Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:03

Ergens snap ik Kiwiko wel. Je hebt honden die echt 'honden-honden' zijn. Die hebben genoeg met elkaar en geen grote nood aan menselijke aandacht.
Persoonlijk zou ik ze wel buiten houden dan, in plaats van een dag en nacht binnen, maargoed Lachen.

@Kiwiko: Ik vraag me wel af wat je ooit ga doen als er een sterft? Haal je er dan een nieuwe bij of zorg je voor een andere oplossing?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:04

Reacties overdreven? Nou sorry hoor. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe je het in je hoofd haalt om je honden zo te houden. Pff.. En daarbij ook inderdaad, hoe doe je dat met drinkwater?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:05

Ach ja...
Het is gewoon te triest voor woorden, spijt me, maar das mijn mening!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:08

Sophie2 schreef:
Misschien kun je dan je honden gewoon weg doen Knipoog Zoek een goed tehuisje voor ze waar ze wel goed opgevoed kunnen worden ofzo Knipoog Zoals Miska idd al zegt, het zijn gedragsstoornissen, die je had kunnen voorkomen door ze wel genoeg aandacht te geven.

En de fout? Zie je die niet? Dan kan ik je ook niks kwalijk nemen. Als je zo blind bent Scheve mond Iedereen vind het zielig. Jij bent de enige die het normaal vindt, maar dat is het gewoonweg niet! En het kan gebeuren, pff dat is makkelijk gezegd joh. Jij kan heel goed voor jezelf zorgen, maar een hond is toch afhankelijk van z'n baasje.

Welke gedragsstoornis???????????

Je mag ze morgen komen ophalen Lachen een kruising herder x bouvier die als pup van 3 maand terug is gebracht naar het nest omdat hij vals was........ en een inteelt (tussen broer en zus) labrador

als jij denkt dat jij met een hele dominante kruising en een mongooltje om kan gaan zonder dat er gekke dingen gebeuren moet je ze vooral komen halen Lachen MAAARRRR dan wil ik wel zwart op wit hebben dat ze minstens 6 uur per dag buiten zijn en kunnen doen wat honden doen........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:09

snowdon schreef:
Het zou ook niet mijn keus zijn hoe KiWiKo haar honden houdt, maar vind dat hier wel wat overdreven gereageerd wordt. (Let wel, ik vind de meningen niet overdreven.. maar de reacties)
Ik blijf nog steeds benieuwd hoe je dat met het drinkwater doet KiWiKo? Hebben ze daar wel genoeg aan... en als ze het per ongeluk omgooien? Dan zitten ze best lang zonder.

dan heb ik nog altijd 2 wc potten waar ze als de nood aan de man is van mij echt wel uit mogen drinken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:11

BraveSpots schreef:
Ergens snap ik Kiwiko wel. Je hebt honden die echt 'honden-honden' zijn. Die hebben genoeg met elkaar en geen grote nood aan menselijke aandacht.
Persoonlijk zou ik ze wel buiten houden dan, in plaats van een dag en nacht binnen, maargoed Lachen.

@Kiwiko: Ik vraag me wel af wat je ooit ga doen als er een sterft? Haal je er dan een nieuwe bij of zorg je voor een andere oplossing?

DAT gaat inderdaad een probleem worden.......... de kleine wordt niet oud, dat weet je met inteeld gevallen, en nou ga ik nog veel meer bokkers boos maken........ maar als die grote er te lang teveel onder te lijden heeft gaat de spuit erin.......

Een andere hond gaat het niet worden, deze twee zijn zo close, doen alles samen........ ze zijn ook beiden even oud....... samen opgegroeid, samen stout, samen lief, samen slapen, samen alles....... zolang ze bij elkaar zijn is het goed

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:13

KiWiKo schreef:
Sophie2 schreef:
Misschien kun je dan je honden gewoon weg doen Knipoog Zoek een goed tehuisje voor ze waar ze wel goed opgevoed kunnen worden ofzo Knipoog Zoals Miska idd al zegt, het zijn gedragsstoornissen, die je had kunnen voorkomen door ze wel genoeg aandacht te geven.

En de fout? Zie je die niet? Dan kan ik je ook niks kwalijk nemen. Als je zo blind bent Scheve mond Iedereen vind het zielig. Jij bent de enige die het normaal vindt, maar dat is het gewoonweg niet! En het kan gebeuren, pff dat is makkelijk gezegd joh. Jij kan heel goed voor jezelf zorgen, maar een hond is toch afhankelijk van z'n baasje.

