fokken met hamsters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PaardenBit

Re: fokken met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:19

sherwood schreef:
1 van de mannen:
Afbeelding
een leuk jonkie
Afbeelding
een SUPER lieve dame die hier mooi drachtig was;
Afbeelding
een piepjong
Afbeelding
nog een man:
Afbeelding

die lang harige die heb ik nog nooit gezien tjonge wat een mooii beestje zeg Bloos
en wat zijn die goed op gewicht Knipoog de meeste die in een winkel zitte zijn heel erg dun
ik was keer in een dieren winkel in een ander dorp en ging voor een syr maar ze hadde er daar toen nog maar1 en die kreeg ik niet meer omdat hij waarschijnlijk Slapen vals zou zijn ?¿?¿? terwijl die helemaal in elkaar lag in een kleinglas hokje veel kleiner dan een lab hok zelfs!!
zo klein lief dingetje nog heel jong jammer hoor dat ik hem niet meer kreeg Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:46

Langharige word je anders mee doodgegooid hoor. Tong uitsteken
En mannen krijgen heel lang haar, vrouwen veel minder lang.

Zelf heb ik alleen kortharige (wel met satijnhaar), vind langhaar afschuwelijk... Bloos

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:38

Dank je paarden bit Lachen ik ben heel trots op mijn mooie langhaar man. Hij is erg lief en zijn kindjes zijn vrijwel allemaal langhaar.
Vrouwtjes hebben idd niet zo heel erg lang haar. Ik vind satijntjes ook erg mooi, daar heb ik er ook een aantal van. Ik dacht eerst laat ik langhaar satijn fokken, maar daar ben ik van terug gekomen. Satijn zie je namelijk slecht bij langhaar helaas. Dus de mooiste satijntjes hebben kort haar.
Ze zijn allemaal lekker dik idd, komt doordat ze altijd eten hebben wat ze erg lekker vinden. Lachen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:47

malih schreef:
Ook ik hem geen hekel aan slangen...Maar dan wel zorgen dat de voeder dieren ook een goed leven hebben gehad. En dat ze dan gewoon ooit eens uit het hok gehaald worden en een tikkie tegen de muur krijgen en dan gevoerd worden.

Een slang moet ook eten, geen moeite mee wat voor beest hij ook eet, maar wel een goed leventje voor de voeder dieren.

en juist dat is de reden voor mij om ze zelf te fokken en te doden. Ik wil niet een rat muis of hamster kopen waarvan ik niet weet hoe hij geleeft heeft. Ik kan ze zat ingevroren kopen, end at scheelt een hoop werk. Maar ik wil mijn slangen gezond voer geven, en dat wil zeggen, zelf fokken en gezonde dieren houden. Geen 6 ratten in een bak, geen tientallen hamsters bij elkaar, geen muizen met tumoren. Gewoon gezonde lijnen. Net zo graag als de hobby kweker. Ik heb net zo min iets aan dieren die niet gezond zijn of vroeg dood gaan.
Ook mijn ratten populatie ben ik erg trots op. Ik heb rexen, dumbo's siamezen, blauwe, chocolade, champagne, minck, zwart, japanner in alle kleuren, enz.
En allemaal zijn ze lief en gezond. Ze bijten niet, en ik haal ze er wel eens uit om te aaien. Mocht er een dame of een heer problemen geven met de gezondheid dan komt deze niet uit mijn kweek maar was het een rat die ik heb aangekocht om vers bloed te houden. Deze rat wordt per direct uit de kweek gehaald en ook de nakomelingen mogen niet kweken.
De ratten die ik koop voor de kweek zijn zeker geen ratten van slangenvoer handel. Dit zijn gezonde goed gefokte dieren, zonder afwijkingen.

Ik heb in het begin wel eens wat ratten gehaald van de slangenvoer kweker.... Vreselijk om te zien wat inteelt kan doen met een rat. Hersenbloedingen, zonder staart, slechte ogen, met 6 maanden dood neer vallen, enz. Nee vreselijk, dat doe je geen dier aan.

