Mopshond? Of ander klein ras aan te bevelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Re: Mopshond? Of ander klein ras aan te bevelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:01

Ik wil je graag een Welsh Corgi aanraden Lachen
Wij zelf hebben er 2, 1tje is nog maar een pup. Ze lopen allebei gewoon los over het erf, geen probleem. Ze leren snel en houden van bewegen. Beide honden zijn ontzettend vriendelijk en gek op mensen.
Het enige nadeel is misschien dat het veedrijvertjes zijn, ze willen nog wel eens in de hielen van mensen of dieren gaan bijten. Ligt ook aan de opvoeding. Het is ook niet zo dat ze echt de wei in gaan om ze op te jagen, maar meer dat als de paarden 's ochtends de stal uit stormen, dat ze er dan achteraan willen Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:02

Bij ras info staat dat hij tegenover andere honden dominant is.. dat wordt vechten met onze Jack reu dus.. Boos!
Het is wel een mooi beest, en een mooi karakter!

dit gaat over de stafford Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:04

Mexxuna schreef:
Bij ras info staat dat hij tegenover andere honden dominant is.. dat wordt vechten met onze Jack reu dus.. Boos!

welke bedoel je?

En ze zeggen bij stafforshire bullterrier dat ze agressief zijn. (vielen onder de RAD regeling)
Ik vind dit echt onzin.
Vraag eens aan staffords eigenaren hoe hun honden zijn.....
Het zijn vaak de grootste kindervrienden, enz.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:07

nicci88 schreef:
Mexxuna schreef:

welke bedoel je?

En ze zeggen bij stafforshire bullterrier dat ze agressief zijn. (vielen onder de RAD regeling)
Ik vind dit echt onzin.

Ja dat lees ik bij de ras informatie via google.
dat ze erg dominant zijn tegen andere honden..
en aangezien mijn jack russel ook alles op de rug probeert te krijgen, heeft ie aan de Stafford wel de verkeerde als die zijn bekkie open doet denk ik.. Knappe vent wil hij vechten met de stafford.. Clown
Wij hebben een Rottweiler gehad, ook een schoothondje, maar dat geloven ook veel mensen niet, ik snap je frustratie over de vooroordelen van een ras, zeker weten.. maar ik ga natuurlijk niets opzoeken..
De jack blijft namelijk bij mij over de vloer komen..

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:14

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:02

higgins schreef:
Wat dacht je van de Norwich terrier Haha!

http://www.norwichterrier.nu/

Heel schattig en leuk, maar heeft veel vachtverzorging nodig hé.. plukken, knippen... pfff ..

wat vinden jullie van de naakthond!? Clown Grapje hoor! Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:41

Lysette schreef:
marquez1 schreef:
Wel eens gedacht aan een poedel? Die moet je gewoon niet in van die rare figuurtjes laten scheren, en dan zijn het heeele leuke honden. Sportief, intiligent dus goed op te voeden, heerlijke knuffels, slaan aan als er vreemden aan de deur staan, maar verder goed sociaal. Laat je wel even informeren naar een goede lijn die niet van die hyper acitefe keffertjes voortbrengt. Bij de middenslag zijn er een aantal lijnen die bekend staan hun rustige hondjes.

Dat ze erg leuk zijn ben ik volkomen met je eens, ik heb zelf een middenslag, fantastisch hondje. Ik laat haar idd niet met bolletjes scheren ed. Haha!
Maarrrr... poedels zijn hele actieve honden. Mijn poedeltje wordt ronduit vervelend als ze een paar dagen niet lekker heeft kunnen rennen en ook als ze een week niet heeft kunnen sporten. Ik vind het heerlijk maar volgens mij is dat niet echt iets wat de topicstartster zoekt Knipoog

Mmm ja een hond heeft beweging nodig, was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat als je met je hond wil trainen je de hond voldoende beweging kunt geven. Misschien iets te veel gedacht, als je alleen een schattig hondje wil, en met trainen alleen af, zit, blijf, bedoeld, is de poedel inderdaad minder geschikt.

En verder zag ik de opmerking voorbij komen dat het sterke honden en keffertjes zijn. Elke hond moet opgevoed worden, zo ook een poedel. Ken genoeg keffertjes die geen poedel zijn en ken ook genoeg poedels die geen keffertjes zijn Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:44

Mexxuna schreef:
nicci88 schreef:

welke bedoel je?

Ik vind dit echt onzin.

Ja dat lees ik bij de ras informatie via google.
dat ze erg dominant zijn tegen andere honden..
en aangezien mijn jack russel ook alles op de rug probeert te krijgen, heeft ie aan de Stafford wel de verkeerde als die zijn bekkie open doet denk ik.. Knappe vent wil hij vechten met de stafford.. Clown
Wij hebben een Rottweiler gehad, ook een schoothondje, maar dat geloven ook veel mensen niet, ik snap je frustratie over de vooroordelen van een ras, zeker weten.. maar ik ga natuurlijk niets opzoeken..
De jack blijft namelijk bij mij over de vloer komen..[/quote]

Hahaha nou ik heb dus ook een jack russell erbij.
Mjaaa iedere hond is uniek he.
Is altijd afwachten wat je in huis haalt

succes!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:44

Jeanine84 schreef:
Wat voor hondje is die Flair van jou? Ook een leuk beestje zeg!

