[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:17

Citaat:
officieel werd dit ras gehouden om in de bergen wolven beren enz weg te houden bij de kudde

Net als mijn kaukazen .

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:29

Laatst bijgewerkt door Sasqiua op 18-10-12 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:30

een Hollandse herder bedoel je, ze ziet er wel uit als een HH :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 06:48

Sasje meen je dat nou? Wat mooi <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:18

Onze akita kon met alles samen, liep overal los in natuurgebieden en negeerde honden die ze niet vertrouwde.
Helaas us zij een aantal keer heftig te grazen genomen, waarbij 1x door een andere akita. Sndsdien is ze doodsbang als andere honden haar aanraken (bv willen snuffelen), en begint ze op dat moment om zich heen te happen. Als ik ergens loop met haar negeert ze hnden volledig, dus hetis absoluut geen valsigheid.
Het kan ook met een akita prima, het kost alleen meer tijd. Met die van ons gaan we binnenkort een cursus doen m haar weer vertrouwen te geven, ik hoop dat ze weer zo relax wordt als ze was...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:26

Wat ontzettend balen zeg!!! Heb je zo'n super hond, wordt het even verkloot door een paar anderen..... :(
Ik hoop echt dat de cursus wat kan betekenen!!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:19

Ik had 2 Dwergschnauzers, die van de foto hier beneden is Takkie, ze is helaas overleden(12 of 13 jaar) maar ze was een hele aparte dwerdschnauzer!

Afbeelding

en zit is Charlie, ze is 9 en was het beste vriendje van Takkie...

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:33

Mijn bijzondere ras heeft vandaag zijn laatste puntje gehaald en is nu Nederlands Kampioen *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:56

hutch84 schreef:
ze zijn idd de kleinste van de 5 zijn sneeuw wit en hebben een hele fijne vacht die heel zacht is

Ik heb hier de grootste variant van de 5. Slechts 53 kilo, aangezien de meeste mensen denken dat hij toch minstens 80 kg moet wegen wegens zijn formaat :+

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:01

Prachtige honden zitten er hier in het topic!

Zijn er hier nog baasjes die hun hond op de foto willen hebben?
In Noord-holland? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:08

Machie, van harte gefeliciteerd!
Estera, wat een prachtige hond!!
ccanny, willen wel, maar zit in Zuid Holland :P :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:32

Hé een puli!!!!! Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:54

@Machie, van harte gefeliciteerd. Moet je veel doen aan vachtverzorging?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:58

Mijn vriend en zijn ouders hebben een American Coonhound, schijnt de enige in Nederland te zijn :j

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:06

akishino schreef:
@Machie, van harte gefeliciteerd. Moet je veel doen aan vachtverzorging?

Niks ;)
Takjes eruit plukken, meer niet gelukkig. Vachtverzorging is niet mijn ding...

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:35

Estera schreef:
hutch84 schreef:
ze zijn idd de kleinste van de 5 zijn sneeuw wit en hebben een hele fijne vacht die heel zacht is

Ik heb hier de grootste variant van de 5. Slechts 53 kilo, aangezien de meeste mensen denken dat hij toch minstens 80 kg moet wegen wegens zijn formaat :+

[ Afbeelding ]

ik ben verlieft wat is ook dat een mooie hond de neef van mijn vriend fokt met dit ras , ze zijn bij hem erg waaks ik zou er zonder ze te kennen niet het erf op lopen lopen 4 teefjes en 1 reu maar jeetje ze schrikken goed af,

ik vind het alleen erg balen dat voor de cuvac er bijna geen fokkers ( ik weet er 1) zijn en helaas heb ik bij de mijne geen papieren ( de verkoper had destijds een wat blijkt nu een rot smoes verteld dat de stamboom enz niet afgegeven werden in het land van herkomst omdat ze alleen daar met het ras wilde fokken tja ik kende het ras niet en vond ze erg mooi en dus beloten we er 1 mee te nemen achteraf bleek deze man een brood fokker/ honden handelaar te zijn , zijn wij dan speciaal voor na limburg tegen de duitse grens gereden ) helaas , nu weten we 1 fokker en mijn volgende hond komt bij een fokker vandaan en dan zou ik er ook erg graag mee willen fokken, shows misschien ,

verhaard de jouwe nu ook zo? hier niet normaal ik kan dekbedden vullen met haar wol en is de jouwe binnen ook zo een dweil hier ligt snow de meeste tijd languit op de vloerverwarming te slapen
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 22-10-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:40

