Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fargo schreef:TS wat fijn dat het zo hard vooruit gaat! En dat ze nu ook al minder trekt aan de riem. Beetje hulp is altijd wel fijn hè? Ben heel benieuwd hoe de behendigheidscursus bevalt volgende week.
Nikki__ schreef:Je zit natuurlijk met haar gewrichten omdat ze nog niet volgroeid zijn. Maar daarom zij ik al, rockwitch kan je daar vast wel over vertellen
pretletter17 schreef:Moet je trouwens bij die club niet eerst de basiscursus doen voordat je (echt) mee kan doen met behendigheid, ik weet van meerdere verenigingen dat het daar wel zo is. Of is het alleen maar een proeflesje om te kijken of je hond (en jij) het überhaupt iets vindt en of je die complete cursus er 'voor over' zou hebben? Puur belangstelling hoor omdat het bij mijn (en andere) verenigingen zo werktFijn dat je hond nu weer redelijk braaf is, voor zover een jonge hond braaf kan zijn
Perrokai schreef:Nou ja slecht slecht....we zitten hier niet om elkaar aan te vallen maar we hebben allemaal onze eigen mening en normen en waarden. Dat betekent niet dat als een ander daarvan afwijkt dat ik ze als slecht wil betitelen.Mij is van jongs af aan ingeprent dat je nooit en hond kan nemen als je fulltime werkt, neem dan een kat zeiden ze. En ik heb het ook als voorbeeld om me heen gezien. Het is echt een beetje een regel voor het aanschaffen van een hond. Als je honden er geen probleem mee hebben zul je mij verder niet horen hoor dat moet iedereen zelf maar uitzoeken vind ik. Ik ben geen voorvechter met een uithangbord waarop staat: Laat je hond niet langer dan 4 uur alleen, dat is sjieluhg !
![]()
Maar als je gaat kijken op internet bij asieldieren dan zie echt met regelmaat staan: baasje moet weer hele dagen gaan werken dus bij deze ter adoptie aangeboden. Je hebt ook honden die hele dagen gaan zitten janken of blaffen, en honden die de hele boel gaan slopen. Nou dan merk je het snel genoeg denk ik...Je hebt eigenlijk alleen maar heel erg mazzel als het wel goed gaat en twee honden is ook al weer anders. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar. Maar ik weet wel zeker dat iedere echte hondenliefhebber je nooit aan zal raden een hond te nemen als je full time werkt om vervolgens dag in dag uit de hond voor 8 uur op te sluiten alleen. Je hoort een hond toch ook minstens vier keer uit te laten per dag ? Dat red je niet als je ze 8 uur binnen laat zitten. En ze leren het wel hoor, geen probleem, maar het is nu echt niet de meest ideale situatie. Dat lijkt me toch als je eerlijk bent wel een beetje algemeen bekend. Het is niet iets wat ik uit mn duim zuig.... Maar dat betekent nog steeds niet dat ik zeg dat iemand slecht is hoor....Maar ik vind wel dat je je van tevoren heel goed moet bedenken voordat je een hond neemt.
Het is namelijk vreselijk om je makkertje weer te moeten verkopen, weggeven of naar een asiel brengen. Dat zou bij mij mijn hart breken maar heb al gemerkt dat ook niet iedereen er zo over denkt.....kijk maar in de asiels......![]()
Hopelijk werkt het voor de TS, zo niet dan zal ze zich de volgende keer denk ik wel eerst even afvragen of het een goed idee is om nu een hond te nemen.
Perrokai schreef:Je kunt het lezen en opvatten zoals je wilt. Ik zeg geen tegenstrijdige dingen en veroordeel niemand voor zijn keuze. Maar ik mag wel een eigen mening hebben zoals je zelf zegt en dit is mijn mening. Je zegt dat je hond prima alleen kan zitten, waarom sloopt hij dan ?![]()
Ik ga er verder dan ook niet op in. Je begint zelf dit Topic al erg vijandig je wil wel tips maar wil geen kritiek en niet afgezeken worden. Dat doe ik dus ook niet maar vertel je wel mijn mening ! Succes met je hond, ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt. Je bent iig bereid er iets aan te doen heb ik het idee, jammer dat je vaak genoeg alleen die dingen er uit pikt die wel in je straatje passen en de rest afkapt.
Succes!