Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Lang niet meer gereageerd, ik volg het topic mee onder mijn steen :+
Maar daar kom ik nu even onder vandaan!

Namelijk omdat ik niet 1, niet 2, máár 7 puppy's erbij heb *\o/*
Uiteindelijk gaan ze wel allemaal weg hoor (al weet je het maar nooit of er misschien toch eentje gaat blijven)

Afbeelding
P.s. Er zijn nog puppen beschikbaar }>

Leo

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:13

Gefeliciteerd Drico! Prachtig nest <3

Straatvuil en allerlei andere ellende eten is inderdaad een veel voorkomend en lastig probleem. Vaak ook snel heel zelfbelonend..
Je zou een kuurtje Groentebokashi van Bio-ron /Natuly kunnen proberen. Dat is een algemene en veilige tip die mogelijk helpt de behoefte achter het gedrag weg te nemen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Oh dat vond ik ook zo ingewikkeld aan de puppen-fase. Op wandeling was het vaak wel te doen, maar als je gewoon lekker met je pup in de tuin wil zitten dan komt alles in het bekkie terecht :') Was bij mijn beide honden wel echt een fase trouwens, dus er is nog hoop.

Heerlijk die puppies Drico! <3

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Oeh leuk Muppet, cavia's! Als mijn dochter haar muizen er niet meer zijn mag ze van mij cavia's (vind ik zelf stiekem veel te leuk :)) ).

En ja super irritant dat geknaag aan die takken. Sep slikt soms echt een stuk naar binnen, vooral juist als ik het wil afpakken :roll:

Drico; oeeh wat een heerlijke puppies! Knappe moederhond ook <3 Welke pupjes zijn nog over? Niet dat ik interesse heb maar gewoon uit nieuwsgierigheid :D

Leo, dat zelfbelonende stukje is inderdaad irritant. Ik veeg me een ongeluk in de tuin dus het valt tot nu toe mee met wat hij binnenkrijgt. Als hij het te bont maakt met zoeken naar dingen moet ie naar binnen.
Hij eet tijdens het wandelen gelukkig geen poep dus ik heb niet het idee dat het door tekortkomingen komt oid. Hij is vooral gefocust op takken pakken. Lijkt ook wel een beetje een manier voor hem om met spanningen om te gaan.

s1993: ik denk ook dat het een fase is. Nu maar afwachten hoe lang de fase gaat duren. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Ik ga er altijd maar vanuit dat het een fase is en laat ze zoveel mogelijk doen als ik verwacht dat het veilig kan. Gabber is ook van gras en bepaalde kruiden. Sjouwt altijd met iets in z'n bek maar hem nooit betrapt op iets opeten wat niet eetbaar is gelukkig.
Worden ze sterk van :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:29

Ja het kan heel goed een copingmechanisme zijn als ik het zo hoor :j en daarnaast ook onderzoekend.

Het kán problematisch zijn of worden, maar dan hebben we het vooral over onveiligheid (grote stukken inslikken, sokken en ander oneetbaar materiaal enz.) of over besmettingsgevaar van ziektes en parasieten, vooral bij eten van ontlasting van honden en andere dieren. Dat wil je voorkomen natuurlijk :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Ontlasting eten ben ik wel mega streng op. Zo 1 ooit gehad en dat is verre van grappig te noemen. Maar verder als ik het als veilig bestempel probeer ik zo min mogelijk aandacht er aan te geven. Nu heb ik altijd minimaal 2 honden bij dus roep gerust de andere hond en geef die heel overdreven iets lekkers. Komt de eter ook dan vraag ik een commando en geef ik ook wat. Focus dan terug op mij.
Onze husky's waren giga gericht op mensen eten. Gezien waar ik toen woonde vele mensen eten over de balkons gooiden was dat een behoorlijk uitdagend probleem.
Voor poep eten deden we zelfs muilkorf overwegen maar met voeding aanpassen konden we het redelijk binnen de perken houden

