Joepie, onze poes is zwanger !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Re: Joepie, onze poes is zwanger !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:33

Nou weten we het wel weer...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:33

Mindfields schreef:
Yommie schreef:
oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...
ik vind dat raak gefok met dieren niet normaal,er worden dieren afgemaakt omdat asiels het niet meer aan kunnen..

Daarnaast zitten er zelfs gigantisch veel kittens in de asiels dus ook die hoef je niet bij particulieren te kopen.

Er worden zelfs verwilderde katten afgeschoten omdat het er zoveel zijn dat ze niet meer weten waar die opgevangen moeten worden.

Maar neeeeee, superleuk hoor voor de TS, voor haar is het leuk.

ALLE mensen die zomaar raak vermeerderen met katten, dragen bij aan het asielprobleem.

Allemaal.

en ALLE mensen die dit continu blijven herhalen zitten een forum te verzieken... Het is nu wel duidelijk voor de TS hoor! Als je wat nieuws te melden hebt ok, maar tientallen keren herhalen wat al gezegd is? komop, hou het een beetje leuk hier.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:35

een dier (hond, paard en kat) verhandelen zonder chip of tattoo is strafbaar en believe me, daar geven ze geen waarschuwingen voor Knipoog en de boete is niet zo mals. of je krijgt je dier gewoon nooit meer terug omdat ze de eigenaar niet kunnen terugvinden, is gewoon stom, zeker aangezien er wel degelijk een deftig identificatiemiddel is

Zwerte, ook niet ras paarden (kruisingen dus Knipoog ) moeten toch ook gechipt worden. dit is ook zo bij honden en katten Knipoog . en maar goed ook. je hond of kat moet maar eens gaan lopen (zeg nooit nooit, zeker niet als het om dieren gaat Knipoog ), hij moet maar eens in een of ander asiel terecht komen en geen chip hebben.... dan kan hij lang blijven wachten tot jij hem komt halen en jij kan lang wachten tot iemand jou belt dat ze hem hebben gevonden.
een chip laten zetten kost mij 50 euro, peanuts als je weet dat je dan wel altijd zekerheid hebt dat je dier altijd terug bij jou komt just in case. een halsbandje met een kokertje aan, daar kunnen ze zich aan verhangen of het kan uitgaan... een chip niet he Knipoog

Chiqa, ik had me écht geen andere reactie van jou verwacht, écht niet....

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:36

De ts is hardstikke blij dat haar poes zwanger, en plaatst het ff op bokt omdat ze er zo blij mee is maar daar krijgt ze een hoop gezeur voor terug!

Nou ts Veel plezier met je kittens !! Wel ff foto´s showen he als de kleintjes er zijn ! Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:39

Een paard is voor de wet totaal anders dan een hond of kat. De reden van chippen hiervan is al helemaaaaal anders, we zitten niet in china... Die vergelijking gaat wat mij betreft dus ook niet op.
Ik geloof je niet zomaar zonder bewijs eerlijk gezegd want ik heb het echt nog nooit gehoord! Ik zeg niet dat ik het niet slim vind om te chippen, al mijn beestjes zijn ook gechipt. Maar kan je mij zeggen waar ik het bewijs hiervoor kan vinden? Ik ben graag op de hoogte van dit soort zaken namelijk!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:40

ik ga het ff opzoeken, geef me een momentje Knipoog

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:43

Ik vind dat het je eigen keuze is om je hond/kat te chippen... Wij hebben zelf ook 2 honden maar vanwege onze verhuising konden ze niet meer in huis omdat het een beetje te krap werd Clown Maar nu zitten ze in een hele grote paardenstal waar het zomers lekker koel is en als het niet zo warm is zitten ze buiten in een grote ren ( en ze worden minimaal 3 x perdag uitgelaten ). Dus bij deze honden vinden wij het niet nodig om een chip te plaatsen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:46

voila, heb hier een tekst gevonden erover. ok, ik geef toe, ivm de katten en verplichting zat ik mis Bloos enkel als ze meegaan naar het buitenland is het blijkbaar verplicht.
vind het wel gek dat de politie dan wel adhv mijn klachten wel pv's hiervoor opmaakten als ik ging melden dat er weer een chiploze kat werd gedumpt..... het is blijkbaar toch niet verplicht, maar er volgen wel boetes op Koe

Citaat:
Chippen van honden

Sinds verschillende jaren is in de Europese Unie de identificatie van honden verplicht. Dit geldt voor alle pups, alsook voor volwassen honden die veranderen van verantwoordelijke. Ook honden die meegaan naar het buitenland moeten identificeerbaar zijn en beschikken over een Europees paspoort.

