Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:50

Mensen met een fobie voor iets zijn toch niet meteen dom? Het is al vervelend genoeg als je zo'n angst voor iets hebt......
Heeft niets met je intelligentie te maken, hoor. Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:51

Melanieetjuh schreef:
verography schreef:
En wat nog het engst is, is dat je in je leven zeker wel 20 kleine spinnetjes hebt ingeslikt tijdens het slapen Clown

Misselijk
Alleen het idee al..

Ja idd ja. Maar liever in mijn slaap dan dat ik wakker ben Nagelbijten / Gniffelen Dan zou ik gaan gillen.

Anoniem

verography schreef:
En wat nog het engst is, is dat je in je leven zeker wel 20 kleine spinnetjes hebt ingeslikt tijdens het slapen Clown

Dit is een fabeltje, gelukkig Clown Laatst een artikel erover gelezen, ben blij dat ik dat artikel heb gelezen Nagelbijten / Gniffelen

Chann

Ah bah, ik krijg de kriebels van dit topic. Lips are sealed

Bij mij gaan ze dood, absoluut. Hoewel ik het zelf vaak niet eens durf, of met heel veel moeite... Bloos
Het is niet dat ze me iets doen hoor, dat niet, maar ik ben gewoon dóódsbang voor spinnen. Zou maar al te graag willen dat ik dat niet was. Nagelbijten / Gniffelen Vogelspinnen ben ik dan weer totaal niet bang voor.
(Hoewel ik er nog nooit een over m'n hand ofzo heb laten lopen, ik weet niet of ik ze dan nog steeds lief vind... Huilen van het lachen)

Er zijn ook aardig wat andere insecten enzo waar ik bang voor ben, maar die komen niet in mn huis. En ratten/muizen vind ik alleen maar lief. Haha!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:52

Ik ben er totaal niet bang voor.
Gewoon oppaken en buiten neerzetten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:53

Miss_Montana schreef:
verography schreef:

Dit is een fabeltje, gelukkig Clown Laatst een artikel erover gelezen, ben blij dat ik dat artikel heb gelezen Nagelbijten / Gniffelen

Hahaha, dat verhaal geloof ik ook niet. Er zit NOOIT een spin op mijn kamer namelijk, dus hoe moet dat dan gebeuren?
Misschien als je vaak gaat kamperen en je je tentje open laat staan ofzo (ik hou zelf niet van kamperen, dus Haha!)

Vertel eens wat over dat artikel, verography?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:54

Miss_Montana schreef:
verography schreef:

Werkelijk waar? DAt wist ik niet, helaas heb toen ik het hoorde echt de eerste maand erop gelet dat ik met mijn mond dicht sliep Tong uitsteken .

Anoniem

bij mij zijn ze gelijk dood en in de douche verzuip ik ze Bloos

Verosjaak

Ik weet niets af van een artikel hoor nadya, had dat gewoon ergens gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:55

Nadya schreef:
Hahaha, dat verhaal geloof ik ook niet. Er zit NOOIT een spin op mijn kamer namelijk, dus hoe moet dat dan gebeuren?

Denk dat je niet helemaal gelijk hebt, tenzij jij ook achter je muren ed schoonmaakt wil jij niet weten wat er zoal door je huis én dus ook slaapkamer kruipt Huilen van het lachen

@Verography: Ja je kan gerust weer met je mond open gaan slapen hoor Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:57

Miss_Montana schreef:
Nadya schreef:

Denk dat je niet helemaal gelijk hebt, tenzij jij ook achter je muren ed schoonmaakt wil jij niet weten wat er zoal door je huis én dus ook slaapkamer kruipt Huilen van het lachen

Phoe een pak van mijn hart Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:58

Miss_Montana schreef:

Achter mijn muren zit heel wat, ja, dat geloof ik graag. Maar onderschat mijn twee katten niet in huis. Haha!
Die missen niets, volgens mij. Knipoog

Jij had een artikel gelezen, zei je (Verography, ik vergiste me dat jij dat was, geloof ik Knipoog ).
Vertel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:00

Ook een leuke: Je loopt een kamer binnen, drukt met je hand op het lichtknopje... Blijkt er een huuuge spin op de knop te zitten.. Huilen van het lachen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:00

Kippenvel......... Ik ga ook in eerste instantie op de loop voor spinnen, raap dan al mijn moed bij elkaar om de kids vooral niet te laten merken dat ik bang ben Haha! , glas erover, kaart eronder en naar buiten met die hap.

