help ons AUB bobby te vinden-Gevonden & weer thuis! pg.12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: help ons AUB bobby te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:02

Een donsdeken lijkt me een beetje te veel van het goede ja. Huilen van het lachen
Het geeft ook niks dat je het vriendelijk hebt gezegd, dan heb ik je verkeerd begrepen. Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:04

Het is zo'n opvallende kat, die moet iemand wel opvallen, misschien mensen die bij kennissen plotseling een nieuwe kat zien die daar op lijkt en jou gaan bellen. Niet de moed opgeven, katten kunnen soms weken ergens rondzwerven, vooral als ze geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat hij binnenkort weer voor de deur staat of dat iemand hem heeft gevonden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:04

Blinnii schreef:
Een donsdeken lijkt me een beetje te veel van het goede ja. Huilen van het lachen
Het geeft ook niks dat je het vriendelijk hebt gezegd, dan heb ik je verkeerd begrepen. Lachen

maakt niet uit meis Knipoog nee ik ben juist superblij met alle hulp al komen ze op een olifant Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:05

marialva schreef:
eilleen333 schreef:
Ik denk dat dat uitbuiten inderdaad wel meevalt.

Ik woon helaas niet in de buurt, maar toch even een stipje hier om het allemaal te kunnen volgen. Hoop echt dat je je kat terugvind!

Misschien een idee om Hart van Nederland of de plaatstelijke tv te contacteren?

hebben we al geprobeert maar die vinden het niet intresant genoeg om daar zendtijd voor te maken , er verdwijnen zoveel katten elke dag Knipoog

Dat is wel waar ja. Maar ik moet zeggen, ik zie maar weinig mensen die zo volhardend blijven zoeken naar hun maatje. Petje af daarvoor! Hoop echt dat je hem terug vind.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:06

Ikima schreef:
Het is zo'n opvallende kat, die moet iemand wel opvallen, misschien mensen die bij kennissen plotseling een nieuwe kat zien die daar op lijkt en jou gaan bellen. Niet de moed opgeven, katten kunnen soms weken ergens rondzwerven, vooral als ze geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat hij binnenkort weer voor de deur staat of dat iemand hem heeft gevonden.

vandaar de beloning want laten we heel eerlijk zijn voor 500 euro gaan mensen toch echt wel kletsen, 500 euro is voor de meeste mensen een hele hoop centjes, ik heb zelf ook het idee dat hij bij mensen binnen zit Boos!
Laatst bijgewerkt door marialva op 24-08-08 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:06

*ziet al voor zich dat een buur aanklopt en een olifant aan de hand bij heeft. Huilen van het lachen

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:10

Wat vreselijk zeg! Ach gut

Mijn kat is toen hij jong was ook een keer in paniek naar buitengeglipt (hij was toen nog nooit buitengeweest), hij is toen een week weggeweest en van de een op de andere dag zat hij ineens weer bij ons in de tuin.. Hij rook naar leer, dus waarschijnlijk heeft hij ook bij iemand binnen gezeten.
Geef de moed dus niet op, wie weet staat hij morgen wel weer bij je voor de deur!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:10

Citaat:
Dat is wel waar ja. Maar ik moet zeggen, ik zie maar weinig mensen die zo volhardend blijven zoeken naar hun maatje. Petje af daarvoor! Hoop echt dat je hem terug vind

ik blijf ook net zolang zoeken tot hij terecht is of ik moet er dood bij neervallen (gezien mijn handicap en ziekte) hij is voor mij alles sinds wij bobby hebben is mn Suikerziekte veel beter onder controle, ik ben heel zwaar diabeet en had bobby een soort van rustige kracht over mij en ging het veel beter, nu hij weg is is mn suiker geheel van slag, en kan ik door mn bekkeninstabiliteit ook heel slecht lopen vandaar ik ga door tot ik er bij neerval en hem gevonden heb Huilen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:43

heey wat erg zeg ...... je maatje zoekende!!

ik kom je even hoop inspreken, want hier in de buurt was ook iemand zijn kat kwijt en die had het ook al een beetje opgegeven maar uiteindelijk was hij toch weer terug gevonden!

is hij trouwens wel gecastereerd dus niet dat hij nu achter een poes aanzit ofzo ... ik zeg maar wat?

Ik kan ook niet begrijpen als mensen zo'n beestje houden als ze weten dat hij vermist wordt en zo en zo als je hem vind dan geef je dat door aan asiel of dierenarts dat je een kater gevonden hebt ... althans dat zou ik doen.

Maar heel veel succes en blijf doorzetten!!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:54

whitje schreef:
heey wat erg zeg ...... je maatje zoekende!!

ik kom je even hoop inspreken, want hier in de buurt was ook iemand zijn kat kwijt en die had het ook al een beetje opgegeven maar uiteindelijk was hij toch weer terug gevonden!

is hij trouwens wel gecastereerd dus niet dat hij nu achter een poes aanzit ofzo ... ik zeg maar wat?

Ik kan ook niet begrijpen als mensen zo'n beestje houden als ze weten dat hij vermist wordt en zo en zo als je hem vind dan geef je dat door aan asiel of dierenarts dat je een kater gevonden hebt ... althans dat zou ik doen.

Maar heel veel succes en blijf doorzetten!!

hij is nog maar net 5 maanden dus gecastreerd is hij nog niet Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:58

Citaat:
hij is nog maar net 5 maanden dus gecastreerd is hij nog niet

Dus het zou dan kunnen dat hij achter een poes aanzit of is hij daar ook nog te jong voor???

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:57

whitje schreef:
Citaat:
hij is nog maar net 5 maanden dus gecastreerd is hij nog niet

Dus het zou dan kunnen dat hij achter een poes aanzit of is hij daar ook nog te jong voor???

ja daar is hij nog iets te jong voor Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:04

marialva schreef:
]

ja daar is hij nog iets te jong voor Knipoog[/quote]

Zeg dat niet te hard... Er zijn er zat waarbij de hormoontjes op die leeftijd al door de lijfjes gieren.

Hoop voor je dat je je kat terugvindt, het is echt een prachtig dier.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:29

5 maand is daar niks te jong voor, kan al best denk ik. Ik hoop zo dat jullie hem nog vinden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 22:36

nou vannavond weer een telefoontje gehad van iemand in oosterhout en die wist zeker dat ze hem gevonden had!!

niet dus kom daar aan een gote vieze zooi met heel veel katten en kitten zeker wel 40 a 50 die ik zo zag, overal nestjes met kittens die hele vieze snot ogen en neusjes hadden, en de stank.......... daar zal ik me maar niet over uitlaten Boos! ze begon meteen van dat is snel verdient die 500 euro??? ik zei pardon??? ik wil eerst zeker weten of het mijn kat is waar is die??? ze wilde eerst de kittens allemaal laten zien, ik zei sorry maar die kittens intresseren me nu even geen bal ik wil me kat zien!!!
afijn brengt ze me naar een kenneltje zit daarin een licht chocolat hoogdrachtige poes die er dus totaal niet op leek Boos! ik zeg tegen haar u zegt mij door de telefoon dat het zeker mijn kat is en dat hij een vlek heeft op zn oog enz enz, ja zegt ze ik dacht dat ik wat zag??? de kat had dus geen vlek op het oog en was echt niet te vergelijken met onze kat ze leek er totaal niet op,buitendat was het een poes die met zn week moet gaan bevallen, zo zielig daar, echt verschrikkelijk zeg dat mensen zo met dieren kunnen omgaan Huilen

het was 20 kilometer van ons eigen huis en had ik al sterk het vermoeden dat dat niet kon, maar ja je weet het nooit Knipoog

ga zo weer mn ronde hier doen, moest dit toch even melden Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:42

Wij hadden ook een binnenkat die van 1 hoog naar beneden was gevallen....
Ze komt niet buiten omdat ze angstig is en durft eigenlijk ook niet naar buiten.
Zij is 3 weken weggeweest!!
Niks gezien, niks gehoord, tot ik 's nachts naar de wc ging en ik haar ineens voor de parkeerplaats zag zitten stukje verderop.
Ze vluchtte toen de bosjes in, een soort heg.
Heeft een aantal dagen geduurd vervolgens voor we haar konden vangen.
Waarschijnlijk heeft ze al die tijd heel bang stil in de heg gezeten.
Dus misschien een tip om goed allerlei dichte heggen en hagen bij langs te gaan!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:35

Daar moet je natuurlijk rekening mee houden, die geldjagers, die verven desnoods een kat in de juiste kleur om maar aan het geld te komen en zo te lezen hebben ze dat hard nodig. Zolang er nog geen dode kat langs de weg of in de bosjes is gevonden moet je hoop houden dat hij terug komt. Ik heb een kat gehad die na 5 maanden terug is gevonden, levend.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:21

Hoelang issie nu weg?
Niet opgeven hoor, onze poes was ook verdwenen toen we nog in utrecht stad woonde.
We zijn ook wezen zoeken, posters enzovoorts maar zonder resultaat.
We hadden de hoop al opgegeven tot opeens midden in de nacht we een enorm gemiaauw hoorde.
Daar stond ze dan voor de deur.
Deur opengemaakt en ze stormde als een gek naar binnen!
Ze was onwijs mager, heeft veel gegeten en een paar dagen geslapen.
Wat waren wij blij dat onze poes de weg zelf terug had gevonden midden in de grote stad.
Ze was 3,5 week weggeweest.

Succes ermee!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:20

GELUK BIJ EEN ONGELUK Knipoog

toen ik gisteren bij dat mesen ben wezen kijken die beweerde dat dat bobby was, die het dus niet was ben ik gaan zoeken of iemand anders een britje misde, en inderdaad daar stond de poes op marktplaats als vermist die aan de beschrijving voldeed en die ik dus bij dat vieze mens had gezien Haha! ik meteen gisteren die mensen gebeld en gezegt waar de poes zat, ze zouden vanmorgen gaan kijken!
krijg ik net een telefoontje van die mensen dat het hun poes is genaamd jiffa Ja de mensen zijn echt helemaal door het dolle heen en heb ik van hun een kitten aangeboden gekregen mocht bobby niet terug komen? uiterraard wacht ik hier nog even mee, tot ik echt zeker weet dat bobby niet terug komt Huilen het gevoel is heel erg dubbel ik vindt wel de poes van een ander maar mijn eigen kat is nog geen spoor van te vinden, ik ben er echt kapot van en de terleurstelling weer van gisteren pffff Huilen Huilen Huilen

maar ben wel heel erg blij dat ik andere mensen weer blij heb kunnen maken met de thuiskomst van hun schatje Knipoog

hier de brief die ik van de mensen kreeg

Oh Lieve lieve Cynthia,

ZE IS HET ZE IS HET ZE IS HET, zit hier helemaal in tranen op mijn werk, ben het gelukkigste mens ter wereld.
Mijn man waar ik voor werk, staat ook in tranen, 2 grieners bij elkaar.
Tranen van geluk !!!!!!.
Ze wilde Jiffa eerst niet afgeven aan mijn vriendin onder het mom van hoe kan ik vertrouwen dat ze het is ????!!!!!!!!!!!!!!, terwijl zij de stamboom het chipnummer en alles bij zich had.
Dit had ik allemaal aan mijn vriendin gegeven, je weet maar nooit, nu zie je hoe dit van pas komt.
Mijn vriendin rook ook onraad en is met haar naar de dierenarts gereden, en haar daar laten zien dat het echt onze lieve Jiffa was.
Ze belde me net op met een of ander slijmerig verhaal, zo van" kind wat ben ik blij voor je dat het allemaal goed is gekomen, ik zit niet op nog meer katten te wachten".
Ik zei dat ik het druk had en toen zei ze goed ik neem nog wel contact met je op.
Meid ik ben je zo ontzettend dankbaar, ik kan het niet eens onder woorden brengen.
En nu Jiffa nog weer helemaal blij en gelukkig maken, dat gaat me vast lukken.

En nu heb ik het schaamrood op mijn kaken, ik die zo gelukkig ben en jij die zo onglukkig bent met je gezinnetje.
Ik ga voor je bidden dat ook Bobby zijn weg naar huis terug gaat vinden.
Wil je me op de hoogte houden.
En misschien een beetje premature, maar mocht.........................hij niet meer thuis komen, klop dan bij me aan.
Als ik weer een nestje britten heb, ook vaak in lilac, dan kun je absoluut bij mij terecht voor een nieuw kitten, ik hoop niet dat het nodig is.
Ik weet hoe duur ze zijn maar ik ga je dan echt ""matzen" hoor.
Ik "fok" ongeveer 4 tot 5 nestjes per jaar, puur uit liefhebberij om te genieten van het jonge leven.
Mijn man is arts, dus ik doe het ook niet voor het geld, maar echt omdat ik zo dol op poezen ben.
Dus..................ik hoop van jou ook goed nieuws te horen.
Heel veel sterkte en ongelooflijk veel geluk met het zoeken naar jullie Bobby toegewenst.
Liefs Jeannette.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:33

Wow wat een mooi verhaal.......en wat een lieve vrouw dat ze je een kitten aanbiedt

Nu nog duimen dat jouw bobby ook snel gevonden wordt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:34

Ooh wat fijn voor die mensen dat hun poes terug is!
En lief dat ze een poesje aan hebben geboden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:47

Tinuss schreef:
Wow wat een mooi verhaal.......en wat een lieve vrouw dat ze je een kitten aanbiedt

Nu nog duimen dat jouw bobby ook snel gevonden wordt

ja ik ben echt heel blij voor ze dat ze Jiffa weer terug hebben Haha! en echt helemaal tegek dat ze mij een kitten aanbieden Haha! gelukkig bestaan er toch nog goede mensen op onze aardbol Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:51

Ik vind het erg mooi van je dat je op zoek gegaan bent naar de eigenaar van die brit Ja
Maar dan heeft die ene dame daar allemaal katten zitten die ze niet even meldt of zo? Triest hoor...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:00

poes schreef:
Ik vind het erg mooi van je dat je op zoek gegaan bent naar de eigenaar van die brit Ja
Maar dan heeft die ene dame daar allemaal katten zitten die ze niet even meldt of zo? Triest hoor...

mens je wil niet weten wat voor zooitje het daar was en overal dieren veel katten en kittens ook net geboren Huilen honden konijnen en cavias die allemaal dik in de strond zatten Boos! ik had al tegen dat mesn gezgt dat als ze niet de iegenaar van de brit zou vinden dat ze mij mocht bellen en ik haar wel wilde opvangen, ik dacht wat er gebeurt gebeurt er maar die poes moet daar zo snel als mogelijk weg Boos! wat een vieze zooi was dat zeg Boos!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:04

Is het geen optie om even de dierenbescherming te bellen voor die mevrouw