konijn alleen, zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanon_

Re: konijn alleen, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:27

allemaal bedankt,

morgen gaat het gebeuren (als er niks tussen komt, anders schuift het gewoon een dagje op Knipoog ) ik zal er hier een verslag van neerzetten hoe het is gegaan, hoe we het hebben gedaan of het het klikt de ja of de nee. Ik vertel hetm ijn konijn zodadelijk alvast zodat ze zich er op voor kan bereiden haha Tong uitsteken dus morgen heb ik of het levende bewijs dat 2 voedsters samen een goed idee is of het levende bewijs van niet (hoop op het eerste) ik zal eventueel ook wel evne kijken of ik wat foto's kan maken ervan, is misschien wel leuk om er bij te zetten (behalve als ze elkaar de ogen uit krabben natuurlijk Tong uitsteken )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:30

nathalie_v schreef:
spott @ ik denk dat het toeval is. het komt niet vaak voor dat het goed gaat.
ik denk niet dat je er een konijntje er bij moet doen... maar je kan het natuurlijk altijd proberen. zet ze dan in het begin met de hokken naast elkaar!!! pas na een aantal dagen kan je proberen ze bij elkaar te zetten!

Ook bij mij is het al heel vaak goed gegaan... zeker een keer of 5.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:40

@ _nicolle_
Het is niet iets wat een bewijs hoeft te zijn. Meestal klikt het niet, soms klikt het wel. Ik heb ook 2 voedsters bijelkaar zitten, ik heb in een andere ren 5 voedsters bijelkaar zitten. Alleen bij die laatste komt een gecastreerde ram om problemen voor te zijn die altijd later ook nog kunnen komen. Als het voorjaar weer komt, als ze weer rams worden, als ze weer schijnzwanger worden. Dan komen de problemen het meest voor.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:06

Tiffany schreef:
Ja dus, wat heeft dat er nou mee te maken? Ik fok ook raskonijnen en die zitten allemaal bij elkaar en dat gaat gewoon goed. Ik heb zelfs 2 dekrammen bij elkaar lopen en dat gaat ook gewoon goed Lips are sealed
en dat 90x60x60 is wel erg klein he? Als ik bij een fokker kom die zijn dieren zo klein houd koop ik daar al geen konijn meer.
Konijnen zijn wel degelijk groepsieren bij deze nodig ik je eens uit om te komen kijken hoe ze hier met elkaar omgaan.
Mijn konijnen zitten trouwens allemaal in verschillende rennen buiten op een groot oppervlakte. Ik fok met die dieren dus verdienen ze zeker wel wat meer als 90x60x60.
Voor de drachtige voedsters heb ik een flat staan waarvan de hokken 160 bij 70.
En een excuus van mijn tuin is niet groot genoeg gaat niet op want ik woon zelf in de Randstad.
Maar ach het is maar net hoe je met je beesten om wilt gaan en of je voor eht geld fokt of voor je hobby..

Kijk, en daar gaan we weer met de vooroordelen. Ik woon zes hoog in een flat en heb dus geen tuin. Zend jij je raskonijnen in naar tentoonstellingen (lokaal, regionaal, landelijk)? En hoe scoor je daar dan met je dieren?
Weet jij welk ras ik fok en of de hokmaat daar te klein voor is? Weet jij hoe ik mijn fokvoedsters met nesten heb gehuisvest? Heb ik aangegeven dat ik dik verdien aan mijn konijnen? Ik heb nu al meermalen geschreven dat ik mijn dieren bij me houd als een potentiele koper op mij dubieus overkomt.
Kortom, stel eerst eens wat vragen voordat je begint te becommentarieren want dat is o zo makkelijk. Boos!

Overigens vind ik het prima dat mensen konijnen bij elkaar laten lopen, ik heb hierover in mijn reacties niets gezegd. Ik ben alleen ingegaan op de stelling dat een konijn alleen zielig zou zijn en daar ben ik het dus niet mee eens, afgezien van de situatie die ik eerder heb vermeld.
Ik heb zelf negatieve ervaringen met het koppelen van konijnen, een goede vriendin van mij heeft ze ook bij elkaar. Ik vind dat heel knap. Ik heb er bewust voor gekozen dat niet te doen.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:06

het schuift een dag op in verband dat het baasje van het konijn vandaag niet kon. Lachen
maar las ik nou dat konijnen nerveus van mensen worden? mijn konijn komt namelijk altijd naar me toe... dus ik dacht dat ze het dan wel fijn zou vinden om geaaid enzo te worden Tong uitsteken

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:11

Ik zie dat jij al bijna een oplossing hebt gevonden, ik hoop voor je dat het lukt.

