) de kat op de kinderboerderij op mijn werk vangt ook met enige regelmaat konijnen, mollen, vogeltjes, muizen en ratten. Wat betreft de muizen en ratten doet hij zijn werk goed, daar zitten er genoeg van op de boerderij. De vogeltjes vindt ik dan minder leuk. Laatst kwam hij heel triomfantelijk het kantoor binnen met een vogeltje in zijn bek. Helaas was het vogeltje nog niet dood
. Met veel voldoening legde hij het vogeltje voor mijn voeten, waarop ik het gelijk op wilde pakken, om te kijken of het vogeltje nog op te lappen viel. Helaas kreeg ik daar de kans niet voor, en werdt het arme ding voor mijn handen van de vloer gegrist. Ik hoop dat hij hem buiten heeft opgegeten, dan heeft dat vogeltje nog enigzins nut gehad. Ik heb er echt een hekel aan dat ze het beestje doodmaken en vervolgens niet op eten
. Regelmatig liggen er dus hele (of halve) diertjes in het kantoor. Soms liggen de ingewanden verspreid over het kantoor. Ook verdraagd hij schijnbaar niet alles wat hij eet, en kotst hij heerlijk binnen op kantoor
. Moet je je voorstellen hoe dat ruikt de volgende ochtend
Ik mis de logica. Alweer een voorbeeld van met twee maten meten.
Of is dat nu ook weer sielugh?