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:29

Fortitude schreef:
Mijn vriend en zijn ouders hebben een American Coonhound, schijnt de enige in Nederland te zijn :j

Foto's??? :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:08

Ja moest even zoeken lol x'D
Hier: klik

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:29

@hutch84: Mijn ijsbeer heeft afgelopen periode zijn onder- én bovenvacht gewisseld. Hij is dus gelukkig wel klaar met haren verliezen, maar de groei van zijn bovenvacht is nog niet af. Heb idd ook complete dekbedden kunnen vullen.

Het is een enorme goedaardige, arrogante knuffelbeer. Enorm waaks, maar overdag mag iedereen het erf op. 's Nachts daar in tegen geloof ik niet dat men het hoeft te proberen. Hij is werkelijk zeer imposant, dus men zal zich er niet eens aan wagen. Ik voel me mega veilig met hem.

Binnen is het te warm voor hem. Hij komt wel regelmatig aan mijn voeten liggen, maar ligt het liefste buiten, ook met 20 graden vorst. Ik ben helemaal verliefd op hem, maar man oh man, wat een karakter zit er in. Het is geen ras om zo maar aan te beginnen, zeker de reuen niet.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:31

@Machie : Gefeliciteerd!!
Ohh die grote harige honden... lijkt me zo lastig als het bijv. regent buiten en ze komen drijfnat binnen.. :D

Mijn puntoor is afgelopen weekeind in Dortmund haar laatste punt gehaald en is nu duits jeugdkampioen.
En op zaterdag samen met haar broer 3e in de koppelklasse..

Afgelopen weekend wezen lopen met de fokker en de hele kliek, daar heeft ze deze mooie foto gemaakt:
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3820_n.jpg

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:49

mariska_28 dat valt best wel mee hoor is net als met andere honden niet erger volgens mij ik ben niet anders gewend,
en gefeliciteerd met je show resultaat

estera de mijne is nog bezig, ik herken heel je verhaal past exact in de mijne s nachts moet er niemand vreemds binnen komen bekende kunnen dat wel,

eigenlijk is het binnen voor de mijne ook te warm ,maar ze heeft 2 jaar verplicht buiten geleefd ik woonde noodgewongen bij mijn ouders en die vonden zo een grote hond binnen niets ze mocht dan alleen in de bijkeuken liggen dus had ze er nog niets aan,

toen ik dus weer op mijnzelf ging wonen mocht ze overdag lekker buiten , en de nachten binnen, bij mijn vriend kan ze weg lopen dus zit ze ook al meer binnen want ze niet erg vind..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:18

@mariska, dat zijn toch podenco's?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:28

@mariska wat een pracht honden!wow hou is hun karakter?
heb het hele topic gevolgd maar dat of al lang geleden of over het hoofd gelezen.

overigens zijn alle honden die voorbij komen prachtig, wat heb ik het dan dicht bij huis gehouden met mijn labrador :P maar dat is wel de aller mooiste hond voor mij kwa karakter <3

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:03

Klopt, zijn Podenco Ibicenco gladhaar (jaja je hebt ze ook nog ruwharig :D)
Karakter, als ik naar Garuda kijk, eigenwijs, gereserveerd naar vreemden, en jaagt graag. Maar daarnaast een heerlijke knuffel, luisterd redelijk goed (doe nu B gehoorzaamheid en dit doet ze super) zolang er maar niets te jagen is.. Want als ze wat zien/ruiken zijn ze weg. Nu is het bij een podenco wel zo dat ze meestal binnen 10 minuten weer bij je terug zijn, dus dat scheelt :D

Ik wil nog een 2e, want met spelen hebben ze toch het meeste aan een andere (half)windhond. Maar gelukkig woont haar fokker vlakbij en lopen we geregeld samen met de clan :D