwilligers hè. Niet om het 1 of ander, maar veel van deze vrijwilligers zijn afgekeurd voor de gewone arbeidsmarkt, laag of niet opgeleid enz, wat ze wel hebben is een heel groot hart voor dieren en het is geweldig dat zij zich op vrijwillige basis voor de dieren inzetten.
Je kan de vrijwilligers van de dierenambulance niet teveel kwalijk nemen, dat vind ik nogal belachelijk.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:01

jansje73 schreef:
TS, heeft jouw kat ook inentingen gehad?

Zo hebben wij onze jack russel 2 keer terug moeten kopen van de dierenasiel. Koste 60 euro per keer. Hond lief is bang voor onweer en als zij buiten loopt ze weg.

Serieus? Terug moeten kopen?? Jij let niet goed op je hond tot 2x toe iemand zorgt ervoor dat het beest veilig thuis komt en jij vindt het terugkopen?? Wees blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:06

Sclimpre schreef:

Serieus? De kat even een bandje om doen? :') nee dat kan niet want ten eerste heb je grote kans dat kat zich door de opening wurmt op het moment dat hij daar kans voor ziet, ten tweede wil je je handen écht niet bij een angstige wilde kat in de buurt hebben, ten derde komt de kat dan de volgende keer echt niet weer in de buurt van de vangkooi dus al zou je hem een bandje om krijgen dan is ie niet meer te vangen als er geen reactie op komt.. daarnaast heeft 99,9% van de katten die gevangen worden tijdens deze acties geen eigenaar en zet je de katten dus onnodig nog verder in de stress door ter plekke te gaan auwehoeren met dat beestje.

Die chipreaders zijn echt ontzettend duur, daarnaast 9 van de 10 keer niet nodig dus voor een dierenambulance is het beter om dat geld ergens in te investeren waar ze ook echt regelmatig gebruik van maken.
Het is niet zo dat de dierenambulances (waarbij bijna alleen maar vrijwilligers werken) maar moeten betalen voor een speciale chipreader omdat jíj je kat buiten rond laat lopen met het risico dat ze of moeten readeren als hij doodgereden is (dan heb je die dure dus niet nodig) of als hij zoals nu ergens zit waar hij niet moet zijn. Je neemt nou eenmaal risico's als je je kat naar buiten laat gaan, dit is er één van, dat betekend niet dat een organisatie als een dierenambulance maar alle materialen moet hebben die ze ooit, misschien een keer nodig hadden kunnen hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:06

Jaime_ schreef:
Op de dierenambulance rijden vrijwilligers hè. Niet om het 1 of ander, maar veel van deze vrijwilligers zijn afgekeurd voor de gewone arbeidsmarkt, laag of niet opgeleid enz, wat ze wel hebben is een heel groot hart voor dieren en het is geweldig dat zij zich op vrijwillige basis voor de dieren inzetten.
Je kan de vrijwilligers van de dierenambulance niet teveel kwalijk nemen, dat vind ik nogal belachelijk.

Dus als die mensen de fouten maken zoals ze die hier gemaakt hebben dan moeten we dat maar accepteren onder het motto 'ze kunnen niet beter'? En dan de beurs maar trekken om hen te belonen/compenseren voor hun fout?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:10

dees_daan schreef:
Sclimpre schreef:

Serieus? De kat even een bandje om doen? :') nee dat kan niet want ten eerste heb je grote kans dat kat zich door de opening wurmt op het moment dat hij daar kans voor ziet, ten tweede wil je je handen écht niet bij een angstige wilde kat in de buurt hebben, ten derde komt de kat dan de volgende keer echt niet weer in de buurt van de vangkooi dus al zou je hem een bandje om krijgen dan is ie niet meer te vangen als er geen reactie op komt.. daarnaast heeft 99,9% van de katten die gevangen worden tijdens deze acties geen eigenaar en zet je de katten dus onnodig nog verder in de stress door ter plekke te gaan auwehoeren met dat beestje.

Die chipreaders zijn echt ontzettend duur, daarnaast 9 van de 10 keer niet nodig dus voor een dierenambulance is het beter om dat geld ergens in te investeren waar ze ook echt regelmatig gebruik van maken.
Het is niet zo dat de dierenambulances (waarbij bijna alleen maar vrijwilligers werken) maar moeten betalen voor een speciale chipreader omdat jíj je kat buiten rond laat lopen met het risico dat ze of moeten readeren als hij doodgereden is (dan heb je die dure dus niet nodig) of als hij zoals nu ergens zit waar hij niet moet zijn. Je neemt nou eenmaal risico's als je je kat naar buiten laat gaan, dit is er één van, dat betekend niet dat een organisatie als een dierenambulance maar alle materialen moet hebben die ze ooit, misschien een keer nodig hadden kunnen hebben.

* ouwehoeren

Dan nogmaals de vraag, wat is het nut van het hele verplichte chippen en registreren gebeuren dan? Om in het asiel er pas achter te komen dat het een baas heeft en de baas maar moet gaan betalen omdat hun niet willen investeren in een goeie chipreader?!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:13

dees_daan schreef:
<KNIP>

Die chipreaders zijn echt ontzettend duur, daarnaast 9 van de 10 keer niet nodig dus voor een dierenambulance is het beter om dat geld ergens in te investeren waar ze ook echt regelmatig gebruik van maken.<KNIP>

Prima. Maak die keuze.....maar maak een ander dan niet tot financieel slachtoffer van die keuze!

Zeg dan gewoon: "Sorry, we hebben een fout gemaakt, we hadden je kat niet mee moeten nemen. Hier is ie kostenloos terug. Hadden we de financiele middelen gehad om een goede reader aan te schaffen dan hadden we hem niet eens meegenomen, maar helaas zijn onze middelen beperkt."

Dan heb je een tevreden klant en wellicht zelf een donateur.

EDIT: teipvoud
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-01-18 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:14

IMJ schreef:
Marie_Anne schreef:
Natuurlijk is het sneu voor het beestje, maar het is niet zo dat hij daar dood gaat. En je kunt diezelfde vraag aan het asiel stellen.

Ik zou hem zelf direct (onder protest) zijn gaan halen in haar plaats.
Maar ik snap heel goed dat zij zich niet door emoties laat leiden en dat ze het onrechtvaardig vindt dat ze moet betalen.

Bij het ophokken van een paard krijg je heel bokt over je heen en nu is het allemaal niet erg..

Nee hij gaat er niet dood aan maar het zal hem ook geen goed doen.

Als een paard tijdelijk opgehokt staat krijg je heus niet heel Bokt over je heen...
T is niet dat de kat nu voor het leven in een hokje zit.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:15

Dat de baas opgespoord kan worden en weer naar huis kan :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:16

Babsiej schreef:
Dat de baas opgespoord kan worden en weer naar huis kan :)

Tegen een geld bedrag waar de eigenaar niet om gevraagd heeft