Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:29

Sassol schreef:
Er zit denk ik een verschil in denken. Je woont met z'n allen in een wijk.

Mijn gedachte erbij is: laten we ervoor zorgen dat iedereen hier zo prettig mogelijk kan leven. Voor mij betekent dat dat je gewoon even bij elkaar kan aanbellen als je ergens last van hebt. Als het om mijn dieren gaan, die leven ook gewoon in die wijk. Dus ook voor hun wil ik het zo prettig mogelijk houden. En ook voor de dieren van andere mensen. En het gewoon over dingen kunnen hebben met je buren en samen werken aan een prettig leefklimaat, is in mijn gewoon sociaal gedrag.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n muziek hard aan heeft staan dat ik mee kan luisteren. Als ik dan een keer vroeg m'n nest in wil, ga ik wel even langs of hij vanavond wat zachter kan. Zou toch zonde zijn als buurman/buurvrouw zijn muziek niet lekker hard aan kan zetten 'omdat het misschien wel eens overlast zou kunnen veroorzaken', en ik het helemaal niet erg vind?
En houd ik mijn kat binnen, terwijl buurman of buurvrouw het misschien juist wel gezellig vond.

Ik ben het met je eens. Als je ergens overlast van hebt, dan bespreek je dat met elkaar en zoek je samen een oplossing. Dat is voor mij ook het discussiepunt niet. Ik zou graag willen dat de bokkers die op deze manier met hun buurtbewoners en katten omgaan hier zouden wonen. ;) Hier is de omgang namelijk anders. Er zijn een aantal mensen die net zo denken, maar dat zijn degene die absoluut niet voor overlast zorgen. Degene die daar wel voor zorgen, zijn niet bereikbaar voor overleg.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:17

Bij ons zitten de katten binnen en buiten.
Mijn vader heeft een kabel gespannen van het huis naar de schuur met daaraan een ringetje die ook aan je sleutelbos zit en daar aan een lang touw.
Zo kunnen ze heel de tuin door maar er niet uit.

Ze zijn dit van jong af aan al gewend en ze gaan ook netjes zitten wachten tot we het touwtje vastgemaakt hebben.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:26

love_western schreef:
Als de buurman of buurvrouw een kat gezellig vinden. Dan schaffen ze er zelf toch 1 aan.
Ik neem huisdieren voor mijzelf en niet omdat een ander het gezellig vind.

Wat een gezelligheid weer zeg := Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Jij wilt je dieren geen enkele mogelijkheid geven tot overlast veroorzaken, en neemt daar je maatregelen al voor.
Ik wil mijn dier de kans geven om lekker vrij rond te struinen, mocht ie dan overlast veroorzaken, neem ik dan maatregelen. Maar ik ga er niet vanuit dat hij overlast veroorzaakt (anders zou ik hem niet vrolijk rond laten huppelen). Heb dan ook nog nooit klachten gehad over mijn kat.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:52

Sassol schreef:
love_western schreef:
Als de buurman of buurvrouw een kat gezellig vinden. Dan schaffen ze er zelf toch 1 aan.

Wat een gezelligheid weer zeg := Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Jij wilt je dieren geen enkele mogelijkheid geven tot overlast veroorzaken, en neemt daar je maatregelen al voor.
Ik wil mijn dier de kans geven om lekker vrij rond te struinen, mocht ie dan overlast veroorzaken, neem ik dan maatregelen. Maar ik ga er niet vanuit dat hij overlast veroorzaakt (anders zou ik hem niet vrolijk rond laten huppelen). Heb dan ook nog nooit klachten gehad over mijn kat.

Juist! en zo is het. dan lijkt me deze discussie verder wel gesloten :)

Neej

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:32

Moderatoropmerking:
ik heb eea aan offtopic verwijderd. Graag weer ontopic verder :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:35

Sassol schreef:
love_western schreef:

Dat is wel heel makkelijk gezegd, ik ga er van uit dat hij geen overlast veroorzaakt. Hoe kun je dat weten? Waar baseer je dat op? Op het feit dat je nooit klachten krijgt? Weten de mensen dat het jouw kat is? Weten ze dat ze jou kunnen benaderen? Niet iedereen durft zijn/haar buurvrouw aan te spreken.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:45

mensen kunnen ook een emmer water over een kat gooien, komt ie daar echt niet meer poepen hoor. (bijzondere gevallen daar gelaten) er zijn zo ontzettend veel katten waar je geen last van hebt, als je er van 1 wel last hebt, en je weet toevallig niet wie de eigenaar is, is dat echt heel ongelukkig hoor. kleine kans.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:58

femo schreef:
mensen kunnen ook een emmer water over een kat gooien, komt ie daar echt niet meer poepen hoor. (bijzondere gevallen daar gelaten) er zijn zo ontzettend veel katten waar je geen last van hebt, als je er van 1 wel last hebt, en je weet toevallig niet wie de eigenaar is, is dat echt heel ongelukkig hoor. kleine kans.

