[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:19

Hallo Allemaal,

Ik zelf heb een bijzonder hondenras en krijg vaak te horen of ze haar op de foto mogen zetten. Nou zat ik te denken om fotografen op bokt de kans te geven bijzondere hondenrassen op de foto te zetten. Wie vind dit ook een leuk idee en zou er aan mee willen doen??
De fotoshoot word dan in het midden van het land gehouden, namelijk in de Soesterduinen.

secricible

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:31

Volgens mij zijn er heel regelmatig fotografiemeetings voor honden via bokt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:31

Ik ben niet iemand die meer naar meetings gaat, dus mij spreekt dat persoonlijk niet aan :P Ik heb liever modellen voor mijzelf :))

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:22

ik ga alleen naar meetings in het noorden :)

mijn tamaskan in de sneeuw vandaag

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:30

secricible schreef:
Volgens mij zijn er heel regelmatig fotografiemeetings voor honden via bokt :)

Dat klopt, maar nou wil ik is iets organiseren met bijzondere hondenrassen. Tuurlijk is iedere hond bijzonder, maar rassen die je weinig zit lijkt mij erg leuk!!!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:19

Yes hierzo een Piacrdische herder!
Honderas uit frankrijk. ga vandaag mooie foto's maken.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:42

I'm in,Cryssie! (met m'n tollertje)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:46

een toller is nou niet bepaald bijzonder

leuk een Picardische herder, ben benieuwd naar foto's :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:34

Van schreef:
een toller is nou niet bepaald bijzonder

leuk een Picardische herder, ben benieuwd naar foto's :)

misschien niet voor jou, ik heb er nog niet eerder van gehoord

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:32

ben hier afentoe nog wel geweest en heb dus veel honden voorbij zien komen.

Hier nog een foto van mijn Working Kelpie teef tijdens een training schapendrijven in de sneeuw:
Afbeelding
en zo ziet ze er tegenwoordig uit sinds ze uitgegroeid is:
Afbeelding
de kleur is een beetje vervaagd.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:09

Nou Van, dat mag jij dan wel vinden, maar ik ben in het hele jaar dat ik mijn hond heb, pas drie keer iemand tegen gekomen die het ras van mijn hond kende...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:23

NoName126 schreef:
I'm in,Cryssie! (met m'n tollertje)

Nog nooit van gehoord van dit ras.
Heb ik de foto gemist?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:22

Mijn hond is een Nova Scotia duck tolling retriever (hele mond vol :+ )
Het is de kleinste (en redelijk onbekende) retrieversoort, afkomstig uit Canada (Nova Scotia). Ze worden gefokt voor de eendenjacht. Door ze naast de waterkant te laten spelen, wuiven ze met hun pluimstaart, en dit lokt ('tolling') eenden (duck), ze komen dan binnen schootsafstand. Dan kan de jager ze schieten, en de hond ze ophalen, evt. over of uit het water (retriever).

Het is een echte werkhond en ze zwemt het liefst het hele jaar rond, zeeeeer grote 'will to please'. Een echt toppertje! Binnenkort start ik met haar met jachttraining dus dan kunnen we hopenlijk flink er tegenaan!

Een link naar mijnalbum, omdat de foto's te groot zijn voor bokt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZKB8VQJI

Maar nogmaals, voor een fotomeeting ben ik in! Ik woon in het zuiden, dus voor zover het reisbaar is, lijkt me dat superleuk!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:14

het is anders op het moment een heel populair ras en je ziet ze ook regelmatig op tv voorbijkomen
dat mensen de rasnaam niet kennen kan ik in komen

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:36

Van; het ras is inderdaad (helaas!!) in opkomst, hiermee alle problemen van dien. Maar omdat er absoluut veel mensen deze hond niet kennen, is het alsnog een bijzonder ras.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:41

Hier zie je ze heel veel hoor ;) En ik denk dat ook veel mensen ze kennen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:48

Nou ik kende het ras dus écht niet,nog nooit van gehoord.
Ik vind ze er geweldig uit zien!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:18

Ras is idd in opkomst, zie er aardig wat op clubs, om me heen en ook aantal in m'n groep. (uitlaatservice) . Maar veel mensen kennen idd niet de naam. Maar mijn ervaring met de toller is dat het geweldig sportieve hondjes zijn, fijn trouw karakter en leuke gezinshond, met als kanttekening dat ze wel graag wat uitdaging willen in het werk. En daarnaast zijn ze erg mooi om te zien. Lijkt wel een promotiepraatje haha en dat terwijl ik op een heel ander ras val, maar ik vind ze gewoon heel leuk en heb ze graag in m'n uitkaatgroepen.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:21

