Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:52

Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 00:09

annetmulder schreef:
Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.

Zit bomvol granen als ik het zo lees, en waar zie jij staan dat er 75% vlees inzit?

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:10

Chiqa schreef:
annetmulder schreef:
Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.

Zit bomvol granen als ik het zo lees, en waar zie jij staan dat er 75% vlees inzit?


Dit las ik in een webshop, weet alleen even niet welke. Wij hebben er gisteren zoveel bekeken......

joyce83

Berichten: 5251
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:59

Bedankt voor jullie tips, betadine heb ik nog staan voor het paard dus kan ik voor de hond ook gebruiken.

Ik ga me eens inlezen in die andere voeding. Zag wel dat carnibest en puur naturis hier in de buurt te krijgen is dus dat scheelt. Carnivoer is niet te verkrijgen in de buurt dus dat zal iets moeilijker zijn om aan te komen.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:27

@Joyce83 Die betadine alleen voor het wondje gebruiken, Als je de hele rode plekken wilt doen, niet te vaak hoor. Want dat tast de zuurgraad van de huid aan, en lost dus niets op.

joyce83

Berichten: 5251
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:29

Ik zal het twee dagen doen twee keer per dag, dan alleen het pootje met het wondje. Verder zal ik het in de gaten houden en als het niet minder wordt ga ik begin volgende week naar de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:04

annetmulder schreef:
Dit las ik in een webshop, weet alleen even niet welke. Wij hebben er gisteren zoveel bekeken......


Dan denk ik toch dat je je erg vergist, maar zoniet ben ik wel benieuwd :)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:28

Ik ga hier de oudste volledig op KVV zetten maar mevrouw geeft aan (met knorren) dat haar maag niet voldoende gevuld is.
Nu kwam ik diepvries eendagskuikentjes tegen, zijn er hier toevallig mensen met ervaringen om dat te geven naast de KVV?

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:40

annetmulder schreef:
Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.


Dit is niet waar. Om welke versie gaat het? Biofood Geperst bevat 30% vlees en 35%-40% granen. De granen zijn tarwe, mais en rijst, dus absoluut niet glutenvrij.
Biofood Krokant bevat 35% vlees en 30% granen. Ook weer tarwe, mais en rijst. Zelfs in Lam&Rijst zit tarwe, mais en rijst.

Als je hond geen probleem heeft met gluten, is Biofood een goede brok. Er zijn natuurlijk zat betere, maar ook heel veel slechtere. Het is maar net waarmee je het vergelijkt.

@Nijn: ik wil ook vlezig bot erbij geven. Ben toevallig vanochtend langs de slager gegaan en die heeft af en toe kipkarkassen. Als je hond op vers zit, kun je dit gewoon doen. (ook eendagskuikentjes natuurlijk)

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:13

nijn,ja hoor die kan je geven naast kvv,of gewoon wat meer kvv voeren,zolang ze er niet dik van wordt...

of kipkarkas of poten vinden ze ook erg lekker,krijgen ze hierook wel veel... :j (of nekken,als je die kan vinden)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:16

Meer gaan voeren heb ik ook aan gedacht, maar ik krijg het idee dat het vooral om het kauwen gaat, het is nu echt hapslikweg zonder ook maar te kauwen.
Ga maar eens richting winkels kijken of ik wat kan vinden :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:25

Dat is inderdaad het grote nadeel van KVV. Je bent absoluut op de goede weg qua fysieke gezondheid, maar mentaal is er weinig vooruitgang na de brokken. Juist het langduriger bezig zijn met een vleesmaaltijd, moeten werken om je prooi binnen te krijgen, mis je met een prakje.

Eendagskuikens blieft mijn hond niet. De katten wel overigens. Het ligt ook aan het formaat van je hond of zo'n kuiken wél uitdaging biedt. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld eens per week een grotere maaltijd vleesbot te voeren en een kleinere maaltijd KVV, in plaats van 2 gelijkwaardige KVV maaltijden (er van uitgaande dat je tweemaal daags voert).

Bij vleesbot kun je denken aan kippennekken, kipkarkas, konijnenpoten, konijnenkop, kwartel en eendennekken (allemaal geschikt voor kleine en middelgrote beginnende honden, alhoewel de kippennek alsnog relatief weinig uitdaging biedt) of eendenrug, jonge lamsbout, kalkoennekken en fazantkarkas. Voor oudere dieren is een maaltje (runder)strot een aanrader, omdat dit door de verhoogde hoeveelheid glucosamine en chondroitine súper verlichtend werkt bij problemen met stijfheid of artrose!

Eén a twee maaltijden vleesbot per week kun je prima combineren met KVV, zonder dat je je zorgen moet maken om de verhoudingen. Dit omdat KVV procentueel iets meer orgaanvlees bevat dan je volgens het prooidiermodel zou voeren.

