Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:39

cissy schreef:
wat een flauwekul zeg, de kittens hadden best een stamboom kunnen hebben, via de cattery van de kater bijv, jij bent er ingestonken, dat was waarschijnlijk een broodfokker!
ze hadden er alleen wat meer moeite voor moeten doen..... en dát doen dus de meeste mensen niet, fokken is leuk als het maar geld oplevert en ook jij hebt 500 voor je kat betaald en zo te horen wil je je pretkittens ook niet voor weinig de deur uit doen. Je bent dus zelf net zo erg....

sorry maar als je zoiets wilt zeggen dan moet je eerst ook de achtergrond weten. De kater en de poes waren allebij van haar. Ze zijn niet van buitenaf gedekt.
Zoek jij maar eens naar een goedkope bengaal, die zal je echt niet zo vinden voor 50 euro ja gemixst maar dat zullen mijn kittens niet worden. Zowiezo kost het dekken door een begaal al zo'n 250 en dan nog het enten het ontwormen het ontvlooien en chippen dan kom je toch echt op een ander bedrag uit. Val mij dus niet zomaar even aan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:44

brittje88 schreef:
maar laat dit soort mensen met rust. Leven in een vrijland en dit soort dingen zouden gewoon moeten kunnen natuurlijk in mate

Nou, je zegt het hier zelf toch al? " natuurlijk in mate".
Op dit moment zijn er TEVEEL kittens, asielen raken hartstikke vol, of zitten al helemaal vol en moeten noodgedwongen kittens in laten slapen omdat ze gewoon geen keus hebben.
En welke kittens denk jij dat daar de dupe van zijn ? Juist de kleinere zwakke, die nog veel zorg nodig hebben, gewoon omdat mensen maar door blijven FOKKEN!
En dit topic is er daar weer een van

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:04

ach geef het op Tong uitsteken Tis gewoon echt een verschil van mening. Denk niet dat we hier ooit uit komen. Ik ben er gewoon meer voor dat die broodfokkers op moeten houden en dan maakt een nestje soms bij iemand veel minder uit. &jullie willen dat iedereen ophoudt. Denk dat we het beter daarbij kunnen laten.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:13

om een stamboom te verkrijgen hoef je niet eens een cattery te hebben. Het is wel een vereiste dat beide ouders een stamboom hebben, dat je lid bent van een kattenvereniging. In mijn geval felikat. Dat je kat een bloedtest heeft gedaan dat hij niet besmet is met kattenaids. Bewijs dien je mee te sturen. Je kat moet geënt zijn en je moet de dekkingsbewijzen insturen naar de vereniging. Dan krijg je zonder problemen een stamboom.

Als jou kat geen stamboom heeft dan zou geen enkele zich zelf respecterende fokker een dekking moeten verlenen aan jouw kat. Helaas is het zo dat fokkers vaak hoog van de toren blazen over het vermeerderen van htk katten maar zelf vaak ook alleen maar in geld denken en daardoor een dekking niet zullen afslaan als jij maar geld betaald.

Mensen die zoveel geld betalen voor een papierloze kat vind ik gewoon dom want het blijft dan een gewone htk kat.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:24

[quote="Rianneke
maar laat ik het zo zeggen wij hebben een goede reden om geen asielkat te nemen en zelf een kitten vanaf jongs af aan hier op ta laten groeien...[/quote]

Ten eerste in een asiel zitten ook kittens.
Ten tweede er zijn gewoon geen goede redenen te bedenken om geen asielkat te nemen.

Zelf heb ik een raskat en een oudere kat die ik van marktplaats heb geplukt.

Maar de enige reden die er is dat ik een raskat heb in plaasts van een asielkat is omdat ik het ras zo leuk vond. Dat ik er graag eentje wilde hebben. Maar mijn htk is net zo leuk dus eigenlijk is dat gewoon ook al geen goede reden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:23

Citaat:
sorry maar als je zoiets wilt zeggen dan moet je eerst ook de achtergrond weten. De kater en de poes waren allebij van haar. Ze zijn niet van buitenaf gedekt.
en dan nog....

zoals lindsey al zei kunnen ze dan toch een stamboom krijgen, je moet er alleen wat moeite voor doen en als zelfs dat al teveel is....
en zeker als jij nu van deze twee in feite rasloze htk´s probeert bengalen kittens te verkopen ben je net zo fout, daar blijf ik bij.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:38

lindsey schreef:
Ten tweede er zijn gewoon geen goede redenen te bedenken om geen asielkat te nemen.

dat zeg jij... ieder zen eigen mening Knipoog

ik ben blij dat we geen katten uit het asiel moeten halen want anders zouden we daar vaste klant zijn... die arme beesten liggen hier zo dood in de wei of op de stoep omdat ze niet vanaf heel jongs af aan hebben geleerd van mama wat wel en niet kan hier Knipoog
wat wel weer een voordeel is als wij vaste klant zouden zijn is dat de asiels niet meer overvol zijn...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:53

ze was juist niet aan gesloten bij een vereniging dat was het hele probleem en daar was ze te laat mee volgens haar. Maar jullie kunnen mij nou wel aanvallen daarop maar ik weet het fijne er ook niet van moet je lekker bij haar wezen daarover. Vond het al raar daar gaan maar ik heb gewoon besloten haar mee te nemen.
Als ik kittens neem ga ik haar dus eerst laten testen en dan kies ik een geteste stamboom bengaal uit die haar zou dekken dan misschien. Dit is dus helemaal niet in feite van twee rasloze htk's. Daarnaast zijn er bepaalde kenmerken waaraan een bengaal moet voldoen zou het een mix zijn of iets anders dan zie je dus ook vrijwel snel. Vind het een beetje overdreven wat jullie doen. Maar goed dit is het laatste wat ik hier over zeg vind het een beetje vervelende discussie worden. Het plaatje over mij word steeds helemaal ingekleurd door jullie met dingen waarvan jullie de feiten niet eens van weten. zoals het opeens 2 htk katten zouden worden die dekken en zoals dat de kater van buitenaf zou komen.

Doei!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:57

doe jij maar lekker fijn je eigen zin maar zonder stamboom zijn het geen echte bengalen en een goede zichzelf respecterende fokker zal geen kater beschikbaar hebben voor jouw poes. Waar kom je dan dus weer op uit..... MP en broodfok.
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:05

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:32

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen en hier word ik echt misselijk en heel erg triest van Verdrietig
HOE KUN JE?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:43

Rianneke schreef:
lindsey schreef:

dat zeg jij... ieder zen eigen mening Knipoog

ik ben blij dat we geen katten uit het asiel moeten halen want anders zouden we daar vaste klant zijn... die arme beesten liggen hier zo dood in de wei of op de stoep omdat ze niet vanaf heel jongs af aan hebben geleerd van mama wat wel en niet kan hier Knipoog
wat wel weer een voordeel is als wij vaste klant zouden zijn is dat de asiels niet meer overvol zijn...

Ik word echt serieus misselijk van jouw uitspraken, vind zelfs dat je maar beter GEEN katten moet houden. Geen kat uit het asiel halen omdat ze de gevaren niet leert door de moeder? Bullsh*t, er misschien al eens aan gedacht dat je je katten te vroeg buiten laat en ze gevaar niet kunnen inschatten?

Ik heb zelf een kitten gehad, een kater, die tot hij geholpen was (met z'n 6 maand) niet los buiten kwam. En begrijp me niet verkeerd, die kat kwam wel degelijk elke dag buiten hoor, maar aan een riempje ofwel niet ver van mij vandaan. Ik vind niet dat ik andere mensen moet opzadelen met last door mijn kat, dat is nl. mijn verantwoordelijkheid. 's Nachts komt hij ook binnen. En buiten dat heb ik hier nog een mooi voordeel mee, mijn kat gaat nooit echt ver van huis, die is echt altijd in de buurt.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:52

ik snap trouwens de redenering niet "ze krijgen een goed baasje", ja misschien deze wel, maar andere kittens dan weer niet door jou.
Als er nu 1000 kittens zijn, en 100mensen die een kitten willen, dan blijven er 900kittens over die geen thuis vinden. Of dat nu de jouwe zijn of andere, jij hebt wel meegeholpen aan die 1000kittens waarvoor er te weinig kandidaten zijn.

Ik zou me kapot schamen, en me verschrikkelijk schuldig voelen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:58

Hoeveel mensen kopen geen hond in plaats van er een uit het asiel te halen. Sommige mensen willen geen dieren uit het asiel en waarom zouden mensen die een nestje willen fokken en er plek voor hebben dit niet mogen doen omdat ANDERE mensen onverantwoordelijk omgaan met hun beesten?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:01

heel simpel, omdat iedereen op deze manier nestjes blijft fokken, en ooooooo wat is het leuk die kleintjes. kittens zijn gewoon veel te makkelijk om aan te komen doordat mensen maar pretnestjes fokken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:03

Ik vraag waarom het niet zou mogen als je er een goed tehuis voor hebt.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:06

Als er 1/4de van al deze mensen een goed tehuis heeft op voorhand zal het veel zijn........ Dus, zoek eerst maar eens een thuis voor bestaande kittens alvorens je er nog meer gaat fokken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:09

Stel ik heb een kat (ik heb geen kat maar dat doet er niet toe). Ik ken 6 mensen die er een kitten van willen (bij wijze van). Ik laat mijn kat dekken en die 6 mensen kunnen hun kitten krijgen. Ik zie daar het probleem niet van hoor.

Natuurlijk is het vervelend dat de asiels vol zitten, maar daar kunnen die mensen toch niet direct iets aan doen? Het is 'de schuld van anderen' en daarom moet iedereen die hartstikke trots is op z'n nestje en die dat op bokt zet afgezeken worden? Of dat ze wel weten hoe vol de asiels zitten etc? Wat een onzin zeg!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:10

idd, waarom moet je zonodig zelf kittens fokken, die goede tehuizen gaan dus aan bestaande kittens voorbij. kijk maar es op marktplaats bij de htk kittens alleen al op de eerste pag staan er meer dan 20

goh ja laat ik dan ook maar een nest fokken, iedereen vind mijn kater zooooo leuk daar willen ze best een kitten van. dat er al zoveel andere leuke katten op de aarde lopen vergeten we maar voor het gemak

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:12

Moet dat het probleem zijn van die mensen? Denk het niet. Anders neem jij toch lekker 10 zielige katten in huis.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:18

hoeveel kun je vragen voor een langharige stamboomloze kat??

Net zoveel als voor een kortharige.. stamboomloze kat...
In Nederland ernstig katten overschot..

Even platvoets door de typen.. mensen heen die een nest katjes
hebben.. En dan wie de schoen past trekke hem aan.. zeg maar...

Soms hebben mensen een nestje.. .... al dan niet per ongeluk..
Maar wel met goede bedoelingen... !!!!!!!
Lijkt me dat als jij de moeder, netjes hebt geent en ontvlooid en ontwormt..
En dat ook netjes met de kittens hebt gedaan... en gechipt..
dat je best wat voor je katjes mag vragen..(dierenarts kosten..)

Maar aangezien er nogal een katten overschot is.. Huilen
En mensen alles vaak te duur vinden... Boos!

Zelfs een katje uit het asiel vinden ze vaak al duur.. Verdrietig
(terwijl die doorgaans ook geent en gechipt.. ontvlooid en ontwormt zijn..
vaak ook nog gesteriliseerd of gekastreerd, of kan je dat later met korting
nog laten doen....)

Gaan er toch nog steeds veel mensen, voor het gratis..
6 wkn oude... (te jonge...) poesje.. dat onder de vlooien zit, onder de wormen,
en dat niet geent is.. of gechipt..

En dan heb je het andere uiterste..
De mensen die bereid zijn veel geld uit te geven.. aan hun hobby!!
het fokken van katten dan wel het kopen van een bepaald soort ras kat...
een stamboomkat .. leuke bij katten is, dat er verschillende stamboom uitgifte
organisaties zijn....
uiteraard gechipt, geent, ontwormd, ontvlooid etc..
Ouders indien mogelijk en van toepassing getest op bepaalde aandoeningen..
En dan dus een kitten krijgen van minimaal 12 wkn oud. (ja!! zo hoort het...)
(die komen dus weg bij een nette!!!! fokker!!! en ja, dan betaal je wat..
Maar gezien alles wat die fokker moet doen... is dat ook wel reeel!!!)
(Maar pas ook hier op... want er zit ook kaf onder het koren!!! informeer je goed!!)
Wat overigens ook nog steeds geen 100% garantie geeft voor een lang en gelukkig leven..