Ik heb zelf ook 1 konijn en 1 heel groot hok (boven en onder etage)
Mijn konijn had ook een knuffel, maar die was zo kapot (hoofd eraf)
Vervolgens maar niets, toen begon ze haar hok te slopen.
2x uitgebroken Bloos
Nu loopt ze altijd vrij rond als we thuis zijn, samen met 3 jack russels.

Misschien beetje offtopic maar vind het wel grappig dat het goed gaat met de honden Haha!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:22

honden? Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:25

mijnes is ook alleen en met zijn knuffel doet hij alles ook vieze dingen Tong uitsteken

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:27

haha ja bij mij ligt er nu ook in in het hok

details hoe ik niet hoor takkie_muis Huilen van het lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:51

takkie_muis schreef:
mijnes is ook alleen en met zijn knuffel doet hij alles ook vieze dingen Tong uitsteken

Ik zie een heleboel konijnen in je profiel, maar ik zou voordat je foto's maakt je hokken goed verschonen, ziet er nu wel erg smerig uit.

Overigens mijn konijnen zijn ook de meeste zeer tam en gek op mensen hoor. Ze komen aangerend als ik kom en willen geaaid worden en gaan er zelfs voor zitten!

Jammer dat het nu niet kon, ik hoop dat je konijn zsm gelukkig gekoppeld is.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:55

Faniek schreef:
takkie_muis schreef:

Ik zie een heleboel konijnen in je profiel, maar ik zou voordat je foto's maakt je hokken goed verschonen, ziet er nu wel erg smerig uit.

Vind ik ook... Als ze dan nog eens buiten zitten, trek je zo wel erg gemakkelijk vliegen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:50

Faniek schreef:
takkie_muis schreef:

Overigens mijn konijnen zijn ook de meeste zeer tam en gek op mensen hoor. Ze komen aangerend als ik kom en willen geaaid worden en gaan er zelfs voor zitten!

Jammer dat het nu niet kon, ik hoop dat je konijn zsm gelukkig gekoppeld is.

ii had er toen een stuk of ik weet niet,en moest toen nog verschonen deed het elke week hoor.
en kerst en takkie doen het in een hoekje met stenen afgezet

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 17:01

nou het ging prima! boven verwachtingen Haha!

we deden wel koppelen in de schuur omdat het hier dus regende, maar ze hadden een groot stuk van de schuur. eerst deden we ze gewoon laten snuffelen en dat ging allemaal prima, daarna deden we eerst 1 van de konijnen erin en dat ging zo goed dat we de andere er ook in deden. niks aan de hand, hoewel er hier en daar wel een snauw werd uitgedeeld. ze is een keer flink in dr kont gepakt ( Bloos! met de tanden dan hea Vork ) en daar bleef het wel bij. ze wisten alledrie eigenlijk niet hoe ze moesten reageren, mijn konijn sprong de hele tijd bij mij op schoot (toen ben ik zelf een stukje verderop gaan staan Tong uitsteken ) maar daarna zochten ze wel contact bij elkaar. we doen ze morgen weer bij elkaar in het hok omdat we het nog niet helemaal zonder toezicht aan durven. maar ze hupsen niet samen met elkaar ofzo, het lijkt meer negeren wat ze doen (dus niet vechten enzo) ik ben benieuwd, hoort dat? of horen ze meteen naar elkaar toe te gaan? Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:01

Drie konijnen? Ik dacht dat je het over 2 konijnen had? Drie voedsters dat word wel heeeeel lastig, als ik bij mijn 5 merk moet ik daar echt een gecastreerde ram tussen gaan zetten, want die hormonen lopen!
Ik dacht dat het hier om een oude voedster en een jonge rond een jaar een voedster gaat, waar komt die derde nou opeens vandaan?

@ takkie_muis
Geen excuus zoveel hebben en vieze hokken en als ze snel vies zijn vaker dan 1 keer per week verschonen he, maar het staat niet zo netjes in je profiel. Wellicht is nieuwe foto's maken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:04

leuk zeg!! ik hoop dat het goed blijft gaan!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:42

ja er waren er eerst 2, maar ze had nog een derde en vroeg of het leuk zou zijn om die er bij te zetten. en omdat het tussen die 2 heel goed ging, hebben we de derde er ook bij gedaan. en het gaat heel erg goed Haha! ze hebben ruim een uur bij elkaar in het hok gezeten, en het zijn 3 vrouwtjes. miss toeval of geluk? Knipoog het gaat iig erg goed, hoewel als die derde er niet bij kan die ook weer weg kan Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:12

Nu hebben ze geen last van de hormonen, maar hou rekening met het voorjaar. Dat het nu goed gaat is geen garantie dat het over een half jaar nog goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:11

ze zijn nu weg dus zijn veel schoner.