Sassol schreef:Er zit denk ik een verschil in denken. Je woont met z'n allen in een wijk.
Mijn gedachte erbij is: laten we ervoor zorgen dat iedereen hier zo prettig mogelijk kan leven. Voor mij betekent dat dat je gewoon even bij elkaar kan aanbellen als je ergens last van hebt. Als het om mijn dieren gaan, die leven ook gewoon in die wijk. Dus ook voor hun wil ik het zo prettig mogelijk houden. En ook voor de dieren van andere mensen. En het gewoon over dingen kunnen hebben met je buren en samen werken aan een prettig leefklimaat, is in mijn gewoon sociaal gedrag.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n muziek hard aan heeft staan dat ik mee kan luisteren. Als ik dan een keer vroeg m'n nest in wil, ga ik wel even langs of hij vanavond wat zachter kan. Zou toch zonde zijn als buurman/buurvrouw zijn muziek niet lekker hard aan kan zetten 'omdat het misschien wel eens overlast zou kunnen veroorzaken', en ik het helemaal niet erg vind?
En houd ik mijn kat binnen, terwijl buurman of buurvrouw het misschien juist wel gezellig vond.
Ik ben het met je eens. Als je ergens overlast van hebt, dan bespreek je dat met elkaar en zoek je samen een oplossing. Dat is voor mij ook het discussiepunt niet. Ik zou graag willen dat de bokkers die op deze manier met hun buurtbewoners en katten omgaan hier zouden wonen.
Hier is de omgang namelijk anders. Er zijn een aantal mensen die net zo denken, maar dat zijn degene die absoluut niet voor overlast zorgen. Degene die daar wel voor zorgen, zijn niet bereikbaar voor overleg.
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Jij wilt je dieren geen enkele mogelijkheid geven tot overlast veroorzaken, en neemt daar je maatregelen al voor.
)
Jammer genoeg alleen achter en niet voor.