kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:28

Het is wel zo, net alsof TS er wat aan kan doen dat haar broertje dat elastiekje om die poot gebonden heeft. Ze heeft het niet zelf gedaan, en haar broertje beseft zijn fout. Nou is het wel best, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:29

xx_Horsiex schreef:
Ik denk dat ik maar even ga temmen, erg, erg kinderachtig sommige reacties in dit topic. De mensen hier zouden zelf wel onder de elf kunnen zijn. Alsjeblieft zeg, maar doorhammeren over hoe dom dat broertje wel niet is en hoe abnormaal hij wel niet is. Hoe zielig ben je als je het normaal vindt om iemand zo'n schuldgeboel te geven over haar broertje? Doe alsjeblieft normaal en vind je normale verstand en laat het onderwerp over hoe dom dat broertje wel niet is rusten en geef fatsoenlijk advies.

Erg gemeen en laag sommige reacties, die bokkers mogen zich goed schamen.

TS, heb je nog foto's van hoe het pootje er nu uitziet?

Schamen zou ik me pas als ik een stiekje rond de poot van een kat knoopt.
Ik maak me eer zorgen om het feit dat er mensen zijn die het normaal vinden.

Als je 11 bent ben je geen kleuter,die kunnen nog implusief zijn.
Verder is het zo dat als je nu eenmaal een discussie start of raad vraagt ,je ook wel eens dingen te horen krijgt die je niet zo leuk vind.

En ik blijf er bij dat ik in een geval als dit de DA even had gebeld.I; kan nu wel advies geven van dit of dat maar ik kan ook niet van een foto zien hoe erg het pootje er aan toe is.Stel dat ik zeg dat het wel mee valt en het blijkt morgen gewoon afgestorven te zijn?Heb ik het nog gedaan.

Daarom lijkt me het gewoon heel verstandig als je een DA belt en die kan je vertellen wat je het beste doet.
Zelf denk ik wisslebaden geven om de doorbloeding te stimuleren.Maar ik zou echt even om DA advies bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:30

xx_Horsiex schreef:
maar vind je het dan echt nodig om je mening steeds te herhalen

Jahoor, als wij hiermee een volgende actie kunnen voorkomen, en als de booschap duidelijk is
vind ik dat alleen maar prima om een volgende actie te voorkomen, prima zelfs!
En zoveel vertrouwen heb ik niet in het verhaal het spijt me, dr is niet eens moeite genomen om
de kijkers en lezers gerust te stellen, en daarintegen is dr ook geen DA gebeld.
Vind je het heel erg dat mensen dan vragen gaan stellen? En nee...dat is geen zeiken,
dat heet ongerustheid.

Hou zou jij het vinden als je katje thuiskwam met een afgebonden pootje?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:32

Natuurlijk is het niet normaal, dat wordt ook door weingie gezegd Silvana. Maar dat is gebeurt, en denk at zowel TS als familie daarvan geleerd heeft. Maar hoe sommige het nodige vinden hier tekeer te gaan als een stel viswijven, daarmee bedoel ik de mensen die zes keer herhalen wat ZIJ wel niet vinden en zonodig de TS nog banketstaaf willen lanten voelen vind ik ook niet normaal. En dat is voor de mensen die hier boven de 11 toch ook niet normaal.

Chiqa: Ik denk dat de boodschap inmiddels wel is doorgekomen. Je kan ook te ver gaan in je mening willen doordrijven. De boodschap is duidelijk. En al heb jij er geen vertrouwen in dan is dat jouw probleem, maar daarom hoef je de TS geen poedersuiker gevoel te bezorgen.

EDIT: Ik ga slapen, en heb getemd. Lees de reacties morgen wel

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:38

Chiqa schreef:
Goed toen ik 11 was speelde ik op straat met knikkers, speelde met mn barbies of lego,
deed aan kaatseballen, of verstoppertje.
En probeerde een slak te redden als zij huisje beschadigd was....

Goed ik zal het wel nooit begrijpen denk ik. Scheve mond

_Tivoli_ schreef:
Stribbelde de kat niet tegen?

Ik hoop dat het jochie helemaal open is gehaald, zal hem leren dat dít dus níet kan.
Idd het begint bij een pootje afbinden, hóe komt hij op deze bizarre ideeen??

En dat vind jij normaal ? Dat jongetje heeft er spijt van en doet zoiets niet weer. Maar dat jij hoopt dat het jongetje helemaal open is gekrabt vind ik heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:46

adoration schreef:
En dat vind jij normaal ?

Ikkan daar niet over oordelen, maar ikmag hopen dat een dier zich verdeigd als hij op zo'n manier wordt mishandeld ja Ja

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:51

Een tik van de poot gehad hebben oke, maar helemaal open gehaalt, gaat een beetje ver. Ik weet niet of jij het ooit hebt gehad, maar dat is absoluut geen pretje, zeker niet als je de ontstekkingen die je kunt krijgen en de littekens mee telt. Het jongetje had een verkeerd idee door de kat een elastiekje om zijn poot te doen, en jij hebt hier nu het verkeerde idee.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:56

Doe eens even normaal kleutertjes Scheve mond
Typisch bokt he Dromen Misschien helpt t me wel afkicken..