En dan heb je nog de ik wil snel wat verdienen fokker...
Die toevallig een poes heeft lopen.. (en eventueel een kater)
en snel centjes denkt te verdienen..
Die zomaar een nest katjes op de wereld smijt....
Zonder na te denken over de combinatie..
Eventuele tests... etc..
Die de kittens zo snel mogelijk de deur uit gooit...
In de hoop snel veel geld te verdienen... Geld, geld! Geld, geld! Geld, geld!

En dan heb je nog de kom ik importeer persjes uit Moskou.. mensen..
Daar wordt je ook niet blij van...
(overigens waren dit echt sukkels.. gingen kittens importeren, zonder
papieren.. entingen.. verklaringen etc.. met het vliegtuig!!! met
tussenstop in Duitsland.. zeer slim!!!! alle kittens in beslag genomen..
En uiteindelijk afgemaakt, want eigenaren wouden niet betalen voor
de daar eventueel mogelijke quarantaine .... Want dat kost geld..
En ze wouden verdienen......)

En waarom hebben "broodfokkers" bestaansrecht.. ??
Omdat wij sukkels van consumenten daar nog steeds dieren kopen..
of omdat ze goedkoop zijn.. of omdat ze zielig zijn.....
zo kunnen dat soort mensen gewoon doorgaan met dit soort praktijken...
BAH

Kies maar waar je het liefst je huisdier vandaan haalt.....
(Voor mezelf weet ik het wel.. allemaal daklozen, maar niet te veel..
want je moet er ook nog goed voor kunnen zorgen...en dat is duurder
dan 1 x aanschaffen... )

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:21

Manon88 schreef:
Moet dat het probleem zijn van die mensen? Denk het niet. Anders neem jij toch lekker 10 zielige katten in huis.

Ehh tis niet omdat je voor 6 kittens een thuis hebt dat je kat er ook zoveel krijgt. Stel ze krijgt er 3 'ooooh wat jammer, voor 3 mensen geen kitten, laten we nog een nestje fokken!!' daarvan komen er opeens 6. Oei, voor 3 kittens GEEN zekere thuis..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:24

Bluem schreef:
Manon88 schreef:

Ehh tis niet omdat je voor 6 kittens een thuis hebt dat je kat er ook zoveel krijgt. Stel ze krijgt er 3 'ooooh wat jammer, voor 3 mensen geen kitten, laten we nog een nestje fokken!!' daarvan komen er opeens 6. Oei, voor 3 kittens GEEN zekere thuis..

Dan ga je er dus al weer voor uit dat menen met hun kat fokken ZONDER dat ze er een zeker thuis voor hebben. Weg argument.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:27

Manon88 schreef:
Bluem schreef:

Dan ga je er dus al weer voor uit dat menen met hun kat fokken ZONDER dat ze er een zeker thuis voor hebben. Weg argument.

Leer eens lezen zeg! Jij gaat er vanuit dat de kat dan 'zomaar' 6 kittens op de wereld brengt, dat kunnen er meer of minder zijn, maar de kans dat het er echt werkelijk 6 zijn is behoorlijk klein. *en lees van hier mijn vorige post maar eens opnieuw*

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:35

ik heb er al 4, + een zwerver die ik regelmatig van eten voorzie. nogmaals ik wilde van mijn poes ook graag een nest, is me ook door mensen gevraagd om een kitten van haar maar ik heb het geweigerd. mijn vriendin heeft vorig jaar een zwervende poes opgevangen die drachtig was, voor de kittens, 3 stuks zijn naar haar mam en een collega gegaan, direct erna is het dier geholpen en woont nu nog bij haar. dit terwijl ze eigenlijk al helemaal geen huisdier wilde maar er gewoon geen andere oplossing was (ze is nu heel blij met de poes hoor)