Dat valt echt tegen hoor. Alle katten waar ik een emmer water overheen gegooid heb, komen nog steeds in mijn tuin. Er komen zo'n 10 verschillende katten in mijn tuin, van 3 weet ik de eigenaar (allemaal van dezelfde). Die vindt het onzin, maar ik mag niet mijn honden loslaten als zijn katten in mijn tuin zitten. De rest van de katten heb ik echt geen idee wie de eigenaar is, maar ze blijven wel terugkomen. Ondanks de emmer water, het waterpistool, het continu wegjagen en noem maar op.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:03

dan zijn dat hele hardnekkige katten. heel apart, aangezien het bekend is dat alle kattne op water reageren. maar het hoeft niet zo te zijn idd. :) maar dit was maar een voorbeeld aan wat je kunt doen tegen katten in je tuin he;) het is nou eenmaal legaal om katten los te laten. of je accepteert het, of je gaat handtekenigen inzamelen. er over discusieren werkt na 41 pagina's nog niet. :) ik denk dat het voor me meeste, hoe zuur ook toch maar een katten wegjaag, ding moeten aanschaffen. zo'n pieptoon, of een draadje met stroom.. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:10

Heb je wel eens zo'n piepding gehoord? := Vreselijk, ik hoor het zelf namelijk ook en de honden ook. Het is een ideaal ding als je geen andere dieren hebt en zelf geen goede oren. (Niet om weer een suggestie af te ketsen hoor, maar ik krijg spontaan de kriebels als ik aan dat geluid denk :') )

Stroomdraadje kan inderdaad. :j Jammer genoeg alleen achter en niet voor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:54

Toch echt erg femo dat je het echt niet wilt inzien dat het echt van de zotte is, dat ik met emmers water moet gaan gooien, stroomdraden moet aanschaffen en piepdingen in MIJN tuin te zetten om JOUW kat buiten te houden. Dat is toch de omgekeerde wereld, dat wanneer ik geen last wil hebben van jouw huisdier, dat jouw verantwoording is, ik daarvoor moet opdraaien. Doe je dat bij je kinderen ook? Ga maar lekker daar in die tuin spelen, de buren letten wel op je?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:05

leuk en aardig Amandavd. hou nou eens die capslock uit, want het leest irritant en het komt ook nog eens onaardig en aanvallend over.

het is nou eenmaal zo. accepteer het. doe er wat aan. mensen houden hun kat niet binnen. ik ook niet. tot iemand bij mij aan de deur komt. en de meeste weten toch wel wie ik ben. en als er nieuwe buren zijn ga ik altijd even langs. ik heb nog nooit klachten gehad, terwijl de hele buurt goed contact heeft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:16

femo schreef:
leuk en aardig Amandavd. hou nou eens die capslock uit, want het leest irritant en het komt ook nog eens onaardig en aanvallend over.

het is nou eenmaal zo. accepteer het. doe er wat aan. mensen houden hun kat niet binnen. ik ook niet. tot iemand bij mij aan de deur komt. en de meeste weten toch wel wie ik ben. en als er nieuwe buren zijn ga ik altijd even langs. ik heb nog nooit klachten gehad, terwijl de hele buurt goed contact heeft.

