Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:47

Ahw sterkte Miranda :(:)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:48

Dank je wel Connie :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:00

Sterkte Miranda :(:) Is hij oud geworden?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:59

@miriam: ze is bijna 2 jaar geworden..

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:36

Sterkte! :(:)

Heb waarschijnlijk een terrarium gevonden! :D Die van 50x50x50. Hij word door iemand getaxied die het terrarium van 1m wil hebben. :D Blijblijblij :))
http://link.marktplaats.nl/532796856

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:19

Hoi bokkers!
Mag ik mij hier ook melden en meelezen/kletsen? :)

Ik krijg volgende week een kleine syrische hamster! Ga woensdag kijken bij haar, heb al foto's gezien en ze is reuze-schattig hihi :D

Afbeelding
De witte met bruin (rechtsboven)

Afbeelding
De witte met bruin (links)

Afbeelding
En een weekje ouder!

Heb hier een aquarium staan van L80xB30xH40, moet 'm nog verder inrichten maar ben nog aan 't bedenken wat ik ermee kan en wil :) Heb in elk geval al een radje van diameter 28cm, (slaap)huisje, zo'n wilgenbruggetje en een soort hooihuisje/mandje.
Wil nog iets van een glazen pot oid erin met chinchillazand als zandbadje, wil nog plateau oid erin maken zodat ze een extra verdieping heeft en wat meer kan klimmen. En misschien nog iets van een hangmatje oid erin zodat ze daar ook lekker in kan klimmen/liggen.
Als ik wat heb ingericht zal ik wel foto maken :)

Groetjes!
Ilse

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:23

Wat een prachtig ding :D Heel erg leuk
Heel veel plezier met je nieuwe hammie, en je aquarium klinkt goed ! Ook mooi ruim
Ik had voor mijn opvang syr een glazen snoep pot als zandbadje :D

Assenderp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:38

en hier ben ik, dit is mijn hamstertje freddy :9
Afbeelding

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:00

Wat is Freddy leuk!

Ik zit er aan te denken om 1 keer een nestje te fokken... Ben nu op zoek naar een geschikte vrouwtjeshamster en een 'dekhamster'. M'n eigen mannetjes hamster is namelijk niet geschikt. Hij komt van een particulier nestje maar wel begeleider door een fokster. Had vandaag die fokster even gemaild en het blijkt dat er al 2 broertjes van Pip gestorven zijn. Heel erg sneu... Dus daar ga ik iig geen nestje mee fokken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:24

Hmm waarom persee fokken ? Ik hou niet zo van 1x een nestje fokken
Je kan beter contact opnemen met een knaagdierenopvang en je aanmelden als pleeggezin voor drachtige hamsters of andere knaagdieren

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:25

Ik houd daar ook niet zo van idd. Heel leuk om een keer mee temaken, maar er zitten al zoveel diertjes in de opvang
En trouwens, je moet ze allemaal nog kwijt kunnen ook. Een drachtige hamster opvangen is dan een heel goed alternatief!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:43

_Tara_ schreef:
Wat is Freddy leuk!

Ik zit er aan te denken om 1 keer een nestje te fokken... Ben nu op zoek naar een geschikte vrouwtjeshamster en een 'dekhamster'. M'n eigen mannetjes hamster is namelijk niet geschikt. Hij komt van een particulier nestje maar wel begeleider door een fokster. Had vandaag die fokster even gemaild en het blijkt dat er al 2 broertjes van Pip gestorven zijn. Heel erg sneu... Dus daar ga ik iig geen nestje mee fokken.

Je zou eens op het hamsterforum kunnen gooien of je mee mag kijken met een nestje, lijkt me iig ontzettend leerzaam

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:47

Sandyislief schreef:
Wauw echt supermooi allemaal maar idd wel overdreven, hele achtergronden met uitzicht enzo haha

oeps := Dat heb ik ook _O-
Achterwand en heel strand erbij en kasteel enzo :#

Na mijn hamster neem ik een witbuikegel :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:54

Heb je foto Elin :D ?
Hoe heb je achterwand gemaakt ?

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:11

Ik had 2 hamsters, de eerste is een half jaar geleden overleden, de andere vandaag.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:12

Aah wat sneu Sterkte :(:)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:12

_Tara_ schreef:
Wat is Freddy leuk!

Is leuk om een keer mee te maken, maar ik zal absoluut geen nest willen fokken voor de vermeerding.
Of te wel met een Marktplaats/Dierenwinkel etc. hamster fokken, terwijl je niets weet van de gezondheid. Daar zijn al genoeg hamsters uit gekomen.
Ik zal inderdaad dan even contact met een fokker opnemen. En dan vragen (vaak in goed overleg) of je een fokhamster (1 nest=fokken) mag reseveren voor eenmalig een nestje.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:19

Ah schattig die kleine! En freddy ook!@

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:43

ielsjj_ schreef:
_Tara_ schreef:
Wat is Freddy leuk!

Is leuk om een keer mee te maken, maar ik zal absoluut geen nest willen fokken voor de vermeerding.
Of te wel met een Marktplaats/Dierenwinkel etc. hamster fokken, terwijl je niets weet van de gezondheid. Daar zijn al genoeg hamsters uit gekomen.
Ik zal inderdaad dan even contact met een fokker opnemen. En dan vragen (vaak in goed overleg) of je een fokhamster (1 nest=fokken) mag reseveren voor eenmalig een nestje.

Dat was ook zeker niet m'n plan! Als ik een nestje ga fokken, wordt dat sowieso met 2 hamsters uit een hamstery. Geen marktplaats/dierenwinkel :n

Wat jullie zeggen dat er al genoeg hamstertjes zijn enz. Ik wil dit echt al heel lang. Een keer een nestje van een eigen hamster. Dat je jezelf aan kunt melden als 'opvang' voor een drachtige hamster heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wel met konijnen/katten maar daar heb ik echt geen ruimte voor.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:43

Hamsters ook hoor, pleeggezinnen zijn meer dan welkom...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:49

Heb regelmatig bij de vacatures gekeken maar daar echt nog nooit iets over gelezen... Zal de knaagdierenafdeling van 't asiel hier in de buurt eens een e-mail sturen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:52

Wij doen het iig wel, zodat de jongen meteen wennen aan de mens, en dus tam zijn als ze weg kunnen
In de opvang zelf hebben we daar veel minder tijd voor

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:55

Jammer dat Groningen zo ver weg is. Maar heb een mail gestuurd. Ben benieuwd wat ik als reactie krijg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:58

Ik had eerst een syrtje, maar die is overleden en nu heb ik de zorg van mijn zusjes dwergje op me genomen (keek er niet naar om en zat in een piepklein hokje) zij is inmiddels redelijk tam maar niet eentje om te aaien. Ik ben de enigste die hem in dit huis kan pakken, bij de rest begint zij te gillen. :')

Oh wow, dit klinkt echt totáál niet 'OMG IK HEB EEN HAMSTER GETEMT' :=

Hier een onduidelijke oude foto:
Afbeelding
Mijn oude syrtje, Joker.

Geen foto van het huidige hamstertje, komt nog wel. :3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:59

_Tara_ schreef:
Jammer dat Groningen zo ver weg is. Maar heb een mail gestuurd. Ben benieuwd wat ik als reactie krijg :)

Op dit moment hebben we alleen nog 3 mannetjes zitten :)