Je mag ze morgen komen ophalen Lachen een kruising herder x bouvier die als pup van 3 maand terug is gebracht naar het nest omdat hij vals was........ en een inteelt (tussen broer en zus) labrador

als jij denkt dat jij met een hele dominante kruising en een mongooltje om kan gaan zonder dat er gekke dingen gebeuren moet je ze vooral komen halen Lachen MAAARRRR dan wil ik wel zwart op wit hebben dat ze minstens 6 uur per dag buiten zijn en kunnen doen wat honden doen........

Als ik er de tijd en de ruimte voor had, deed ik het meteen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:14

KiWiKo schreef:
snowdon schreef:
Het zou ook niet mijn keus zijn hoe KiWiKo haar honden houdt, maar vind dat hier wel wat overdreven gereageerd wordt. (Let wel, ik vind de meningen niet overdreven.. maar de reacties)
Ik blijf nog steeds benieuwd hoe je dat met het drinkwater doet KiWiKo? Hebben ze daar wel genoeg aan... en als ze het per ongeluk omgooien? Dan zitten ze best lang zonder.

dan heb ik nog altijd 2 wc potten waar ze als de nood aan de man is van mij echt wel uit mogen drinken Knipoog

Ah, kom op zeg!

Ik snap werkelijk niet hoe jij zo kan rechtvaardigen dat je die beesten gewoon 2/3 dagen alleen laat. Ja, natuurlijk kunnen ze ook een bak water omgooien of ziek worden als jij aan het werk bent en 's avonds weer thuis komt. Je kan je dieren niet 24/7 in de gaten houden. Maar eens per 24 uur vind ik echt een must, en dat is dan het minimum.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:15

Miska schreef:
KiWiKo schreef:

Als ik er de tijd en de ruimte voor had, deed ik het meteen!

gek he.......... die hoor ik vaker Haha! Haha! Haha!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:16

Ja, heb vorige week net mijn hond weg gedaan, zou dikke klucht zijn als ik er nu 2 bij neem zeker!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:17

Oef gevaarlijke humor proef ik hier...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:17

RedPassion schreef:
KiWiKo schreef:

Ah, kom op zeg!

Ik snap werkelijk niet hoe jij zo kan rechtvaardigen dat je die beesten gewoon 2/3 dagen alleen laat. Ja, natuurlijk kunnen ze ook een bak water omgooien of ziek worden als jij aan het werk bent en 's avonds weer thuis komt. Je kan je dieren niet 24/7 in de gaten houden. Maar eens per 24 uur vind ik echt een must, en dat is dan het minimum.

het komt voor............ kan er niks anders van maken.......... maar ook jij mag met alle liefde komen als ik ergens heen ga waar ik ze niet mee kan nemen hoor Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:18

Miska schreef:
Ja, heb vorige week net mijn hond weg gedaan, zou dikke klucht zijn als ik er nu 2 bij neem zeker!

waarom heb je hem weggedaan dan? en weet je wel zeker dat hij het nu beter heeft dan bij jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:21

KiWiKo, jij bent de persoon die verantwoordelijk voor ze is, dus als jij geen tijd hebt zul je op zoek moeten gaan naar iemand die je honden even wil checken/naar buiten wil gooien. Er is heus wel iemand te vinden. Ik kan niet komen, dan zijn mijn eigen dieren te lang alleen Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:22

je bent welkom redpassion Lachen echt Lachen

maar nogmaals de grote is geen makkelijke.........

en dan alsnog het is het afgelopen jaar 2 keer voorgekomen dat ze een halve dag, een nacht en nog een halve dag alleen zijn geweest.......... vorig jaar heb ik ze zelfs meegenomen op wintersport...... dat was pas feest Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:23

Tijd gebrek, hond hele dag alleen thuis... ik weer aan het werk ivm relatiebreuk.
Eerder zat ze nog geen halve dag alleen en nu hele dagen en heb het tijdje aangekeken, een maand of wat en ze was er sip en sneu van.
Nu is ze bij mijn moeder (woont 2 uur van mij vandaan) die wel de hele dag thuis is en zelf ook nog een hond heeft.
Dus heb ik een keuze moeten maken die ik weliswaar betreur, maar ja om de hond nu voor mijn plezier te houden en sneu te laten zijn de hele dag, vind ik niet kunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:26

tja mijn moeder leeft niet meer, en mijn vader woont in een inieminieflat .............

je hebt een goede keuze gemaakt, absoluut........ maar ik vind voor deze twee niet makkelijk een goed huis, het is al moeilijk iemand te vinden die ze mee kan nemen.......

