Persoonlijk zou ik ze wel buiten houden dan, in plaats van een dag en nacht binnen, maargoed

@Kiwiko: Ik vraag me wel af wat je ooit ga doen als er een sterft? Haal je er dan een nieuwe bij of zorg je voor een andere oplossing?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sophie2 schreef:Misschien kun je dan je honden gewoon weg doenZoek een goed tehuisje voor ze waar ze wel goed opgevoed kunnen worden ofzo
Zoals Miska idd al zegt, het zijn gedragsstoornissen, die je had kunnen voorkomen door ze wel genoeg aandacht te geven.
En de fout? Zie je die niet? Dan kan ik je ook niks kwalijk nemen. Als je zo blind bentIedereen vind het zielig. Jij bent de enige die het normaal vindt, maar dat is het gewoonweg niet! En het kan gebeuren, pff dat is makkelijk gezegd joh. Jij kan heel goed voor jezelf zorgen, maar een hond is toch afhankelijk van z'n baasje.
snowdon schreef:Het zou ook niet mijn keus zijn hoe KiWiKo haar honden houdt, maar vind dat hier wel wat overdreven gereageerd wordt. (Let wel, ik vind de meningen niet overdreven.. maar de reacties)
Ik blijf nog steeds benieuwd hoe je dat met het drinkwater doet KiWiKo? Hebben ze daar wel genoeg aan... en als ze het per ongeluk omgooien? Dan zitten ze best lang zonder.
BraveSpots schreef:Ergens snap ik Kiwiko wel. Je hebt honden die echt 'honden-honden' zijn. Die hebben genoeg met elkaar en geen grote nood aan menselijke aandacht.
Persoonlijk zou ik ze wel buiten houden dan, in plaats van een dag en nacht binnen, maargoed.
@Kiwiko: Ik vraag me wel af wat je ooit ga doen als er een sterft? Haal je er dan een nieuwe bij of zorg je voor een andere oplossing?
KiWiKo schreef:Sophie2 schreef:Misschien kun je dan je honden gewoon weg doenZoek een goed tehuisje voor ze waar ze wel goed opgevoed kunnen worden ofzo
Zoals Miska idd al zegt, het zijn gedragsstoornissen, die je had kunnen voorkomen door ze wel genoeg aandacht te geven.
En de fout? Zie je die niet? Dan kan ik je ook niks kwalijk nemen. Als je zo blind bentIedereen vind het zielig. Jij bent de enige die het normaal vindt, maar dat is het gewoonweg niet! En het kan gebeuren, pff dat is makkelijk gezegd joh. Jij kan heel goed voor jezelf zorgen, maar een hond is toch afhankelijk van z'n baasje.
Welke gedragsstoornis???????????
Je mag ze morgen komen ophaleneen kruising herder x bouvier die als pup van 3 maand terug is gebracht naar het nest omdat hij vals was........ en een inteelt (tussen broer en zus) labrador
als jij denkt dat jij met een hele dominante kruising en een mongooltje om kan gaan zonder dat er gekke dingen gebeuren moet je ze vooral komen halenMAAARRRR dan wil ik wel zwart op wit hebben dat ze minstens 6 uur per dag buiten zijn en kunnen doen wat honden doen........
KiWiKo schreef:snowdon schreef:Het zou ook niet mijn keus zijn hoe KiWiKo haar honden houdt, maar vind dat hier wel wat overdreven gereageerd wordt. (Let wel, ik vind de meningen niet overdreven.. maar de reacties)
Ik blijf nog steeds benieuwd hoe je dat met het drinkwater doet KiWiKo? Hebben ze daar wel genoeg aan... en als ze het per ongeluk omgooien? Dan zitten ze best lang zonder.
dan heb ik nog altijd 2 wc potten waar ze als de nood aan de man is van mij echt wel uit mogen drinken
Miska schreef:KiWiKo schreef:
Welke gedragsstoornis???????????
Je mag ze morgen komen ophaleneen kruising herder x bouvier die als pup van 3 maand terug is gebracht naar het nest omdat hij vals was........ en een inteelt (tussen broer en zus) labrador
als jij denkt dat jij met een hele dominante kruising en een mongooltje om kan gaan zonder dat er gekke dingen gebeuren moet je ze vooral komen halenMAAARRRR dan wil ik wel zwart op wit hebben dat ze minstens 6 uur per dag buiten zijn en kunnen doen wat honden doen........
Als ik er de tijd en de ruimte voor had, deed ik het meteen!
RedPassion schreef:KiWiKo schreef:
dan heb ik nog altijd 2 wc potten waar ze als de nood aan de man is van mij echt wel uit mogen drinken
Ah, kom op zeg!![]()
Ik snap werkelijk niet hoe jij zo kan rechtvaardigen dat je die beesten gewoon 2/3 dagen alleen laat. Ja, natuurlijk kunnen ze ook een bak water omgooien of ziek worden als jij aan het werk bent en 's avonds weer thuis komt. Je kan je dieren niet 24/7 in de gaten houden. Maar eens per 24 uur vind ik echt een must, en dat is dan het minimum.
Miska schreef:Ja, heb vorige week net mijn hond weg gedaan, zou dikke klucht zijn als ik er nu 2 bij neem zeker!
Nikka schreef:@ Kiwiko: Wat ik niet vind kunnen is dat een beest waar jij de volle verantwoordelijkheid voor hebt genomen, een paar dagen alleen laat voor je eigen pleziertjes.
T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.
RedPassion schreef:Ze hoeven toch ook niet meteen weg? Maar voor die keren dat jij wat langer weg bent een oppas zoeken lijkt me niet onmogelijk en beter voor de honden. (en wellicht voor jou? ben je niet ongerust als je zo lang weg bent?)
Nikka schreef:@ Kiwiko: Wat ik niet vind kunnen is dat een beest waar jij de volle verantwoordelijkheid voor hebt genomen, een paar dagen alleen laat voor je eigen pleziertjes.
T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.
iepsel schreef:Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie".