Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:09

VillaNeusjes

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:27

voor mijn chi gebruk ik de kleinste snoepjes die er zijn , soms ook gedroogde kipreepjes in kleine stukjes geknipt. helaas zijn die soms wat te duur voor mn portomonnee :P

Voor mijn moeders hond (herder, die carocroc brok krijgt) waarmee ik ook train gebruik ik de goedkoopste frikandellen uit de supermarkt, gesneden in kleine stukjes. Voor iets anders wil ze niet meewerken :p

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:58

mika11 schreef:
Mijn hond krijgt vers vlees maar ik wil hem ook wel eens iets tussendoor geven.
Wat gebruiken jullie daarvoor?
Ook met oefenen en ik hem wil belonen met iets lekkers.
Nu koop ik gewoon van die hondenkoekjes/staafjes van pedigree.

Ik heb zelf een drogertje gekocht voor 30 euro en droog nu zelf vleesjes... Zelfs onze eigenwijze Shar Pei komt nu aanrennen als hij geroepen wordt :D

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:49

Ik heb Dog lovers ook gevoerd ik vind het een van de betere brokken. kijk maar is op www.voerwijzer.com
daar vind je uitleg over brokken en over vers vlees.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:52

Als tussendoortjes geef ik kippennekken, kippenpoten. pensstaafjes, paardenhart blokjes (sorry voor de paardenliefhebbers ben er zelf ook 1) gedroogde lamsvleestrainers. eendenhartstukjes,runderlever. dit is allemaal gedroogt spul.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:23

Morgen halen we de mergpijpjes op, die liggen in de vriezer waar onze paarden staan.. Beer gaat er *\%/* van doen!!
Verder KVV zonder uitzondering hier en allerlei gedroogde vleesjes in alle soorten en maten! Als ik een grotere vriezer heb, ga ik ook wel Lotgering proberen, kan het nu niet kwijt, jammer de bammer...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:19

Nog een keer getwijfeld of ik toch nog een keer orijen zou gaan proberen, maar de ene deed het er de vorige keer echt slecht op. Misschien gewoon weer op fish4dogs, daar deed hij het al bij al nog het beste op.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:21

mika11 schreef:
Mijn hond krijgt vers vlees maar ik wil hem ook wel eens iets tussendoor geven.
Wat gebruiken jullie daarvoor?
Ook met oefenen en ik hem wil belonen met iets lekkers.
Nu koop ik gewoon van die hondenkoekjes/staafjes van pedigree.

Mijn honden krijgen pensstaafjes, bullepees, luchtpijp, gedroogde stukjes long, kipwings, nekspier, bufferstaat enz. er zijn zoveel verschillende gezonde dingen voor honden en puur natuur!! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:33

snacks hier vooral pensstaafjes, gedroogde kip, eendennekjes, kippennekjes, gedroogd lamsvlees,...

Laatst kreeg ik het advies geen bullepees meer te geven aan mn hond (die nogal eens gevoelig is), ivm afvalstoffen wat er doorheen komen, adrenaline,... net voor het dier geslacht wordt. dus bullepees is hier eigelijk van het menu af.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:55

verhaal bullepees is mij onbekend, ga het uitzoeken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:04

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Die van mij zijn gek op bullepees. Ik iets minder, meurzooi :')

Als snackje krijgen mijn hondjes trouwens gedroogd runderhart van Farmfood. Stinkt ook behoorlijk, maar hun motto is: als het stinkt, is het lekker :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:12

Hier zijn ze er ook gek op, maar werd de laatste keer afgeraden ivm gevoelig hond.
maar goed er zijn zat alternatieven om te geven natuurlijk.

Vandaag nog maar 1x de gok gewaagd en purizon voer besteld, in de hoop dat er geen diarree ontstaat deze keer (de orijen was niet voorradig).
*fingers crossed*

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:45

Heb nergens kunnen achterhalen dat er afvalstoffen in bullepezen zitten. wel dat ze veel calorieen bevatten. en dat je beter slachtafval kan hebben uit europa en niet uit india en omstreken dit ivm dat ze pesticiden bevatten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:09

ik zou graag met gedroogd vlees willen werken met de herder van mn moeder, maar na verschillende soorten te hebben geprobeerd komen we weer bij frikandellen uit.... (overigens alleen voor training)
tis ook vlees denk ik dan maar :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:20

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:37

jilleroo schreef:
ik zou graag met gedroogd vlees willen werken met de herder van mn moeder, maar na verschillende soorten te hebben geprobeerd komen we weer bij frikandellen uit.... (overigens alleen voor training)
tis ook vlees denk ik dan maar :P

Wat heb je allemaal geprobeerd? Konijnenlever doet het hier errug goed.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:33

Interessant topic :j
Zelf wil ik ook graag de honden (deels) op KVV zetten.
Helaas krijg ik dat er thuis niet door.
Een van de hondjes staat op Royal canin (hypo allergenic) wegens medische redenen.
Zijn al twee jaar aan het dokteren met haar en dit is waar we op uit gekomen zijn waarvan ze niet ziek wordt.
De andere staat op beneful en de pup staat momenteel nog op specific (van de dierenarts) maar mam wil haar straks over op smolke.