Heb ff gekeken: 't is een Nova Scotia Duck tolling retriever zo te zien Knipoog

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:51

Oh, dát zijn superleuke honden!!
Maar wel werkhondjes, daar moet je wel wat mee ondernemen. Een teckel zou ik afraden, ik heb er zelf eentje, en het jachtinstinct is érg aanwezig.
Wanneer je aan het rijden/lesgeven bent, en die hond gaat ineens achter de hazen aan, dat zou niet zo mooi zijn.

Ga nou maar eens bij een paar mopsenkennels kijken, want ik denk dat dat wel iets voor je is , qua grootte en karakter.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:17

Jeanine84 schreef:
Mic schreef:
Mexxuna, heb je Charaz haar nieuwe hondje al gezien ? Ze heeft er nu 2 . Komt uit Spanje uit de dodencellen. Is een schat van een hondje. Je moet maar eens komen kijken. Maar wie zorgt voor je hondje als jij werkt ?

Wat voor hondje is die Flair van jou? Ook een leuk beestje zeg!

Flair is een Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Mexxuna, dat hondje wat jij al gezien hebt van Charlotte is een Shih Tsu maar ze heeft nu nog een andere hond erbij.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:08

Oh ja.. een Shi tzu, daar zou ik wel een kruising van willen, een leuke Boomer. Lijkt mee een onwijs vriendelijk aanhankelijk hondje.
Het andere hondje heb ik niet gezien? foto's .. Knipoog

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:12

C_arola schreef:
Karanto schreef:
Wij hebben nooit een kleine hond gehad (dus weet er niet heel veel van), maar
ik vind persoonlijk Teckels altijd wel leuk. Vind dat die net wat meer 'hond' zijn
dan van die keffertjes.

Teckels zijn vrij zelfstandig en je moet dus wel wat consequent zijn met
opvoeden. Ze zijn ook altijd speels. Ze zijn alleen best wel naar hun baasje
getrokken, maar langharigen zijn wat makkelijker tegenover vreemden. Achja,
er is vast wel wat meer info te vinden, mocht het je interesseren.

Veel succes in ieder geval met het zoeken naar je hondje!

Ehm, tekkels zijn ook behoorlijke keffers! En net zo fel als menig andere kleine honden Knipoog

Hmm, zo heb ik ze nooit ervaren Vork .

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:35

Ik heb sinds kort een bordercollie reutje. Super braaf en geweldig karakter, kan met vind andere dieren geweldig blaft erg weinig. En hij wil dolgraag buiten zijn. Echt een allemans vriendje maar thuis heeel erg waaks.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:51

Ik heb zelf een maltezer en ik lees nu dat je aan zo'n soort honden ook zat te denken (maltezer kruising boomertje en westie) Hou er wel rekening mee dat als die op de manege lopen rond te huppelen, dat ze snel vies zijn Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:57

Karanto schreef:
Wij hebben nooit een kleine hond gehad (dus weet er niet heel veel van), maar
ik vind persoonlijk Teckels altijd wel leuk. Vind dat die net wat meer 'hond' zijn
dan van die keffertjes.

Teckels zijn vrij zelfstandig en je moet dus wel wat consequent zijn met
opvoeden. Ze zijn ook altijd speels. Ze zijn alleen best wel naar hun baasje
getrokken, maar langharigen zijn wat makkelijker tegenover vreemden. Achja,
er is vast wel wat meer info te vinden, mocht het je interesseren.

Veel succes in ieder geval met het zoeken naar je hondje!

Ehm, tekkels zijn ook behoorlijke keffers! En net zo fel als menig andere kleine honden Knipoog[/quote]

Hmm, zo heb ik ze nooit ervaren Vork .[/quote]

Ik heb een aantal tekkels ontmoet en gekent, allen waren erg fel, deden niet onder voor een jack russel.
Ik kan er tegen, maar velen niet Lachen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:53

marquez1 schreef:
Lysette schreef:
Dat ze erg leuk zijn ben ik volkomen met je eens, ik heb zelf een middenslag, fantastisch hondje. Ik laat haar idd niet met bolletjes scheren ed. Haha!
Maarrrr... poedels zijn hele actieve honden. Mijn poedeltje wordt ronduit vervelend als ze een paar dagen niet lekker heeft kunnen rennen en ook als ze een week niet heeft kunnen sporten. Ik vind het heerlijk maar volgens mij is dat niet echt iets wat de topicstartster zoekt Knipoog

Mmm ja een hond heeft beweging nodig, was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat als je met je hond wil trainen je de hond voldoende beweging kunt geven. Misschien iets te veel gedacht, als je alleen een schattig hondje wil, en met trainen alleen af, zit, blijf, bedoeld, is de poedel inderdaad minder geschikt.