Hihi Tinkermuts, het zijn inderdaad toppertjes! Voor mij geen andere meer!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:27

Afbeelding
ons boxermeisje Sasja

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:43

Ik meld me hier ook maar even, ik ben in het bezit van de meest zeldzame variëteit van de Belgische Herdershond: de Laekense Herder.
Dit is de ruwharige variëteit van de Belgische Herder, de andere 3 zijn de veel bekendere Mechelaar (kort haar, rossig van kleur), de Tervuerense (langharig, rossig tot grijs van kleur) en de Groenendaeler (langharig en zwart).

Tot 1 oktober 2012 hadden wij 3 generaties Laekense in huis, Sjefke (geb. 1-12-1999), haar dochter Nozem (geb. 23-4-2004) en kleindochter Tapas (geb.16-4-2009). Helaas hebben we op 1 oktober Sjefke in moeten laten slapen, dus nu nog 2 Laekense in huis, moeder en dochter.

Nozem heeft 3 nesten gehad en is wat dat betreft nu "met pensioen". Tapas is 3 1/2 en ik weet nog niet of ik met haar ga fokken. Het is een hele pittige tante met ook wat minpuntjes op haar uiterlijk aan te merken en er is op dit moment meer aanbod dan vraag naar het ras, en ik zit er niet op te wachten om bij het toewijzen van de pups waarvan ik ook wat pittige temperamenten verwacht niet zo kritisch te kunnen zijn als voorheen, omdat ik er anders mee zou blijven zitten.

Dus hier is het de komende tijd gewoon lekker alleen genieten en bezig zijn met mijn eigen honden!

Hier 2 foto's, voor meer foto's van het ras kun je via mijn profiel mijn site en blog bekijken, mocht je dat leuk vinden.

Afbeelding
Afgelopen december in de sneeuw, links is Nozem en rechts op de voorgrond Tapas

Afbeelding
De 3 generaties v.l.n.r.: Sjefke, Nozem en Tapas

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:48

NoName126 schreef:
Mijn hond is een Nova Scotia duck tolling retriever (hele mond vol :+ )
Het is de kleinste (en redelijk onbekende) retrieversoort, afkomstig uit Canada (Nova Scotia). Ze worden gefokt voor de eendenjacht. Door ze naast de waterkant te laten spelen, wuiven ze met hun pluimstaart, en dit lokt ('tolling') eenden (duck), ze komen dan binnen schootsafstand. Dan kan de jager ze schieten, en de hond ze ophalen, evt. over of uit het water (retriever).

Toen ik dit ras voor het eerst zag, ergens begin jaren negentig, zag je ze nog amper. Tegenwoordig zie je ze (tenminste hier in de omgeving) behoorlijk vaak en lijkt het ras met het jaar aan populariteit te winnen.
Ik vind ze erg leuk om te zien!
Echt onbekende en volgens mij veel zeldzamere retrieverrassen in Nederland zijn de Curly Coated Retriever en de Chesapeake Bay Retriever.
Maar in vergelijking met de Golden en Labrador is de Toller natuurlijk wel weer vrij weinig voorkomend. ;)

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:02

Oh, wat gaaf je Laekense herders!! Hebben wij ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk voor de Mudi gevallen. Bij ons op de club heeft er ook een tijd 1 gelopen (al wel een tijd terud) en ook de Hollandse.

De Toller zie je hier in de omgeving ook heel veel, net als de Aussie. Wat niet wegneemt dat ik het beide erg mooie honden vindt.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:07

somokkele schreef:
Oh, wat gaaf je Laekense herders!! Hebben wij ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk voor de Mudi gevallen. Bij ons op de club heeft er ook een tijd 1 gelopen (al wel een tijd terud) en ook de Hollandse.

"Jammer" dat het de Mudi is geworden, hoewel dat ook hele leuke hondjes zijn.
Waar ben je destijds wezen kijken voor de Laekense?
Ben benieuwd welke Laekense er bij jullie op de club gelopen heeft, weet je toevallig een naam of waar deze hond vandaan kwam?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:19

We zijn niet fysiek bij een fokker gaan kijken. Manlief zag het uiteindelijk niet zitten en koos voor de Mudi, vnl vanwege de maat en ook daar echt geen moment spijt van gehad!

Ik weet niet hoe de hond heette, het is al een tijdje terug en zij kwam volgens mij van een andere locatie van de club bij ons trainen op G&GII of III nivo voor de examens toendertijd.