en dan eet je hond je chocoladereep op..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

Re: en dan eet je hond je chocoladereep op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:23

Skilian schreef:
Gelukkig dat alles eruit gekomen is.

Gaapje geeft terecht aan laten braken met zout. Alleen twee theelepeltjes is niet voldoende. Een grote hond mag best een potje tafelzout hebben en een kleine hond een half potje.
DIt geldt trouwens bij alles wat je hond gegeten heeft wat giftig kan zijn; direct zout.

Mocht je hond een punaise of iets scherps opgegeten hebben; direct peperkoek voeren. Dit kapselt het scherpe voorwerp in.

was bij eem nini york hihi en het was echt zat
bij mijn jack was het ook genoeg je krijgt het er vaak moeilijk in maar het help wel

wees maar extra lief die zal zich echt wel goed beroert voelen
gelukkig dat het goed af gelopen is hoor

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:25

Weet niet of het al genoemd was, maar als het weer eens gebeurd en het is net gebeurd, geef de hond dan een schep zout zodat hij direct braakt.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:27

horse_girl schreef:
Weet niet of het al genoemd was, maar als het weer eens gebeurd en het is net gebeurd, geef de hond dan een schep zout zodat hij direct braakt.

daar hebben we het net over hihi

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:28

Of haha sorry! Had het nog niet doorgelezen!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:28

geeft niks beter 1 keer te veel als te weinig he

het werkt als een speer dat wel

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:29

Mooi dat het nu redelijk gaat..

Ik vind het niet raar dan sommige mensen hier best heftig reageren, in zo'n geval moet je zo snel mogelijk handelen. (idd, zout met water er achteraan)

En eigenlijk vind ik dat je als hondeneigenaar wel een beetje hoort te weten wat wel of niet giftig kan zijn.. Zeker dingen die vaak in huis liggen. Lips are sealed

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:44

blij dat het goed afgelopen is.
Wist in begin ook niet dat het dodelijk was, tot mijn vriend dat een keer zei.
Maar dat van zout wist ik ook nog niet, dus je ziet maar geen onzin dat je deze topic geopent hebt zo heb ik er vandaag ook weer wat bij geleerd.

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:48

als ik jou was zou ik even de dierenarts bellen voor advies en controle als het nodig is.
honden kunnen hier flink last van krijgen.

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:49

Onze kruising jack/schipperke heeft in zijn 11 jarige leventje al heel wat chocola te pakken weten te krijgen, maar heeft hier nooit last van gehad.

Die tip van dat zout is wel handig, goed onthouden als mijn pup wat verkeerds binnen heeft gekregen.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:54

myn hondje had ook een stukje chocola op en was hyper als de pest (jack russel) gelukkig verder niks aan over gehouden.
mooi dat je dit topic hebt geopend daar leert iedereen van.

sterkte met je beessie.

xx

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:56

Chocolade is idd giftig voor honden (en paarden). Maar heel veel mensen weten dit niet. Ik ken er zelfs die het uit zichzelf voeren aan hun hond Rolleyes

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:59

Onze hond heeft ook een keer chocolade op, maar het ligt heel erg aan de dosis. Bij een kleinere hond heb je uiteraard meer kans op een giftige dosis. Ik geloof ooit ergens te hebben gelezen dat het gemiddeld vanaf 40 gram gevaarlijk wordt, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Onze hond heeft er overigens niets aan overgehouden, zijn ook niet naar de Da geweest, omdat we wisten dat het niet veel kon zijn geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:01

Voor zover ik weet bouwt choco op in het systeem. Misschien breekt het heel langszaam wel af Verward
Dus elk jaar een stukje zou geen kwaad kunnen, al blijft het slecht! maar bijv. elke dag een reep en binnendekortste keer ligt het diertje ondersteboven.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:03

het breekt heel langzaam af, maar er zijn bepaalde biologische omzettingen die een hondenlever nauwelijks kan. Dus idd bij vaak chocolade eten kan het opbouwen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:24

Skilian schreef:

Gaapje geeft terecht aan laten braken met zout. Alleen twee theelepeltjes is niet voldoende. Een grote hond mag best een potje tafelzout hebben en een kleine hond een half potje.
DIt geldt trouwens bij alles wat je hond gegeten heeft wat giftig kan zijn; direct zout.

