Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_Elise

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:33

Ik geef de konijnen met dit weer geen water, zo'n gedoe met die bevroren flesjes. Erg fijn dat er nu gewoon sneeuw ligt, kunnen ze dat mooi eten (doen ze ook, zelfs als er wel water is). Als er geen sneeuw ligt, krijgen ze 2x per dag water.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 19:35

Lisa_H schreef:
Jeej nijn krijgt een vriendje :D
Alleen nu komt het, mijn moeder vind de opvang in Spijkenisse te ver rijden. Dan moet ik een Ram halen hier in de buurt, bij de opvang in Kattendijke. Maar die hebben geen gecastreerde rammetjes zitten.. en ik heb geen ruimte voor 2 kooien in huis, hoe moet ik dit nu oplossen D:

Je kan hem zelf ook laten castreren toch?
Maar wil je ze samen in 1 kooi doen dan? hoe groot is je kooi?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:38

Zelf castreren is geen probleem maar je zit toch met die vruchtbaarheids periode en zo? ik zit niet te wachten op kleine nijnen.. en binnen hok 1 meter breed, 1,5 meter hoog en 0,85m diep zo hehe nu goed getypt xd
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 08-12-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 19:42

Ooh ik dacht dat je gewoon een kooi had, omdat je zei kooi haha!
Ik denk dat je dat wel aan de dierenarts kan vragen hoe dat zit..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:43

Het is ook een kooi haha, maar zo'n dubbele dus met 2 verdiepingen, en voor buiten hebben ze een groter hok maar die is pas voor het voorjaar ;)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 19:47

Ooh zo, oke haha! Tijdelijk zou dat vast wel kunnen. Mijn konijn zit ook in een kooi, wel zonder vriendje. Ik ben ook van plan na de winter een grote ren te maken, en er dan een vriendje bij te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:49

Cynthiaaapje schreef:
TM als hij van mei is zitten zn ballen er al, hij heeft ze denk ik alleen ingetrokken..

Hmm ik blijf hem vaag vinden :P , maar nu met dit gedrag weet ik genoeg....

Idd hij moet buiten blijven ,ach het voorjaar is het zo . Hij moet gewoon stoppen met bijten , mijn moeder doet het hartstikke leuk met de konijnen en wil haar niet bang hebben....

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:20

Lisa_H schreef:
Jeej nijn krijgt een vriendje :D
Alleen nu komt het, mijn moeder vind de opvang in Spijkenisse te ver rijden. Dan moet ik een Ram halen hier in de buurt, bij de opvang in Kattendijke. Maar die hebben geen gecastreerde rammetjes zitten.. en ik heb geen ruimte voor 2 kooien in huis, hoe moet ik dit nu oplossen D:

Kun je niemand anders regelen die met je meegaat of benzine geld vergoeden? Is dat geen optie?
Hoe ver is het precies rijden naar de opvang voor jullie?
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 08-12-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:22

Of kun je met het openbaar vervoer Lisa_H? Is dat misschien mogelijk? Of heb ik hier overheen gelezen?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:22

Openbaar vervoer zou ik niet aanraden i.v.m. reisstress ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:23

Maar als het niet anders kan Laura_x_?
Even stress of een konijnenvriendje? :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:22

Openbaar vervoer is denk ik niet mogelijk, volgens mij gaan er geen bussen die kant op. Maar ik heb nu een kleinschalige opvang gevonden hier in de buurt, die stond ook op bunnybunch gelinkt en heb naar hun gemaild voor een leuk rammetje. Dus hopelijk hebben zij er 1 :)

Edit: ik zeg het verkeerd, ik zag bij hun op de site een hele leuke ram van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn nijn en ik heb gemaild met de vraag of hij er nog is. Hij is gecastreerd dus ik hoop het!
Laatst bijgewerkt door Zeeuwsemeid op 08-12-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:25