Hoe bang ik er ook voor ben, doodmaken vind ik ook weer niks. Helaas is mijn huidige konijn ook net zo'n held als ik. De vorige pakte ze voor me, ze heeft er echt een keer één opgevreten Misselijk .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:02

Dat is apart, een konijn wat een spin opeet. Dat heb ik nog nooit gezien (die van mij doen dat echt niet). En door hun hok zal wel eens een spin kruipen, want ze staan in de tuin. Haha!

Maar mijn katten zijn geweldig, al hoewel ik ze dan een week lang geen knuffel meer geef. Clown

just_kiki

ja ik maak ze dood Sigaar ,, ben er doodsbang voor Sigaar
Maar dat weet iedereen hier ook wel Bloos ik gil altijd als ik er één zie *LOL* ROFL

slimmerik

Wuis schreef:
Ook een leuke: Je loopt een kamer binnen, drukt met je hand op het lichtknopje... Blijkt er een huuuge spin op de knop te zitten.. Huilen van het lachen

Zo zag ik een keer een knoeperd van een spin zitten op de jas van mijn moeder die aan de kapstok hing. Ik dacht echt dat mijn broertje haar wilde plagen met zo'n nepspin. Dus ik pak dat ding...... ieuwwwww leefde die .....ik voelde hem kloppen in mijn hand Nagelbijten / Gniffelen

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:03

Ik roep mijn vader Haha! Haha!
Als ik zo'n miezerig klein spinnetje zie moet ik al eerst alle moed verzamelen om hem plat te walsen Bloos En elke spin die een slag groter is raak ik niet aan, behalve als ze op de grond zitten. Dan pak ik een schoen en ga ik er rondjes op draaien Vork
De rest laat ik vangen door mijn vader, die ze trouwens altijd buiten zet Knipoog

just_kiki

slimmerik schreef:
Wuis schreef:

Zo zag ik een keer een knoeperd van een spin zitten op de jas van mijn moeder die aan de kapstok hing. Ik dacht echt dat mijn broertje haar wilde plagen met zo'n nepspin. Dus ik pak dat ding...... ieuwwwww leefde die .....ik voelde hem kloppen in mijn hand Nagelbijten / Gniffelen

Iehl Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Sigaar

Twiggy2008

Ik heb dat meer met spinnen, die je van de muur probeert te slaan en dan hoor je keihard PLOK op de grond. Brrrrrr...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:05

slimmerik schreef:
Wuis schreef:

BAH. Klopt een spin? Huilen van het lachen

*wordt spontaan misselijk

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:06

Wuis schreef:

Hé gatsie! Misselijk

*Gaat voortaan maar goed opletten Nagelbijten / Gniffelen *

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:08

Nadya schreef:
Ik heb dat meer met spinnen, die je van de muur probeert te slaan en dan hoor je keihard PLOK op de grond. Brrrrrr...... Haha!

als ik plok hoor, dan denk ik aan kakkerlakken, die vieze gore beesten laten zich s'nachts gewoon vallen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:08

verography schreef:

Of het nu een fabeltje is of niet, denk niet dat ik dit aan mijn mams vertel, die is ook als de dood voor spinnen...
Ook ooit eens gehoord dat er iets van 500 spinnen in een gemiddeld huis wonen...leuk om te horen als je als de dood voor die beesten bent.

Na een aanvaring met iets dat kroop, zwart, pootjes had en héééél groot was (ongeveer zoals een hand), ben ik over mijn spinnenangst heen. Ik ben zelfs zover dat ik tegenwoordig vogelspinnen leuk vind...
In huis laat ik spinnetjes meestal zitten (gratis vliegenverdelgers Knipoog ), tenzij ze te brutaal worden of hun werk niet naar behoren doen dan is het enkeltje vrije natuur.

Ik heb een kat gehad die het leuk vond om ze tegen de tafelpoot te pletten, want dat kraakte zo leuk, toen heb ik wel enkele spinnen van een wisse verplettingsdood gered (watje dat ik ben vond het zielig voor die arme spinnegies, kon ook niet tegen dat kraakgeluid).

Een tante van me, doodsbenauwd voor spinnen, heeft eens een week lang een telefoonboek midden in de kamer laten liggen. Daar lag een hele grote spin onder en ze durfde eigenlijk niet te kijken of ie dood was. Kon bijna niet anders, want het was het telefoonboek van Den Haag en volgens mij is die echt wel dik genoeg om een spin te pletten...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:10

tita schreef:
Nadya schreef:

als ik plok hoor, dan denk ik aan kakkerlakken, die vieze gore beesten laten zich s'nachts gewoon vallen.

Kakkerlakken hebben we hier niet (wel in Griekenland gehad, getverderrie), maar die spinnen die je hier hebt, zijn echte monsters. Het lijkt wel of ze elk jaar groter worden....... Misselijk