Zal eens een foto zoeken van wat mooie ratten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:53

Dat je satijn slecht ziet bij langhaar vind ik niet hoor.

Je moet alleen geen satijn x satijn doen, dan krijg je dubbel satijn, een erg slechte en veel te dunne vacht.

Hier mijn mooie goud dominant spot satijn dame. Lovers

Afbeelding

Ik heb haar van een hele goede hobbyfokker uit Belgie (ik woon zelf in Groningen, dat zegt wel weer hoeveel ik er voorover heb en hoe kieskeurig ik ben qua fokkers Bloos ).

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:03

is ook een erg mooie hamster! Ziet er gezond uit ook.
ik heb een wit satijn dame met een gekleurde kop, die geeft mij altijd erg mooie jongen.
Satijn x satijn is nooit een goede keuze, ook bij mijn muizen doe ik dat niet. Dan krijg je idd slechte vachten en ongezonde dieren.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:23

moet trouwens wel zeggen dat er erg leuke hokken voorbij komen hier Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:56

@ sherwood , ik denk idd dat je erg goed bent voor je dieren. En ik kan idd begrijpen dat je liever zelf je dieren fokt voor aan de slangen voeren. Ik kijk daar ook eingelijk nuchter tegen aan. Ik kan je ook zeggen dat je beter je eigen dieren voor voer kan fokken. Ik heb ergens gewerkt (stage gelopen) die deden ook dieren fokken voor slangen voer. Dar "bedrijf" staat erg "goed" aan geschreven als zijnde iemand die ervaring heeft met voornamelijk hamsters en daar ook erg goed in is.

Maar ik wil daar echter geen dieren meer van hebben. Ik heb daar gezien hoe ze met de dieren daar omgaan. Het liefst hebben ze daar alle dieren op oud brood en water, en voeren ze het liefst geen brokken. het is dat het de dieren daar het niet goed op doen, dus ze zijn genoodzaakt om dat te voeren.

Dat "bedrijf" fokt voor dierenwinkels, en als een dier ziek is laten ze eingelijk vaak het dier maar verrekken. Dieren die ze hebben zien dood gaan vriezen ze in als voerder dieren.

Bij dit bedrijf heb ik ook een aantal rusjes gehaalt, met suikerziekt. Ze zijn allemaal niet tam. De syren moeten ze met handschoenen oppakken want die bijten en zijn agressief.

En ja nog steeds staat dit bedrijf goed aangeschreven bij mensen op het hamster forum...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:11

nou lekker dan... Dat is precies de reden dat ik lekker zelf fok Lachen
nee geen dieren van dat soort bedrijven voor mij.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:17

mensen willen namlelijk toch ook dat hun voer kwaliteit goed is Knipoog
en ga je inteelt aan je dier voeren dan kan je dier ook sneller ziek worden en die kwaliteit vind ik wel waardeloos ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:26

bij mij op stage hadden we ook vaak jonge muizen, tjsa bij de voederdieren letten ze niet op man/vrouw,.. dus dan was er weer een nestje, moeder met nest werd in een ander hok alleen gezet met haar jongen, en als ze groot genoeg waren gingen ze weer terug de bak in. wij werden er soms wel moe van Nagelbijten / Gniffelen hé! we hebben alwéér jongen... ah nee niet weer! haha, maar goed, beestjes gingen weer terug de voederbak in.. (de bak op de foto waar mijn hamsters inzitten, in het grootste hok zaten voederratten, in de kleinste voedermuizen.) meestal hadden we een stuk of 15 muisjes, en ongeveer 5 ratjes. ik heb 3 ratjes meegenomen die ook in de voederbak zaten, waren net gebracht.. dure Jennykooi gekocht, en ik zou ze een mooi leven geven.. ahum.. beesten begonnen ineens te bijten, en toen ze mijn moeder met zijn 3en zo erg hadden aangevallen, dat ze jankend aan de telefoon vroeg of die beesten alsjeblieft weg konden, zijn ze terug gegaan in de voederbak.. onze ratten die als huisdieren werden verkocht, waren daarintegen altijd lief.. maar voor mij geen ratjes meer...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:39