Identificatie gebeurt door middel van een chip en/of een tatoeage. Een chip is een klein elektronisch apparaat dat onderhuids bij de hond wordt ingebracht. Elke chip heeft een eigen nummer. Dit nummer wordt verbonden aan de hond, aan de eigenaar en aan het Europees paspoort. De Belgische Vereniging voor Identificatie en Registratie van Honden (BVIRH) te Brussel, registreert al deze gegevens van gechipte honden.

Indien de hond ooit verloren loopt, kunnen we dankzij de chip ogenblikkelijk de eigenaar verwittigen dat de hond terecht is. Dit gebeurt elk jaar talloze keren!

Chippen van andere gezelschapsdieren

Elk dier dat meegaat naar het buitenland, moet identificeerbaar zijn. Dit wil zeggen: beschikken over een chip of tatoeage en Europees paspoort. Dit is verplicht.

Bij dieren die niet naar het buitenland gaan is het chippen niet verplicht. Men kan natuurlijk wel een chip laten plaatsen om andere redenen, bvb. om zich onbetwistbaar als eigenaar van een dier te registreren, of om meer kans te hebben om een verloren dier terug te vinden.

bron: http://www.boskema.be/faqChippenHondKat.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:53

Krak waar ben jij mee ebzig? Wat heeft di tmet de kittens van TS te maken die
geboren gaan worden, gaat een beetje off topic vind je ook niet Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:54

hadden we dus eigenlijk allebei gelijk Haha!
Word dat een pv opgemaakt vanwege het ontbreken van een chip of vanwege het dumpen van een dier?

chiqa, mijn schuld, ik vroeg om bewijs...
Zullen we bij deze ophouden met deze discussie en weer ontopic gaan?

edit: het is wel enigzins ontopic, voor de ts wel van belang of chippen verplicht is of niet denk ik!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:57

chiqa, nogmaals, solliciteer ff voor moderator aub
in zowat elk topic waarin jij verschijnt kom je de moraalridder uithangen en mensen op hun vingers tikken Rolleyes dat jij niet moe wordt van jezelf seg
lijkt mij toch een duidelijk geval van je roeping gemist te hebben ze Rolleyes
hier staan van velen zeer nuttige bijdragen, ja, zelfs van de mensen die pro dit nestje zijn zoals de argumenten van zwerte, die lees ik geboeid.
alleen jou opmerkingen, daar kan ik eerlijk van zeggen dat ze nu eens totaal niks hebben bijgebracht hier, alleen maar mensen op hun zenuwen werken.

ik blijf ontopic. ik meld hier even de noodzaak van een dier te laten chippen.
Zwerte idd, we hebben beiden gelijk Haha!
de pv's worden voor beiden opgemaakt, voor zowel het dumpen van de dieren, als het niet registreren van de dieren. kzal het de volgende keer eens vragen hoe het juist zit als ik daar ben en misschien krijg ik wel een uitreksel van de wet mee Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:02

okdan van mij nog een laatste opmerking en bemoei ik me niet meer met dit topic, als je bewijs hebt of weet waar het staat, wil je mij dat dan pb'en?

TS: het is dus niet verplicht om ze te chippen maar zeker wel verstandig. Nogmaals veel plezier met je kleintjes, zo te horen hebben jullie er ervaring in dus tips zal je verder niet nodig hebben denk ik! Komen er wel foto's als ze er zijn of durf je dat nu niet meer? (wat ik me goed kan voorstellen na zulke discussies...)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:04

Sjees wat ben jij een zeur zeg, Krak.. We hebben onderhand wel gelezen wat jij allemaal te melden hebt.. Ga je goede raad maar ergens anders verkondigen.. Hier is het duidelijk.. Dat jij niet moe wordt van je zelf trouwens..

En het klopt dat de asielen overvol zitten.. En dat mensen daar misschien beter naartoe kunnen gaan..
Maar dat is ieder zijn eigen keus..

Je kan toch ook niet zeggen: Geen kinderen meer krijgen, er zijn genoeg weesjes en andere zielige kindertjes.. Ga die maar eens eerst een thuis geven, dan mogen jullie zelf kindertjes krijgen.. Is toch belachelijk.. Gestoord

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:04

zeker, als ik de verklaring krijg van de politie voor hun eigen tegenstrijdigheid, laat ik het je zeker weten Knipoog ben er nu zelf nieuwsgierig naar Bloos

en nee 'raggel', ik word niet moe van mezelf. zolang ik het blijf herhalen, is er kans dat enkelen het horen en dat het leven voor sommige dieren beter kan worden.
beroepsmisvorming als dierenrechtenactiviste zeker Clown en de daarbij horende mentaliteit van vloek en tier maar op mij, maar ik blijf doorvechten voor het goede doel Haha!
Laatst bijgewerkt door krak op 18-09-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:07

krak schreef:
Babsiej, het was volgens mij juist de dierenarts die nog in lalaland leeft en hun dat fabeltje heeft wijsgemaakt...

