Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:Toch blijf ik dat een beetje eng vinden; eerst laten dooien en dan opnieuw invriezen.
essiesilly schreef:Nou dat kan ik dan wel onderbouwenje weet wat je voor mooi vlees gemiddeld betaald he.. Wat kost smuldier? Je kan voor dat geld gewoon geen kwaliteit hebben! Daarnaast vind ik het er smerig uit zien het stinkt dus dat bevestigd het ook. Dan werken ze met een calcium preparaat ipv bot en dat vind ik (niet alleen bij smuldier) al heel slecht. Je kunt niet veel afwisselen want ze hebben maar 2 complete smaakjes? Maar prijs kwaliteit verhouding zegt mij gewoon het meeste. Daarmee zeg ik niet dat de duurste de beste moet zijn! Maar ik weet wel welke KVV s een via Utrecht universiteit goede analyse hebben gehad en dat dat dus ook echt klopt
Ik heb een tijdje lotgering gevoerd maar eigenlijk is dat een beetje zo n zelfde verhaal, wel natuurlijke calcium maar veel te vet (waarom hoef je er maar zo weinig van te voeren) daarnaast zag ik de kwaliteit achteruit gaan en gebruikte ze veel kopvlees en pens (goedkoopste wat je kan krijgen natuurlijk) voor een keer vind ik dat helemaal niet erg maar dag in dag uit kopvlees vind ik gewoon te weinig kwaliteit
essiesilly schreef:Wbt overstappen is maar net wat je zelf wil, ik heb toentertijd mijn honden in 1x overgezet en nooit geen last gehad
Sonja89 schreef:Femke schreef:Toch blijf ik dat een beetje eng vinden; eerst laten dooien en dan opnieuw invriezen.
Wij ontdooien het hier net zo ver dat we er met een (scherp) mes doorheen kunnen komen, of de karkassen van elkaar af kunnen wrikken. Dan handschoenen aan met plastic handschoentjes eroverheen. Werkt goed en het vlees is nog gewoon bevroren als het geportioneerd in de zakjes zit!
anneliesdj schreef:Smuldier is imo geen troep hoor, ik lees dat hier vaker maar onderbouwd wordt het nooit.
Ik zou liever de hond eerst een paar dagen laten wennen aan de nieuwe situatie en dan half om half voeren voor een paar dagen en daarna helemaal overstappen. Dan heb je die 1,5 zak ook opgemaakt en minder kans op diarree ed.