Bijtende ratten gaan hier linearecta weg! Al mijn ratten zijn erg lief en zullen absoluut niet bijten. Bijten voor ratten is gewoon een gedrags stoornis die er in mijn ogen op duid dat het dier niet gezond is, of inteelt is.
Ik kan hier alle ratten gewoon oppakken bij het verschonen, geen van de ratten zullen bijten. De jonkies kunnen in het begin nog wel wat onwennig zijn, maar dat is al snel over. Ik heb een aantal ratten verkocht as huisdier, en de eigenaren zijn er heel erg blij mee. Voorheen kochten ze ratten in de winkel, en die waren snel dood en erg schichtig. Mijn ratten zijn gewoon lieve beesten met een glimmende vacht.
Wordt nu echt tijd dat ik even een mooie foto neer zet Lachen

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:43

even een klein fototje nu ik toch bezig ben.
Een scheet van een jonkie, mooi gezond en echt zo'n blik kun je toch niet weerstaan? Voor alle duidelijkheid dit kan ik dus NIET opvoeren.
Afbeelding

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:51

en nog zo'n gave blauwe. Samen met een minck.
Afbeelding

en een champagne
Afbeelding

husky
Afbeelding

zwart
Afbeelding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:01

sherwood schreef:
Bijtende ratten gaan hier linearecta weg! Al mijn ratten zijn erg lief en zullen absoluut niet bijten. Bijten voor ratten is gewoon een gedrags stoornis die er in mijn ogen op duid dat het dier niet gezond is, of inteelt is.

Hier ben ik het dus echt totaal niet mee eens! Mijn lieve mickje beet, hij gilde...hij krijsde en hij deed alles wat een rat niet hoort te doen.

Na 3 weken was hij een knuffeltje...was gek op mij en ik op hem. En nooit meer gebeten.

Als je ziet hoe veel ratten ik het bijten heb kunnen afleren. Dan zal jij je achter je oren krabbelen en je zinnen even terug nemen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:17

ik neem mijn zinnen zeker niet terug. Ratten die hier komen zijn hier geboren en horen niet te bijten. Dan zijne r ook nog ratten van andere mensen die ik aankoop voor de fok. Deze horen ook niet te bijten. Ratten die aanvallen zijn niet veilig om te voeren en zijn niet veilig om bakken van te verschonen.
Ik ga niet elke dag de ratten knuffelen en vasthouden, daar heb ik geen tijd voor. Ik probeer het even, mocht het gewoon angst zijn voor het onbekende, zo niet, dan is het einde verhaal.
Als mijn ratten bang zijn proberen ze weg te rennen. dat vind ik een karakter eigenschap die ik 10 keer liever heb dan een rat die aanvalt als hij bang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:18

pubelia schreef:
@ sherwood , ik denk idd dat je erg goed bent voor je dieren. En ik kan idd begrijpen dat je liever zelf je dieren fokt voor aan de slangen voeren. Ik kijk daar ook eingelijk nuchter tegen aan. Ik kan je ook zeggen dat je beter je eigen dieren voor voer kan fokken. Ik heb ergens gewerkt (stage gelopen) die deden ook dieren fokken voor slangen voer. Dar "bedrijf" staat erg "goed" aan geschreven als zijnde iemand die ervaring heeft met voornamelijk hamsters en daar ook erg goed in is.

Maar ik wil daar echter geen dieren meer van hebben. Ik heb daar gezien hoe ze met de dieren daar omgaan. Het liefst hebben ze daar alle dieren op oud brood en water, en voeren ze het liefst geen brokken. het is dat het de dieren daar het niet goed op doen, dus ze zijn genoodzaakt om dat te voeren.