Dan ben ik heel erg benieuwd naar de naam van de dierenarts...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:16

de mennsen die hier zeggen dat mensen als krak niet zo moeten zeuren weten gewoon niet wat ze zeggen.

open op bokt een topic over paardenmarkten en de sielughhh vliegen je om de oren van dezelfde mensen,
als er weer eens zwaar verwaarloosde dieren gevonden worden komen de achhh weer om de hoek.
ik kom uit de handelswereld en er is vaak niets schrijnender als dat.
en allemaal door dit soort mensen, want zo is het.
hetzelfde geldt voor konijnen, want die kleintjes zijn zo schattig! kijk op marktplaats alleen al.
kom bij ons bij de handelaars langs, daar gaan per maand honderden konijnen de slacht in.
kunnen ze gratis krijgen want weet je hoeveel er zijn, allemaal door dit soort mensen.
tuurlijk vinden jouw katjes een goed huis maar er zijner ook zat van niet.
kom een keer kijken wat er gebeurt met al die lieve veulens,die alleen maar leuk zijn als ze klein zijn die als ze te groot worden maar verkocht worden,
en dus regelrecht naar italie gaan.
ga in het asiel kijken naar de problemen met katten en honden.

en verantwoordelijkheid bij veel mensen is ver te zoeken, als ik bij de dierenwinkel een hok zie staan zou ik daar nogeens mijn hamster in stoppen, zo klein als ze zijn.laat staan een konijn.
ach , leuk voor naast de bloempotten toch.

mensen als krak zouden er meer moeten zijn, mensen die gezien hebben waar ze het over hebben. weten waar het over gaat.
i.p.v. alles door een roze bril te zien. en maar om zich heen te roepen. zij weet waar ze het over heeft en mensen die er geen verstand van hebben moeten eht wel beter weten.
als ik dit zo lees weet ik waar het in nederland fout gaat, want maak mij niet wijs dat je het voor de poes doet, maar omdat je het zelf zo leuk vindt.

ben het dus helemaal met krak eens.
en dacht echt dat kinderen er zo naief over dachten, maar niet dus.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:22

thx Bloos

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:25

gekvanfleur schreef:
de mennsen die hier zeggen dat mensen als krak niet zo moeten zeuren weten gewoon niet wat ze zeggen.

open op bokt een topic over paardenmarkten en de sielughhh vliegen je om de oren van dezelfde mensen,
als er weer eens zwaar verwaarloosde dieren gevonden worden komen de achhh weer om de hoek.
ik kom uit de handelswereld en er is vaak niets schrijnender als dat.
en allemaal door dit soort mensen, want zo is het.
hetzelfde geldt voor konijnen, want die kleintjes zijn zo schattig! kijk op marktplaats alleen al.
kom bij ons bij de handelaars langs, daar gaan per maand honderden konijnen de slacht in.
kunnen ze gratis krijgen want weet je hoeveel er zijn, allemaal door dit soort mensen.
tuurlijk vinden jouw katjes een goed huis maar er zijner ook zat van niet.
kom een keer kijken wat er gebeurt met al die lieve veulens,die alleen maar leuk zijn als ze klein zijn die als ze te groot worden maar verkocht worden,
en dus regelrecht naar italie gaan.
ga in het asiel kijken naar de problemen met katten en honden.

en verantwoordelijkheid bij veel mensen is ver te zoeken, als ik bij de dierenwinkel een hok zie staan zou ik daar nogeens mijn hamster in stoppen, zo klein als ze zijn.laat staan een konijn.
ach , leuk voor naast de bloempotten toch.

mensen als krak zouden er meer moeten zijn, mensen die gezien hebben waar ze het over hebben. weten waar het over gaat.
i.p.v. alles door een roze bril te zien. en maar om zich heen te roepen. zij weet waar ze het over heeft en mensen die er geen verstand van hebben moeten eht wel beter weten.
als ik dit zo lees weet ik waar het in nederland fout gaat, want maak mij niet wijs dat je het voor de poes doet, maar omdat je het zelf zo leuk vindt.

ben het dus helemaal met krak eens.
en dacht echt dat kinderen er zo naief over dachten, maar niet dus.

helemaal mee eens, mensen die een pretnestje fokken moeten eerst maar eens een weekendje stage lopen in een asiel, misschien dat de ogen dan een keer open gaan !

