Katten maken mijn kip(pen) het leven zuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Katten maken mijn kip(pen) het leven zuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:29

Welshcobfan schreef:
is het ook zeker!
Dat besef ik ook degelijk.

Als een wildvreemde hond niet uit onze tuin gaat op vriendelijke manier, ben ik ook niet lief Knipoog
Net zoals katten die onze vissen lastig vallen...

Terecht Haha!

En andere hond in onze tuin zouden wij ook niet dulden, onze honden trouwens ook niet... Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:30

Ach, onze eigen kat krijgt ook een schop onder zijn hol als die anderen lastig valt Haha!
(cirkeltje weer rond dus Tong uitsteken)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:33

Welshcobfan schreef:
Ach, onze eigen kat krijgt ook een schop onder zijn hol als die anderen lastig valt Haha!

Helaas denken te weinig mensen er zo over Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:37

Hier in de buurt wel gelukkig Lachen De tolerantie is vrij hoog. Onze kippen kakelen af en toen, de hond van de buren blaft af en toe, onze kat zit eens in die tuin, wij hebben een kattenschijtparadijs in onze tuin, de hond van de overburen wandelt wel eens door onze tuin etc. etc.
Ik zorg ervoor dat mijn dieren in mijn tuin veilig zijn, de rest doet dat ook. Als dat met een konijnenren moet omdat de kippen rustig kunnen scharrelen, prima!
Als de hond van de buren aan een lijntje in de tuin zit? prima!
Rekening houden met elkaar is vaak niet zo moeilijk Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:41

Welshcobfan schreef:

Precies, hand in eigen boezem steken en verantwoordelijkheid nemen voor je dieren........... en daar schort het wel eens aan Lachen

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:51

Hier een bericht van een katten- en kippenhouder...
Ik heb zelf 5 (loslopende) katten en 3 leghybrides. Waarschijnlijk is het een combinatie van de grootte en tomeloze bijdehandheid van mijn kippen maar ik ken geen kat die geen respect voor ze heeft. Mijn eigen katten zijn nu aan ze gewend maar waren in het begin erg bang voor ze. Nu gaat het prima samen, alles scharrelt lekker in de tuin.
Dus misschien is een ander soort kippen voor jou de oplossing, al begrijp ik dat je degene die je nu hebt erg leuk vind... ik hoop dat je een oplossing vind!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:16

Welshcobfan schreef:
Hier in de buurt wel gelukkig Lachen De tolerantie is vrij hoog. Onze kippen kakelen af en toen, de hond van de buren blaft af en toe, onze kat zit eens in die tuin, wij hebben een kattenschijtparadijs in onze tuin, de hond van de overburen wandelt wel eens door onze tuin etc. etc.
Ik zorg ervoor dat mijn dieren in mijn tuin veilig zijn, de rest doet dat ook. Als dat met een konijnenren moet omdat de kippen rustig kunnen scharrelen, prima!
Als de hond van de buren aan een lijntje in de tuin zit? prima!
Rekening houden met elkaar is vaak niet zo moeilijk Lachen

kijk jij snapt het allemaal rekening met elkaar houden en niet zo piepen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:18

precies rekening houden met elkaar Lachen Lachen daar valt of staat de wereld mee...........

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:44

Inderdaad zoals Kiwiko schrijft...rekening houden met elkaar.
Nu heb ik zelf ook 4 katten, alles gecastreerd en gesteriliseerd, 2 zijn binnenkatten, 2 komen er buiten, maar geloof me, als ik hier niet zo afgelegen zou wonen, dan liet ik ze niet buiten, het blijven roofdieren, zoals iemand eerder zei:

'Ik snap trouwens niet helemaal dat een kat een kip probeert te vangen
De katten die ik ken vinden die toch echt te groot, of je moet kleine kipptjes hebben natuurlijk...'

Nou, ik heb er eentje die heeft grootheidswaan....die heeft zelfs al geprobeert een wilde fazantehaan te pakken, ik zag het gebeuren, op mijn wei achter het huis, dat lukte toch net niet. Ben je niet blij mee, maar is nu eenmaal instinct.