Mijn vriend had een keer als kadootje een konijntje voor mij gehaald. Ik had net mijn pony in laten slapen en riep al een poosje dat ik een konijn wilde dus zodoende. Hij had hem gehaald na zijn werk, aan de andere kant van het land, heeft het beestje in de trein meegenomen en dat ging heel goed! Had hem alleen wel opgehaald op station, er mee gaan fietsen zou een beetje sneu zijn denk ik. :P

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:37

Anoniem schreef:
Maar als het niet anders kan Laura_x_?
Even stress of een konijnenvriendje? :)

Dan denk ik: Er is toch altijd wel iemand in je familie/vrienden/kennissen kring die wel even met je mee wil rijden, natuurlijk tegen brandstofvergoeding? ;)

Ik heb mijn huidige dwergkonijntje met de fiets gehaald. Achterop in een transportboxje, met handdoeken eromheen tegen de eventuele tocht. Was wel lekker weer toen en zo goed als windstil, anders had ik dat ook niet gedaan

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:29

*Klop* *klop*

Hallo ik kom me ook melden als konijnenfan!

Ik heb sinds 9 jaar konijnen, ik moest er vroeger niks van hebben. Stomme knorrige saaie beesten, vond ik ze maar.

Maar veranderde totaal toen mijn zus een enorm groot verblijf (circa 35 m2 met 5 aparte nachthokken) maakte waar 8 konijnen leefden als een groep. Dit waren Weners, Franse Hangoren, Californian voedsters en een gecastreerde Franse Hangoor ram. Toen zag ik dat elk konijn een karakter heeft en dat hoe groter de ruimte, het konijn beter tot zijn recht kwam. En!! Ze werden tammer, ze wachtten ons op en liepen ons over voor de voeten. Ik heb een Belgische haas voedster gekocht van een fokker. Zij ging ook in de zelfde groep leven. Dit ging heel mooi! Hazel heette ze, wat een lief dier!! Helaas had zij een groot steriel abces in de rug, wat ws er al heeft gezeten toe ik haar kocht, het kwam na loop van tijd aan het licht doordat ze vervormde. Het was een steriel abces dus waarschijnlijk door verkeerd oppakken aan het rug vel. Helaas hebben 2 operaties niet geholpen. Ik heb haar laten inslapen tijdens de 2e operatie.

Toen ik op mijzelf ging wonen, besloot ik om een ouder konijn uit het asiel te halen, dit werd een groot lotharinger, Spoetnik. Ik heb haar al snel gekoppeld aan een andere voedster een grote marterkleurige uit het asiel ik noemde haar Spip. Spoet is bij mij na 4 jaar door een gebroken ruggetje doodgegaan, vreselijk! Ze is ongeveer 8 jaar geworden! Spip is vergiftigd door kastanjes die in haar hok terecht gekomen waren. Zij was nog vrij jong 3 jaar ongeveer. Toen Spip alleen was door het overlijden van Spoet, heb ik haar gekoppeld aan Bigwig een lieve Vlaamse Voedster.

Maar mijn konijnenliefde groeide! En ik heb nu 3 Vlaamse Reuzen. Bigwig, Meneer Koekepeer (gecastreerde ram), Mama Lou.
Ze hebben 6 m2 en een extra verplaatsbare ren die aan de vaste ren zit vastgekoppeld. In totaal hebben ze bijna 12 m2.

Genoeg over mijn konijnenhistorie en liefde nu wat foto's van mijn schatten!

Afbeelding
Bigwig is een ijzergrauwe voedster van 3 jaar oud.
Mama Lou is een gele voedster van ongeveer 3 jaar oud. Blind aan 1 oog.
Meneer Koekepeer is een konijngrijze gecastreerde ram van 2 jaar oud.

Mama Lou en Meneer Koekepeer heb ik als koppen overgenomen van iemand die er een goed thuis voor zocht. Dat kwam goed uit want ik zocht een maatje voor Bigwig na het overlijden van Spip.

