Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindfields schreef:Yommie schreef:oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...
ik vind dat raak gefok met dieren niet normaal,er worden dieren afgemaakt omdat asiels het niet meer aan kunnen..
Daarnaast zitten er zelfs gigantisch veel kittens in de asiels dus ook die hoef je niet bij particulieren te kopen.
Er worden zelfs verwilderde katten afgeschoten omdat het er zoveel zijn dat ze niet meer weten waar die opgevangen moeten worden.
Maar neeeeee, superleuk hoor voor de TS, voor haar is het leuk.
ALLE mensen die zomaar raak vermeerderen met katten, dragen bij aan het asielprobleem.
Allemaal.
Citaat:Chippen van honden
Sinds verschillende jaren is in de Europese Unie de identificatie van honden verplicht. Dit geldt voor alle pups, alsook voor volwassen honden die veranderen van verantwoordelijke. Ook honden die meegaan naar het buitenland moeten identificeerbaar zijn en beschikken over een Europees paspoort.
Identificatie gebeurt door middel van een chip en/of een tatoeage. Een chip is een klein elektronisch apparaat dat onderhuids bij de hond wordt ingebracht. Elke chip heeft een eigen nummer. Dit nummer wordt verbonden aan de hond, aan de eigenaar en aan het Europees paspoort. De Belgische Vereniging voor Identificatie en Registratie van Honden (BVIRH) te Brussel, registreert al deze gegevens van gechipte honden.
Indien de hond ooit verloren loopt, kunnen we dankzij de chip ogenblikkelijk de eigenaar verwittigen dat de hond terecht is. Dit gebeurt elk jaar talloze keren!
Chippen van andere gezelschapsdieren
Elk dier dat meegaat naar het buitenland, moet identificeerbaar zijn. Dit wil zeggen: beschikken over een chip of tatoeage en Europees paspoort. Dit is verplicht.
Bij dieren die niet naar het buitenland gaan is het chippen niet verplicht. Men kan natuurlijk wel een chip laten plaatsen om andere redenen, bvb. om zich onbetwistbaar als eigenaar van een dier te registreren, of om meer kans te hebben om een verloren dier terug te vinden.
krak schreef:Babsiej, het was volgens mij juist de dierenarts die nog in lalaland leeft en hun dat fabeltje heeft wijsgemaakt...
gekvanfleur schreef:de mennsen die hier zeggen dat mensen als krak niet zo moeten zeuren weten gewoon niet wat ze zeggen.
open op bokt een topic over paardenmarkten en de sielughhh vliegen je om de oren van dezelfde mensen,
als er weer eens zwaar verwaarloosde dieren gevonden worden komen de achhh weer om de hoek.
ik kom uit de handelswereld en er is vaak niets schrijnender als dat.
en allemaal door dit soort mensen, want zo is het.
hetzelfde geldt voor konijnen, want die kleintjes zijn zo schattig! kijk op marktplaats alleen al.
kom bij ons bij de handelaars langs, daar gaan per maand honderden konijnen de slacht in.
kunnen ze gratis krijgen want weet je hoeveel er zijn, allemaal door dit soort mensen.
tuurlijk vinden jouw katjes een goed huis maar er zijner ook zat van niet.
kom een keer kijken wat er gebeurt met al die lieve veulens,die alleen maar leuk zijn als ze klein zijn die als ze te groot worden maar verkocht worden,
en dus regelrecht naar italie gaan.
ga in het asiel kijken naar de problemen met katten en honden.
en verantwoordelijkheid bij veel mensen is ver te zoeken, als ik bij de dierenwinkel een hok zie staan zou ik daar nogeens mijn hamster in stoppen, zo klein als ze zijn.laat staan een konijn.
ach , leuk voor naast de bloempotten toch.
mensen als krak zouden er meer moeten zijn, mensen die gezien hebben waar ze het over hebben. weten waar het over gaat.
i.p.v. alles door een roze bril te zien. en maar om zich heen te roepen. zij weet waar ze het over heeft en mensen die er geen verstand van hebben moeten eht wel beter weten.
als ik dit zo lees weet ik waar het in nederland fout gaat, want maak mij niet wijs dat je het voor de poes doet, maar omdat je het zelf zo leuk vindt.
ben het dus helemaal met krak eens.
en dacht echt dat kinderen er zo naief over dachten, maar niet dus.
Zwerte schreef:okdan van mij nog een laatste opmerking en bemoei ik me niet meer met dit topic, als je bewijs hebt of weet waar het staat, wil je mij dat dan pb'en?
TS: het is dus niet verplicht om ze te chippen maar zeker wel verstandig. Nogmaals veel plezier met je kleintjes, zo te horen hebben jullie er ervaring in dus tips zal je verder niet nodig hebben denk ik! Komen er wel foto's als ze er zijn of durf je dat nu niet meer? (wat ik me goed kan voorstellen na zulke discussies...)
krak schreef:chiqa, nogmaals, solliciteer ff voor moderator aub