Ondanks dat ik dus dieren- en ook kattenliefhebber ben, vind ik niet dat andere mensen last moeten hebben van mijn dieren, net zo min als dat ik last wil hebben van andermans beesten, hoef je niet lang over te discusieren.
En in de tijd dat we nog in de stad woonden kwamen mijn katten niet buiten....klaar!
Net zo goed als dat buurmans jachthond hier niet op mijn eigen terrein achter mijn katten hoeft proberen aan te jagen, dan zwaait er wat voor hem, heel simpel toch....we hebben nu samen een afrastering gezet, omdat de buurman dat ook vervelend vond.
Werkt hier prima, we leven zo ieder vreedzaam op zijn eigen grond naast elkaar Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:49

Haha wordt nu echt een katten versus honden topic. Zelf hebben wij vroeger thuiskatten gehad, maar ik vond er niks aan. we hebben altijd overlast gehad van de katten van onze buren, behalve natuurlijk als onze honden in de tuin zitten.
Ik vind de tip van pvcbuis en teer ook wel ene goede of anders inderdaad die van het asiel. Briljant gewoon.

En waarom de ts niet gewoon naar de katteneigenaar gaat? dat schrijft ze toch ze weet niet welke kat waar hoort en moet je zien hoe sommige katteneigenaren hier reageren. denk je dan echt dat die katteneigenaren anders zullen reageren. Volgende keer als mijn hond een kat pakt, sorry is zn instinct. Want dat is nu precies wat jullie zeggen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:30

onze katten lopen wild buiten. niemand last van. ze weten dondersgoed dat ze niet in de konijnenschuur mogen komen. ( krijgen ze een schop en emmer water na) ze komen daar ook niet.
de konijnen zijn heilig bij mijn opa. liefde voor dieren heeft hij, maar o wee als ze aan zijn konijnen zaten. En dat doen de katten niet. zelfs niet als ze opgesloten zitten. ( uitzondering wilde zwarte kater die 2 konijnen doodde, maar opa liet het hok openstaan en de kat ontsnapte. dat was de terroriserende kat van de buurt, maar goed dat hij ontsnapte anders leefde hij niet meer)

maar we hadden het over die katten. ze laten de kippen zitten, tuurlijk een kuikentje is verlijdelijk, maar we laten ze maar een kwartier los en dan staan we erbij. kat komt niet in de buurt. ook de vijver is kattenproof.
Mijn broertje is trots op z'n vijver. helaas was de rijger hem te slim af, en de kat ook bijna. mijn broertje sloeg heel hard op een emmer waardoor de kat van schrik omhoog sprong en in de vijver lande. nooit meer bij de vijver gezien.
Bij ons in de straat leveren ze geen problemen. ( meestal door de honden) maar mochten ze een kuikentje pakken bij de buren, dan is dat voor hun dikke pech ( zegt de eigenaar zelf) het is de natuur. wel jaagt hij de kat ( vriendelijk) weg. zelf hebben ze 4 katten, en kijkt niet op een kuikentje meer of minder. meestal is de kloek enorm opvliegend en waagd een kat het er niet op.

mocht de kat problemen veroorzaken, dan kunnen wij er niet veel aan doen. tenslotte komen ze niet binnen en redden ze zichzelf. komen ze onder een auto, dat is dan dikke pech, maar ze weten zelf wel wat ze wel en niet kunnen en ze lopen ook niet zomaar op de weg.
maar vind iemand ze lastig in hun tuin dan mag hij ze wegjagen. de kat heeft daar niets te zoeken.

Overigs vind ik een kip niet veel geluid maken. ik hoor zelden onze kippen. tenzij ze een ei leggen, ze achtervolgd worden door de haan of in angst zijn ( wat best logisch kan zijn in jouw geval door de katten)
had je mijn tip nog gelezen? Kattenschrik, een plantje dat erg sterk ruikt en waar katten niet van houden!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:18

ik heb zelf veel kippen die los lopen in een weitje.
daar lopen ook mijn hond en kat en die laten de kippen met rust.
het is eerder andersom, er zit wel eens een kip achter de hond of kat aan.(ik heb en jachthond, een beagle).
ik kan me voorstellen dat TS er stevig van baalt dat andermans katten achter haar kipjes aanjagen.
ik ben bang dat je er weinig tegen kan doen, hoe vervelend het ook is(ik vind ook dat katteneigenaren,zouden moeten zorgen dat andere geen overlast hebben van hun kat maar helaas gebeurd dat vaak niet).
je zou kunnen overwegen om op een groter kippenras over te gaan en een haan erbij zou ook kunnen helpen.
en om te voorkomen dat een ander last heeft van jouw haan en kipjes zou je ze "snachts in een nachthok op kunnen sluiten en 'smorgens weer los laten(kippen gaan 'savonds zelf hun hok in hoef je alleen het deurtje maar dicht te doen en 'smorgens weer open).
zolang kippen in het donker zitten kakalen en kraaien ze niet.
ik las ergens dat je een vrij grote tuin hebt dus dan moeten grotere kippen geen probleem zijn en er zijn ook hele leuke en lieve grote rassen.
ik blijf vinden dat katteneigenaren hun kat bij zich moeten houden maar helaas gebeurd dit meestal niet!!!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:51