Meneer Koekepeer is echt enorm!!
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KTI7Z7T.jpg

Koekepeer is een grootgebracht met de fles, dus hij is echt een enorm kroelkont!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:40

Faniek schreef:
Mindim schreef:
Zet jij binnenkonijnen dan nog gewoon naar buiten nu Faniek? Ik zet persoonlijk na ziekte en wonen hier in de woonkamer niet een konijn naar buiten, terwijl het vriest dat het kraakt.

Buitenkonijnen zou ik niet in huis nemen, ook niet na een castratie.

Ik niet, maar ik heb het idee dat ze, ze voor de castratie binnen wil halen en dat is in principe niet nodig.
Anders konden we de hele winter niet castreren :) Hier is het gecastreerd worden en na het goed bij komen weer naar buiten, geen probleem jaar in jaar uit.

Ik dacht altijd dat je ze na de tijd altijd paar dagen binnen moest houden.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:14

Mijn sukkels komen hun stalletje niet uit.... In het begin waren ze wel nieuwsgierig, maar na een paar uur kropen ze in het hokje en sindsdien zijn ze er niet uitgeweest.... saai hoor!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:56

Nijtje komt wel uit zijn nachtverblijf, en rent graag door zijn rennetje heen. vanavond plaats ik wel even een foto ervan. Dat hij lekker door zijn ren heen rent.

Nog steeds vollop in discussie met mijn vriend, want ik wil erg graag Nijn castereren en er een voedster bij.

Maar ff een vraagje....

Meneer heeft een flesje met water...Maar dat flesje is al 2 dagen vol. Kan het zijn dat hij ergens anders voldoende vocht weghaalt? Hij is ook niet uitgedroogd ofzo...
Hij krijgt 1-2 blaadjes sla, 4 blaadjes witlof en een kleine wortel met loof. Daarnaast is zijn hooi nu ook wat nattig, en daar eet hij ook nog wat van. Zijn gewicht is goed op pijl en hij is behoorlijk bewegelijk. Hij urineert normaal zoals ik gewent ben. En hij eet ook zijn darmkeuteltjes op. Ook heeft hij ruimte ter beschrikking in de sneeuw. (Ligt er nu niet meer, want het is gesmolten)

Iemand antwoord?
Alvast bedankt.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:00

Ik zeg altijd: Als- ie het goed doet, lekker laten huppelen!

Duo Penotti heeft vanochtend nog niet bewogen. Ze vallen alleen aan als een piranha op de broodkorst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:14

Haha ik heb meneer gecheckt ben bij mijn ouders , maar ik verraste hem en zag duidelijk een bal. Toen deed hij wild en trok ze in , maar ik ben zeer zeker van mijn zaak :=. Heeft mijn moeder wel flink gepakt , Mijn eigen koppel is niet vooruit te branden ze reageren niet op mijn gerammel en op mijn geslof :(

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:24

Ha ha, dan zijn die van jou net zo actief als die van mij.... saai is dat he? Ik troost me maar met de gedachte dat ze een droog hokje met buitenren hebben en eten en drinken. En elkaar. Veel meer kan ik niet voor ze doen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:30

Haha ja net zo actief :P , pas als ze het horen in de voerbak komen ze rekkend en strekkend van boven :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:26

oh_oh schreef:
*Klop* *klop*

Hallo ik kom me ook melden als konijnenfan!

Ik heb sinds 9 jaar konijnen, ik moest er vroeger niks van hebben. Stomme knorrige saaie beesten, vond ik ze maar.

