Fitch schreef:dees_daan schreef:
ik heb gehoord.. tjsa.. ook dit is niet waarde stroom gaat vrijwel altijd goed, soms gaat er 1 fout, dat kan, ze kunnen dan langs het mes gaan omdat ze een beweging maken, maar er staan mensen vlak na het mes, die zelf een mes hebben, en het dan handmatig doen, ze worden dus echt niet levend geplukt
het word dan alleen niet automatisch gedaan, maar handmatig.. die mensen zijn daar zo op getraind en gefocust dat dat niet fout gaat.. en anders doet de persoon ernaast het..
Tsja, ik heb 't wel 'gehoord' van het NRC Handelsblad, dat lijkt me toch wel een goede bron. Verder nuanceer ik dit ook later in mijn bericht dat je natuurlijk niet zeker weet hoe vaak 't misgaat. Het gaat dus zeker af en toe mis, dat erken je zelf ook... Sta jij er wel altijd bij als de kippen geslacht worden?
lijkt me dus geen goede bron, aangezien het niet waar is
ja, ze kunnen nog leven, maar dan staat er dus iemand die het handmatig doet.. als je mijn vorige posts leest, zie je dat ik er niet bij gestaan heb, de lucht die er op die afdeling heerstte alleen al, daar kon ik niet tegen
maar als de kippen geplukt e.d zijn, gaan ze metteen door naar de afdeing inpak, door een soort luikje, dus als er dan nog 1 zou leven, zou je dat direct zien, omdat hij dan dus verder nog helemaal 'heel' is.
en dat doen ze niet alleen bij het nrc maar ook bij de andere kranten!
) die omdat ze zelf de rug niet nat willen krijgen en voor de status hun paard op een pensionstalling hebben staan zonder weidegang. 23 uur per dag in een box van 3x3 meter en dat andere uur in de krul onder een veel te dure rijbroek.