Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:53

bij dat laatste filmpje op 8,28 is er gewoon nog een levend dier in die stapel.. :oo ;(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:41

merrieveulen schreef:
ga ik nog kunnen slapen na het zien ervan? ik heb namelijk niet zulke goede ervaringen met het kijken van horror...

Dan zou ik m maar niet kijken ;) ik kan tegen veeeel dingen maar hier draait m'n maag van om.. Het idee! Bah en dan dat muziekje eronder :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:43

Kimmie die blikken voer waar haal je die? hier krijgen ze 1 x per week wel eens blikvoer voor de lekker en dan haal ik meestal Bozita. Want het meeste blikvoer vind ik ook maar niks.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:45

Kijk eens bij zooplus,daar verkopen ze oa animonda carny :j Ik bestel daar ook wel eens en geef ook wel eens rocco blikken die ook uit 100% vlees bestaan..Fijn van zooplus is dat je boven de 20 euro geen verzendskosten betaalt :)
Laatst bijgewerkt door pleiada op 22-10-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:46

Oh daar bestel ik regelmatig wat. Ga eens even kijken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:53

bij zooplus :j

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:10

merrieveulen schreef:
@ jpyfordogs, ik weet niet of je hele verhaaltje voor mij bedoeld was, maar ik ben zéker niet tegen vers voeren, mits men het inderdaad serieus neemt. Ik vind het alleen wel jammer dat er soms zo heftig wordt gereageerd van de één naar de ander, dat je het niet goed genoeg doet als je brokken of blikvoer geeft, of dat het slecht is om vers te voeren.

Mijn hondje heeft beide gehad en dat is altijd goed gegaan. Ik heb destijds vele (wetenschappelijke) artikelen over honden en voeding opgezocht omdat ik schrok van de dingen die over brokken werden geschreven (o.a. dat er destructiedieren in werden verwerkt met de vlooienbanden nog aan, hoewel ik niet zeker weet of ik dat wel kan geloven). Ik denk ook zeker dat de commercie niet bepaald de beste invloed heeft op diervoeders, dat is namelijk wat ik ook zie gebeuren bij paardenvoer, veel goedkope grondstoffen, die feitelijk afval zijn. nu is daar op zich niks mis mee, wat de mens niet eet kan soms voor een dier prima zijn (zoals idd slachtafval van koeien e.d. bij honden), maar soms betreft het simpelweg 'iets' wat helemaal niet goed is voor het dier (in sommige paardenvoeders zitten dierlijke stoffen! hoe kóm je erbij!). Het hoge granengehalte in veel hondenvoer heb ik altijd erg vreemd gevonden bijvoorbeeld, een hond eet in de natuur niet of nauwelijks granen. (Ik erger me dan ook de blubber over die beneful reclame, waarin men zegt 'gezonde granen', dan rol ik met mijn ogen en denk 'hoeveel mensen gaan hier weer in trappen?'.)

Bij ons op stal wordt heel verschillend gevoerd, hooi of voordroog, diverse soorten brok en aanvullingen daarop. Ikzelf geef bijna geen standaard brok, alleen Faram krijgt dat. hij kan het goed hebben en krijgt geen klachten. voer ik dat aan Flicka, dan begint ze binnen een paar dagen te schuren. wil niet zeggen dat die brok niet deugt, maar voor Flicka moet ik iets anders bedenken.

Persoonlijk vind ik dat je als diereneigenaar gewoon moet openstaan voor wat er mogelijk is. heb je een hond met vage klachten, dan kan het raadzaam zijn om eens verder te kijken naar wat je voert. Als je een hond hebt die goed functioneert en zich lekker voelt bij wat je al geeft, dan is dat ook prima.
Ik vind dat je zoiets echt per individu moet bekijken, en als mens ook eerlijk moet kijken, objectief blijven. Soms roepen mensen dat hun dier het super doet, terwijl het vrij gemakkelijk véél beter kan. mijn ervaring is dat mensen het vaak erg veel gedoe vinden om dit soort dingen écht grondig uit te zoeken voor hun dier (en dan bedoel ik niet mensen hier op Bokt maar mensen die ik persoonlijk kende/ ken). Dat vind ik niet de juiste eerlijke motivatie om voor een bepaald voer te kiezen.