Dat kind maakt een fout wat zn leeftijd ook is, hij heeft er spijt van het is gebeurt, vervelend voor de kat maar zn poot zit er nog aan. Ik ben ook echt n kattenliefhebber en ik heb ook wel minderleuke dingen gezien zoals snorharen in de fik steken e.d. en ook die kinderen hadden er zeker spijt van maar ook die katten hebben het stuk voor stuk overleeft.
De TS vraagt om raad niet of jullie haar broertje willen afkraken Scheve mond Echt he Ziek

Dus bij deze TEM ik..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:15

Jaime1 schreef:
De TS vraagt om raad niet of jullie haar broertje willen afkraken

Oke,dat is mss wel zo,maar dergelijke reacties kun je niet uitsluiten als je zo'n topic start.
Ze had dit kunnen verwachten.......
En nu lees ik verhalen hier hoe zielig mensen het vinden voor dat jochie......beseffen jullie wel dat hij volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat!!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:53

Opgroeien is... leren uit je fouten. Pling
Haar broertje is echt geen uitzondering. Ik weet nog goed toen mijn broertje vroeger aan de hond zijn staart trok. Dingen die je niet mag doen zijn juist leuk op die leeftijd.
Hij zal nu heus wel beseffen dat hij in fout was.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:25

Kom op zeg.. Mijn dochter wist toen ze 6 was al dat ze geen elastiekjes om de pootjes, halsjes van katten of honden moest binden...
Het is maar net op welke leeftijd je begint met het bijbrengen van respect naar elk dierlijk wezen... En 11 is wel al een leeftijd waarop ik zou denken dat hij ook zelfstandig kan bedenken dat het fout is..

Ik hoop dat het goed gaat met poeske en dat ze er niets aan zal overhouden...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:34

LoreV schreef:
Opgroeien is... leren uit je fouten. Pling
Haar broertje is echt geen uitzondering. Ik weet nog goed toen mijn broertje vroeger aan de hond zijn staart trok. Dingen die je niet mag doen zijn juist leuk op die leeftijd.
Hij zal nu heus wel beseffen dat hij in fout was.

Kinderen mogen niet leren ten koste van dieren. Ik denk dat er maar heeeeeeeeeel weinig gezinnen zijn waar dieren en kinderen goed samen gaan. En dit voornamelijk omdat mensen niet voldoende tijd investeren om hun kinderen te leren 'hoe je met dieren' omgaat.... en vooral: 'Hoe je ze met rust laat!'.
Nu is iemand van 11 al een ouder kind, en je mag aannemen dat ze dan wel weten wat 'wel of niet' te doen.
Los van het feit dat ts hier inderdaad weinig aan kan doen, lijkt het me raadzaam in de gaten te houden of hij meer van dit soort 'grensoverschrijdende' grappen uithaalt.
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren. Ik zeg ABSOLUUT niet dat dit het geval is bij het broertje van ts, maar dat mensen dergelijk gedrag onder het tapijt vegen lijkt me niet terecht....

@ts: sterkte ermee!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:02

Ninx schreef:
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren.

wat een vergelijking weer Verward
mensen, gedane zaken nemen geen keer. En van dit gezever over het gedrag van het broertje van de TS wordt ook niemand beter.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:04

MRmichiel schreef:
Ninx schreef:
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren.

Hoezo? het klopt wel

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:07

Soms heb ik toch zo'n bloedhekel aan mensen op bokt, en hier zal ik ook wel weer reacties op krijgen van:
'wat doe je dan op bokt, en dan moet je maar geen topic maken'.
Dat kan me niks schelen, en mijn broertje heeft ontzettend veel spijt en nu wil ik gewoon dat iedereen ophoud met dat gezeik.

en nu even over de gat: het gaat weer helemaal top met haar en de zwelling is weg. ze rende vanmorgen alweer vrolijk door de tuin Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:08

MRmichiel schreef:
Ninx schreef:

mensen, gedane zaken nemen geen keer. En van dit gezever over het gedrag van het broertje van de TS wordt ook niemand beter.

MRmichiel: soms zijn statistieken best leerzaam hoor..... het leidt iig tot iets meer inzicht in het gedrag van kinderen dat later kan leiden tot nog grotere problemen wanneer het niet tijdig 'herkend' wordt.
Los daarvan heb ik gezegd dat ik dit niet rechtstreeks projecteer op het broertje van ts, maar meer op de mensen in dit topic die het als volkomen onschuldig afdoen... dat vind ik nl niet correct.
Over een dooddoener gesproken: 'gedane zaken nemen geen keer'? Zeg je dat ook wanneer iemand een honkbalknuppel in je nek legt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:14

Statistieken zijn eigenlijk enkel toepasbaar op groepen en niet op individuen Knipoog

Stomme actie van het broertje, maar wrs had de knul geen besef dat dit dom was? We weten helemaal niet met welke intentie hij dit gedaan heeft Erg zielig voor de kat, en broertje verdient zeker weten een flinke vermaning, maar voor hetzelfde geld heeft hij gewoon niet nagedacht...