Die capslock is om het nog maar eens te verduidelijken. Jammer dat je niet inhoudelijk wilt reageren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:49

Amandavd, nu draaf je een beetje door. Femo zegt zelfs dat de buren weten dat het haar kat is én ze bij nieuwe mensen langs gaat. Daarnaast houdt ze haar kat niet binnen, TOT er iemand bij haar aan de deur komt. Ik heb liever ook dat mensen al hun dieren in hun eigen tuin houden, maar dat is nu eenmaal niet zo. Maar dan moet je geen mensen aanvallen die het wel zouden doen als ze klachten krijgen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:56

mywishmax, hier accepteren we beide elkaars beslissingen. ik snap dat je het vervelend vind dat er katten in je tuin komen. jij word er niet wild van, amandavd wel al het hele topic. en dan begint het meer te lijken op intolerantie. hou ik niet zo van. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:57

MyWishMax schreef:
Amandavd, nu draaf je een beetje door. Femo zegt zelfs dat de buren weten dat het haar kat is én ze bij nieuwe mensen langs gaat. Daarnaast houdt ze haar kat niet binnen, TOT er iemand bij haar aan de deur komt. Ik heb liever ook dat mensen al hun dieren in hun eigen tuin houden, maar dat is nu eenmaal niet zo. Maar dan moet je geen mensen aanvallen die het wel zouden doen als ze klachten krijgen.

Hoezo draaf ik door? Ik vind het echt van de zotte dat mensen die hun eigen kat niet op hun eigen terrein willen houden, wel tegen mij zeggen wat ik allemaal niet kan doen om hun kat buiten te houden. Waarom moet ik van alles kopen en doen om mijn tuin af te zetten, maar wil het gros van de katten eigenaren niet eens de moeite nemen om hun eigen tuin af te zetten en hun dier bij zich te houden. En verwijten ze vervolgens mij er van geen moeite te doen om notabene hun dier uit mijn tuin te weren. Het is toch van de zotte als ik mijn hond zou laten loslopen, waardoor die elke dag in andermans tuin poept, die mensen bij mij komen klagen en ik vervolgens zeg gooi er maar een emmer water over? Het is toch mijn dier, mijn verantwoording?

Edit: Femo, dat is dan ook het enige wat ik al het gehele topic van jou hoor, ik heb geprobeerd mijn toon/schrijfwijze aan te passen maar je kan en wil blijkbaar alleen maar over mijn berichten vallen i.p.v. inhoudelijk terug te reageren. Raar he, dat ik dan denk bekijk het maar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:01

Je reageert nogal heftig en zegt dat femo niet inhoudelijk reageert, terwijl ze dat, naar mijn mening, wel doet. Ik vind dat je iets te gepikeerd reageert, maar misschien lees ik dat verkeerd. Ze geeft namelijk aan dat het nu eenmaal zo is. Dat jij en ik dat irritant vinden veranderd daar niks aan. Femo geeft óók aan dat ze er iets aan wil veranderen als er een klacht komt.

Verder dacht ik eigenlijk dat de emmer water enzovoorts ging voor als je geen idee had van wie de kat is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:03

MyWishMax schreef:
Je reageert nogal heftig en zegt dat femo niet inhoudelijk reageert, terwijl ze dat, naar mijn mening, wel doet. Ze geeft namelijk aan dat het nu eenmaal zo is. Dat jij en ik dat irritant vinden veranderd daar niks aan. Femo geeft óók aan dat ze er iets aan wil veranderen als er een klacht komt.

Verder dacht ik eigenlijk dat de emmer water enzovoorts ging voor als je geen idee had van wie de kat is.

Ik reageer helemaal niet heftig, dat is jouw interpretatie. Ik zeg dat ik het nu eenmaal van de zotte vind dat ik allemaal dat soort maatregelen moet nemen omdat andere de verantwoording voor hun dier niet nemen.

Ik heb meerdere malen direct tot Femo gesproken en op mij reageert ze niet inhoudelijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze al vanaf mijn eerste post de pik op mij heeft en alleen maar continue kan zeggen hoe vervelend ze mij wel niet vind. Dat is prima, maar verwacht dan ook niet dat ik nu nogmaals een poging ga doen tot subtiele posts.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:04

Ik had nog ge-edit, dat ik dat inderdaad zo lees, maar misschien verkeerd had. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:06

MyWishMax schreef:
Ik had nog ge-edit, dat ik dat inderdaad zo lees, maar misschien verkeerd had. ;)

