Poes neergeschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poes neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:41

SanneKyla schreef:
Gewoon niet opgevoed dus

Nou nog niet eens, wij als kattenliefhebbers die onze katten buiten laten lopen zijn
in geen geval aansprakelijk wat ze bij een ander uitvreten.
Vissen dien je af et dekken, hoef je denk ik niet uit te leggen dat een kat een visje meepikt Knipoog
Dus dat probleem kan afgeschreven worden.

Probleem twee, de aanrecht? Neem aan dat je gewoon thuis bent als je je deur open heb staan?
Of kan jan en allemaal zo naar binnen wandelen Huilen van het lachen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:50

Wij moeten dus onze dieren in onze tuin afdekken omdat andermans dieren niet in andersman tuin kan blijven. Trouwens, bij ons staat de deur best wel even open als we even wegmoeten, zelfs naar het toilet is voldoende. We laten gewoon geen waardevolle spullen zo in het zicht rondslingeren of de deur gaat op het haakje. Maar daar wurmt de kat zich tussen, of de onderdeur op de knip en de kat gaat eroverheen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:11

Chiqa schreef:
[

Een kat in huis houden is geen leven voor een kat...En mensen die met onzin aankomen
als "mijn kat wíl niet eens naar buiten" wedden dat als je je deur open zet het eerste
wat hij doet is hem peren Pling

Nou dit is niet waar hoor. Mijn kat wil idd ook erg graag naar buiten en die is in de zomer dan dus ook de hele dag buiten, maar er zijn echt wel katten die niet willen hoor! Onze poes is er nl zo 1 Lachen Die durft gewoon niet. Wordt nu wel iets beter, maar in het begin ging die ECHT niet naar buiten hoor. Zodra de deur open stond, zat ze wel in de deuropening naar buiten te kijken, maar naar buiten?? Nee hoor!

En SanneKyla; misschien moet je zelf ook even wat aardiger reageren Haha! Je bent zelf ook erg fel, terwijl het helemaal niet raar is dat er ook mensen zijn die er niet van houden dat jóuw kat in hún tuin komt. Dat snap ik ook echt wel! ( Ben overigens zelf een enorme kattenliefhebber! Wij hebben er nu 4 en straks 5 Haha! )

Maar mensen kom op; een beetje meer respect voor elkaar maakt een discussie een stuk leuker!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:16

Chiqa schreef:
SanneKyla schreef:
Gewoon niet opgevoed dus

Nou nog niet eens, wij als kattenliefhebbers die onze katten buiten laten lopen zijn
in geen geval aansprakelijk wat ze bij een ander uitvreten.
Vissen dien je af et dekken, hoef je denk ik niet uit te leggen dat een kat een visje meepikt Knipoog
Dus dat probleem kan afgeschreven worden.

Probleem twee, de aanrecht? Neem aan dat je gewoon thuis bent als je je deur open heb staan?

FOUT, u gaat niet door naar de volgende ronde Haha! Haha! een eigenaar van een dier is ALTIJD aansprakelijk voor de schade die dit dier aanricht, wettelijk, verzekeringstechnisch en ZEKER moreel

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 22:16

Wij heben zelf ook 2 katten en op de oudste is jaren geleden ook geschoten. een mooi rond gaatje in de schouder. ikheb toen bij alle buren een briefje in de bus gegooid dat dit gebeurd was en dat er klachten waren gekomen over de kat. Dat kreeg ik via via te horen. Ze zou de vissen uit vijvers stelen. Ikheb toen zelf voorgesteld dat als ze bij de vijver zou zitten dat er een plens water over poes gegooid moest worden. Dan hebben ze snel in de gaten waar ze wel en waar ze niet in de tuin kunnen komen. Ze is een keer of 2 nat thuis gekomen. ook heb ik gezegd dat als mensen konden bewijzen dat MIJN kat vissen uit het water haalde, ik ze zou vergoeden. Ook andere onkosten wilden we vergoeden. Nooit wat van gehoord. Ik heb poes eerst een hele tijd aan een tuigje in de tuin gehad, maar ze draaide zich vast, was erg lastig en toen heb ik haar los gelaten. Daarna kwamen dus de klachten. In die tijd hadden we ook nog een oude poes (15 of zo)en die deed niks. Ze zat naast de vijver en keek hoe de visjes zwommen. Ik heb wel verzocht om oude poes niets te doen. Die deed tenslotte ook niets. Sinds een paar weekjes loopt onze kleine poes nu ook inde tuin los. Zij blijft nog in de tuin, want ze vindt het allemaal nogal eng.
Vorig jaar kwam wel onze buurvrouw klagen dat onze poes in haar zandbak zat. Maar onze poes is niet de enige die losloopt. Maar ze is wel 's nachts binnen. Maar de buuf vond dat wij een deksel voor haar zandbak moesten maken, omdat het toch ook onze poes was. Uiteindelijk hebben we dat gedaan, omdat je geen gezeur wilt. Maar haar zandbak is (volgens mij) toch haar eigen verantwoording. toen wij nog een zandbak in de tuin hadden voor de kids, zorgde ik toch ook gewoon zelf voor een deksel. Tuurlijk ik snap ook wel dat ook die beesten van mij voor overlast zorgen. ik woonde ook liever ergens buiten af, zodat de poezen buiten kunnen lopen, zonder dat er iemand last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:23

