Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 11:11

Wat een goede tip dierenfan. Het kan dus geen kwaad om (mits geleidelijk opgebouwd) regelmatig te wisselen van merk voer?

Mijn hond is een zeer kieskeurige eter en ik heb eigenlijk nog geen merk brok gevonden wat hij met smaak at. Hij vindt kvv wel heel lekker, maar dat kost me 5 euro per dag en dat vind ik te duur.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 12:57

@Kaitlyn: ze zijn nu net 3 weken dus we moeten nog flink geduld hebben. Het is echt zo ieniemienie nog, zo schattig. Vooral mijn zoontje is er zo groots mee, op iedere foto van zondag zit hij met grote gelukkige stralende ogen te kijken. Mama ziet vooral al het werk in de eerste maanden nog, ohoh. Ik vind het toch wel weer heftig altijd, zo'n pup in huis.

Wij hadden hiervoor grote honden en ik herken ook wel het gemak waarmee mensen dan hun hond op jou hond loslaten "want dat is toch leuk". Onze honden waren er totaal niet van gediend en konden echt flink snauwen daarop en dan hadden wij het gedaan natuurlijk.

@Esther beterschap!

@1993: gefeliciteerd met Jabba (wat een leuke naam!). Fijn als je zo'n fijne oppasplek hebt voor een hond.

En wat een goede tip van dat voer. Ik twijfel ook nog een beetje tussen een aantal merken, maar ze gewoon afwisselen had ik nog niet bedacht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 13:44

DNA testen ben ik niet mee bekend, daar kan ik niks over zeggen.

Secricible, ohh nou die tijd is zo voorbij en dan is ie thuis! Ik weet nog dat we (bijna) een jaar geleden gebeld werden dat het nest geboren was en nu is hij bijna een jaar. Waar is de tijd gebleven?
Ahhh ja wat lief van je zoontje. <3 die zien inderdaad het werk niet wat erin gaat, maar probeer er zelf ook zoveel mogelijk van te genieten. Wij hebben zoveel foto’s en video’s gemaakt, maar voor ons gevoel was hij zo ineens groot. :')

Oh ik ben juist heel erg voorzichtig met mijn hond op andere honden loslaten. Ik besef me heel goed dat hij met bijna 40 kilo een kaliber is wat een hoop andere honden (en eigenaren) heel spannend kunnen vinden. Zelfs hier op het losloopveld blijf ik scannen of het goed blijft gaan en stap er middenin als ik zie dat het spel te lomp of niet leuk is voor de andere (of mijn) hond. Zie ik iemand met kleintjes of een pup dan ben ik er altijd direct bij. Alhoewel hij wel met een teckel en een Franse bulldog heel leuk speelt die we regelmatig tegenkomen. Die bulldog vindt hij heel grappig met al het geknor wat erbij komt kijken. Hij speelt daar wel anders mee als met de grotere honden overigens, veel meer rond springen en rennen ipv dat het lichamelijk wordt.
Word soms wel een beetje moe van eigenaren die meteen beginnen te gillen of in paniek ertussen vliegen als ze echt leuk aan het spelen zijn, maar er maakt er 1 een koprol of ze zijn niet snel genoeg met ontwijken en dan rennen ze vol tegen elkaar op. Ja dan wil er wel eens eentje piepen. :+
Loopt er daar 1 rond, als ik die zie aankomen dan breek ik meteen het spel af en gaan we verder lopen. Die komt altijd tussen andere spelende honden, gaat vervolgens die uit elkaar jagen en het is nu 2x gebeurd dat ie Snuf echt in zijn kraag vast had daarna. Gelukkig heeft ie veel haar, maar vind dat niet echt sociaal gedrag. Die speelt ook niet, gaat alleen maar bij spelende honden er tussenin om ze uit elkaar te jagen en fixeert zich dan op 1 van de honden. Eigenaar zit lekker op het bankje op de telefoon te kijken. :roll:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 18:36

Muppett schreef:
Wat een goede tip dierenfan. Het kan dus geen kwaad om (mits geleidelijk opgebouwd) regelmatig te wisselen van merk voer?