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Odin at als puppy echt veel kattenpoep, het was elke wandeling weer opletten maar hij was zo snel. Het was echt bijna niet te voorkomen. Ik denk dat dit uiteindelijk door de Giardia kwam, want nadat dat traject afgelopen was heeft hij het nooit meer gedaan.
Nu pakt hij wel eens wat, een doekje of een flesje, maar meer om mee te spelen, hij zal het niet opeten. Laatst lagen er allemaal honden koekjes in het gras, over het algemeen als ik hem zeg dat hij iets moet laten liggen of los moet laten gaat dat gelukkig goed.

Hij heeft wel echt een ‘tik’ om door het gras te rennen en er dan in te happen. Dat doet hij als hij heel erg blij is, of als hij spanning heeft. Zelfde met takken. Hij pakt die regelmatig, soms om mee te nemen, soms om te slopen. Ik heb altijd gezegd dat ik niet wilde dat hij met takken ‘speelt’ maar het helpt hem zo met reguleren, ook dit eet hij niet echt op, dus voorruit dan maar dan zie ik het door de vingers :')

Hij eet ook wel eens gewoon gras, zeker nu in het voorjaar. Dat beperk ik wel, want ik wil niet dat het een bal vormt en verstopt. Maar hij mag best een hapje gras. Kan geen kwaad

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Afgelopen week de herder van mijn beste vriendin zeer onverwachts in moeten laten slapen. Ook nog geen 9 jaar en kanker. Nu hebben wij altijd gezamenlijk de roedel gehad en zijn de honden nog 2 dagen per week samen. Haar herder kon Gabber absoluut niet accepteren maar de laatste tijd werd al duidelijk dat zijn ogen goed waren maar overdracht inwendig niet. Echter wij en de dierenarts konden geen reden vinden. Hij kon Gabber die zwart en bewegelijk is gewoon niet lezen dus altijd weg snauwen. Achteraf kun je alles verklaren maar ging opeens ontzettend slecht. Inwendig gewoon kapot.
Omdat de andere hond ook niet alleen kon zijn en we terecht kwamen bij een pup die met spoed weg moest is deze meneer erbij gekomen. Even settelen en zaterdag kennismaking met mijn duo.

Deze man is husky x labrador, 5 maanden en naam komt nog.
Afbeelding

Tussen haar en mijn overleden herder zat 6 maanden leeftijd verschil. Tussen Gabber en deze pup zit 7 maanden verschil. Onze herders zijn met 7 maanden verschil ingeslapen. Zo apart weer allemaal.

We hebben nu pomeriaan x husky, husky x labrador, labrador x duitse jacht terrier en duitse herder :D :D denk dat de duitse jacht terrier x duitse herder er nooit gaat komen. Die kruising verzint niemand :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Oh ja farmina heeft op bepaalde lijnen brok op koningsdag weer flinke korting. Alvast nagevraagd

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

dierenfan schreef:
Oh ja farmina heeft op bepaalde lijnen brok op koningsdag weer flinke korting. Alvast nagevraagd

Is dat dan wanneer je bij hen zelf besteld ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:19

Lukasje schreef:
dierenfan schreef:

Is dat dan wanneer je bij hen zelf besteld ?

Ja ik vraag het idd altijd bij farmina Nederland zelf na ;) meestal doen ze pas op de ochtend zelf de korting code geven. Ik begin zo aan de laatste 24 kg dus weer 4 zakken erbij dan kom ik met vers en langhoudbare worsten erbij weer wel toe tot aan black friday :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:51

Oh thanks voor de tip dierenfan! Hoop dat de lijn erbij zit die ik nu koop voor Ves :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Ocean, ancestral grain en sprirulina sowieso werd aangegeven maar mogelijk nog meer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:02

Dankje! Dan duimen dat Pumpkin er ook bij zit !