Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:41

fijn dat andere mensen ook nog leren uit dit topic Lachen Ja

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:44

Dat vind ik ook! Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:44

hihih! Mooizo Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:08

TS wat fijn dat het zo hard vooruit gaat! En dat ze nu ook al minder trekt aan de riem. Beetje hulp is altijd wel fijn hè? Ben heel benieuwd hoe de behendigheidscursus bevalt volgende week.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 12:16

fargo schreef:
TS wat fijn dat het zo hard vooruit gaat! En dat ze nu ook al minder trekt aan de riem. Beetje hulp is altijd wel fijn hè? Ben heel benieuwd hoe de behendigheidscursus bevalt volgende week.

Ja hé Lachen ze is ook heel braaf in huis, gisteren niets gesloopt, hopen vandaag ook niet haha

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:53

Fijn voor de hond goed gaat, zal een hoop rust in dr koppie geven.
Menig bokt zal mij ook wel slecht vinden, want mijn honden zitten ook ruim 8 uur alleen op een dag.
Let je op met behendigheid? Aangezien je een grotere kruising hebt en ze nog maar 1 jaar is. Maar hier kan Rockwitch je wast vanalles over vertellen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:55

Ja we gaan haar natuurlijk niet gelijk over allemaal schuttingen en hoge sprongen jagen, maar beetje tunnel en slurf en slalom enzo kan wel. En dan bouwen we dat wel uit.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:59

Je zit natuurlijk met haar gewrichten omdat ze nog niet volgroeid zijn. Maar daarom zij ik al, rockwitch kan je daar vast wel over vertellen Clown

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:07

Moet je trouwens bij die club niet eerst de basiscursus doen voordat je (echt) mee kan doen met behendigheid, ik weet van meerdere verenigingen dat het daar wel zo is. Of is het alleen maar een proeflesje om te kijken of je hond (en jij) het überhaupt iets vindt en of je die complete cursus er 'voor over' zou hebben? Puur belangstelling hoor omdat het bij mijn (en andere) verenigingen zo werkt Knipoog Fijn dat je hond nu weer redelijk braaf is, voor zover een jonge hond braaf kan zijn Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:13

Nou ja slecht slecht....we zitten hier niet om elkaar aan te vallen maar we hebben allemaal onze eigen mening en normen en waarden. Dat betekent niet dat als een ander daarvan afwijkt dat ik ze als slecht wil betitelen. Knipoog Mij is van jongs af aan ingeprent dat je nooit en hond kan nemen als je fulltime werkt, neem dan een kat zeiden ze. En ik heb het ook als voorbeeld om me heen gezien. Het is echt een beetje een regel voor het aanschaffen van een hond. Als je honden er geen probleem mee hebben zul je mij verder niet horen hoor dat moet iedereen zelf maar uitzoeken vind ik. Ik ben geen voorvechter met een uithangbord waarop staat: Laat je hond niet langer dan 4 uur alleen, dat is sjieluhg ! Haha!
Maar als je gaat kijken op internet bij asieldieren dan zie echt met regelmaat staan: baasje moet weer hele dagen gaan werken dus bij deze ter adoptie aangeboden. Je hebt ook honden die hele dagen gaan zitten janken of blaffen, en honden die de hele boel gaan slopen. Nou dan merk je het snel genoeg denk ik...Je hebt eigenlijk alleen maar heel erg mazzel als het wel goed gaat en twee honden is ook al weer anders. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar. Maar ik weet wel zeker dat iedere echte hondenliefhebber je nooit aan zal raden een hond te nemen als je full time werkt om vervolgens dag in dag uit de hond voor 8 uur op te sluiten alleen. Je hoort een hond toch ook minstens vier keer uit te laten per dag ? Dat red je niet als je ze 8 uur binnen laat zitten. En ze leren het wel hoor, geen probleem, maar het is nu echt niet de meest ideale situatie. Dat lijkt me toch als je eerlijk bent wel een beetje algemeen bekend. Het is niet iets wat ik uit mn duim zuig.... Maar dat betekent nog steeds niet dat ik zeg dat iemand slecht is hoor....Maar ik vind wel dat je je van tevoren heel goed moet bedenken voordat je een hond neemt.
Het is namelijk vreselijk om je makkertje weer te moeten verkopen, weggeven of naar een asiel brengen. Dat zou bij mij mijn hart breken maar heb al gemerkt dat ook niet iedereen er zo over denkt.....kijk maar in de asiels...... Huilen

