LecyTinker schreef:Laura, net als bianca fluit ik. Ik krul mijn tong en fluit. Dat is een manier waarop niet veel mensen fluiten en ik kan ze altijd terug roepen. In het begin heb ze geleerd te komen doormiddel van een rauwe frikandel ( die krijgen ze nu nog steeds). Niet echt gezond, maar die dingen ruiken heel heftig blijkbaar en daar doen ze ALLES voor. Voor hondenkoekjes niets. Heb alles geprobeerd, maar de frikandel is DE uitkomst voor mij. In de winkel kijken ze me altijd vreemd aan omdat ik zeker 1x in de week een doos frikandellen kom halen.
Maar goed, bij mij is de link van fluiten en frikandel ook als een bom ingeslagen. Ik denk dat werken met beloningen een erg goed iets is, want voor veel honden gaat gehoorzaamheid toch echt door de maag.
En ik ben ook niet tegen een klikker, als je je hond traint met een klikker, prima, maar het doel van een klikker en een fluitje zijn in dit geval niet hetzelfde. Het fluitje betekend komen, een klikker betekend goed.
Voor mij werkt het fluitje altijd. Thuis op het hof fluit ik ook altijd en dan weten ze dat ze bij me moeten blijven. Maar merk ( en dat is nog maals waarom ik eensterk gevoel bij cesar zijn methode heb) dat ik dat fluitje voor alles kan gebruiken. Mijn gevoel wat ze moeten doen komt schijnbaar goed over via fluiten, want met verschillende toontjes kan ik ze verschillende dingen laten doen als ik het echt zo voel op dat moment. Kan ze laten komen, kan de laten stoppen met wat ze doen, kan ze opzij laten gaat etc.
Dus het is eigenlijk uitzoeken wat voor JOU werkt en meestal werkt het dan ook voor je hond.
Jouw twijfel over of hij wel of niet terug komt kan een hele goede aanleiding zijn waarom je hond niet luisterd. Onzekerheid is voor zowel een hond als paard genoeg reden om niet te luisteren, of hun eigen ding te doen.
Koekjes en andere eetbare beloningen hoef ik niet te geven dan zit hij me aan te kijken van je denkt toch zeker niet dat ik dat ga eten he, of hij pakt het aan en spuugt het weer uit.
Waar hij wel helemaal gek van is is de bal dus die heb ik nu elke wandeling in mijn zak zitten en die geef ik sporadisch verder beloon ik hem veel met mijn stem. Fluitje kan ik ook wel eens proberen wie weet werkt het voor ons ook wel.

dat uitvallen naar andere honden heeft de hond hier ook, alleen krijg ik dat er niet uit omdat er 4 mensen met hem lopen
Buiten is eten totaal niet boeiend en opzich maakt hij zich bij mij alleen groot en moet ik af en toe rukje geven, kijkt hij naar mij krijgt hij een aai over zijn bol en gaat vervolgens weer kijken naar de hond, die dan meestal al weg is
Ik wil bij hem bijvoorbeeld dat hij gaat zitten als hij zijn halsband omkrijgt, omdat ik al zijn haar aan de kant moet krijgen (Berner) en als hij blijft staan gaat hij heen en weer lopen 
zoal s LT jammer genoeg, kan natuurlijk altijd een klein doosje halen. God kan af en toe zo blond zijn

. Vind het een beetje goedkoop om het dan maar weer op 'hij zal wel jaloers zijn te gooien'. Ik denk dat hij het misschien wat netter zou kunnen brengen maar zijn kritiek voledig af doen als onzin/jaloers/stom, hij heeft deze methode jaren gebruikt dus je kunt nu lastig zeggen dat hij niet weet hoe die werkt en wat de effecten zijn. Ik ben het niet volledig met hem eens ik denk echt niet dat iemand als Ceasar Milan een slechte trainer is, ik denk hoogstens dat zijn status als rolmodel misschien niet zo goed is. Omdat allerlei onkundige mensen hem nu na doen, ik denk dat die mensen meer schade aanrichten dan iemand met slechte timing en een klikker.