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:26

Zwerte schreef:
okdan van mij nog een laatste opmerking en bemoei ik me niet meer met dit topic, als je bewijs hebt of weet waar het staat, wil je mij dat dan pb'en?

TS: het is dus niet verplicht om ze te chippen maar zeker wel verstandig. Nogmaals veel plezier met je kleintjes, zo te horen hebben jullie er ervaring in dus tips zal je verder niet nodig hebben denk ik! Komen er wel foto's als ze er zijn of durf je dat nu niet meer? (wat ik me goed kan voorstellen na zulke discussies...)

tuurlijk plaats ik foto's, voor de mensen die mijn standpunt wel snappen, of hun best in te zien wat mijn standpunt is Lachen
er zijn zoveel mensen die graag van die aanvallende reacties plaatsen omdat ze bang zijn dat het anders niet tot je door dringt.
En ik neem alles in me op, maar ik trek me er echt niets van aan.
toch bedankt iedereen voor zijn/haar reacties.
natuurlijk, als je iets denkt mag je dat gerust zeggen, daar heb ik ook heus wel respect voor,
als het maar op een nette manier gebeurt Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:27

1 woord: ZUCHT!

Ga het topic van iemand anders verzieken, iemand die niet in wil zien dat dit een probleem is. TS heeft het beste voor met haar katjes en dacht werkelijk dat dit beter voor haar was. Zoals ik ook al heb aangegeven zijn de geleerden het hier nog niet over eens! Er is geen sluitend bewijs dat het goed of niet goed is.
Dit heeft ook niks met kleine hokjes e.d. te maken, gaan we alle dierenleed er maar bijhalen?
Natuurlijk vind ze het leuk maar het kan heel goed dat ze echt dachten dat het beter was, tot een jaar geleden dachten wij dat namelijk ook. Nu ben ik er nog steeds niet over uit maar sta altijd open voor nieuwe inzichten en onderzoeken.

Dat het hele asielprobleem en alles aangehaald word vind ik logisch maar komop, de TS heeft er heel netjes en normaal op gereageerd en dan is het op den duur wel klaar hoor! Het punt is duidelijk en hoeft niet 100 keer herhaald te worden. Uitermate storend en vervelend voor de TS, wiens topic straks wel op slot zal gaan als iedereen zo door blijft gaan.

edit: TS, top hoe je blijft reageren!! heel netjes!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:33

zwerte, dat heb ik toch ook al gezegd.
als je dierenarts je dat aanraadt... dan zijn er niet veel mensen die dat in twijfel gaan trekken. ahnee want je dierenarts heeft er toch voor gestudeerd.
ik ben nu eenmaal een moeilijk mens en vraag bij zowat alles een 2de opinie als het over mijn dieren gaat Bloos
in mijn ogen is het niet gezonder en moest het zelfs gezonder zijn, ik zou het niet overwegen Knipoog mijn honden worden allemaal gesteriliseerd na hun eerste loopsheid. alle katten idem, van zodra mijn dierenarts zegt dat ze er klaar voor zijn

Riss, ik probeer het allemaal nog heel netjes en beleefd te verwoorden, maar met mijn achtergrond op dit gebied, is het moeilijk om kalm te blijven Knipoog
als je dan reacties krijgt à la chiqa, mja dan word ik idd boos Knipoog

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:44

krak schreef:
chiqa, nogmaals, solliciteer ff voor moderator aub

jij kan opzich ook wel een leuk baantje als doordrammer krijgen denk ik..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:45

dank u voor het aanbod maar dat heb ik al Clown

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:46

probeer dan even je werk en privé gescheiden te houden ofzo

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:53

Alles wat ik graag erover wilde zeggen is al gezegd door krak en door gekvanfleur. Ik vind het echt heel apart dat er een dierenarts is die nog steeds het fabeltje verteld dat je een poes het beste na een nestje kan laten steriliseren. Ik snap dat dus echt niet. Als iedereen dat zou doen. Zouden we hier in een land leven die bedekt is met katten, en dan vinden we dat we er nu al teveel hebben.
En waarom wordt er toch zo heftig gereageerd als iemand zijn mening geeft ook al is het niet zo positief. Je mag het er toch wel niet mee eens zijn. En ik vind de argumenten ook gewoon goed, dus dan heb ik zoiets van. tja niet iedereen is er positief over. Kan je ook wel een beetje verwachten.
Maar goed ik hoop dat ze allemaal goed terecht komen.