Hopelijk werkt het voor de TS, zo niet dan zal ze zich de volgende keer denk ik wel eerst even afvragen of het een goed idee is om nu een hond te nemen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:20

@Parrokai; Ik ben zeker een echte hondenliefhebber. Al onze honden zijn afdankertjes en hebben het bij ons beter dan waar ze vandaan kwamen, waar de baasjes trouwens vaker thuis waren.
Onze honden zijn zeker niet zielig. Als ik mijn honden na 8 uur thuis zitten uitlaat, staan ze ook niet op springen en gaan ze eerst rustig snuffelen voordat de eerste plas misschien er eens uit komt Knipoog . Het is geen norm om je honden 4x per dag uit te laten. Ik heb 3 oudere honden in huis. 1 gaat altijd op zolder liggen als wij weg gaan, vind de rust heerlijk!
De andere hond slaapt in de vensterbak en de andere moet ik wákker maken als ik thuis kom.
Voor onze honden is het alleen thuis zitten geen probleem en een ideale situatie is voor geen een hond te creeëren.

Ik ben het er dus niet mee eens dat een echt hondenliefhebber zou zeggen dat je het niet moet doen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:01

Eh ja ik wel toch sorry, een ideale situatie is voor een hond wel te creeren net zoals voor een paard. Die keuze is aan degene die de aanschaf doet niet aan het dier zelf. Je kunt namelijk zelf kiezen of je het wel of niet leuk en goed voor het dier vind. En dat geld voor alles niet alleen voor alleen laten. Hoe groot is je huis, hoe vaak ben je van huis en hoe lang, woon je op een flatje, misschien wel zonder balkon ook nog en ga zo maar door. Iedereen moet dat overwegen voordat ze een hond kopen. Jouw afdankertjes zijn toch ook alleen maar afdankertjes geworden omdat iemand het verkeerd ingeschat heeft ? Zitten daar de asiels niet mee vol dan ?
En natuurlijk kan het ook goed gaan hoor, kijk maar bij jezelf. Maar een jonge hond alleen is net weer anders dan oudere honden of 1 oude hond. Je kunt geen appels met peren vergelijken. En ik bedoelde dus ook niet te zeggen dat jullie geen hondenliefhebbers zijn hoor, daar ben ik echt wel van overtuigd. Maar of het echt een goede keus is een jonge hond te nemen en dan gewoon echt dag in dag uit 8 uur op te sluiten, ja sorry, ik zelf zou het nooit doen en vele met mij. Die honden gaan slopen uit verveling. Ze doen het namelijk toch als je weg bent ? En wat is de norm dan volgens jou ? Bij mij is de norm namelijk 4 keer per dag te weten, sochtends, tussen de middag, na etenstijd of rond 6 uur iig, en savonds voordat je naar bed gaat. Is echt niet onredelijk en meer dan normaal tenzij je een tuin hebt waar ze hun ei en behoefte in wkijt kunnen. Dan is het wat anders. Kijk alleen maar eens hoe vaak je zelf naar het toilet gaat. Is voor een hond niet anders.