KiWiKo schreef:

FOUT, u gaat niet door naar de volgende ronde Haha! Haha! een eigenaar van een dier is ALTIJD aansprakelijk voor de schade die dit dier aanricht, wettelijk, verzekeringstechnisch en ZEKER moreel[/quote]

Doch het nie Verdrietig Heb voor 1500 euro schade een mn auto, kat is bekend maar eigenaar ontkent gewoon dat het haar kat is Sigaar Heb gerechtelijk gezien geen poot om op te staan heb dit voorgelegd aan mn rechtsbijstand.
Moet ik mn auto maar in een garage zetten werd er gezegt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:27

gewoon de eigenaar aansprakelijk stellen......... maar het valt moeilijk te bewijzen, dat wel.

Maargoed dat zegt veel over die katteneigenaar........ toen mijn honden die schapen hadden gepakt, ben ik als eerste naar de eigenaar van de schapen gegaan om te kijken hoe we dit financieel en moreel gaan regelen Haha!

Als je een foto kan maken van die kat op je auto, ben je klaar...... en zal het gewoon vergoed worden.

Maar ik raad je aan om gewoon die katteneigenaar aansprakelijk te stellen, de schade melden bij je verzekering...... en dan zoeken hun het wel uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:29

Dat heb ik toen toen ook wel gedaan hoor (Paar jaar geleden al weer hoor auto staat op het kerhof denk ik) alleen had ik geen bewijzen (idd geen foto) en de eigenaar ontkende gewoon glashard.....Maar goed de kans dat het me weer overkomt schat ik niet al te groot in (Blijf positief) vind luilak griezelijker eigenlijk Lachen Maar ga nu off topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:32

Haha! Haha! Haha! kan het me voorstellen Lachen

Ik wordt dan wel lastig hoor voor een eigenaar Lachen maargoed, dat ben ik weer Lachen

Ik vind absoluut dat mensen de verantwoordelijkheid over hun dieren moeten nemen, en ik kan best pissig worden als mensen dat niet doen Lachen

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:41

Dit soort discussies en verhalen is precies waarom mijn poezen binnen wonen. Poezen van mijn buren komen ook wel bij mij langs en proberen ook wel eten van mijn poezen te pikken, maar dat boeit niet. Gewoon even bang maken met wat water voor de voeten. Gaan ze snel weg Haha! Helaas is niet iedereen zo tolerant.

Poezen zijn nou eenmaal geen honden. Ze hebben hun eigen wil en toch hebben wij ze gedomesticeerd. Waarom zouden we dat gedaan hebben, he?

Even over die arme poes:
Ik had het op HvN gezien van deze poes en ik vind het vreselijk ziek. Dat arme beessie is doodsbang. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt en natuurlijk veel sterkte voor je vriendin, sheela

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:44

Ligt er aan Kiwiko...Kijk als in mijn geval een kat zijnnagels even flink wil scherpen aan mijn linnen dakkie, dan is dat mijn risico, IK wil een cabriolet op de openbare weg zetten, dan moet ik een garageboks huren, mijn risico.
Net als je dure kooikarpers zonder beveiligingsnet of stroom rond laat zwemmen in een vijver, reigers kunnen ook aanschuiven.
Als wij er als eigenaar van ons bezittingen alles aan doen om onze spullen te beschermen, is het een ander verhaal...Dan zou ik als eigenaar van mijn dieren ook netjes meewerken als er schade zou zijn.
Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.....hoor nooit verhalen van katten die andermans spullen vernielen...deur kan ej dichthouden, of een horretje dr voor als je gebrand bent op je spullen.
Even naar boven, en je deur staat open kan je ook een bezoekje van een heel ander wezen krijgen,. dit geval op twee pootjes.
Inbreken overdag is namelijk helemaal hip hoorde ik vanavond nog op de radio, lijkt makkelijker te gaan met name in de zomer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:47

