Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:50

xKatleentjex schreef:
Het laatste nieuws noem ik ook niet direct de meest betrouwbare krant, die is ook bewust op sensatie Haha! .

Pas op, ik zeg nergens dat het verhaal niet waar is...maar om te roepen dat het wel waar is terwijl de nieuwssites (het laatste nieuws bericht trouwens wel over aggressie van de hond) alleen maar 1 kant van het verhaal aan het woord laten, daar is het te vroeg voor. Eerst maar eens de politie zelf laten verantwoorden Lachen .

Ben het met je eens, vaak zijn die verhalen altijd van een zelfde oorsprong.
Een onschuldige eigenaar, die het op iedereen behalve zichzelf steekt, en een hond die onschuldig is. Vaak ook met meer sensatie dan er oorspronkelijk gebeurd is.
En mensen lusten juist deze verhalen, zonder na te denken of er wel iets van klopt

Blijkbaar komen veel bokkers met dierenhatende corrupte politie in aanraking, ben ook Belgisch en heb ze nog niet tegengekomen. Eerder het omgekeerde

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 23:58

katiavl schreef:
Een onschuldige eigenaar, die het op iedereen behalve zichzelf steekt, en een hond die onschuldig is.

Nu vraag ik me af waar de schuld van deze eigenaar zit? Waarom zou hij in godsnaam de schuld bij zichzelf moeten zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:19

Ze werden wakkeer van de schoten, maar beweren wel dat de hond rustig in de zetel in de tuin lag te slapen. Wat klopt hier niet?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:24

hmmm, ik geloof dit verhaal wel grotendeels, politie schijnt het soms nog wel eens lekker te vinden om op honden te schieten.
vorig jaar is mijn hond per ongeluk ontsnapt, heel lang verhaal, veel gezocht, overal aangifte gedaan, maar uiteindelijk tussen schapen terecht gekomen waarvan er een paar de sloot in sprongen, ze hebben gelijk een politiemacht van 25 man, helicopter en hondenbrigade ingezet, niet geprobeerd om hem gewoon te roepen, hond was geheel in paniek, liep uiteindelijk op een plek waar geen gevaar was, is uiteindelijk angstig in de bosjes gaan liggen, waar ze op nog geen 3 meter afstand op hem zijn gaan schieten, ow ja, is beeldmateriaal van dus niet verzonnen, hond word geraakt en rent gewond weg waarna er nog 3 keer op hem geschoten is.
Wij hadden in het verleden een hoge pet op van de politie, hielpen ze vaak bij inbraken bij ons op het industrieterrein, maar nadat we als een stel criminelen behandeld zijn zijn wij wel klaar met de politie, op onze hulp hoeven ze niet meer te rekenen, hielden ook allemaal de hand bijelkaar boven het hoofd en uiteindelijk toch geen PV voor ons omdat ze toch wel vonden dat wij en de hond genoeg geleden hadden en het eigenlijk ook niet z;on goede reclame was voor het politiebureau hoe zij gehandeld hadden........ow ja, er werd nog wel gezegd, onze hond moest dood want eenmaal gewond zou hij gevaarlijk kunnen worden, dus blijven knallen dan.

Er was gelukkig een wandelaar die dit alles zag en onze hond gewoon geroepen heeft, geaaid en aangelijnd, dit is zijn redding geweest, hij was wel dwars door zn borst geraakt maar nu gelukkig geheel hersteld.
Politie schoot met 9 mm stopkogel omdat deze lekker wat extra schade aanricht in het lichaam, gelukkig waren ze zo sportief om op z'on heel korte afstand te schieten waardoor deze kogel zn verwoestende werk niet kon doen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:05

Tinkermuts, wat erg wat jij en je hond mee hebt moeten maken!!
Ongelooflijk.... Zo zie je maar weer dat de politie (en nee niet alle) het af en toe heerlijk vind om even met hun macht te spelen, en tja dan kan je beter een weerloos hondje neerknallen..Ik zit hier met kippevel van je verhaal..

Ik vraag me altijd af wat er word gedaan voordat ze een hond neerschieten.
Is er contact met de baas opgenomen, zodat die de hond kan kalmeren?
Of word er gewoon even geschoten omdat dat het makkelijkste is..
Ik verwacht het laatste..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:12

Maar in het laatste verhaal is er wel een zeer groot verschil met het eerste.
Hier spreek je over een hond, tussen de schapen die in paniek de sloot in zijn gesprongen, een hond die zelf volledig in paniek was, waarschijnlijk heeft de politie geoordeeld als gevaarlijke hond (nee niet terrecht natuurlijk, maar als er schapen de sloot in zijn gesprongen is het wel een denkbare conclusie wanneer je mensen bij de politie hebt die niet veel kaas hebben gegeten van honden ("oh hij jaagt de schapen volledig in paniek en hij ziet er zelf ook volledig in paniek uit, hij zal vast wel te gevaarlijk zijn om te benaderen")).

Eerste verhaal zou een hond zijn geweest die gewoon heel braafjes in de zetel lag te slapen. Die niet wild was, die nergens achter aan zat, die niet op vreemd terrein was, die perfect onder appel stond....dan lijkt het al wat minder waarschijnlijk dat de politie zo maar even uitstapt en een hond zonder enige aanleiding neerknalt. (En voordat iedereen hier op vliegt nogmaals, ik kies geen partij en het verhaal kan alsnog waar zijn, maar ik probeer wel een beetje kritischer te kijken naar de situatie).

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:15

LimaMambo schreef:
ik heb dit bericht even op andere fora geplaatst.. zodat iedereen kan zien dat de politie NIET je beste vriend is!!

Niet iedereen over 1 kam scheren. natuurlijk kan dit niet door de beugel en moet er zeker wat mee gedaan worden. Maar er zijn ook goeie agenten.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 12:16

xKatleentjex schreef:
....dan lijkt het al wat minder waarschijnlijk dat de politie zo maar even uitstapt en een hond zonder enige aanleiding neerknalt. (

Dat is het nou net. Ze zijn nooit uitgestapt, hebben geschoten vanuit de combi Verward

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:19

Hoe zeker zijn ze dat het wel politie was? Er loopt tegenwoordig ook wel wat fake politie rond en in Nederland reed gisteren een crimineel met 200 km/uur over de vluchtstrook met een gestolen politie auto...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:23

Ja wat kan je erover zeggen, triest is het.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:31

Wat ik heel triest vind is als de politie besluit om te gaan schieten op z'on dier er vaak geheel aan voorbij gegaan wat z'on hond betekend voor de baasjes, voor hun is het zo maar een hond die op 1 of andere manier tot last is, voor de baasjes is hun vriend/maatje/huisgenoot en gezinslid die omgebracht word.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:39

Maar wie was eigenlijk de getuige die zag dat de hond netjes in de zetel lag te slapen? En die daarna de politie aan zag komen rijden, ze over het gras naar de zetel toe zag rijden, en ze de hond zagen neerschieten?
Diegene moet dus heel dicht in de buurt hebben gestaan, of mis ik nou iets?
Daar had de politie dan toch aan kunnen vragen of de hond voor overlast zorgde?

Vind het ook een raar verhaal.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:43

De politie mag niet schieten tenzij ze daar een REDEN voor hebben. Wat was hier de reden?
Hoe weet de familie dat de hond lag te slapen als hun zelf ook in hun bed lagen?
Waren er getuige?
Wie weet waren het wel fake agenten..?
Hoe kan de hond in deze houding liggen?