En verder zag ik de opmerking voorbij komen dat het sterke honden en keffertjes zijn. Elke hond moet opgevoed worden, zo ook een poedel. Ken genoeg keffertjes die geen poedel zijn en ken ook genoeg poedels die geen keffertjes zijn Knipoog

Nja als ze een franse bulldog en mopshond leuk vindt denk ik qua trainings- en wandelactiviteiten niet meteen aan een poedel zeg maar Haha! Buiten dat zíjn ze uiteraard wel helemaal super Clown

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:54

ammygek schreef:
Ik heb sinds kort een bordercollie reutje. Super braaf en geweldig karakter, kan met vind andere dieren geweldig blaft erg weinig. En hij wil dolgraag buiten zijn. Echt een allemans vriendje maar thuis heeel erg waaks.

Plus dat ze aardig wat beweging nodig hebben en nog meer geestelijke uitdaging... Vind het niet echt in het rijtje van shih tzu, mopshond en franse bulldog passen Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:29

nee de border collie valt echt meteen af!! haha Haha!
hem heb ik niet veel te bieden denk ik.. de border collie wil echt werken, bewegen e.d. en niet heel de dag als een koosje met me mee lopen denk ik.. Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:06

Mexxuna schreef:
nee de border collie valt echt meteen af!! haha Haha!
hem heb ik niet veel te bieden denk ik.. de border collie wil echt werken, bewegen e.d. en niet heel de dag als een koosje met me mee lopen denk ik.. Knipoog

Nee, er zijn een hoop rassen die je daar een stuk gelukkiger mee maakt Haha!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:42

Boomerhondjes zijn ook inderdaad erg leuk!
Ik heb dus een Jack Russel en een Boomerhond. De boomer is een groot uitgevallen kruizing Shih-tzu x Maltezer, dat komt dat er ergens in haar ouderslijn nog poedel zat.
Maar zo leuk, intelligent en soms ook heerlijk dom Haha!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:52

heb je al aan een pincher gedacht?
superleuke hondjes, luisteren goed, keffen niet zo veel( tis ook wat je hen aanleert)
en de mijne gaat zo mee buiten als ik met men paard in het bos ga Haha! huppelt ie mooi achter of naast me Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:08

Ik heb een Griffon Petit Brabancön
Mooi klein apart hondje die je bijna niet tegen komt! ik ben er zelf nog geen 1 tegen gekomen behalve dan iemand die op ons advies er ook 1 heeft gekocht!
Zijn erg leuke hondjes.

Afbeelding
Dit is niet mijn hondje maar van het internet geplukt.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:13

Hoi Hoi.

Zal ik je is een heel leuk ras vertellen!!
De Franse Buldog. Vingers aflikken
Het zijn leuke beestjes, heb er zelf ook 1.
zal er wat over vertellen.

Nou mijn hond die heb echt super veel energie, ze houd heel erg veel van wandelen en vind andere honden helemaal geweldig.
Ze is ook al een keer mee naar me paard geweest, nou dit vind ze ook harstikke geweldig.
ze zijn niet zo groot.
Wel zal ik een franse buldog bij een fokker vandaan halen, dit omdat er dan mensen mee fokken die meestal een hond hebben met stamboom dus ook gezonder is, en het word beter opgevoed door hun.
ook omdat de franse bull natuurlijk een plat neusje heeft kunnen ze wat met hun luchtwegen krijgen als ze een te kleine neus hebben, vandaar bij een fokker gaan kijken.
Wel is de prijs dan pittig, maar kijk wat je ervoor terug krijgt.
ze kunnen je zo schattig aankijken, en ze zijn zo geweldig!
Ik zal een foto plaatsen van mijn franse buldog.

Gigi:
Afbeelding
Gigi en Buddy.
Afbeelding

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:30

Mijn moeder en ik hebben ook een mopshond. Hij woont nu bij mijn moeder. Wat een ontzettend leuk beest is dat! We hebben haar genomen omdat ik per se een mopshond wilde. Nooit spijt van gehad. Heerlijk karakter, gek op kinderen en heel sociaal. Andere dieren interesseren haar totaal niet, maar ze is is wel heel lief naar ze toe. Wij hadden bijvoorbeeld een jong kittentje, die ging boven op haar liggen en in haar oren bijten, ga zo maar door. Zij deed helemaal niets, als ze het zat was liep ze weg.
Ze is gek op aandacht en ook op visite. Ook vreemde mensen vindt ze erg leuk.
Ook is ze een echte clown.
Het snurken vind ik zelf erg mee vallen. Je went er ook aan Lachen

Wij hebben ook een Frans Buldogje gehad. Daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Dat beestje was niet helemaal goed en ging systematisch iedereen van het gezin aanvallen. Ook andere honden dulde hij totaal niet. Als hij een vreemde buiten tegen kwam, ging hij alleen maar wegvluchten en heel raar doen. Hij heeft mij aardig in mijn lip gegrepen. Ik durfde niet meer op de bank te liggen. Misschien dat hij een kronkel in zijn kop had? Ik weet het niet. Hoe dan ook, ik ben een beetje sceptisch naar de franse bulldog toe geworden Lachen