Maar ik ben reuze benieuwd, waarom kun je voor geen 1 hond de ideale situatie creeren ? Ik vind dat het ons aardig gelukt is. 1 van ons was altijd thuis, of werkte thuis met de honden erbij, ze zijn met zn tweetjes en konden altijd de tuin in. Hebben dus ook nog gezelschap aan elkaar en nu kunnen ze de hele zomer zo lang buiten in een hele grote tuin zo lang ze willen. Vind ik ideaal voor een hond. En dan word er nog gewandeld ook. Wat wil een hond nog meer dan ? Zo ook bij mijn ouders en bij mijn vriendin. We gaan nooit zonder hond op vakantie zelfs hebben de vakantie er op aangepast. Zonder honden vond ik er niets aan. En in noodgevallen gaan ze naar mn ouders. En als we ons doodrijden komt er nog geen hond in het asiel maar hebben we daar onderling afspraken voor gemaakt. In de familie vangen we dan elkaars hond op. Overdreven ? Nee hoor, je moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen voor het aanschaffen van een dier. Dat vind ik normaal omdat het dier geen keus heeft. Daarom heb ik dus ook pas op latere leeftijd een paard gekocht. Daarvoor vond ik niet dat ik het dier genoeg zekerheid kon bieden...
Er zijn er zat die van alles kopen omdat het leuk lijkt zonder er overna te denken. Ik vind dat je dat vooral niet moet stimuleren getuige de overvolle asiels.
Lees maar een boek over het aanschaffen van een hond.....daar staat niet in dat je een hond maximaal 8 uur per dag alleen mag laten. Het zijn niet voor niets gezelschapsdieren.

Maar bij wie het wel goed gaat prima toch, om nou iedereen aan te raden het ook zo te doen..........

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:40

Klopt je moet eerst een basis cursis doen, om er zeker van te zijn dat de hond je volgd anders schiet het niet op.Maar dat zal de ts wel weten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:14

Nikki__ schreef:
Je zit natuurlijk met haar gewrichten omdat ze nog niet volgroeid zijn. Maar daarom zij ik al, rockwitch kan je daar vast wel over vertellen Clown

DAt kan ze inderdaad, en dat doet ze ook, en dit hoeft zij mij niet te vertellen , gezien ik nie tachterlijk ben Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:15

pretletter17 schreef:
Moet je trouwens bij die club niet eerst de basiscursus doen voordat je (echt) mee kan doen met behendigheid, ik weet van meerdere verenigingen dat het daar wel zo is. Of is het alleen maar een proeflesje om te kijken of je hond (en jij) het überhaupt iets vindt en of je die complete cursus er 'voor over' zou hebben? Puur belangstelling hoor omdat het bij mijn (en andere) verenigingen zo werkt Knipoog Fijn dat je hond nu weer redelijk braaf is, voor zover een jonge hond braaf kan zijn Haha!

Gewoon eerst een proeflesje Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 08:18

Perrokai schreef:
Nou ja slecht slecht....we zitten hier niet om elkaar aan te vallen maar we hebben allemaal onze eigen mening en normen en waarden. Dat betekent niet dat als een ander daarvan afwijkt dat ik ze als slecht wil betitelen. Knipoog Mij is van jongs af aan ingeprent dat je nooit en hond kan nemen als je fulltime werkt, neem dan een kat zeiden ze. En ik heb het ook als voorbeeld om me heen gezien. Het is echt een beetje een regel voor het aanschaffen van een hond. Als je honden er geen probleem mee hebben zul je mij verder niet horen hoor dat moet iedereen zelf maar uitzoeken vind ik. Ik ben geen voorvechter met een uithangbord waarop staat: Laat je hond niet langer dan 4 uur alleen, dat is sjieluhg ! Haha!
Maar als je gaat kijken op internet bij asieldieren dan zie echt met regelmaat staan: baasje moet weer hele dagen gaan werken dus bij deze ter adoptie aangeboden. Je hebt ook honden die hele dagen gaan zitten janken of blaffen, en honden die de hele boel gaan slopen. Nou dan merk je het snel genoeg denk ik...Je hebt eigenlijk alleen maar heel erg mazzel als het wel goed gaat en twee honden is ook al weer anders. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar. Maar ik weet wel zeker dat iedere echte hondenliefhebber je nooit aan zal raden een hond te nemen als je full time werkt om vervolgens dag in dag uit de hond voor 8 uur op te sluiten alleen. Je hoort een hond toch ook minstens vier keer uit te laten per dag ? Dat red je niet als je ze 8 uur binnen laat zitten. En ze leren het wel hoor, geen probleem, maar het is nu echt niet de meest ideale situatie. Dat lijkt me toch als je eerlijk bent wel een beetje algemeen bekend. Het is niet iets wat ik uit mn duim zuig.... Maar dat betekent nog steeds niet dat ik zeg dat iemand slecht is hoor....Maar ik vind wel dat je je van tevoren heel goed moet bedenken voordat je een hond neemt.
Het is namelijk vreselijk om je makkertje weer te moeten verkopen, weggeven of naar een asiel brengen. Dat zou bij mij mijn hart breken maar heb al gemerkt dat ook niet iedereen er zo over denkt.....kijk maar in de asiels...... Huilen

