Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:15

Marisje76 schreef:
morgen op vakantie en met een enigszins (on) gerust hart laat ik mn aquarium achter in de (on)kundige handen van mn moeder . na vorig jaar thuis te zijn gekomen bij een groen aquarium waar de vissen meer dood waren dan levend (omdat de pomp verstopt zat) en ik dus geen dag langer weg had moeten blijven heb ik dit jaar mn moeder overladen met informatie met wat ze precies moet doen en moet controleren...ik ben benieuwd fingers crossed

Oeps! Ben je ook gelijk van je vakantie gevoel af als je direct je aquarium moet schoonmaken -O-

Daarom heb ik licht en voeding automatisch staan := (overvoeren gaat immers snel, wat wij een normale portie vinden voor vissen kan een leek wel erg weinig vinden en smijt er nog wat extra in)

En heb gelukkig een groot extern filter dus ook al gebeurt daar 3 week niets aan is het ook geen ramp. Maar mijn vader heeft zelf altijd een aquarium gehad dus dat maakt het makkelijker haha (en als hij het aquarium doet tijdens onze vakanties dan heb ik ook geen voer ding erop omdat hij wel weet hoe het werkt met eten geven)

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:23

Wie heeft er hier ervaring met led als verlichting? Willen graag led in onze 1.60 bak.

En ik in mijn 40 liter bakje.

Wil binnenkort ook nog een 80 cm bak opstarten. Weet alleen wat ik er in wil qua vis.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:05

Ik heb led op mijn 60 cm bakje. Bevalt heel erg goed. Mooi licht en heel fijn in te stellen van daglicht naar maanlicht. Mijn led verlichting brand dus eigenlijk 24 uur per dag alleen wisselt de intensiteit van het licht.

De vissen komen er heel erg mooi in uit qua kleur.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:37

Ik heb led in mijn vorige 2 120 cm gehad, 60cm en nu ook in mijn 200cm en 40 cm :D

Ik bestel ze via via, is goedkoper als menig en goede led !! ook met kleuren wat ik fijn vind.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:21

Ik wil ook graag overstappen naar led, maar dat komt nog wel een keer.. :+

Voor nu heb ik 3 mini slakjes gevangen en wilde ze weg gaan gooien.. maar lees net dat de clownbotia graag slakken lust..
Zit eraan te denken om ze dus terug te gooien in het aquarium.. omdat ik straks deze vis wil gaan halen.. :=
Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:26

En hoe doen de planten erop?

En wat is goede led verlichting? Zie zoveel soorten voorbij komen :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:27

clownbotia eten inderdaad slakken zou ze er lekker in laten voor die vis :D

@western mijn planten groeien als kool hoor :D

Je hebt hele dure etc, maar kennisje van me heb m van kitelights en gaan planten helemaal niet goed... ik heb ze van ledstripkoning en gaat perfect !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:53

Heb de slakjes maar terug gezet.. :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:05

Pff.. morgen zit de cabomba al aan de oppervlakte.. als dat vanavond al niet is.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:34

Ik heb goede ervaring met bestellen bij zooplus, veldhuis en nikkoi. Bij zooplus krijg je veel spullen wel in duitse verpakking. Prijsverschil is vaak wel dusdanig dat ik zelf op internet wel een NL beschrijving opzoek als dat nodig is :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:32

Gister eindelijk de tijd gehad om de rest van de aquarium kast te verven. Hij was eiken en nu grey-wash *D
Afbeelding

Helemaal gelukkig met mn kleine kogeltje <3
Afbeelding

Ik heb trouwens de waterdichte led strips van ledtuning. Mijn groene vinger kwaliteiten zijn beperkt maar volgens mij groeien de meeste standaard plantjes er wel prima onder. Ik heb ook aquacube's gehad en daar had ik high power led lampbollen van de ikea in gedraaid en dat ging perfect met de javavaren, mos en anubias nana.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:37

Kijk.. dat ziet er super netjes uit!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:39

Erg strak Gloa! Blijven toch erg bijzondere dieren, die kogeltjes :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:38

leuk bakje !!

die kogel is niet de dwerg denk ik? Komt er nog wat anders in ? (hier 1kogel gehad, was snel weer weg ;) ging toch niet ook niet met maanvissen etc)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:18

Gaaf hoor. Ik weet dus nu met zekerheid waar de uitdrukking rammelende eierstokken vandaan komt haha
Afbeelding

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:25

Gisterenavond eindelijk hét moment gehad om Algje eens mooi op de foto te krijgen.. :D

Afbeelding

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:32

Mooie fotos zeg. Wow

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:35

Gaaf is hij hè? <3

Normaal zit hij achterin verstopt, en áls hij naar voren komt is hij vaak weer weg als ik mijn camera bij het glas houdt..
Maar hier zat hij te sabbelen op een voedertablet, en was dát het ideale moment om deze foto's te schieten.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:27

Mioux schreef:
leuk bakje !!

die kogel is niet de dwerg denk ik? Komt er nog wat anders in ? (hier 1kogel gehad, was snel weer weg ;) ging toch niet ook niet met maanvissen etc)

Ehhh nee dit is niet de dwerg maar een jonge MBU. Eerder het tegenovergestelde van de dwerg aangezien dit de grootste zoetwatersoort is en een 60-70 cm wordt :Y)

Kogelvisjes gaan in het algemeen niet met vissen met lange vinnen en als je een echte terrorist hebt dan gaan ze helemaal niet met andere vissen }>

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:26

Vandaag de axo's verkocht.nu kijken naar een leuke invulling voor de grote bak... Iig een schooltje corydora's.

Zijn er nog naast de red fire andere garnaaltjes die niet de moeilijk zijn en misschien iets groter zijn?

Verder gaan we op zoek naar een leuk schooltje voor bovenin het aquarium.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:41

Hee wat voeren jullie je vissen ed.
Mijn kreeftjes en garnalen krijgen van die brokjes nano prawnen van jbl en schrimp natural van sera.
Voor de vissen gebruik ik Vipan van sera en dus verse muggenlarven. Ook heb ik van die pakjes uit de vriezer met bloedworm en iets anders.. weet zo niet hoe het heet.
Maar nu zag ik ook gedroogde muggenlarven.. Lijkt me ook wel wat. Dan bedoel ik dus hoofdzakelijk voor de Kuhlli's .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:45

Riddershow, mijn zoontje heeft halfsnavelbekjes.. die zijn erg leuk!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:57

Zijn dat echte schooldieren? want we vinden het erg leuk o juist het school-gedrag te zien. en niet 10 losse vissen die rondzwemmen (bij wijze van spreken)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:12

Ja zijn schoolvissen. Ik vind ze erg apart en leuk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:31

even update... we hebben niet stil gezeten en zijn er nog lang niet, maar we zijn bezig!

Kastje aangepast, waren losse panelen en paste niet dus op maat gemaakt en door midden gezaagd dus nu plaats van 2 nie passende stukken nu 4 wel passende stukken. Zo kunnen de katten er ook niet meer in. Nieuw led binnen, maar paste niet op mijn kap platen, geen probleem ! nieuwe kap platen gemaakt op maat en led erop ;).

Het water is wat groen, door baktopur, me nieuwe kardinalen hadden plekjes dus even snel behandeld ! Komt nog heldere foto maar dit is nu met t nieuwe RGBW!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding