Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xx_Horsiex schreef:Ik denk dat ik maar even ga temmen, erg, erg kinderachtig sommige reacties in dit topic. De mensen hier zouden zelf wel onder de elf kunnen zijn. Alsjeblieft zeg, maar doorhammeren over hoe dom dat broertje wel niet is en hoe abnormaal hij wel niet is. Hoe zielig ben je als je het normaal vindt om iemand zo'n schuldgeboel te geven over haar broertje? Doe alsjeblieft normaal en vind je normale verstand en laat het onderwerp over hoe dom dat broertje wel niet is rusten en geef fatsoenlijk advies.
Erg gemeen en laag sommige reacties, die bokkers mogen zich goed schamen.
TS, heb je nog foto's van hoe het pootje er nu uitziet?
xx_Horsiex schreef:maar vind je het dan echt nodig om je mening steeds te herhalen
Chiqa schreef:Goed toen ik 11 was speelde ik op straat met knikkers, speelde met mn barbies of lego,
deed aan kaatseballen, of verstoppertje.
En probeerde een slak te redden als zij huisje beschadigd was....
Goed ik zal het wel nooit begrijpen denk ik._Tivoli_ schreef:Stribbelde de kat niet tegen?
Ik hoop dat het jochie helemaal open is gehaald, zal hem leren dat dít dus níet kan.
Idd het begint bij een pootje afbinden, hóe komt hij op deze bizarre ideeen??
adoration schreef:En dat vind jij normaal ?
Jaime1 schreef:De TS vraagt om raad niet of jullie haar broertje willen afkraken
LoreV schreef:Opgroeien is... leren uit je fouten.![]()
Haar broertje is echt geen uitzondering. Ik weet nog goed toen mijn broertje vroeger aan de hond zijn staart trok. Dingen die je niet mag doen zijn juist leuk op die leeftijd.
Hij zal nu heus wel beseffen dat hij in fout was.
Ninx schreef:Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren.
MRmichiel schreef:Ninx schreef:Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren.
wat een vergelijking weer![]()
MRmichiel schreef:Ninx schreef:Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren.
wat een vergelijking weer![]()
mensen, gedane zaken nemen geen keer. En van dit gezever over het gedrag van het broertje van de TS wordt ook niemand beter.
Ninx schreef:MRmichiel: soms zijn statistieken best leerzaam hoor..... het leidt iig tot iets meer inzicht in het gedrag van kinderen dat later kan leiden tot nog grotere problemen wanneer het niet tijdig 'herkend' wordt.
Ninx schreef:Kinderen mogen niet leren ten koste van dieren. Ik denk dat er maar heeeeeeeeeel weinig gezinnen zijn waar dieren en kinderen goed samen gaan. En dit voornamelijk omdat mensen niet voldoende tijd investeren om hun kinderen te leren 'hoe je met dieren' omgaat.... en vooral: 'Hoe je ze met rust laat!'.
Nu is iemand van 11 al een ouder kind, en je mag aannemen dat ze dan wel weten wat 'wel of niet' te doen.
Los van het feit dat ts hier inderdaad weinig aan kan doen, lijkt het me raadzaam in de gaten te houden of hij meer van dit soort 'grensoverschrijdende' grappen uithaalt.
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren. Ik zeg ABSOLUUT niet dat dit het geval is bij het broertje van ts, maar dat mensen dergelijk gedrag onder het tapijt vegen lijkt me niet terecht....
@ts: sterkte ermee!
poes schreef:Statistieken zijn eigenlijk enkel toepasbaar op groepen en niet op individuen
Stomme actie van het broertje, maar wrs had de knul geen besef dat dit dom was? We weten helemaal niet met welke intentie hij dit gedaan heeftErg zielig voor de kat, en broertje verdient zeker weten een flinke vermaning, maar voor hetzelfde geld heeft hij gewoon niet nagedacht...
meart schreef:Hoe is het nou met je kat?
LoreV schreef:Ninx schreef:Kinderen mogen niet leren ten koste van dieren. Ik denk dat er maar heeeeeeeeeel weinig gezinnen zijn waar dieren en kinderen goed samen gaan. En dit voornamelijk omdat mensen niet voldoende tijd investeren om hun kinderen te leren 'hoe je met dieren' omgaat.... en vooral: 'Hoe je ze met rust laat!'.
Nu is iemand van 11 al een ouder kind, en je mag aannemen dat ze dan wel weten wat 'wel of niet' te doen.
Los van het feit dat ts hier inderdaad weinig aan kan doen, lijkt het me raadzaam in de gaten te houden of hij meer van dit soort 'grensoverschrijdende' grappen uithaalt.
Je kunt het in dit geval misschien als 'onschuldig' afdoen, maar 9 uit 10 gedetineerden met agressieproblemen waren als kind al zeer lomp tegen dieren. Ik zeg ABSOLUUT niet dat dit het geval is bij het broertje van ts, maar dat mensen dergelijk gedrag onder het tapijt vegen lijkt me niet terecht....
@ts: sterkte ermee!
Even tussendoor, ik keur het gedrag van het broertje ook niet goed maar sommige mensen in topic gaan, imo, te ver in hun uitspraken.