Zelf trekt de KVV mij wel. Honden hebben veel ontlasting en ook de nodige jeuk.
Helaas krijg ik mam niet overtuigd en das dan weer het nadeel van (noodgedwongen) thuis wonen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:38

Cemlys schreef:
Hier zijn ze er ook gek op, maar werd de laatste keer afgeraden ivm gevoelig hond.
maar goed er zijn zat alternatieven om te geven natuurlijk.

Vandaag nog maar 1x de gok gewaagd en purizon voer besteld, in de hoop dat er geen diarree ontstaat deze keer (de orijen was niet voorradig).
*fingers crossed*

Tot nu toe gaat het goed, ontlasting is nog niet 100% maar grootste deel van de tijd wel goed. ene hond is volledig er op over en de andere doen we gewoon heel rustig aan. blijven mengen tot de andere brok op is en zo steeds meer van de nieuwe. volgens mij wel ietsje minder ontlasting nu.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:17

Silence schreef:
Interessant topic :j
Zelf wil ik ook graag de honden (deels) op KVV zetten.
Helaas krijg ik dat er thuis niet door.
Een van de hondjes staat op Royal canin (hypo allergenic) wegens medische redenen.
Zijn al twee jaar aan het dokteren met haar en dit is waar we op uit gekomen zijn waarvan ze niet ziek wordt.
De andere staat op beneful en de pup staat momenteel nog op specific (van de dierenarts) maar mam wil haar straks over op smolke.

Zelf trekt de KVV mij wel. Honden hebben veel ontlasting en ook de nodige jeuk.
Helaas krijg ik mam niet overtuigd en das dan weer het nadeel van (noodgedwongen) thuis wonen.

het is ook niet zo gek dat ze veel ontlasting en jeuk hebben ;) als je dan al brok wil voeren neem dan een goede brok..
beneful.. die kleurige leuke brokjes komen niet vanzelf, een en al kleurstof

lees deze artikelen maar eens door http://www.voerwijzer.com/artikelen/vers-vlees
http://www.voerwijzer.com/artikelen/brok-vs-rauw
en als je veel tijd heb, hier een heel E book
http://www.dierbewust.nl/wp-content/upl ... rokken.pdf
en als je dat samen vat en aan je moeder verteld, of nog beter haar het laten lezen ;) dan snapt ze vast wel dat ze OF een goede brok moet geven (zonder geur kleur smaakstoffen, hoog percentage vlees, zonder graan, enz)
en als je denkt dat ik het uit m n duim zuig..
http://www.youtube.com/watch?v=9eaFyna8tkg (en van daaruit kan je op dierbewust nog veel meer dierenartsen die zich verdiept hebben aan het woord zien!)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,11.0.html
zo dat is wel even genoeg :D :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:37

Wow zó off-topic heb ik het niet vaak meegemaakt... :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:40

uhmmm dit is off topic omdat?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:42

Niet jouw post in het bijzonder essiesilly, dit hele topic is verworden tot een lofzang op het rauw dieet geloof.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:44

ooo zo snap het :D haha ja ik zie het, zou het dan toch iets goeds zijn? ;)
nee hoor ik ben helemaal niet perse TEGEN brok, (mits een goede brok) moet iedereen lekker zelf weten, zolang ik het niet hoef te voeren vind ik t best haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:01

En ik ben geen tegenstander van "vers" voeren per se (zolang ik het niet zelf hoef te doen ;) ).
Waar ik wél een tegenstander van ben is de bij tijden hemelschreiende onzin waarmee de rauw voer discipelen hun voedermethode verdedigen, en andere (zoals brok) verketteren.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:56

Kuggur schreef:
En ik ben geen tegenstander van "vers" voeren per se (zolang ik het niet zelf hoef te doen ;) ).
Waar ik wél een tegenstander van ben is de bij tijden hemelschreiende onzin waarmee de rauw voer discipelen hun voedermethode verdedigen, en andere (zoals brok) verketteren.

Jij vindt het 'hemelschreiende onzin' (fantastisch gevonden trouwens), maar er zijn mensen die daar anderen over denken... En ja, ik verketter brok :D .