Excuus ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:22

Onze kat is veel binnen. Maar als het goed weer is ook buiten. Vroeger was hij meer buiten. Maar we hebben een nieuwe hond en ze kunnen niet gelijk buiten. Dan is de kat zijn leven niet zeker. Maar hij wordt ook ouder en hij wil zelf niet zoveel meer naar buiten. Ligt liever op de vloerverwarming :D
In ons vorige huis liep hij veel buiten en daar heb ik nooit klachten over hem gehoord. Er woonde veel meer katten in de buurt. Maar daar was relatief veel gemeentelijk groen zeg maar, dus wellicht dat ze daar eerder heen zouden gaan als in de tuinen. Hij had wel een periode dat hij echt weinig thuis kwam. Bleek dat de bulgaarse buurmannen vlees voor hem kochten haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:01

Ceriadwen schreef:
Dat lees je ook in de post van Margaretha. We bezorgen hier allemaal elkaar overlast, wat is het probleem?
Nou inderdaad, geen probleem ALS je zo wil wonen. IK wil het niet en het zal mijn kortzichtigheid zijn dat ik niet kan begrijpen dat mensen wel zo willen wonen.

Daar was die edit voor: het is pas overLAST als een ander er LAST van heeft. Ik merk dat ik in een flat woon, laat ik het zo zeggen. Maar dat vind ik allemaal best want het blijft binnen de perken en ik heb er geen LAST van :)

Sassol schreef:
Er zit denk ik een verschil in denken. Je woont met z'n allen in een wijk.

Mijn gedachte erbij is: laten we ervoor zorgen dat iedereen hier zo prettig mogelijk kan leven. Voor mij betekent dat dat je gewoon even bij elkaar kan aanbellen als je ergens last van hebt. Als het om mijn dieren gaan, die leven ook gewoon in die wijk. Dus ook voor hun wil ik het zo prettig mogelijk houden. En ook voor de dieren van andere mensen. En het gewoon over dingen kunnen hebben met je buren en samen werken aan een prettig leefklimaat, is in mijn gewoon sociaal gedrag.
Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n muziek hard aan heeft staan dat ik mee kan luisteren. Als ik dan een keer vroeg m'n nest in wil, ga ik wel even langs of hij vanavond wat zachter kan. Zou toch zonde zijn als buurman/buurvrouw zijn muziek niet lekker hard aan kan zetten 'omdat het misschien wel eens overlast zou kunnen veroorzaken', en ik het helemaal niet erg vind?
En houd ik mijn kat binnen, terwijl buurman of buurvrouw het misschien juist wel gezellig vond.

Precies! Jij zegt 't allemaal +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:27

Wat ik niet snap is dat mensen hun honden binnen houden voor katten. Mijn tuin is van mijn hond. Kat moet maar maken dat ie weg is. Ben gek dat ik mijn honden ga binnen houden voor een ander zijn kat.

Het is toch jouw tuin MWM daar heeft je buur niks over te zeggen imo

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:32

Ayasha schreef:
Wat ik niet snap is dat mensen hun honden binnen houden voor katten. Mijn tuin is van mijn hond. Kat moet maar maken dat ie weg is. Ben gek dat ik mijn honden ga binnen houden voor een ander zijn kat.

Bij ongewenste katten jagen mijn ouders ze ook de tuin uit met de honden, werkt prima :j
Ze doen verder niks, maar het achterna jagen geeft ze wel even een lolletje. kat schrikt zich kapot, en zien we na een paar keer niet weer in onze tuin. Onze voortuin werd vroeger altijd bewaakt door onze ''koningin''. Elmo (kat) liet geen enkele kat die niet bij ons hoorde door onze tuin lopen :')

Mijn ouders hebben hun katten wel buiten. Tolerante buurt, en een grote boswal voor, naar de zijkanten, en daar zijn ook allemaal weilanden als je naar links gaat. Onze katten zijn vooral daar te vinden. Alleen van Zipper weten we het niet zeker, maar we weten ook dat hij zo brutaal is om naar binnen te gaan bij de buren links van ons (de enige met een kattenluik). Al overleg geweest, maar zij vinden het niet erg dat ze af en toe eens een kat extra op de bank hebben liggen (anders hadden wij een kattenluik willen aanschaffen met een magneetje, zodat alleen die van hun erin kunnen)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:36

Ayasha schreef:

Hebben ze ook niet. Alleen met die paar valse exemplaren én één hond waarvan ik niet weet of ze een kat heel laat houd ik ze toch liever binnen. Toen de jongste net hier was heb ik hem al eens heel snel van de grond af moeten plukken, omdat er één in de aanval ging. (Die ik zelf niet gezien had)