Cavia gewond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Cavia gewond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:20

nah, de DA heeft de wond niet gehecht. Ze heeft toch extra injecties gebruikt, waardoor het nou 50 euro kostte Bloos!
Morgen moet ik weer terug met hem, dan kan ze kijken hoe het gaat, en extra pijnstillers enzo geven. Dus waarschijnlijk kost dat ook geld.. Weet nog niet waar ik het vandaan moet halen, maargoed. Hurry up is echt zielig, hij reageert bijna nergens op, en z'n oogjes staan er echt zielig bij. Lopen kan die niet echt, hij waggelt. Net viel ie bijna om, en moest ik hem weer recht zetten. Wel heeft ie al een brokje gegeten, en een stukje wortel, maar daar deed ie wel heel lang over.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:42

bij mijne hebben ze hem ook niet gehecht hoor.. aan de binnen kant is er wat spul ofzo in gegaan.. zo kon ik hem zelf nog schoon houden..

maar wees niet meteen te blij dat hij weg is want een abces kan hardnekkig zijn.. bij mij is hij 2 x terug gekomen en heeft het ook niet gered. dat betekend natuurlijk niet meteen dat het altijd zo is Haha! gelukkig niet zeg..

hopen dat hij weg blijft.. en ja voor 50,- is je caafje misschien weer beter Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:28

ik moest net nog voor een paard zorgen, dus dat heb ik even snel gedaan. hurry is nog steeds heel zielig. hij slaapt erg veel, en je ziet hem heel duidelijk ademen. ook hoor je hem ademen, een soort piepend snorrend geluid. Ach gut Hij zat net niet meer op de zelfde plaats, dus heeft hij wel een poging gedaan met lopen. ik wilde net weer even een worteltje geven, hij bijt het goed af, maar doet echt super lang over een stukje. en maar kauwen..
Maar volgens mij is het weleen vechter hoor Ja
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 21-07-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:29

wie heeft er verder nog tips om hem te voeren, wat lekker is, en niet zo moeilijk weg te krijgen?
ik dacht zelf ook aan appel, aangezien daar ook vocht in zit.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:40

Ja, of komkommer, bestaat heel veel uit vocht, maar niet te veel van geven Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:43

nee dat snap ik Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:52

salsaentango schreef:
bij mijne hebben ze hem ook niet gehecht hoor.. aan de binnen kant is er wat spul ofzo in gegaan.. zo kon ik hem zelf nog schoon houden..

maar wees niet meteen te blij dat hij weg is want een abces kan hardnekkig zijn.. bij mij is hij 2 x terug gekomen en heeft het ook niet gered. dat betekend natuurlijk niet meteen dat het altijd zo is Haha! gelukkig niet zeg..

hopen dat hij weg blijft.. en ja voor 50,- is je caafje misschien weer beter Haha!

maar zou dat van morgen dan geen geld kosten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:04

Waarschijnlijk wel, maar je kunt ook met je dierenarts overleggen.
Misschien mag je het in tweeen betalen. Er is vaak wel over te praten hoor Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 17:20

ik ging net even kijken. Hij had z'n stukje komkommer al op. op geluid reageert hij niet, maar op aanraking wel. Hij was net iets tè optimistisch, want hij wilde in een vlot tempotje naar z'n voerbakje lopen, maar het kwam meer op waggelen uit Haha!
Daarna ging hij vrolijk eten, dus het gaat momenteel even heel goed Ja

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:14

probeer eens witloof of paprika Knipoog
voor je het weet zit je met een cavia met diaree en dat is dodelijk. geen kolen geven want dat geeft gas Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:19

saskiakefie schreef:
salsaentango schreef:

maar zou dat van morgen dan geen geld kosten?

ja denk het wel.. is was voor pijnstiller en antibiotica 44 euro kwijt.. maar net als wat ze zeggen vaak kan je het in 2x betalen en als het echt niet wil misschien wel in meerdere stapjes Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 19:25

nah hij eet het liefst toch brokjes Knipoog
het gaat nu super met hem, hij kijkt al helemaal rond, kan alweer gewoon rennen. M'n ouders kwamen om kwart over 6 thuis, en ik had het eten klaar staan zoals afgesproken. Ze vroegen wat ik vandaag had gedaan. Ik wachhte wat twijfelend af, en m'n vader zei: 'naar de dierenarts geweest'. Ik was echt verbaasd. Maar zei: ja, dat klopt. M'n moeder had me nog gebeld, vanmiddag en toen was ik bij m'n verzorgpony, want die moest nog voer hebben. Ze vroeg al waarom ik zo laat was. En ik zei dat ik dat nog wel zou uitleggen. Zij wisten dus al dat ik naar de DA was gegaan. Ze waren helemaal niet boos. En ik heb gewoon mijn mening kunnen vertellen. Zij hebben ook hun mening verteld, maar dat was anders, maar dat geeft niet. Ze vonden het wel duur, maar vroegen alleen maar of ik dat geld wel had Tong uitsteken Ze gokten al naar de 100 toe, duzz
hèèl misschien willen ze zelfs wel wat betalen Haha! Haha!
beter kon niet hoe het gelopen is.. Dat had ik dus echt niet verwacht. Knipoog

