Welke hond past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: Welke hond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:48

Wat een schatjes als je weer naar haar toe gaat maak je dan foto`s kunnen we zien hoe ze veranderd. Heel veel plezier ermee echt leuk

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:54

Zal ik zeker doen Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:57

Kan niet wachten Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:06

Ts gefeliciteerd met je hondje!
Ik begrijp dat je de pup op mag halen als hij 9 weken is?
ik zou het zeker niet eerder doen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 00:41

Gefeliciteerd!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 02:27

Lysette schreef:
Tuurlijk is het prima in te passen in je dagelijkse bezigheden, maar dat moet je wel leuk vinden. Dan is het heel makkelijk, maar dat geldt voor ieder ras met bepaalde eigenschappen. Als je het leuk vindt om te fietsen kan een sledehond ook een hele gemakkelijke hond zijn, als je er geen reet aan vindt om te fietsen is dat fietsen een zware opgave. Zo zie ik het ook met je hond allerlei "klusjes" laten doen of spelen met je hond. Als iemand zegt dat zijn hond genoeg moet hebben aan af en toe een keer achter een bal aanrennen vind ik dat je geen border moet adviseren. Waarom per se een border? Er zijn toch genoeg andere leuke rassen?
Ik heb gewoon al te vaak gezien dat borders veel en veel te weinig te doen krijgen. Er zijn er die zich daar wel bij neer leggen maar ik vraag me dan af waarom je een border neemt. Laat mensen er maar te moeilijk over denken, helaas zijn er nog altijd te veel mensen die er te makkelijk over denken. Met een hoop vern**kte borders als gevolg.

Hier ben ik het helemaal mee eens, er zijn idd genoeg andere leuke rassen en voor het uiterlijk hoef je het ook niet te doen want er zijn zat honden die er erg op lijken.

Ik heb zelf nooit borders gehad maar er wel een hoop gekend waarvan de meesten helaas van de neurotische trekjes hadden, de kinderen of paarden gaan hoeden, het zichzelf als dagtaak geven om net zolang langs de erfscheiding te rennen en blaffen tot de hond van de buren erop reageert ed. Ik heb borders ook niet als prettig ervaren en zou er zelf nooit een nemen wat voornamelijk komt omdat ik er dus negatieve ervaringen mee heb, wat zonde is want ik weet dat dit niet de fout van de hond is maar van de baas.

@ TS; volgens mij ben je ook wel wat van je eisen af geweken, Heidewachtel x Friese Stabij is nou niet echt een grote hond.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 02:34

ik dacht gelijk, labrador! en een bouvier zijn ook ontzettende lieve honden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 02:40

En goed waaks maar een Bouvier heeft een heel strakke opvoeding nodig dus kan weer een struikelpunt zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:26

[/quote]
Tuurlijk is het prima in te passen in je dagelijkse bezigheden, maar dat moet je wel leuk vinden. Dan is het heel makkelijk, maar dat geldt voor ieder ras met bepaalde eigenschappen. Als je het leuk vindt om te fietsen kan een sledehond ook een hele gemakkelijke hond zijn, als je er geen reet aan vindt om te fietsen is dat fietsen een zware opgave. Zo zie ik het ook met je hond allerlei "klusjes" laten doen of spelen met je hond. Als iemand zegt dat zijn hond genoeg moet hebben aan af en toe een keer achter een bal aanrennen vind ik dat je geen border moet adviseren. Waarom per se een border? Er zijn toch genoeg andere leuke rassen?
Ik heb gewoon al te vaak gezien dat borders veel en veel te weinig te doen krijgen. Er zijn er die zich daar wel bij neer leggen maar ik vraag me dan af waarom je een border neemt. Laat mensen er maar te moeilijk over denken, helaas zijn er nog altijd te veel mensen die er te makkelijk over denken. Met een hoop vern**kte borders als gevolg.[/quote]

hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb er genoeg in de opvang gezien en ook uit zogenaamde niet-werklijnen, uitzonderingen daargelaten. Begrijp me niet verkeerd, zijn superhonden, maar je moet er wel wat meer als doorsnee voor over hebben.
Stel je schaft er een aan en het hondje ontwikkelt zich wel zo dat hij op schapen zou moeten kunnen werken, ben je dan bereid er een nieuw beter passend thuis voor te vinden, zo nee.....daar heb je dan de neurootjes of baljunkies (ik heb er nu 2 uit de noodopvang gehad, superbraaf na een heel stuk heropvoeding, toevallig geen neurootjes, maar als ik hier ook niet op een boerderij met heel veel plaats gewoond had was ik er ook zeker niet aan begonnen)
Ik krijg over een paar weekjes een BC pup erbij, bewust uit ISDS lijnen, maar dat is echt een heel weloverwogen keuze geweest, ik weet precies wat ik wil, wat onze mogelijkheden zijn, en dat dit goed kan, ik ken de fokker al langer en weet dat hun hondjes bij ons passen.
En dat ze ons ook met raad en daad een hondeleven lang terzijde zullen staan. Dat is dan wel ook een fokker waar je alleen een hondje kunt krijgen als je ook schapen of ander vee hebt, vind ik eigenlijk heel goed van ze!

TS: ik ben blij dat jullie een keuze hebben kunnen maken, gaan jullie zeker veel plezier van hebben, wat een schatjes Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:59

Leuk, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:06

Ik zal je een omschrijving geven van mijn hond:

lui; slaapt graag en veel; speelt (helaas) nauwelijks; gaat niet slopen als ze eens een dag wat minder gewandeld heeft (normaal is 3x een half uur); luistert perfect; loopt los mee naar overal (zelfs in de stad); ziet er stoer uit; kijkt niet om naar mijn katten; als ze mee uitgaat is ze wel vaak hyperactief (lees rent 8 rondjes als een gek om mij heen en is dan klaar); wil altijd maar met andere honden spelen; is goed waaks; vriendelijk naar andere mensen.....

wat voor ras? Een Cane Corso.

Nu is het natuurlijk wel zo dat iedere hond verschillend van karakter is.

Enne daarnaast hebben we ook een border, ik geef je groot gelijk dat als je hem de aandacht niet kan geven die hij verdient, je niet voor een border moet gaan.

Succes met jullie keuze! als je meer info wilt, pb mag.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:45

Ik ben inderdaad wat van mijn eisen afgeweken wat betreft de grote van de hond. Maar ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt dit is een mooi maatje voor mij Lachen Ik heb vandaag gehoord dat onze pup gisteren als eerste van het nest heeft gelopen Haha! Trots!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:51

Berner Sennen honden. Helaas zit de vacht niet mee.
Maar het zo´n lieve honden. vooral die blik van hun Bloos

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 19:00

Bednakt voor je reactie maar ik heb inmiddels een hond gevonden Knipoog