Ik wil niet zeggen dat dit verhaal niet waar is maar ik stel er wel een paar vragen bij die voor mij niet duidelijk zijn.
Alsnog is dit erg TRIEST! Boos!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:00

Als de hond geen directe bedreiging vormt voor de agenten of omstanders mogen ze niet gelijk schieten, ze moeten dan eerst de officier van justitie bellen voor toestemming, althans zo is het mij vertelt door de politie.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:03

Als de kogel door het hoofd van de hond in de zetel beland lijkt mij aantoonbaar dat de hond in de zetel lag.

Kippenvel krijg ik hiervan, verschrikkelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:04

Amigo_tje schreef:
xKatleentjex schreef:
....dan lijkt het al wat minder waarschijnlijk dat de politie zo maar even uitstapt en een hond zonder enige aanleiding neerknalt. (

Dat is het nou net. Ze zijn nooit uitgestapt, hebben geschoten vanuit de combi Verward

Zoals de hierboven mij wordt aangegeven, wie was de getuige? Knipoog
In het artikel staat dat de familie werd opgeschrikt door de schoten...dus ze hebben de hond en het gedrag van de hond zelf niet gezien op het moment dat de feiten gebeuren...welke ooggetuige heeft dan tot in de details kunnen zien wat er gebeurde, en waarom staat er ook niets in het artikel over een getuige?
Je hoort het verhaal alleen maar vertelt worden door de eigenaar van de hond zelf, en die was op het moment van de feiten niet aanwezig, dus hoe kan hij weten dat de hond nog altijd braafjes lag te slapen?

Daarnaast staat in het artikel van Het laatse nieuws dat de agenten zich moesten terugtrekken in de wagen. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar misschien hebben ze toen gebeld voor toestemming?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:06

Ik heb die vraag al gesteld op p.1 Clown Ik zeg niet dat het niet gebeurd kan zijn, maar ik stel me toch wel wat vragen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:07

[NM] > [BB]

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:08

Zo iets doe je toch niet

vreselijk Verdrietig

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:08

Waarom staat dit op BB Verward Volgens de charter is BB voor vragen rond je huisdier...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:11

Het topic is verplaatst omdat alle topics die over andere dieren dan paarden gaan naar BB verhuisd worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:12

Karl, zie mijn tem. En verder: ik vind dat wel heel vreemd, want BB dient daar volgens de eigen charter niet voor. En het gaat hier over meer dan een dode hond, het gaat over de politie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:20

ik ben er niet bijgeweest dus kan niet oordelen, er zitten 2 kanten aan een verhaal
maar vaak word er bij een gevaarlijk uitziende hond al meteen vanuit gegaan dat ze gevaarlijk zijn
vind erg dat de eigenaren de hond zo hebben moeten vinden, en dat de hond zo aan zijn einde is gekomen
kan me niet indenken hoe je je dan voelt, * kijkt naar eigen hondje* bah

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:44

Het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat agenten op een slapende hond gaan schieten. Verder was er niemand bij dus wie zegt dat de hond niet agressief was (dan hadden de agenten alsnog niet het recht om te schieten, tenzij het volledig uit de hand liep)?
Ik denk dat er zeker wel een tweede kant aan dit verhaal zit. Je leest in dit artikel alleen de reacties van de eigenaars en die willen natuurlijk dat de politie de schuld krijgt.

Verder is het vaak zo dat eigenaars van zulk soort (vaak agressieve) honden een bepaald type mens is die het niet zo met de politie op heeft (ik wil niet iedereen over één kam scheren hoor, er zijn heel veel wel eerlijke eigenaren van zulke honden!). En verder, ik denk dat er wel wat meer vooraf is gegaan aan dit voorval.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:01

van een ander forum waar op ik zit is iemand er al achteraan gegaan hoe het precies zit.. heeft al verschillende instanties gebeld
en het ziet er naar uit dat het verhaal helaas waar is.. Boos!

en ik scheer niet elke politie man over 1 kam.. mijn toekomstige stiefvader is ook politie man dus dat zou ik nooit doen..