ponyparadijs schreef:Je kan kvv beter niet mengen met brokken hoor, dat schijnt in de maag van je hond niet goed te gaan. Voor de vertering van beide is een ander zuurgraad nodig geloof ik.
Overigens krijgen ze hier ook kvv maar geen smuldier dat vinden mijn honden qua structuur ook niets.
Hihi ik heb persbrok van Jarco (hoog vleesaandeel/ laag in granen, red.), dat is goed te combineren met vers. Gewone brokken gaan drijven, terwijl vlees zinkt. Mijn persbrok zinkt ook en vormt dus een mooi onderdeel van de totale massa in de maag.
Overigens krijgt mijn hond ook geen typische mensendingen, hij heeft dus wel gedroogde pens, kippennekken en al die dingen meer. Varkernsvlees of andere varkensproducten krijgt hij sowieso niet, aangezien varken een bacterie kan bevatten die erg schadelijk is voor honden. Mijn zusje studeert diergeneeskunde, zodoende weet ik dat varkensproducten voor honden worden afgeraden. Bij de betere kwaliteitsvoeders zal je dan ook geen varkensvlees op de ingrediëntenlijst zien.
Vanmorgen heb ik de helft van het restant smuldier gegeven met brokken erdoor, het ging al een stuk beter nu. Ik heb echt het idee dat hij de smaak wel goed vindt maar het is toch hoe het aanvoelt wat hij niet kent. Renske eet hij overigens zo op, maar ja dat is ook minder slijmerig. Ennn.... toen wij met kerst hele parelhoenders gingen klaarmaken mocht hij de rauwe karkassen hebben, maar die hoefde hij niet. Een uit verse biefstuk gesneden zeentje? nee bedankt. rauwe rosbief? nope.
Maar goed toen we 'm net hadden nam hij überhaupt niets, geen vocht van de vis, geen plakje kaas... dus hij leert het allemaal nog wel.
Mijn hond is als een gek aan het verharen, ben benieuwd hoe en wat. Dit is de eerste verharing die ik meemaak van hem haha!