Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:En toch raad ik TS aan die eigenaar aan te geven. TS zal zich niet recht in de spiegel aan kunnen kijken als een volgende hond/kind of volwassene de dupe wordt.
Ik ken trouwens wel van die honden die zowel honden als mensen pakten maar dat gaat volledig off topic.
Diablo schreef:Slimmerik, ik vind ook dat de TS de eigenaar aan moet geven. Deze honden bijten andere honden dood, dat kan gewoon niet.
Trouwens, ik ken ook een heleboel honden die andere honden gebeten hebben, maar mensen gewoon met rust laten.....
Citaat:Eeeeh ......Goof, wake up call ! Jouw hond voldoet ook naadloos aan de R.A.D omschrijving
LimaMambo schreef:Diablo schreef:Da's wel waar, de honden hadden van beide partijen aangelijnd moeten zijn. Maar....een Yorkie richt aanzienlijk minder schade toe en ik betwijfel of die honden dat kleintje met rust hadden gelaten als hij aan de riem had gezeten.
je had dan waarschijnlijk meer kans gehad om je eigen hond op te tillen
Klara16 schreef:Als ik aan het wandelen ben met mijn hondje en er komen 2 staffords op ons af gerend met slechte bedoelingen, dan denk ik niet dat ik dat hondje op zou pakken. Gegarandeerd dat die staffords dan tegen je op springen. En als ze je omver duwen en je ligt op de grond denk ik niet dat je wil weten wat er met je gebeurt...![]()
Op dat moment heb je de keus tussen je hond laten verscheuren en zelf verscheurd worden. En dan red ik toch mijn eigen vel, en de TS ook denk ik
shadowlover schreef:mijn vader vertelde mij dat de kans dat de honden afgemaakt worden erg klein is omdat de agressie zich alleen maar uit naar andere honden. hoogstwaarschijnlijk worden ze alleen verplicht gemuilkorft.
mijn excuses naar Limamambo en diablo voor mijn halsstarrige houding, je schijnt inderdaad hondenagressiviteit en mensenagressiviteit niet te moeten verwarren. (mijn papa is mijn held en die heeft altijd gelijk)
Ik zou alleen een hond die zich dermate agressief heeft getoond niet meer vertrouwen.
Als ik kijk naar mijn eigen hond, die vaak losloopt (op plekken dat het mag) dan komt hij ook wel eens andere honden tegen, vaak gaat het begroeten speels, andere keren niet, maar dan is het met een grauw en een snauw afgelopen en gaan ze weer uit elkaar... en de volgende keer loopt onze hond met een grote boog om het beest heen
Klara16 schreef:Als ik aan het wandelen ben met mijn hondje en er komen 2 staffords op ons af gerend met slechte bedoelingen, dan denk ik niet dat ik dat hondje op zou pakken. Gegarandeerd dat die staffords dan tegen je op springen. En als ze je omver duwen en je ligt op de grond denk ik niet dat je wil weten wat er met je gebeurt...![]()
Op dat moment heb je de keus tussen je hond laten verscheuren en zelf verscheurd worden. En dan red ik toch mijn eigen vel, en de TS ook denk ik
shadowlover schreef:mijn vader vertelde mij dat de kans dat de honden afgemaakt worden erg klein is omdat de agressie zich alleen maar uit naar andere honden. hoogstwaarschijnlijk worden ze alleen verplicht gemuilkorft.
mijn excuses naar Limamambo en diablo voor mijn halsstarrige houding, je schijnt inderdaad hondenagressiviteit en mensenagressiviteit niet te moeten verwarren. (mijn papa is mijn held en die heeft altijd gelijk)
Zoolgangster schreef:Ik vind het trouwens jammer, dat er weer zo'n Stafford/pitbull discussie van is gekomen, het ras maakt weinig uit, het gaat erom dat 2 honden een hondje hebben dood gebeten, en daar is iedere grote hond toe in staat, maar gelukkig doet niet iedere grote hond dat.