Mijn hond is een zeer kieskeurige eter en ik heb eigenlijk nog geen merk brok gevonden wat hij met smaak at. Hij vindt kvv wel heel lekker, maar dat kost me 5 euro per dag en dat vind ik te duur.

Ik bouw dat niet op hoor. Welkom in mijn huis haha. Als de voerton bijna leeg is kiep ik dat in grote emmer. Gooi nieuwe zak er in, oude brok erop en voer vrolijk door. Door Gabber moet ik momenteel erg letten op calcium en fosfor in voer. Echter van de 5 zakken voer zijn er 4 farmina maar zijn 4 verschillende varianten en de 5de is wolf of wildernis. Dat krijgen ze de komende weken omdat 2 zakken farmina nu bijna op zijn. Die had ik gemixt in de ton zitten.
Mijn terrier eet s ochtends farmfood maar dat bevalt niet dus eerste en laatste zak.
Net terug van vakantie daar hadden ze s ochtends langhoudbare worst van 3 verschillende merken en allerlei smaken. Niet 1 was aan de diaree. En dan hadden ze nog gevulde verse tomaten soep en x stampot spruiten met spekjes en keer Frikadellen en friet :D :D :+ oh en natuurlijk het oude brood en vuile pens. Dat zijn allemaal tafelrestjes natuurlijk dus geen hele maaltijden maar zo blijft mijn ontzettend moeilijke eter wel met plezier eten.

Lijkt me lastig als je een hond met allergie hebt. Hoewel ik die ook gehad heb qua rund en kip en juist dan leer je goed afwisselen en creatief zijn.

Hierdoor kan ik erg goedkoop voeren. Hou gewoon marktplaats en facebook markt in de gaten en leuke aanbiedingen bij zooplus enz. Altijd wel ergens wat te vinden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 18:56

CupCakes_ schreef:
Wat voor ras gaan jullie voor Lukasje?

Voor een middenslag schnauzer. Ik heb nu een ries van 4.5 jaar.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 19:12

@ dierenfan: dankjewel voor de tip. In grote lijnen doe ik dat nu met mijn volwassen hond. Die krijgt Farmina brok waarbij ik smaken afwissel, en dan krijgt ze gestoomde worst of blik, diverse merken en smaken, wat ik supplementeer met vitaminen, mineralen en omega 3.
Maar voor de pup ben ik onzeker en vind ik het toch lastig om een goed uitgebalanceerde natvoeding te vinden, en het is zo belangrijk voor hun lichamelijke en geestelijke ontwikkeling.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 19:20

Natvoer is mega lastig en langhoudbare worst ook als je erg op calcium en fosfor moet letten. Daarom hier maanden enkel kvv met wat barf gevoerd maar wel verschillende merken en soorten. Nu overwegend brok en met worst bij hem nog steeds voorzichtig ivm de samenstelling van de worsten.
Misschien dat Leo daarin goede tips heeft. Ik had of heb hier natuurlijk een uitzonderlijke situatie die voor veel pups niet van toepassing is

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 19:27

Wij voeren hier ook afwisselend brok van goede merken, doen dat hetzelfde als dierenfan. Als het 1 bijna op is dan gooien we een nieuwe zak in de ton en het oude er bovenop. Krijgt daarnaast een paar keer per week barf en als we hem meenemen op visite hebben we zo’n worst bij ons.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 20:10

Kaitlyn schreef:
Wij voeren hier ook afwisselend brok van goede merken, doen dat hetzelfde als dierenfan. Als het 1 bijna op is dan gooien we een nieuwe zak in de ton en het oude er bovenop. Krijgt daarnaast een paar keer per week barf en als we hem meenemen op visite hebben we zo’n worst bij ons.

;) een Duitse herder liefhebber virus dan :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 22:51

Klinkt wel zo _O-