Haha... heb ik even mazzel. Ik ben nog maar een student op dit vakgebied, dus voel mij juist aangemoedigd om meer hier over uit te pluizen. Fascinerende casus...!
Ik vraag mij momenteel vooral af welke wettelijke basis er is om een kat te vangen... Sommige gemeenten hebben een APV kom ik tegen die er wat over zegt (en een recht geeft aan een organisatie om zwerfkatten te vangen), maar vraag mij af hoe het hier geregeld is. Sowieso kom ik nog niet tegen dat een /asiel/ dieren mag vangen.
Dierenbescherming; ja, maar plaagdieren lees ik dan... en die hanteren standpunt bij katten: vangen, helpen, loslaten, gesubsidieerd door de overheid lees ik dan.
Dat wetsartikel van eerder helpt mij ook niet veel nog, behalve dat katten waarschijnlijk toch niet gelden als loslopend wild, zoals die ree uit het andere topic.
Maar met een asiel heb je ernstig snel risico dat het een verdienmodel is. Kom je meer discussies over tegen, waarbij dus de gemeenten en een APV aangehaald worden.
Helaas kom ik nog niet tegen dat dit voor een rechter is gekomen... maar daar ga ik nog even beter naar zoeken (A) Veel wordt er gewoon betaald door mensen...Nu ja. Het blijft fascinerend!
(En ik zou ook niet zomaar betalen, zijn ze helemaal knetter bij het asiel; ze gaan heeeeel veel tijd kwijt zijn aan discussies met mij, ik heb dan niet zo veel geduld om te wachten op mails... hulde aan TS daarvoor, geduld is een deugd.
Misschien moet je hun huisdier vangen en een hostage exchange doen?

)