kimmie261 schreef:Inney,wat doe hond doet/deed is hetzelfde als die kat bij die cavia's, en reactie van de eigenaren is ook hetzelfde...
en deze mensen maken wel dat de goede onder de kwade lijden....
dat is altijd zo hoor...
mijn eerste vriendje had een kat en die vertelde dat die daarvoor ook een kat had gehad,maar die was "niet leuk" dus die had ie op straat gegooit...
is toch onbegrijpelijk dat mensen zo over dieren kunnen denken?
je neemt zo'n dier en zorgt ervoor,wil je dat niet meer zorg je voor een nieuw baasje,maar omdat katten wel op straat kunnen leven,werd deze ( en zo zijn er meer waarvan ik hoorde dat kitten leuker was,dus oude kat de straat op en nieuwe kitten in huis) zo op straat gezet...
en zo aan zijn lot over gelaten,en god weet wat dat dier is overkomen...kan er niet goed van worden,vandaar dat ik me weleens afvraag,hoe kun je dat nu doen,je weet niet hoe zo'n beest leeft of aan zijn eindje komt...
of als je een kat stikkend in zijn eigen bloed in je auto hebt liggen,zoekende naar een DA die het dier wil dood spuiten,vraag ik me echt af,hoe dit ooit bij mensen een plekje kan krijgen als je zou weten dat een dier zo geleden heeft voor het stierf.....
maar verbazingwekkend genoeg lees ik heel vaak,liever dat als een veilig en lang leven...tja,waar maak ik me eigenlijk dan druk om...
Wij wonen pal langs een natuurgebied. Blijkbaar staat er ergens een bordje "ongewenste-huis-tuin-en-keuken-dieren-dumpplaats" want we hebben op die manier de kippen "gekregen" en we hebben in de winter onderdak gegeven aan een paar kittens dit gedumpt waren en dat zal niet het laatste zijn....