Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:08

Utixo schreef:
Ja maar Wendy, je vergeet een klein detail. De andere vrouw heeft geen actie ondernomen om te kijken of dat de kat toevallig een eigenaar had. Zou dit wel het geval geweest zijn, en TS had verzaakt haar kat te vinden, was het anders geweest.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Wendy Ja. Waarom actie ondernemen als een kat mager aan komt lopen en terug blijft komen? Dan ga je er toch vanuit dat de kat het bij zijn thuis een stuk slechter heeft? (niet dat dit in dit geval is hoor Tong uitsteken) En dan ben je toch gek als je de het slechte baasje weer gaat zoeken en de kat weer teruggeeft?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:10

Ashkerlon schreef:
Als iemand zo'n verhaal zou neerzetten zou toch eerst geadviseerd worden om amivedi en asielen in te lichten over het zogenaamde zwervertje. Aangezien TS de kat er ook al gemeld had, zou de kat al terug bij TS zijn.

En dan veronderstel je dus dat het dierenasiel en amivedi ook echt de boel voor elkaar hebben en alles netjes bijhouden. Mijn ervaring met die instanties is helaas anders.
Dat bedoel ik dus: iedereen gaat er maar vanuit dat die vrouw geen moeite heeft gedaan. Maar dat weten we niet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:12

zap; Omdat je niet weet hoe of wat. Er kunnen altijd redenen voor zijn.

Wendy; Er staat duidelijk dat de vrouw hem maar in huis heeft genomen, ze zegt alleen dat hij op chip gecontroleerd is.

Maar goed, TS reageert al even niet meer, misschien is ze nu naar de dierenarts.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:14

Schrijf ik een heel bericht opnieuw.

Misschien dwaalt de kat al een week of anderhalf rond, dan wordt hij ook magerder. Als mevrouw hem danniet aangeeft bij de dierenarts, zal hij bij haar terug blijven komen, want hij krijgt eten.

Het kan dus zijn dat hij thuis geen eten kreeg en dit bij een ander is gaan zoeken, maar het kan ook dat de kat te ver van huis is gekomen. Verdwaald en bij deze mevrouw bleef komen.

Wij hebben het ook meegemaakt, instellingen gebeld, dierenarts gebeld,, briefjes opgehangen en rondgelopen en gefietst in de hoop hem te zien. Na iets langer dan een week kregen we een telefoontje van de DA dat onze kat is gevonden.
En hij was echt een stuk magerder geworden. Een bandje had hij ook niet meer om.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:16

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt..
Een van onze katten is ook verdwenen en nooit meer dood of levend terug gevonden.... Vreselijk is dat...
Sterkte

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:21

Tjonge, dat is ook wat.

Ik ga idd niets zeggen over die mevrouw, want ik heb geen flauw idee wat voor actie zij heeft genomen.
Wat dat betreft snap ik Wendy wel.

Maar de TS heeft toch zeker wel genoeg actie ondernomen om haar kat terug te vinden. En het is haar kat, ik zou hem dus ook terug eisen.

Als ik een kat zou vinden en ik kan de eigenaar zelf niet vinden. Een half jaar later verschijnt de eigenaar. Ik zie dat die dolblij is met de kat, dan zou ik de kat terug geven.
Ik weet hoe verschrikkelijk het is om een kat kwijt te raken en zou dan alleen blij zijn voor diegene dat ze de kat heeft terug gevonden.
Zelfs al had ik hem mager gevonden. Wie weet hoelang hij al aan het zwerven was...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:23

Pfff het zou je maar gebeuren. TS ik hoop echt dat je je kat terug krijgt en dat je het er met mevrouw in alle redelijkheid over kan hebben Ja

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:24

even een update; ga zo wel even lezen Knipoog

Ben dus vanmiddag met de auto teruggegaan, helaas werd er niet opengedaan. dus ik ben in de auto gaan zitten en heb een half uurtje zitten wachten.

Mevrouw kwam toen aangefietst, ik heb haar vriendelijk aangesproken of ze mee wilde werken om de kat op een chip te laten controleren bij min dierenarts. Ik heb toen ook wat foto's laten zien die wij rond oud en nieuw van hem hebben gemaakt.
Nou om een lang verhaal kort te maken, helaas pindakaas. Mevrouw wenst niet mee te werken (terwijl ik alle kosten op mn nek wil nemen hoor). Ze heeft de kat nu al 4 maanden in haar bezit en het is dus haar kat geworden.

Ik heb toen vriendelijk aan haar gevraagd bij welk asiel of welk medium ze de kat als gevonden heeft opgegeven. Dat heeft ze dus niet gedaan, ze heeft wel op het bord van de Nettorama gekeken of er een kat vermist werd.
Laat ik nu nooit bij de nettorama komen, aangezien ik daar 15 minuten voor moet autorijden Gestoord en dus alleen hier in het dorp + omliggende dorpen de supers heb aangedaan.

Nogmaals het verzoek af ze aub mee wil werken, ook voor mijn eigen gemoedsrust. Het antwoord wat ik kreeg: En wat dan als hij van jou is geweest, nu is hij van mij en blijft van mij. Huilen niet zo leuk dus.
Zal morgen eens even langs het politiebureau gaan, kijken of hun nog iets voor me kunnen betekenen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:25

Dat is wel heel apart van die vrouw zeg... ik vrees alleen dat er weinig is wat je nog kunt doen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:26

Wat een troela zeg, als je enig respect in je donder hebt ga je mee om te kijken of hij echt van jou is... Ongelooflijk

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:26

Morgen? Ik zou nu stappen gaan ondernemen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:27

Zo dat is niet zo heel erg vriendelijk. Goed dat je foto's hebt meegenomen. Ze zag dus wel duidelijk dat het om dezelfde kat ging? Overigens als ze wel mee wil werken als jij de kosten betaald zou ik zeggen dat dat best is. Zou later wel proberen om dat terug te krijgen, maar eerst de kat.

annika_s

wat vervelend zeg! Ik zou als ik jou was idd langs de politie gaan. Het is tenslotte jou kat en je kant het aantonen lijkt mij dat ze hier wel iets mee kunnen toch?

Anoniem

Bloos! Wat een ****!!!! Zelfs met aardig vragen kom je dus gewoon nergens meer. Idd ik zou nu ook op de minder lieve manier te werk gaan. Gewoon aangifte van diefstal doen als ik jou was! Dan kunnen ze haar mss dwingen om een chip onderzoek te laten doen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:28

Ik zou ook vandaag nog naar de politie gaan als je daar de mogelijkheid toe hebt.

Red_Savage

Pffft belachelijk. Bloos!
Ik hoop maar dat het helpt als je bij het politiebureau langsgaat.

Horsea_nl

ik zou aangifte gaan doen, het is toch verdomme jou kat! als hier een kat zou komen aanlopen zou ik hem eerst bij het asiel en andere belangrijken centra's opgeven.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:29

pfff wat een antwoord van die vrouw. Ik snap echt wel dat iemand aan het beestje gehecht raakt en ik zou het zelf ook heel erg vinden als ik een dier te goeder trouw in huis neem om dan na een aantal maanden het beestje weer af te moeten staan. Als het een aanloper betreft kun je het het wel in je achterhoofd houden dat die niet echt van jou is.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:30

Ik had deze reactie eigenlijk wel verwacht... Bloos
Maar het blijft gewoon klote!

Ik zou even bij de Politie gaan horen wat je eventueel nog kan doen.
Succes!!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:30

Die vrouw is enorm egoistisch, ja ik kan me voorstellen dat je je aan die kat gaan hechten maar HIJ is van iemand anders !!!! ( Boos! )

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:31

Dit is gewoon diefstal!
Aangeven bij de politie en je kat terug eisen. Is ze nu helemaal?
Ze heeft het beest amper 4 maand in huis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:32

aangifte doen!!!!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:33

vandaag naar de politie is even geen mogelijkheid heb. Moet zo nog op kraamvisite en moet dus ff onder de douche door schieten, manlief uit werk gaan halen, ff snel eten en dan op kraamvisite. Dus morgenochtend komt t als eerste.

trouwens wel lief van jullie hoor, dat jullie allemaal zo met me meeleven.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:34

Heb net het hele topic gelezen. Wat een stom mens zeg. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar het politiebureau gaan. Jij hebt genoeg bewijzen om te kunnen zeggen dat die kat van jou is! Veel succes ermee!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:35

Ja het is gewoon vreselijk om te weten te komen dat je katje nog leeft alleen dat iemnd hem gewoon toege-eigent heeft en gewoon glashard blijft volhouden dat het haar kat is, tr*t