Met de clicker bouw je ook af, en heb je deze dus ook even niet nodig.Over het likken, misschien een idee om hem lager te laten likken? Wat meer bij je wang oid?
Ik denk zeker wel dat je met negeren en belonen echt een heel eind komt. Ik heb hier drie honden, die alle 3 alleen maar zijn gecorigeerd en zelde beloond. Door het vele corrigeren, zijn ze als het waren overgecorigeerd. Als gevolg dat ze bij mij helemaal niks snapte van een lieve stem en een aai over de kop.
Vele vormen van ongewenst gedrag zijn natuurlijk gewoon gedragingen om aandacht te vragen. Janken, trekken, piepen, zeuren enz. Door ze te corrigeren, krijgen ze hun aandacht. En of het nou negatief of positief is, dat maakt die honden niet uit
En dat is een beetje het probleem. Het uitvallen aan de lijn is ook dat principe, tenminste, zo denk ik er over. Als mijn hond uitvalt aan de lijn, weet ik dat dat mijn eigen stomme schuld is geweest van ik heb de hond te laat gezien. Ik corrigeer haar daarna niet, maar loop gewoon stug door, alsof mijn neus bloed.
Ik wil niet dat zij leert dat andere honden een correctie betekenen, dan gaat ze ze nooit leuk vinden.
Het eten van poep, kan je als eigenaar van een pup beter ook negeren. Juist als jij gaat corrigeren, krijgt de pup weer aandacht en maak je het hoopje poep extra belangrijk. De baas besteet er namelijk aandacht aan! Als de baas het negeert is de lol er snel van af, want je krijgt er geen aandacht voor. En wat willen de meeste pup's....? Juistem

Helemaal negeren denk ik meer aan gewoon blijven staan zonder iets te doen

)
. Ach, ze vinden het leuk
Maar ook dat weten ze inmiddels wel.