Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:26

Net weer een lekker stuk gelopen met Jonas. Hij kreeg echt de gekke 5 minuten hij scheurde de hele wei rond! Daarna had hij weer een plaats gevonden om te graven en als je hem dan roept komt hij echt niet... dus ik moest hem maar weer gaan halen en dan kijkt hij je echt aan met zo'n gezicht zo van halllooo.. hier zit iets wat ik moet vangen :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:50

Je kan kvv beter niet mengen met brokken hoor, dat schijnt in de maag van je hond niet goed te gaan. Voor de vertering van beide is een ander zuurgraad nodig geloof ik.

Overigens krijgen ze hier ook kvv maar geen smuldier dat vinden mijn honden qua structuur ook niets.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:34

Welke vind jij goed qua structuur dan? Ik eigenlijk alleen Carnibest, maar dat is hier lastig te krijgen. Meestal haal ik 10 van die worsten en dan weer een paar weken 'Duck'. Vind ik niet echt super, maar ze eten het wel graag.

Wel eens Ropadog geprobeerd? Dat is echt goor! De honden vinden het wel lekker, maar ik ga echt bijna over m'n nek van de spul. Iew...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:07

Carnibest eten ze goed maar vindt ik nog al prijzig.
Ik voer nu alleen lotgering. De honden vinden het heerlijk. ze doen het er erg goed op. En ik vindt het voor mijn portemonee ook nog leuk.
Moet wel zeggen dat wij vlakbij de fabriek wonen en daar dus halen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:12

Mijn hond krijgt gewoon liddl brok :+
Hij krijgt het al sinds ik zo'n beetje alle soorten brokken heb uitgeprobeerd.
Meneer eet wel met de pot mee maar van brokken hoefde hij iets.
En deze vind hij wel lekker.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:13

voeren jullie allemaal vers vlees? Onze jonas krijgt gewoon droge brokken van Royal canin :D.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:15

Nee die van mij krijgt brok vers vlees heel afentoe

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:17

Jonas die gaat van zo'n beetje alles aan de diaree dus die krijgt niet zo veel.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:38

Moet zeggen dat ik bij de overstap ook een hond aan de diarree had hoor.
En met de vakantie (weekendje weg) waren ze weer even op brokken maar daarna waren er zelfs 2 aan de diarree.
Ik vindt het kvv erg fijn voeren en ze doen het er beter op dan op de brokken.
Ben wat betreft mezelf anti brokken omdat ik ook een tarwe allergische hond heb.
En ben wel van mening dat er bij veel brokken teveel troep zit wat een hond niet gebruikt (vindt ik trouwens ook van biks bij paarden) daarom dus nu het vlees.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:31

Hier krijgen ze altijd brok, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn maar onze laatste 2 hondjes zijn ingeslapen op bijna 18 en 15,5 jaar dus zo slecht zal het wel niet zijn zeker.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:37

Hier ook gewoon brok hoor en wat ze verder allemaal nog krijgen aan tussendoortjes.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:38

aangezien er Meer geïnteresseerde zijn voor een meeting en iedereen verspreid woont kunnen we misschien op een aantal plaatsen een meeting houden? Zullen ook erg veel honden zijn denk ik. Misschien is een meeting in het noorden een in het zuiden en een in het midden een id?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:57

ik ben van mening dat je moet voeren waar je hond en jij het goed op doen.
En ben niet anti brok hoor.
Maar als je mijn mening vraag kies ik wel voor kvv.
Snap ook dat dat niet voor iedereen geschikt is.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:19

Mijn hond eet ook Lotgering kvv, hij heeft een glutenallergie, dus mag geen brokken (in het begin kreeg hij wel brokken). Lotgering bezorgt het ook aan huis, dus als het goed is komen ze vanmiddag een nieuwe lading brengen. Heb ook wat lamsribbetjes besteld als 'snack', want gewone hondenkoekjes kan hij ook niet eten.
Ben trouwens helemaal niet anti-brok hoor, mijn vorige hond heeft altijd gewoon brokken gegeten. Trisco kan alleen dus echt niet tegen granen e.d., dus nu moesten we wel overstappen op kvv. Gaat echt prima nu!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:03

Bij mij krijgen ze ook kvv. Ik ben vorig jaar overgestapt omdat mijn andere hond erg last had van haar huid.
Heerlijk vinden ze het. Ik vind ook dat ze beide mooier in hun vacht zitten en ook de tanden zien er beter uit. Voor deze honden geen brokken meer.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:05

nou ik ging net met Jonas naar de kinderoptocht kijken omdat m'n moeder daarin mee loopt met haar klas. Hij vond het allemaal erg leuk om te zien.... tot dat de fanfare begon te spelen. Toen raakte hij een beetje in paniek. ben toen maar wat verder op gaan staan en toen ging het weer :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:13

