Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Re: Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:42

Felix (ja ik weet het lekker orgineel Haha! ) de kat op de kinderboerderij op mijn werk vangt ook met enige regelmaat konijnen, mollen, vogeltjes, muizen en ratten. Wat betreft de muizen en ratten doet hij zijn werk goed, daar zitten er genoeg van op de boerderij. De vogeltjes vindt ik dan minder leuk. Laatst kwam hij heel triomfantelijk het kantoor binnen met een vogeltje in zijn bek. Helaas was het vogeltje nog niet dood Ach gut . Met veel voldoening legde hij het vogeltje voor mijn voeten, waarop ik het gelijk op wilde pakken, om te kijken of het vogeltje nog op te lappen viel. Helaas kreeg ik daar de kans niet voor, en werdt het arme ding voor mijn handen van de vloer gegrist. Ik hoop dat hij hem buiten heeft opgegeten, dan heeft dat vogeltje nog enigzins nut gehad. Ik heb er echt een hekel aan dat ze het beestje doodmaken en vervolgens niet op eten Boos! . Regelmatig liggen er dus hele (of halve) diertjes in het kantoor. Soms liggen de ingewanden verspreid over het kantoor. Ook verdraagd hij schijnbaar niet alles wat hij eet, en kotst hij heerlijk binnen op kantoor Misselijk . Moet je je voorstellen hoe dat ruikt de volgende ochtend Nors opkijken No Cheer

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:24

Willeke_ schreef:
WesseLady schreef:
Dus muisjes die gevangen worden door een boerderijkat die er van moet overleven zijn niet zielig, maar muisjes die door huiskatten gevangen worden wel Verward Ik mis de logica. Alweer een voorbeeld van met twee maten meten.

Hoewel mijn katten wat mij betreft mogen stoppen met jagen, heeft het toch ook zeker voordelen. Geen muizen in het paardenvoer, geen ratten in het kippenhok, toch ook wel lekker! Knipoog Of is dat nu ook weer sielugh?

Ze bedoelt, geloof ik, dat boerderijkatten er van moeten overleven en huiskatten normaal te eten krijgen en vogeltjes pakken om mee te spelen. Dus voor huiskatten is het niet noodzakelijk dat ze vogeltjes vangen omdat ze al genoeg te eten krijgen.

Maakt dat het minder erg dan, voor die prooien? Dood gaan ze toch, en niet zachtzinning!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:07

Ik heb zelf 2 katten. Die lopen binnen en buiten, maar krijgen meer dan genoeg katteneten om niet te moeten gaan jagen.

Onze katten kunnen niet van onze grond (onzichtbare omheining). Ze hebben dus 5000 m² om op rond te lopen. Iedere week sneuvelt er wel iets. Meestal muizen en die eten ze dan smakelijk op. Daarnaast is het vangen van mollen ook een hobby. Die eten ze niet op.

En twee weken, voor het eerste een konijn. En geen jong diertje hoor, maar bijna volwassen konijn. En tegen 's avonds was het bijna helemaal opgegeten op poten en kop na. Ik heb onze kater is achter een haas zien gaan (volwassen) en hij had hem ook bijna. Hij is echt ontzettend snel.

Waarom ze dit doen? Geen idee, maar het gebeurt wel overdag, vermits ze 's nachts binnen slapen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:12

Bij ons wemelt het van de muizen, ik heb er een paar maanden terug een topic over geopend omdat ik me er geen raad mee wist, alle dekens, sjabrakjes, de voering van de caps, kleding en noem maar op wat met paarden te maken heeft, werd aangevreten. Tot we ontdekten dat aan de auto's de bedrading, isolatie en zelfs het koestwerk aangeknaagd werd was de maat bij ons wel vol en het waren geen steenmarters want de muizenkeutels spraken boekdelen. Toen heb ik om advies gevraagd, menigaan raadde een kat aan, maar die hebben we dus al en ik houd er echt niet van dat mijn kat dieren doodt, ook niet zo'n muisje, maar de overlast werd al gauw een ware plaag. Voor het volgend jaar hebben we besloten om uilenkasten op te gaan hangen, als je in het buitengebied woont dan weet je dat er ongedierte is, zoals men dat dan noemt, maar als het geen halt wordt toegeroepen hetzij door de natuur hetzij door de mens dan is er geen beginnen meer aan, m.a.w. de muizen die door onze kat gevangen worden daar denken wij van zo weer één minder, er vliegen hier ook roofvogels rond en die vangen ook om te kunnen leven maar die komen nou ook niet bepaald tot aan onze voordeur, ja sorry maar dan moet je wel en we proberen de kat zoveel mogelijk binnen te houden, juist vanwege de onaangename verrassingen die aangeleverd worden, maar het lukt echt niet altijd. Ik kan heel goed begrijpen dat je werkzaam bent bij de vogelopvang en van alles verwoest binnen ziet komen, dat je dan het idee hebt dat we het hier in het belachelijke gaan trekken, dat is voor mij echt niet zo, maar ik moet ook wel lachen om pinda's, kippen in braadzak en kerstkransen en noem maar op.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:37

WesseLady schreef:
Willeke_ schreef:
Ze bedoelt, geloof ik, dat boerderijkatten er van moeten overleven en huiskatten normaal te eten krijgen en vogeltjes pakken om mee te spelen. Dus voor huiskatten is het niet noodzakelijk dat ze vogeltjes vangen omdat ze al genoeg te eten krijgen.

Maakt dat het minder erg dan, voor die prooien? Dood gaan ze toch, en niet zachtzinning!

Ik bedoelde het niet aanvallend hoor! Ben het helemaal met je eens.
Zou het ook niet leuk vinden als mn kat met iets thuis kwam, maar kan het moeilijk gaan verbieden.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 12:07

Afgelopen zondag aan het barbecueën, komt er één van de tweelingkatten bij me zitten, merkt dat er satéstokken (kaal gegeten hoor) naast me liggen, snuffelt even en grist er ineens één weg en ging er als een haas mee vandoor, dwars door het gat in de schutting, hij bleef nog net niet hangen.

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:54

Zo poedersuiker he mijn Poes ook.
Soms leven de vogeltjes nog:(
Zo als eerder vandaag :(
Vogeltje was aan het ademen en schokken:( ik kon het niet over mijn hard verkrijgen vogeltje te doden.
Ik heb hem in het groen gelegd en helaas hij is overleden:(

Pless krijgt een bandje met een belletje om!
maar dat heeft ze al eerder gehad en als nog vangt ze beesten:S

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:48

Beetje oud topic :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:15

Dit is inderdaad een topic van 3 jaar geleden. Hier een slotje.