mijn opmerkingen waren in zijn algemeen en naar niemand in het bijzonder, als dat wel zo zou zijn, zou ik die persoon persoonlijk erop aanspreken ;).
Ik snap ook niet waarom er granen in voer zitten, ik weet inmiddels wel dat de techniek nu zo ver is dat ze alleen dat uit de graankorrel kunnen halen wat wel goed door honden kan worden opgenomen, de eiwitten zijn goed verteerbaar, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik voer voornamelijk vlees, maar heb een goede brok gevonden van een betrouwbaar merk, wat mijn honden dus ook nog wel eens krijgen.
En idd, open staan en bewust zijn waar je mee bezig bent.
Mijn paarden krijgen helemaal geen brok, al jaren niet meer, musli's voer ik ook zeer weinig. Wel krijgen ze een mineralen brok van marstall, dat is zo klein, dat lijkt net kippenvoer ;). Verder ligt hier altijd stro en krijgen ze gemiddeld 5 tot 6 keer per dag hooi.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:28

wat voor droogvoer voer je joy? ik was vergeten Energique uit de vriezer te halen en tja toen had ik nog Hills brokken liggen maar hij eet dus zo moeilijk brok hij heeft het gegeten met lange tanden.
Dacht als dit maar niet vaker gebeurd daarom mijn vraag wat voor brok. misschien eet hij die wel uit nood

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:51

wij voeren greenheart. maar er zijn meerdere brokken die "schoon" zijn. vrij van chemische anti oxidanten.
Doordat wij 5 honden hebben en dus daardoor makkelijk een grote hoeveelheid kunnen afnemen, bestellen we dit per pallet.
Greenheart heeft een ruim assortiment met oa ook granenvrije brokken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:07

Ik ben twee jaar geleden overgestapt op vers vlees voor mijn Labrador omdat er toen een Labrador pup bij kwam die al Carnibest kreeg. Ik voerde al een natuurlijk brok zonder chemische toevoegingen.

Mijn oude hond is inmiddels 13,5 jaar en de volgende voordelen kwamen naar voren;
- Geen scheten meer
- Glimt als een spiegel
- Is van stramme oude hond nu een levendige dame die nog lekker achter de bal aanrent
- Veel vrolijker
- Stinkt niet uit haar mond
- Totaal geen oude honden lucht

En de pup? Die is uitgegroeid tot een prachtige, glimmende, gezonde en energieke hond! Mooi slank ( heb altijd medelijden met die te dikke Labjes) en krijg voor allebei altijd veel complimenten!
Voor mij duidelijk dat vers vlees echt goed is.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:04

En de ontlasting is bij Greenheart ook goed? bedankt ik ga mij er even in verdiepen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:38

Brokken of vers vlees..Het moet maar bij je dier passen.

Mijn stafford heeft een erg gevoelige maag en omdat iedereen je vlees aanraadt ben ik het ook gaan voeren wat een ellende was dat zeg! Overgeven, zware diarree, scheten laten, doffe lelijke vacht, abnormaal veel haaruitval. Toen ik weer overging op brokken waren al die problemen weg. Ik voer trouwens de goedkoopste brok die er te koop is volgens mij. 3 euro per zak maar hij doet het er al 11 jaar prima op als hem eens een keer andere brok geef begint het overgeven weer.

Mijn vuilnisbakkie is nu 1,5 en die krijgt dezelfde brok als de stafford maar heeft ook wel eens vers vlees op, vind hij heerlijk maar een diarree wat dat beestje krijgt. het komt eruit als water zeg maar..ik weet dat ze eraan moeten wennen maar het houdt niet op bij hem.

Een kat die we uit het asiel hadden plaste erg veel, altijd diarree niks van medicijnen hielp tot we die vers vlees gingen voeren alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

het ligt echt aan het dier zelf..Mijn honden krijgen het echt niet meer en als ik ooit een andere hond heb die maar aan de diarree blijft dan ga ik eerst vers vlees voeren ipv medicijnen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:04

yv_on schreef:
En de ontlasting is bij Greenheart ook goed? bedankt ik ga mij er even in verdiepen.

bij onze 5 honden wel, er zijn meerdere goede brokken hoor. Niet alleen greenheart, maar dit past goed bij ons en onze honden.
greenheart heeft een fijn assortiment, hebben bijvoorbeeld ook granenvrije brokken, lam en rijst brokken, etc.
We hebben een periode alleen greenheart gevoerd, maar vlees blijft toch de boventoon voeren, onze pup, nu 14 maanden, heeft zijn eerste jaar voornamelijk alleen carnibest gehad, erg kostbaar in dit geval, want het gaat hier om een ierse wolfshond ;).
Maar we vonden dat als basis wel heel belangrijk.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:51

hoe denken jullie dan over vit k3 hoor daar veel negatieve dingen over. dit zit onder andere in farmfood en ook greenheart