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:14

Ninx schreef:
MRmichiel: soms zijn statistieken best leerzaam hoor..... het leidt iig tot iets meer inzicht in het gedrag van kinderen dat later kan leiden tot nog grotere problemen wanneer het niet tijdig 'herkend' wordt.

Als we dan toch in de statistieken gaan kijken ben ik wel nieuwsgierig hoeveel procent van de mensen die als kind lomp gedrag heeft getoond naar dieren uiteindelijk in het gevang komt?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:15

Ninx schreef:
Kinderen mogen niet leren ten koste van dieren. Ik denk dat er maar heeeeeeeeeel weinig gezinnen zijn waar dieren en kinderen goed samen gaan. En dit voornamelijk omdat mensen niet voldoende tijd investeren om hun kinderen te leren 'hoe je met dieren' omgaat.... en vooral: 'Hoe je ze met rust laat!'.
Nu is iemand van 11 al een ouder kind, en je mag aannemen dat ze dan wel weten wat 'wel of niet' te doen.
Los van het feit dat ts hier inderdaad weinig aan kan doen, lijkt het me raadzaam in de gaten te houden of hij meer van dit soort 'grensoverschrijdende' grappen uithaalt.
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren. Ik zeg ABSOLUUT niet dat dit het geval is bij het broertje van ts, maar dat mensen dergelijk gedrag onder het tapijt vegen lijkt me niet terecht....

Even tussendoor, ik keur het gedrag van het broertje ook niet goed maar sommige mensen in topic gaan, imo, te ver in hun uitspraken.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:16

Echt weer bokt hier he!
Na 1 keer snappen wij ook wel dat het broertje volgens jullie niet goed bij zijn hoofd is blablabla...
Waarom 100x herhalen?
TS heeft niets gedaan haar broertje en die zit niet op bokt dus heeft die er toch ook niks aan!

Dus ga haar nu gewoon helpen met die kat of reageer gewoon niet!

TS sterkte met je kat!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:16

poes schreef:
Statistieken zijn eigenlijk enkel toepasbaar op groepen en niet op individuen Knipoog

Stomme actie van het broertje, maar wrs had de knul geen besef dat dit dom was? We weten helemaal niet met welke intentie hij dit gedaan heeft Erg zielig voor de kat, en broertje verdient zeker weten een flinke vermaning, maar voor hetzelfde geld heeft hij gewoon niet nagedacht...

Tuurlijk had hij het besef niet dat dit slecht was, hij is er echt helemaal sip van

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:18

Hoe is het nou met je kat?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:19

meart schreef:
Hoe is het nou met je kat?

ze is weer helemaal de oude Lachen Rende vanmorgen alweer vrolijk door de tuin en het pootje is gewoon weer normaal *LOL*

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:30

LoreV schreef:
Ninx schreef:

Even tussendoor, ik keur het gedrag van het broertje ook niet goed maar sommige mensen in topic gaan, imo, te ver in hun uitspraken.

Waarom gaat dat te ver? Na alle rapporten die ik tijdens mijn werk in de hulpverlening gelezen heb, weet ik dat dit voor een grote groep geldt. Je ziet dat ik zeg in mijn post dat dit ABSOLUUT niet rechtstreeks gericht is aan ts of haar broertje.... ik heb het expres maar met koeienletters geschreven. Ik denk echter dat teveel mensen grof gedrag van kinderen naar dieren te makkelijk vergoelijken.
Dat richtte ik aan de andere posters in het topic, en niet direct aan ts.... nogmaals.

En @ MrMichiel: hoeveel mensen er uiteindelijk in het gevang komen die zich schuldig hebben gemaakt aan dierenmishandeling als kind is de stelling omdraaien. Ik gaf aan dat bij het onderzoeken van gedetineerden die geweldsdelicten hebben gepleegd men heeft ontdekt dat zij als kinderen zich ook al vaak agressief gedroegen... en dieren zijn daar vaak het slachtoffer van. Dat heeft vele redenen, vaak heeft men een gebrek aan empathisch vermogen, zit zelf in een geweldssituatie (ouders) of lijdt aan een gedragsstoornis van andere aard. Hoe het ook zij. Dit is niet gericht aan ts, en dus hoeft zij daar ook niet iets mee te doen. Ik wil alleen het idee de wereld uit helpen dat kinderen die lomp met dieren omgaan alleen maar een leerervaring op doen en dat dit onschuldig van aard is. Dit zal vaak het geval zijn, maar lang niet altijd.... daar alert op zijn kan geen kwaad.

Ik zal nu ophouden met deze psychoanalytische prietpraat.... de kat is immers weer op de been, en straks krijg ik op mijn kop omdat ik afdwaal.... Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:32

En broerlief heeft hopelijk weer een les geleerd Lachen Ninx je bent me voor Knipoog

Ik herinner me plots een topic over het ergste wat mensen hun paard hadden aangedaan. Er zaten echt hele erge dingen in, en heel vaak niet eens expres. Mensen halen echt niet altijd met opzet dingen uit.