Dat "bedrijf" fokt voor dierenwinkels, en als een dier ziek is laten ze eingelijk vaak het dier maar verrekken. Dieren die ze hebben zien dood gaan vriezen ze in als voerder dieren.

Bij dit bedrijf heb ik ook een aantal rusjes gehaalt, met suikerziekt. Ze zijn allemaal niet tam. De syren moeten ze met handschoenen oppakken want die bijten en zijn agressief.

En ja nog steeds staat dit bedrijf goed aangeschreven bij mensen op het hamster forum...

Ik denk dat ik een vermoeden heb wie je bedoelt. En diegene staat goed aangeschreven omdat zijn broer wel een goede fokker is/was? Zit ik goed?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:54

sherwood schreef:
ik neem mijn zinnen zeker niet terug. Ratten die hier komen zijn hier geboren en horen niet te bijten. Dan zijne r ook nog ratten van andere mensen die ik aankoop voor de fok. Deze horen ook niet te bijten. Ratten die aanvallen zijn niet veilig om te voeren en zijn niet veilig om bakken van te verschonen.
Ik ga niet elke dag de ratten knuffelen en vasthouden, daar heb ik geen tijd voor. Ik probeer het even, mocht het gewoon angst zijn voor het onbekende, zo niet, dan is het einde verhaal.
Als mijn ratten bang zijn proberen ze weg te rennen. dat vind ik een karakter eigenschap die ik 10 keer liever heb dan een rat die aanvalt als hij bang is.

Een rat bijt uit angst...Mick beet ook uit angst. Bij jou was hij dus maar gewoon afgemaakt. En als jij geen tijd hebt om te knuffelen met die beesten vraag ik me af hoe goed jij je dieren verzorgt. Bijten kan uit angst voort komen. Of door het feit dat mensen ze slecht behandeld hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:49

@Malih; ratten bijten echt niet alleen uit angst hoor!
Mijn ratten worden ook niet dagelijks geknuffeld ed. want het zijn geen knuffels en blijven gewoon dieren! Haal jij je ratten er overdag uit? Ja, dan ben je fout bezig.
Haar ratten zullen dus niet bijten omdat ze bij haar niet slecht behandeld worden.

@sharewood: Zitten de ratten op zaagsel?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:50

ja daar even wel, kon niet anders. Het is niet goed voor ze, maar was beter dan een vieze bak. Normaal heb ik gehakseld stro voor ze.

Milah heb jij tijd en zin om 100 ratten per dag te knuffelen? Ik niet. ik heb zo mijn favo's en de rest wordt door de slangen geknuffeld ....
sorry dat was gemeen hahaha, maar je vroeg er om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:10

mijn ratten beten echt niet uit angst! mijn moeder zou ze voeren, en het water verschonen, ze doet het klepje open, steekt haar hand erin, en ze komen alle 3 naar beneden gerend om haar aan te vallen. puur gericht dus.. dan is het bij mij snel gebeurd. het moet wel leuk blijven.. het waren idd geen goed gefokte ratten, ze werden gebracht door de leverancier, voor het voeren dus, maar ze waren nog zo klein en mooi, dat ik ze heb meegenomen, in het begin waren ze echt heel lief, kon ze er zo uithalen, maar dat sloeg dus om.. puur gericht aanvallen, nou dan ben ik er klaar mee hoor Haha! dan knuffelt de slang ze idd maar.. klinkt hard, maar goed.. 1 rat heeft nog jongen gehad in de voederbak, dus die apart met haar jongen, ze heeft uiteindelijk bijna iedereen wel eens proberen te bijten.. mij, de eigenaar, eigenaresse, andere stagaire, en nog iemand die er 2x per week werkte.. dat is niet gezond de ratten die we verkochtten als huisdier waren super lief, ben nog nooit gebeten door ze, kon ze zo oppakken, en we hebben nog nooit klachtten gekregen dat ze beten..