Jolandaa_ schreef:
Overigs vind ik een kip niet veel geluid maken. ik hoor zelden onze kippen. tenzij ze een ei leggen, ze achtervolgd worden door de haan of in angst zijn ( wat best logisch kan zijn in jouw geval door de katten)
had je mijn tip nog gelezen? Kattenschrik, een plantje dat erg sterk ruikt en waar katten niet van houden!

Dat verschilt werkelijk per kip. Die van mij kunnen schreeuwen, niet normaal... En de kippen van de achterburen hoor ik ook de hele dag Lachen

Onze kat observeert mijn kippen overigens wel. Maar de kippen zijn te dominant dus de kat is bang voor ze. Maar de jagende buurtkatten krijgen inderdaad ook de emmer water.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 00:51

Jolandaa_ , je vroeg of ik je tip vwb kattenschrik al had uitgeprobeerd; woon vlak bij de Intratuin, dus zal hier komende week eens naar deze plant speuren.

Ik moet wel zeggen dat blijkt dat veel meer mensen (dan ik had gedacht!) hinder ervaren van katten van andere mensen. Had dit niet in deze mate verwacht. Het nemen van je verantwoording voor je dieren mis ik ook uit enkele reacties hier. Gelukkig zijn er ook mensen die er simpel over denken; als je deze zelf niet neemt, mag je ervanuit gaan dat anderen deze op hun eigen manier van je overnemen.

Heb de zweep en mijn stem inmiddels een paar keer gebruikt (zonder dat de kip in de tuin was overigens); hoefde met de zweep slechts te zwiepen in het luchtledige en even erg "bedreigend" uit mijn stoel op te springen.

Rekening houden met elkaar vind ik ook een groot goed, evenals het hebben van de vrijheid tot het verjagen van ongewenste indringers uit je eigen tuin (zolang je maar niet echt lomp wordt).
Geven en nemen heet dat; ook hier blaft er best wel eens een hond in de buurt, hoor ik de buren de trap op lopen enz.;geen probleem, leefgeluiden noem ik dat.
Kip is inmiddels zichzelf weer en bekomen van de (katten- Knipoog )schrik. Ziet er alleen niet uit met haar verfomfaaide verenkleed, maar goed dit trekt wel weer bij.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:46

Gelukkig dat kippie het weer goed doet Lachen En ook heel prettig dat kat het al begint te leren Whoosh!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:01

Wij hebben ook altijd last gehad van katten,
vroeger hadden ze 2 huizen verderop 8 katten die bij iedereen de tuin lekker bevuilden Verward

Wij hebben ook altijd kippen en konijnen gehad, maar zodra er een kat gesignaleerd werd zeiden we tegen de hond "POES"
En weg was de kat..

Nu ook heeft onze hond nog vaker ruzie met katten, tsja je moet niet aan zijn kleine vriend konijn komen.

Verder zou ik echt niet weten wat je ertegen kunt doen, alleen vangen en idd het teer, zijn goeie trucjes om het de eigenaar duidelijk te maken.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:56

Ik heb hetzelfde maar dan met mijn vissen, daar ben ik erg zuinig op, er zit ook schrikdraad om de vijver heen, maar dat is nog niet genoeg, ze zitten nog steeds langs de vijver, de etters.

Nu gaan we schrikdraad langs de hele tuin doen, dan maar zo. Ze gappen iedere keer mijn vijver leeg, gelukkig jagen mijn honden ze weg als ze in de tuin zitten, maarja die zitten er ook niet 24/7.
De buren hebben gras in hun tuin, die kunnen iedere dag poep scheppen, van andermans katten, zelf hebben ze geen katten, wel kleine kinderen, lekker met die ranzige schijt van andermans kat.