Mijn hond krijgt ook kvv en verder geen tussendoortjes als koek, snoep en dat soort spul. Wel gedroogde pensstaafjes, peesjes, groente, fruit en af en toe een klein stukje kaas,

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:16

Hier doen ze een moord voor varkenssnuiten en kippennekjes. Al vind mijn man dat verschrikkelijk! Hij geeft gewone koekjes... :o

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:44

ponyparadijs schreef:
Je kan kvv beter niet mengen met brokken hoor, dat schijnt in de maag van je hond niet goed te gaan. Voor de vertering van beide is een ander zuurgraad nodig geloof ik.

Overigens krijgen ze hier ook kvv maar geen smuldier dat vinden mijn honden qua structuur ook niets.

Hihi ik heb persbrok van Jarco (hoog vleesaandeel/ laag in granen, red.), dat is goed te combineren met vers. Gewone brokken gaan drijven, terwijl vlees zinkt. Mijn persbrok zinkt ook en vormt dus een mooi onderdeel van de totale massa in de maag.

Overigens krijgt mijn hond ook geen typische mensendingen, hij heeft dus wel gedroogde pens, kippennekken en al die dingen meer. Varkernsvlees of andere varkensproducten krijgt hij sowieso niet, aangezien varken een bacterie kan bevatten die erg schadelijk is voor honden. Mijn zusje studeert diergeneeskunde, zodoende weet ik dat varkensproducten voor honden worden afgeraden. Bij de betere kwaliteitsvoeders zal je dan ook geen varkensvlees op de ingrediëntenlijst zien.

Vanmorgen heb ik de helft van het restant smuldier gegeven met brokken erdoor, het ging al een stuk beter nu. Ik heb echt het idee dat hij de smaak wel goed vindt maar het is toch hoe het aanvoelt wat hij niet kent. Renske eet hij overigens zo op, maar ja dat is ook minder slijmerig. Ennn.... toen wij met kerst hele parelhoenders gingen klaarmaken mocht hij de rauwe karkassen hebben, maar die hoefde hij niet. Een uit verse biefstuk gesneden zeentje? nee bedankt. rauwe rosbief? nope.
Maar goed toen we 'm net hadden nam hij überhaupt niets, geen vocht van de vis, geen plakje kaas... dus hij leert het allemaal nog wel.

Mijn hond is als een gek aan het verharen, ben benieuwd hoe en wat. Dit is de eerste verharing die ik meemaak van hem haha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:37

Mijn hond is gek op ... zalm. vrienden van mij hadden een boederij feest lagen hele zalmmoten. gebraden haantjes vers van het spit.
Tja 1 zalm lag te dicht op het randje van de tafel, clyde zag het liep langs woep weg zalm. Lag hij onder de tafel hem heerlijk op te eten :=

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:39

hihi wat een boefje! Er zijn idd ook best wat dingetjes met vis erin te krijgen voor de hond, ik zag laatst ook op Bokt dat iemand de honden zalmkoppen had gegeven maar die heb ik bij de winkels hier nog niet gezien. lekker vies haha!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:50

gewoon vragen bij de visboer op de markt, denk ik? Denk niet dat de supermarkt die gaat verkopen :emo:
Ik lees dit ff mee, wij willen ook meer over op vers vlees, nu van die diepvries bakjes (weet niet of dat nu smuldier is..) en af en toe gekookt runderhart.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:17

Ik haal wel eens zalmkoppen bij mijn visboer.
Heb 3 honden en Sasja (de spaanse) weet heel goed wat ze er mee moet.
De oudste jack moet het niet.
De jongste probeert wel maar het lukt nog niet helemaal!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:46

Krijg je die zalmkoppen of moet je daar ook nog voor betalen? En hoe voorkom je dat ze er het hele huis mee doorslepen? Zalmkoppen en een houten vloer lijken me niet lekker te matchen.

Ik vind vers vlees nogal prijzig, ik heb natuurlijk nogal een formaat hond en daar gaat op een dag behoorlijk wat in.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:52

de voordeur erachter dichtdoen Percy :D (als je een tuin hebt)

heb eens op die site van Lotgering gekeken, we gaan het eens proberen binnenkort!