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:18

klopt. Ik ben van mening dat het te maken heeft met inteelt en karakter selectie. Ik zal nooit fokken met een rat met een slecht karakter, en voor zo'n fokker is dat de normaalste zaak van de wereld. Ik zal ook geen inteelt fokken en bij hun is dat ook heel normaal. Dat zijn de enige echte verschillen. Als je je ratje dus als jonkie hebt gekregen, dan is de rest van hun leven precies gelijk aan dat van een huisdier rat. Dus dan lijkt het mij duidelijk dat het komt door de manier van fokken.
Ik heb 1 uitzondering gehad, en dat was mijn eigen schuld. Het was een lieveling van mij, en die had ik eerst in een gewone kooi zitten. Ik voerde haar altijd snoepjes door de tralies heen.... en pakte haar ook gewoon op om even mee op de bank te gaan zitten.
Helaas kwam ik er achter dat je dus echt niet een rat door de tralies moet voeren... Ik wist het al wel, maar nu was het bewijs geleverd. Deze rat heeft me vaak gebeten door de tralies heen, en flink hard ook!! Maar ze was niet vals, ik had het zelf gedaan, ze wist immers niet beter dan dat er snoep door de tralies kwam, ook wel eens een plakje worst.... Dus ja dan vraag ik er om he. Uiteindelijk heb ik veel jongen van haar gehad, en ik houd haar lijn nog steeds in ere.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:35

Nu het hier toch over hamsters gaat.
Mijn rusje krijgt speciaal voer dat ik voor hem uit noord-scharwoude haal dat is zo een 50 a 60 kilomet verderop alls het niet meer is.
Maar toch vind ik een stukje fruit ook wel eens goed voor hem.
Alleen een probleem hij is kieskeurig.
Dus wat geven jullie je hamster naast zijn voer waarvan hij niet tonetje rond word?
Mijn hamster is gezond op het voer wat hij nu krijgt.
Dus alls er niks te vinden is wat hij naast zijn gewoone voer wil is dat ook niet erg.
Hij eet overgens zelfs geen hamstersnoepjes.
Mijn hamster en aangezien het nu over ratten gaat mijn ratten ook zijn harstikke tam net zoals mijn degoes.
Wat mij trouwes opvalt in dierenvoer ik lees altijd wat er allemaal inzit en in veel voer zitten dingen waarvoor het dier waarvoor het bedoeld is alergies is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:14

mijn hamster krijgt wel eens wafeltjes speciaal voor hamsters (zijn groene en oranje) soms een knabbelstickje, en verder heeft hij een mineralensteen (paddenstoel op de foto) deze is niet zout, zoals de knaagstenen.

@sherwood, diegene die ratten fokken als voederdieren letten idd niet op karakter e.d, geef ze ook niet echt ongelijk, de ratten verdwijnen in de maag van de slang, als je dan nog moet gaan selecteren gaat er te veel tijd en geld in zitten.. we hebben ook hele lieve ratten gehad in de voederbak, we moesten ze wel elke week verschonen, en je bent wel extra voorzichtig bij ze natuurlijk, ben eigenlijk nog nooit gebeten, wel bijna door die 3 bij mij thuis, die heb ik met handschoenen gevangen toen. en als ze verschoond moesten worden deed ik een theedoek om mn hand heen, en snel over zetten..
door parkieten ben ik wel heel vaak gebeten, zo erg dat mijn handen open lagen, die ving ik dus later ook met theedoek Haha! we hadden er 1 die gewoon vast bleef houden aan je vinger, terwijl ik hem al los had gelaten Nagelbijten / Gniffelen

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:59

Mijn hamster trekt zijn neus op voor knaagsteenen en die groen oranje hamstersnoepjes heb ik hier ook ligen maar daar wil hij ook niks van weeten.
(Gek beest)