Ik heb er niks tegen dat ze lekker buiten lopen, maar wel vrij irritant dat ze de vijver leeghalen (en nee het was geen reiger) en in de tuin van de buren en onze voortuin onder schijten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:51

Ik zou toch een haan nemen.
Hun katten vallen jou lastig, jou haan valt hun lastig. Cirkeltje rond.
Lijkt mischien wat kort door de bocht, maar tja, het is toch ook niet normaal dat hun katten jou huisdieren vermoorden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:05

Miss_Malfoy schreef:
Lijkt mischien wat kort door de bocht, maar tja, het is toch ook niet normaal dat hun katten jou huisdieren vermoorden?

Ìk wilde idd bijna zoiets zeggen ..

Jij houdt rekening met de buurt door geen haan aan te schaffen, en alleen maar kippen te houden.
En dan worden jouw kippen opgejaagd doordat je geen haan hebt, en die mense in jouw buurt geen rekening met JOU houden.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:10

Dat vind ik dan weer kort door de bocht... Een haan nemen. Lekker makkelijk maar zo ben jij ineens degene die alle ruzies uitlokt hoor. Dan kan je ook van de buren die geen katten hebben ook al geen respect meer krijgen want die heb je er ook mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:43

Miss_Malfoy schreef:

Ehhh kippen zonder haan kunnen ook al behoorlijk herrie maken hoor Knipoog
Daar heb je geen haan voor nodig!

Je weet van te voren als je in een woonwijk komt te wonen dat er katten zullen zijn.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:56

Heel veel mensen zeggen wel dat als je kat van jongs af aan binnen is hij onwijs gelukkig is maar onze 10 weken oude kitten (Hadden m vanaf 6 weken) zat de hele tijd voor de deur te mekkeren. Dus die conclusie werkt niet voor alle katten Knipoog heel veel katten slapen overigens over dag en zijn vooral 's nachts actief. Onze jager slaapt de hele dag en gaat 's nachts op pad, niemand last van! Dat wij (katten-eigenaren) onze katten maar naar 'buiten pleuren' in jullie woorden is natuurlijk onzin, iedereen weet hoe je katten moet houden en als je niet genoeg ruimte hebt dat je dan niet moet doen. Katten horen buiten, te rennen, te zonnebaden, te jagen..

Misschien voor de TSer.. je zegt dat je kleine kippetjes hebt. Misschien handig om een slag grotere kippen te nemen? Onze vorige kat was een enorme jager en nam álles mee, nou woon ik ook nog in een dorpje op het platteland dus we hebben hier onwijs veel kippen, maar nóóit is hij met een kip thuis gekomen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:04

_hill_ schreef:
Heel veel mensen zeggen wel dat als je kat van jongs af aan binnen is hij onwijs gelukkig is maar onze 10 weken oude kitten (Hadden m vanaf 6 weken) zat de hele tijd voor de deur te mekkeren. Dus die conclusie werkt niet voor alle katten Knipoog heel veel katten slapen overigens over dag en zijn vooral 's nachts actief. Onze jager slaapt de hele dag en gaat 's nachts op pad, niemand last van! Dat wij (katten-eigenaren) onze katten maar naar 'buiten pleuren' in jullie woorden is natuurlijk onzin, iedereen weet hoe je katten moet houden en als je niet genoeg ruimte hebt dat je dan niet moet doen. Katten horen buiten, te rennen, te zonnebaden, te jagen..

Misschien voor de TSer.. je zegt dat je kleine kippetjes hebt. Misschien handig om een slag grotere kippen te nemen? Onze vorige kat was een enorme jager en nam álles mee, nou woon ik ook nog in een dorpje op het platteland dus we hebben hier onwijs veel kippen, maar nóóit is hij met een kip thuis gekomen.

Ja, iemand die ik ken heeft ook van die grote, dat is wel een goede oplossing zeg!
Zelfs mijn neef is bang van die beesten, maar ik ben even de naam kwijt van het ras. Bloos
Ze zijn in elk geval niet zo makkelijk te grijpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:09

En meerdere (grotere) kippen zijn vaak minder aantrekkelijk dan 1 kipje Lachen
De katten durven niet eens bij die van ons te komen Nagelbijten / Gniffelen (al is los laten scharrelen in de tuin geen optie meer... de dames scharrelen iets te ver Nagelbijten / Gniffelen)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:12

Wij hadden eerst een hele grote agressieve haan die de kippen beschermde. De hond was er doodsbang voor en zelf de paarden gingen voor hem uit de weg. Het nadeel was dan ook weer dat je dat beest van je af moest slaan om je benen te houden Tong uitsteken maarja wel effectief.