Ik heb het wel geprobeerd hoor vorig jaar toen ik uit de paarden ging en de zaak van mijn moeder ging voortzetten...... maar er is niemand voorbij gekomen aan wie ik ze toevertrouw of waar ze enigsinds een gelijkwaardig bestaan kregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:31

Ze hoeven toch ook niet meteen weg? Maar voor die keren dat jij wat langer weg bent een oppas zoeken lijkt me niet onmogelijk en beter voor de honden. (en wellicht voor jou? ben je niet ongerust als je zo lang weg bent?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:32

@ Kiwiko: Wat ik niet vind kunnen is dat een beest waar jij de volle verantwoordelijkheid voor hebt genomen, een paar dagen alleen laat voor je eigen pleziertjes.

T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:33

Nikka schreef:
@ Kiwiko: Wat ik niet vind kunnen is dat een beest waar jij de volle verantwoordelijkheid voor hebt genomen, een paar dagen alleen laat voor je eigen pleziertjes.

T.a.v. de rest: Ik snap sowieso niet waarom mensen die fulltime werken een hond nemen, behalve dat het een vorm van egotripperij is.
Laten we wel wezen, je werkt 8 uur, gemiddeld 1/2 uur reistijd is 1 uur heen en terug, hond zit minimaal 8 uur 's nachts alleen, kom je al op 17 uur. In het beste geval ben je er 7 uur, maar je moet nog uit, sociale verplichtingen, sportschool, evt opleiding enz enz. Dat je nu zo nodig een stuk gezelligheid wil als het jou uitkomt, maar neem dan een parkiet of zo. Ik vind het behoorlijk egoistisch tav de hond.

Amen! Afgod

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:38

Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie". Het gebeurt hooguit, één a twee keer per jaar, de honden schijnen er niet van onder de indruk, hebben een ruim leefgebied, en Kiwiko ruimt (zij het zuchtend en steunend) zelf de ontlasting weer op die de honden netjes in de badkamer doen. (of je ze nu leert in de tuin poepen of in de badkamer, ik wist het wel trouwens;)).........wat een ophef. Je hebt ze weer leker op de kast Kiwiko Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:38

RedPassion schreef:
Ze hoeven toch ook niet meteen weg? Maar voor die keren dat jij wat langer weg bent een oppas zoeken lijkt me niet onmogelijk en beter voor de honden. (en wellicht voor jou? ben je niet ongerust als je zo lang weg bent?)

nee hoor.......... ze redden zich prima zonder mij Lachen mijn honden zijn zo evenwichtig van karakter en zo zelfverzekerd dat ze mij niet nodig hebben........... het enige waar ze mij voor nodig hebben is hun eten en het openmaken van de schuifpui....... mijn honden zijn eigenlijk net katten Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:39

wij zijn met ze 3e thuis en werken allemaal fulltime. waarvan 1 eel wisseldiensten dus soms overdag maar meestal savonds en af en toe snachts.
en als we allemaal dus de hele dag aan werk zijn gaat de laatste om half 9 sochtends weg en de eerste is weer om 15:15 thuis.
en dan staat de deur altijd open en kunnen ze in de tuin hun behoefte doen en spelen en rafotten.

is toch niet slecht?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:41

Nikka schreef:

ik was het vorig jaar ook niet van plan om de zaak van mijn moeder over te nemen...... maargoed het mens ging dood......... al de jaren daarvoor heb ik in de paarden gewerkt en gingen de honden met mij mee......... Daarnaast ga ik om half 9 in de ochtend weg en is mijn dochter om 15 uur thuis (die ook heel goed de schuifpui open kan doen) dus in de regel hebben ze het beter dan menig andere hond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:41

iepsel schreef:
Ik denk dat ik verkeerd lees.........Volgens mij Gaat Kiwiko dan wel drie dagen weg, maar kunnen ze zaterdag de hele dag buiten zijn. En dan zijn ze een dag alleen binnen. So? Beter een dag en een nacht binnen dan 5 uur achtereen in een bench gepropt......"baasje werkt maar halve dagen, maar de bank is heiliger dan jou Fikkie".

Een slechtere situatie maakt een slechte situatie nog niet goed.