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:51

Chiqa schreef:
annetmulder schreef:
Dit las ik in een webshop, weet alleen even niet welke. Wij hebben er gisteren zoveel bekeken......


Dan denk ik toch dat je je erg vergist, maar zoniet ben ik wel benieuwd :)



Hier komt ie dan:
http://www.jumbopet.nl/store/nl/biof-kr ... 2-5kg.html

Staat er toch echt.

kimmie261

Berichten: 19234
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:29


annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:30


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:32

annetmulder schreef:
Hier komt ie dan:
http://www.jumbopet.nl/store/nl/biof-kr ... 2-5kg.html

Staat er toch echt.


Dat is heel ander voer namelijk Biof krokant 12,5Kg
Eerder noemde je

annetmulder schreef:
Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.

Verpakking ziet er ook heel anders uit.

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:33

Chiqa schreef:
annetmulder schreef:
Hier komt ie dan:
http://www.jumbopet.nl/store/nl/biof-kr ... 2-5kg.html

Staat er toch echt.


Dat is heel ander voer namelijk Biof krokant 12,5Kg
Eerder noemde je

annetmulder schreef:
Heeft iemand ervaring met biofood brokken? Deze bevatten 75 % vlees en geen gluten.

Verpakking ziet er ook heel anders uit.


Goh wat raar het wordt wel aangeboden onder de naam Biofood op deze site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:41

Zie dat het voer daar toch BIOF heet of ben ik nu gek, biofood ziet er toch ook anders uit.
75% vleesaandeel is niet verkeerd! Alleen jammer van de granen die maakt het weer waardeloos.

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:09

Ik gebruikte Euro Premium voer maar daar ging mijn Labrador erg slecht op, gele en heel zachte ontlasting.
Nu gebruik ik Royal Canin (gewoon de standaard versie) en daar doet hij het goed op.

Imeand ervaringen met Farmfood? is goedkoper maar geperst, dus zwaar op de maag vertelde de dierenwinkel me..

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:10

Nijn schreef:
Ik ga hier de oudste volledig op KVV zetten maar mevrouw geeft aan (met knorren) dat haar maag niet voldoende gevuld is.
Nu kwam ik diepvries eendagskuikentjes tegen, zijn er hier toevallig mensen met ervaringen om dat te geven naast de KVV?


Ik ga met Kimmie en Chubby mee wat hun antwoord betreft.
Ik heb ook ervaring in het voeren van kuikens aan de hond, maar meer als tussendoortje of extraatje. Niet om de voeding kompleet te maken. Ik voer ook eendennek en karkas voor het knaagwerk, dan poetsen ze meteen het gebitje :D
Alleen mijn york knaagt echt op een kuiken, de andere slikt hem gewoon nagenoeg heel in.

Dit moet je ook weer niet teveel geven want dan trek je de KVV percentages uit zijn verband. Meeste KVV's zitten iets hoger in het orgaandeel dus iets bijgeven kan, maar weer niet teveel ;)

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:11

milo schreef:
Ik gebruikte Euro Premium voer maar daar ging mijn Labrador erg slecht op, gele en heel zachte ontlasting.
Nu gebruik ik Royal Canin (gewoon de standaard versie) en daar doet hij het goed op.

Imeand ervaringen met Farmfood? is goedkoper maar geperst, dus zwaar op de maag vertelde de dierenwinkel me..


geperste brokken zijn juist beter voor de maag omdat die netjes gaan liggen, de anderen gaan drijven in het maagvocht en dat is slechter.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:14

milo schreef:
Ik gebruikte Euro Premium voer maar daar ging mijn Labrador erg slecht op, gele en heel zachte ontlasting.
Nu gebruik ik Royal Canin (gewoon de standaard versie) en daar doet hij het goed op.

Imeand ervaringen met Farmfood? is goedkoper maar geperst, dus zwaar op de maag vertelde de dierenwinkel me..


FarmFood was hier een rampenplan, met als gevolg dat ik de zak met inhoud en al de kliko in heb gekieperd!
Ontlasting was slecht, vacht werd enorm dof en ze begon gigantisch te stinken.
Tevens wist ze eerder niet hoe snel ze bij de voerbak moest komen als het voertijd was, nu kwam ze kalmpjes aan gesjokt en liet regelmatig wat liggen.
Wat mij betreft dus absoluut geen aanrader :n

Chiqa heeft er ook geen goede ervaringen mee.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:33

ik vond de bijnaam fartfood die hier eerder genoemd werd wel leuk :D

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:55

Mijn (grote) hond eet graag kuikens... de ander dan weer niet :) gewoon even uitproberen zou ik zeggen.

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:57

Jade schreef:
ik vond de bijnaam fartfood die hier eerder genoemd werd wel leuk :D



Haha :)

Ik weet dat anderen er wel heel goede ervaringen mee hebben, maar de dierenwinkel vond Royal Canin beter. (is ook duurder, dus sja..)