Machie schreef:Als een hond een 2o2o heeft wil ik een rem zien. Zie ik op je bovenste filmpje niet. Ik zie gewoon een hond met matige runnings
Dan heb je niet goed gelezen.
Ze heeft geen RC, ze heeft 2o2o. Maar als ze het touch commando niet krijgt hoeft ze geen 2o2o te doen. Want als die in een lange lijn staat hoeft ze dat niet, dan gaat ze zo in de ankers dat de klappen te groot zijn. En ze zit er 9 van de 10 keer in, en meestal ligt die ene keer ook nog aan mij.

Daarom heb ik we bewust voor gekozen om Dana geen RC te leren, Kay heeft ervoor gekozen dat wel te doen. Maar hij heeft ambities, dus die beslissing kan ik dan ook goed begrijpen.
MissAnnemijn schreef:Met Aiden helaas erg verkeerd begonnen dus raakvlakken blijven lastig. Running zal het nooit worden.. 2o20 begrijpt hij in de training maar tijdens wedstrijd echt nietgelukkig gaat het redelijk tegenwoordig! Met mijn nieuwe pup ga ik zo'n combi proberen als Kim zegt, 2o2o in principe maar soms sneller doorlopen. Overlegd met mijn instructrice en denk dat dat het beste past.
Aiden en ik zijn afgelopen weekend naar de 3e graad gepromoveerd! Benieuwd hoe ons dat vergaat! Met onze eerste plek ook een ticket voor de Masters van dit jaar verdiend.
Daarnaast natuurlijk leuk om op hoger niveau wat extra meters te maken voor de EO eind juli
Gefeliciteerd!

mirriejj schreef:Besef wel dat je met runnings echt goed moet investeren en dat het makkelijk 2 jaar in beslag neemt voor dat die fatsoenlijk gaan.
Ik vind het enorm leuk om te zien dat Qya met wat basis dingetjes die ze heeft geleerd als pup, nu al enorm makkelijk te sturen is. Terwijl ze eigenlijk nog zo goed als niets kent.
Qya is (van die paar keer die ik haar nu heb gezien) ook echt een leergierig hondje, of niet? Als ik zag hoe snel jullie haar vanalles hadden aangeleerd, als je een hond hebt die het echt niet interesseert is dat een stuk lastiger. Ik ben benieuwd naar de Mini!

Ik merk trouwens wel echt verschil met de pups nu we thuis ook het een en ander kunnen trainen en oefenen. Vooral voor Kay & Harvey. Dat scheelt echt veel!