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:41

Super dat je dit heb gedaan Knipoog
Het is soms lastig als je ouders het er niet mee eens zijn, maar als het om een beestje gaat waar je van houd doe je tog meestal wat het beste voor hem is;)
Gelukkig dat je ouders goed reageerde, en dat ze mischien een beetje mee betalen.
Veel beterschap voor caafje Ach gut

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 08:42

ze hebben de helft meebetaald Knipoog Ik was/ben niet zo aan hurry up gehecht, dus daarom dachten me ouders dat ik het niet zo heel erg zou vinden als hij wordt in geslapen. Nu is het ze dus duidelijker. Maar ik vind dat egoïstisch, wan als milky way (ook een cavia) zo ziek zou worden, en ik hem wel beter zou laten maken.. Nee dat is oneerlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:02

Netjes van je ouders. De helft meebetalen is een goede oplossing. Valt het dus toch best mee van ze, vind je niet

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:25

jaa idd Lachen net heeft hurry antibiotica en pijnstiller gehad, maar het heeft niks gekost Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:40

wow ik heb het hele verhaal stilletjes meegelezen maar moet nu even reageren.
Wat ontzettend jammer dat je ouders en jij niet op 1 lijn zitten zeg! Ik ben het helemaal met je eens dat als je een huisdier neemt, je hier ook voor moet zorgen... en zo'n abces gaat echt niet zonder antibiotica weg!
Ook goede DA trouwens, lang niet iedereen geeft steeds pijnstilling mee. Hoop voor je dat hurry up (leuke naam trouwens!) er weer helemaal bovenop komt, 1 jaar is nog erg jong!
Wilde vooral even zeggen dat ik het supergoed vind dat je toch zelf bent gegaan. Veel mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:42

nou ehh, dankjewel Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:43

graag gedaan, zoiets mag ook wel eens gezegd worden toch?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:04

supper zeg dat je ouders dit hebben gedaan.! (trek alles weer terug wat ik dr over gezegt heb.!) zie je als je maar door zet Haha! mijn vader is ook niet gek van dieren maar toen de da belde dat ze de caaf weer op konden halen was hij na zijn werk meteen heen gegaan en kwam weer met jaapie thuis Haha! Haha! hij zij zelfs 'ja hij heeft er nu lang genoeg gezeten' supper.. ouders kunnen je soms zo versteld laten staan (A)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:05

het gaat niet al te best met hurry up
hij wil bijna niks eten en drinken
Ik ben nu toch wel een beetje aan het dwangvoeren en drinken, dat gaat wel, dan eet ie het wel.. Maar vind het wel vreemd.. Vlak na de operatie at hij goed, en was het echt geen opgevertje.. het lijkt wel alsof hij het nnou alsnog aan het opgeven is..

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:30

probeer hem via een spuitje (zonder naald wel he) drinken te gevn met vitamine C druppeltjes voor cavia's.
geef je hem ook nog antibiotica? anders zeker even vragen bij de dierenarts welke je mag geven.
alle duimen, hoefkes en pootjes staan hier in alle geval omhoog Ach gut

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:12

he bah wat vervelend! Als ik jou was zou ik toch de DA weer even bellen. Misschien dat er toch iets binnenin is gaan ontsteken, krijgt hij al antibiotica? anders moet je dit zeker gaan geven.
Als hij echt niet wil eten heb je nog dwangvoer voor herbivoren, van science select is het geloof ik. Soort groen poeder wat je met water vermengd en dan met een spuitje in de bek kan doen. Zit vol met vezels e.d. om de darmen aan de gang te houden!
Ik zit hier ook heeeel hard te duimen! Als hij niet vecht moet jij het voor hem doen, geef niet op he? jullie zijn al zo ver gekomen!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:30

jemig zeg.. dan denken dat het nog zo goed gaat.. je kan ook potjes olvarit kopen dan in groente wat je caaf mag.. dit kan je ook via spuitje zonder naald geven..

niet alle antibiotica helpt maar zal er inderdaad weer mee heen gaan... en opgeven is nooit goed maar als je cavia al echt aan gaat geven dat hij er niet meer voor wil vechten en dit echt zal aan geven denk ik dat je toch voor het diertje moet gaan.. zo wie zo wat je nu doet vechten maar er is ook een keer een ho.. let er wel op als je cavia dit op geeft je hem niet snel terug haalt.. heb hier een caaf gehad kreeg op het einde longontsteking erbij.. en ik maar vechten en vechten ervoor maar is toch overleden.. want ben op den duur gestopt met vechten want hij wilt niet meer en ik wil hem niet steeds dwengen met voeren als hij zelf echt niet meer wil..

toch door gaan meid en voor de zekerheid naar de da.!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:14

bedankt voor de reacties Lachen
Ik heb wel een spuitje en een flesje, waarvan ik 2 keer daagst 0,35 ml in zi'n mond moet spuiten. om eerlijk te zeggen weet ik niet wat het is en wat voor werking het heeft. Gisteren heb ik hurry up nog op het gras gezet, naast het rennetje van bounty. Hij wil zoo graag naar bounty toe, rent de hele tijd heen en weer, en knaagt constant aan het hekje. Hij eet wel wat gras, maar dat was het dan ook wel.