Mocht je hond een punaise of iets scherps opgegeten hebben; direct peperkoek voeren. Dit kapselt het scherpe voorwerp in.

watten werkt beter Knipoog

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:30

Sammie schreef:
Voor zover ik weet bouwt choco op in het systeem. Misschien breekt het heel langszaam wel af Verward
Dus elk jaar een stukje zou geen kwaad kunnen, al blijft het slecht! maar bijv. elke dag een reep en binnendekortste keer ligt het diertje ondersteboven.

Bij onze hond maakte de dosis niet uit hoor, hij at maar 2 stukjes, van die 4kante blokjes dus, nou, hij heeft het geweten! Hij is er flink ziek van geweest en raakt geen chocolade meer aan (en hij zal ook nooit meer stiekem wat van de salontafel afpakken Clown wij met ons slimme hoofd zetten onbewaakt hapjes neer met een jonge hond in de kamer Blond )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:45

Gelukkig is het goed gekomen, maar wat ik mij sterk afvraag is of veel hondenbaasjes wel op de hoogte zijn hiervan. Chocolade is bij iedereen te vinden en ik vind het slordig dat men zoiets niet weet. Ook katten kunnen doodgaan na het eten van chocolade.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:48

LimaMambo schreef:
Skilian schreef:

Je gaat een hond toch geen watten voeren ?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:49

LimaMambo schreef:
Skilian schreef:

Dit vindt ik een heel slecht advies. Laten braken bij alles wat giftig is. Bijvoorbeeld bij een giftige bijtende stof. Dan moet je nooit de hond laten braken want dan blijft er niks meer van de slokdarm over als het een bijtende stof is. Dus niet altijd zomaar doen.

Chocolade is voor de één dodelijk en de ander kan er bergen van op, toch zou ik het nooit riskeren als een hond chocolade heeft gegeten en een DA opzoeken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:50

_Barbara_ schreef:
Je gaat een hond toch geen watten voeren ?

ja hoor.. gaat nog beter om een voorwerp heen zitten dan ontbijtkoek Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:51

Wilawander schreef:
Dit vindt ik een heel slecht advies. Laten braken bij alles wat giftig is. Bijvoorbeeld bij een giftige bijtende stof. Dan moet je nooit de hond laten braken want dan blijft er niks meer van de slokdarm over als het een bijtende stof is. Dus niet altijd zomaar doen.

Chocolade is voor de één dodelijk en de ander kan er bergen van op, toch zou ik het nooit riskeren als een hond chocolade heeft gegeten en een DA opzoeken.

je moet wel ff lezen he Knipoog want dit ging over een punaise Knipoog

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:54

Ik vind (na het lezen van het toppic) dat je goed gehandeld hebt.
Ook om hier een toppic te openen. Er kwamen ook tips voorbij die ik nog niet kende.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:15

Honden kúnnen idd dood gaan aan chocola, maar zóveel gebeurt het eigenlijk niet hoor..

Onze hond eet zóoovaak chocola (niet opzettelijk) maar dan ligt er nog een pak koekjes, en die vreet ze helemaal alleen op, laatst had ze mn vaderdag cadeau (lees: bonbons) helemaal opgegeten, en zo nog veel meer .. ze is kern gezond volgens de dieren arts, mankeert niets .. en ook na alle chocola loopt ze nog kern gezond te spelen en te rennen Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:28

onze hond heeft 2 jaar geleden ruim een pond chocolade flikken opgegeten ( gepikt van de grote tafel)
heeft er nooit last van gehad eigenlijk, huppelt nog steeds vrolijk rond Ja

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:32

Mijn hondje heeft laatst ook een reep chocola gepikt.
Dacht eerst ook meteen 't ergste, maar heb het even opgezocht en als ie (nog niet eens) 2 kg. zou wegen zou ie er aan Kunnen overlijden. Nouja, aangezien mijn hondje 35 kg. weegt heb ik me geen zorgen meer gemaakt.. ( Nouja, wel een beetje natuurlijk Bloos Maar na 24 uur was er nog niets aan de hand gelukkig Lachen )