Maar veranderde totaal toen mijn zus een enorm groot verblijf (circa 35 m2 met 5 aparte nachthokken) maakte waar 8 konijnen leefden als een groep. Dit waren Weners, Franse Hangoren, Californian voedsters en een gecastreerde Franse Hangoor ram. Toen zag ik dat elk konijn een karakter heeft en dat hoe groter de ruimte, het konijn beter tot zijn recht kwam. En!! Ze werden tammer, ze wachtten ons op en liepen ons over voor de voeten. Ik heb een Belgische haas voedster gekocht van een fokker. Zij ging ook in de zelfde groep leven. Dit ging heel mooi! Hazel heette ze, wat een lief dier!! Helaas had zij een groot steriel abces in de rug, wat ws er al heeft gezeten toe ik haar kocht, het kwam na loop van tijd aan het licht doordat ze vervormde. Het was een steriel abces dus waarschijnlijk door verkeerd oppakken aan het rug vel. Helaas hebben 2 operaties niet geholpen. Ik heb haar laten inslapen tijdens de 2e operatie.

Toen ik op mijzelf ging wonen, besloot ik om een ouder konijn uit het asiel te halen, dit werd een groot lotharinger, Spoetnik. Ik heb haar al snel gekoppeld aan een andere voedster een grote marterkleurige uit het asiel ik noemde haar Spip. Spoet is bij mij na 4 jaar door een gebroken ruggetje doodgegaan, vreselijk! Ze is ongeveer 8 jaar geworden! Spip is vergiftigd door kastanjes die in haar hok terecht gekomen waren. Zij was nog vrij jong 3 jaar ongeveer. Toen Spip alleen was door het overlijden van Spoet, heb ik haar gekoppeld aan Bigwig een lieve Vlaamse Voedster.

Maar mijn konijnenliefde groeide! En ik heb nu 3 Vlaamse Reuzen. Bigwig, Meneer Koekepeer (gecastreerde ram), Mama Lou.
Ze hebben 6 m2 en een extra verplaatsbare ren die aan de vaste ren zit vastgekoppeld. In totaal hebben ze bijna 12 m2.

Genoeg over mijn konijnenhistorie en liefde nu wat foto's van mijn schatten!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUINBDQ6.jpg
Bigwig is een ijzergrauwe voedster van 3 jaar oud.
Mama Lou is een gele voedster van ongeveer 3 jaar oud. Blind aan 1 oog.
Meneer Koekepeer is een konijngrijze gecastreerde ram van 2 jaar oud.

Mama Lou en Meneer Koekepeer heb ik als koppen overgenomen van iemand die er een goed thuis voor zocht. Dat kwam goed uit want ik zocht een maatje voor Bigwig na het overlijden van Spip.

Meneer Koekepeer is echt enorm!!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IRMC4MX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KTI7Z7T.jpg

Koekepeer is een grootgebracht met de fles, dus hij is echt een enorm kroelkont!!

Wat een leuke konijnen. :P Wel behoorlijk groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:04

maralyn schreef:
Nijtje komt wel uit zijn nachtverblijf, en rent graag door zijn rennetje heen. vanavond plaats ik wel even een foto ervan. Dat hij lekker door zijn ren heen rent.

Nog steeds vollop in discussie met mijn vriend, want ik wil erg graag Nijn castereren en er een voedster bij.

Maar ff een vraagje....

Meneer heeft een flesje met water...Maar dat flesje is al 2 dagen vol. Kan het zijn dat hij ergens anders voldoende vocht weghaalt? Hij is ook niet uitgedroogd ofzo...
Hij krijgt 1-2 blaadjes sla, 4 blaadjes witlof en een kleine wortel met loof. Daarnaast is zijn hooi nu ook wat nattig, en daar eet hij ook nog wat van. Zijn gewicht is goed op pijl en hij is behoorlijk bewegelijk. Hij urineert normaal zoals ik gewent ben. En hij eet ook zijn darmkeuteltjes op. Ook heeft hij ruimte ter beschrikking in de sneeuw. (Ligt er nu niet meer, want het is gesmolten)

Iemand antwoord?
Alvast bedankt.

In groente zit aardig wat vocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:04

@oh-oh

Mooi stel konijnen heb je hoor en die namen ook :-) :D

En idd groot!