Ik heb hond regels nederland ingetikt, en zelfs bij hond nederland stond het. Dus bij mensen die een hond gaan zoeken, niet weten is vaak een excuus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naadje24 schreef:enquete houden in NL ?
durf te wedden dat er toch een percentage (al is het maar een kleine) uitkomt die er niks van af weet
edit: nu ik er over nadenk...heb het een vriendin van mij ook vorige week uitgelegd toen ik het er over had ,wist ze namelijk ook niet wat RAD was...zij heeft ook een kruising,gewoon omdat ze m schattig vond en op zoek was naar een hond voor gezelschap..alleen valt haar X gelukkig niet onder de RAD
ThePast03 schreef:Als je een kruising koopt weet je nooit op de opgegeven ouders wel kloppen, tenzij je een DNA test doet. Hetzelfde geldt voor stamboomloze honden.
bij mijn vriendin haar X waren beide ouders aanwezig,maar goed die valt dan ook niet onder de RAD maar had zomaar gekund toch?
Als mensen hier een paard kopen zonder zich eerst in de paardenwereld te verdiepen worden ze tot aan de grond toe afgebrand.
ja maar als ze een fries met arabier kruizen word er maar wat enthousiast gereageerd
Mensen die dit soort pups kopen zonder ook maar wat te weten van honden of de hondenwereld zijn heel dom bezig. Behalve het risico van de pitbullwet zijn zulk soort kruisingen over het algemeen ook niet de allerbeste honden om mee te beginnen.
deels mee eens.....ik vind dat je wel wat moet gaan informeren voordat je aan een hond begint...maar hondeninfo hoe je ze verzorgt en opvoed is toch weer een hele andere info dan de RAD want dat vertelt een DA of winkelier niet zo snel
.
ThePast03 schreef:Onzinnige discussie. Je hoort gewoon op de hoogte te zijn van de Nederlandse Wet.
.
naadje24 schreef:bij mijn vriendin haar X waren beide ouders aanwezig,maar goed die valt dan ook niet onder de RAD maar had zomaar gekund toch?
slimmerik schreef:En ik ben er ook nog eens van overtuigd dat inslapen géén dierenleed is. De dieren merken er niets van.
Snoevie schreef:kijk en dit vind in nu een smerige opmerking.
jij doet er zo licht over,imo dan
Snoevie schreef:wie zegt dat ik een anders mening niet toesta?
ik vind het alleen een rotopmerking en dat is mijn mening,dat mag dan toch ook?zou fijn zijn als die ook gerespecteerd werd.
en een dier zal inderdaad weinig van het inslapen merken,ik vind het alleen heel erg dat er zo licht over word gedacht.
maar dat is mijn mening,respecteer die dan ook alsjeblieft!
katiavl schreef:Snoevie schreef:wie zegt dat ik een anders mening niet toesta?
ik vind het alleen een rotopmerking en dat is mijn mening,dat mag dan toch ook?zou fijn zijn als die ook gerespecteerd werd.
en een dier zal inderdaad weinig van het inslapen merken,ik vind het alleen heel erg dat er zo licht over word gedacht.
maar dat is mijn mening,respecteer die dan ook alsjeblieft!
Iemand een smerige mening noemen, is een abreuk op diens mening.
Je kon ook zeggen, daar ben ik niet mee eens. Zo licht moet je niet over doen
griebels schreef:Klopt daar voelt de hond niets van, maar die maanden daarvoor in een laserasiel zitten daar voelen ze wel iets van
Snoevie schreef:blijf het heel erg vinden dat het sommigen geen reet kan schelen dat deze dieren zo worden ingeslapen
Snoevie schreef:klopt.
maar die worden vaak wel iets beter behandeld.
verder ben ik het met je eens,alleen ging daar de discussie niet over
katiavl schreef:Wie is er al in het laser asiel geweest?