Hopelijk werkt het voor de TS, zo niet dan zal ze zich de volgende keer denk ik wel eerst even afvragen of het een goed idee is om nu een hond te nemen.

Daar gaan we natuurlijk nie theen he met dit topic, Je zegt allemaal tegenstrijdige dingne, je bedoeld het niet zo, maar eigenlijk toch weer wel, en dan toch weer niet.

Mijn hond kan prima alleen zitten (er is zoals je kon lezen) Ook een kat aanwezig. Mijn hond jankt NIET dag in dag uit de gehele dag, ze zla hooguit een keertje blaffen als er iemadn langsloopt, maar dat heet waaks Clown Ik vind het een beetje bevooroordelend dat je zegt dat als je een echte hondeliefhebber ben dat je weet dat het niet kan Clown
Verder g aik mijzelf niet verantwoorden over de keuze die IK en mijn partner gemaakt hebben voor het nemen van een hond.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:28

Je kunt het lezen en opvatten zoals je wilt. Ik zeg geen tegenstrijdige dingen en veroordeel niemand voor zijn keuze. Maar ik mag wel een eigen mening hebben zoals je zelf zegt en dit is mijn mening. Je zegt dat je hond prima alleen kan zitten, waarom sloopt hij dan ? Verward
Ik ga er verder dan ook niet op in. Je begint zelf dit Topic al erg vijandig je wil wel tips maar wil geen kritiek en niet afgezeken worden. Dat doe ik dus ook niet maar vertel je wel mijn mening ! Succes met je hond, ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt. Je bent iig bereid er iets aan te doen heb ik het idee, jammer dat je vaak genoeg alleen die dingen er uit pikt die wel in je straatje passen en de rest afkapt.
Succes! Doei, doei

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 08:50

Perrokai schreef:
Je kunt het lezen en opvatten zoals je wilt. Ik zeg geen tegenstrijdige dingen en veroordeel niemand voor zijn keuze. Maar ik mag wel een eigen mening hebben zoals je zelf zegt en dit is mijn mening. Je zegt dat je hond prima alleen kan zitten, waarom sloopt hij dan ? Verward
Ik ga er verder dan ook niet op in. Je begint zelf dit Topic al erg vijandig je wil wel tips maar wil geen kritiek en niet afgezeken worden. Dat doe ik dus ook niet maar vertel je wel mijn mening ! Succes met je hond, ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt. Je bent iig bereid er iets aan te doen heb ik het idee, jammer dat je vaak genoeg alleen die dingen er uit pikt die wel in je straatje passen en de rest afkapt.
Succes! Doei, doei

Overdrijven is natuurlijk ook een vak, ik gaf alleen mijn mening over jou mening, staat vrij toch?

Mijn hond kan gewoon prima alleen .