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:57

yv_on schreef:
hoe denken jullie dan over vit k3 hoor daar veel negatieve dingen over. dit zit onder andere in farmfood en ook greenheart

ik denk over alle vitaminen hetzelfde. Als ze het nodig hebben moe thet in de voeding zitten en hebben ze het niet nodig dan snap ik het nut niet dat het in de voeding zit. Echter nodig hebben en in de voeding zitten is natuurlijk niet alles. Je zit ook nog met verhoudingen. Zo zijn er vele vitaminen erg belangrijk om te voeren maar overdosis moeten wel voorkomen worden en kunnen op langer termijn misschien zelfs voor problemen zorgen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:15

Veel vitamines worden ook als anti oxidant gebruikt. Antioxidanten heb je bij brok nu eenmaal nodig.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:49

Beetje laat maar even inhaken op dat filmpje! Jeetje wat walgelijk!
Nog een reden om je dier niet achter te laten bij de dieren arts, wij brengen onze overleden dieren altijd naar het crematorium.
Maar die laatste minuut van het filmpje, ik moest mn best doen om niet over mn nek te gaan, wat walgelijk!
Hebben we ook zulke plaatsen in Nederland? Hoop het toch van niet. Maar wil niet weten hoe het er bij de slachter uitziet..

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:02

Na het zien van die filmpjes ben ik heel blij dat ik barf en precies weet wat ik in mijn dieren stop
maar die filmpjes kende ik al.....Ik snap niet dat er nog mensen zijn die brokken dúrven voeren ;(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:37

xRomana schreef:
Na het zien van die filmpjes ben ik heel blij dat ik barf en precies weet wat ik in mijn dieren stop
maar die filmpjes kende ik al.....Ik snap niet dat er nog mensen zijn die brokken dúrven voeren ;(

Dit is wel een hele andere siuatie als in nederland (en de rest van europa). Kadavers van honden en katten worden in Nederland aangemerkt als catagorie 1 materialen en die worden vernietigd.
Bovendien is dierkanibalisme niet toegestaan (diervoer mag geen dierlijk materiaal van de eigen soort bevatten), dus als honden en katten al verwerkt zouden worden komen ze niet in honden en katten voer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:18

Wie heeft ervaring met de brokken van dog lovers gold? mn de passion variant (ocean fish? )

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:16

even laten reactie maar ik ontdooi mijn kvv gewoon altijd buiten de ijskast sávond leg ik het op de aanrecht en s'morgens kan ik het dan voeren.als ik wat laat heb uit gelegd en vroeg op moet is het soms nog niet helemaal ontdooid,dan doe ik het in de bak en druk het uit elkaar tot het zo ver als ontdooid is en dan geef ik het.hier nooit problemen.in de zomer leg ik het meestal wel in de ijskast(vooral als het erg warm is).

een brok zonder graan en veel vlees percentage:orijen acana en taste of the wild geloof ik ook

ik voerde mijn vorige hond altijd gewoon bonzo,ik wist toen niet beter en had me er eigenlijk ook nooit in verdiept was ook stuk jonger.hond deed het er goed op(da waarschuwde wel dat je door vele zout nier problemen kon krijgen,deze hond heeft dat gelukkig nooit gehad.)ze is 10,5jr geworden en gestorven door inslapen ze had een hersenbloeding gehad.hond was van binnen nog 100% in orde want is nog van te voren getest.

nu heb ik mij ingelezen en ben ik er van overtuigd dat een hond een carnivoor is,ik voer onze 2 honden nu kvv.ook heb ik een zak brokken staan maar wel met een hoog percentage vlees(orijen/acana want taste of the wild heeft onze dierenwinkel niet).mijn honden eten alles dus maakt ook niet uit wat ik ze geef want geef ook wel eens barf producten.maar ik wil niet helemaal over gaan hier op

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:48

waarom zou je niet helemaal over willen gaan als ik vragen mag?

nogmaals dat van het filmpje gebeurd niet in nederland he! ( welke kwaliteit "vlees" er dan in de brokken gaat wil ik liever niet weten ;) maar goed geen dode huisdieren dus)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:32

ik vrees dat er in brok helemaal geen vlees gaat. Ze noemen het vleesmeel, dierlijke bijproducten en wat niet meer maar heb niet het vermoeden dat ze in een zak brokken een kip verwerken bijv.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:35

Mijn hond krijgt vers vlees maar ik wil hem ook wel eens iets tussendoor geven.
Wat gebruiken jullie daarvoor?
Ook met oefenen en ik hem wil belonen met iets lekkers.
Nu koop ik gewoon van die hondenkoekjes/staafjes van pedigree.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:07

Cemlys schreef:
Wie heeft ervaring met de brokken van dog lovers gold? mn de passion variant (ocean fish? )

Dog lovers gold is een fijne brok
maar Jarco vind ik net even fijner en meer keuze