snap ik wel, ik heb overigens altijd alles openstaan....... mijn twee honden zorgen er wel voor dat er geen inbrekers binnenkomen en mijn katten zijn heel graag buiten, maar het is wel zo dat als mijn buren bij mij komen omdat ze last hebben van mijn dieren in hun tuin, dat ik dan ervoor moet zorgen dat ze er niet meer uit kunnen.........

Het is imo niet hun probleem dat ik toevallig dieren heb die graag naar buiten gaan, en ook wel eens kattekwaad uithalen Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:40

Sorry, ik snap de kattenliefhebbers wel.
Maar het is toch te zot voor woorden dat wij rekening moeten houden met andermans huisdier!
Het is toch niet normaal dat ik een horretje moet kopen om voor de deur te doen omdat andermans katten naar binnen lopen.
Het is toch net normaal dat ik uit moet kijken met de schuurdeur omdat het anders daar weer een week stinkt

Wij houden hier thuis rekening er mee, maar het kan ook van twee kanten komen.
De katten eigenaar kan ook zeggen: oke ik vergoed een deel.
Hoeft niet alles te zijn. maar wel een klein beetje.

Ik ben overigens geen kattenhater.
En wil later ook echt een kat hebben (een heilige birmaan vind ik zoo mooi)
maar mijn kat komt niet buiten, alleen in de ren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:18

Zoals ik al zei Darkmoone (Zie mijn voorbeeld) is dat een heel gezond risico Ja Als je dat risico niet wil nemen zit er een ding op, alles op slot en dicht, heb je ook geen risico.
Als jij op straat loopt krijg je ook te maken met hele gezonde risico's. That's life.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:24

Ik las de eerste reactie, zag het aantal pagina's en kon wel ruiken hoe laat het was. Ik heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen. Ik dacht dat dit over een neergeschoten kat IN EIGEN TUIN ging? Hou het dan ontopig zeg, deze discussie is al uitgebreid aan bod geweest in een ander topic.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:41

darkmoona schreef:
Sorry, ik snap de kattenliefhebbers wel.
Maar het is toch te zot voor woorden dat wij rekening moeten houden met andermans huisdier!
Het is toch niet normaal dat ik een horretje moet kopen om voor de deur te doen omdat andermans katten naar binnen lopen.
Het is toch net normaal dat ik uit moet kijken met de schuurdeur omdat het anders daar weer een week stinkt

Wij houden hier thuis rekening er mee, maar het kan ook van twee kanten komen.
De katten eigenaar kan ook zeggen: oke ik vergoed een deel.
Hoeft niet alles te zijn. maar wel een klein beetje.

Ik ben overigens geen kattenhater.
En wil later ook echt een kat hebben (een heilige birmaan vind ik zoo mooi)
maar mijn kat komt niet buiten, alleen in de ren.

Als jij de kat niet in huis wil hebben zou je er inderdaad een horretje voor moeten kopen.
Kleine moeite, geen gezeur en je hebt nooit meer last van deze lieve beesten Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:10

Idd..kleine moeite heb je ook geen last meer van insecten...Of je plaatst zo'n blaffend hondje is het ook gauw over.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:11

Chiqa schreef:
Idd..kleine moeite heb je ook geen last meer van insecten...Of je plaatst zo'n blaffend hondje is het ook gauw over.

Jaaa, zo'n leuke keffer Clown

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:14

Jeetje arme poes.
En nog dat de poes in eigen tuin zat en dan nog worden geschoten. Gelukkig heeft ze het overleef (:)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:15

waar gaat het heen hier in nederland??!! Ziek

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:15

Keedie schreef:
Jeetje arme poes.
En nog dat de poes in eigen tuin zat en dan nog worden geschoten. Gelukkig heeft ze het overleef (:)

Hopelijk gaat ze het overleven!

Is de kogel inmiddels al verwijderd Sheela?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 02:08

Chiqa als ik het goed begrijp:

- Als JOUW kat andermans vissen opvreet en dus iemand anders schade aandoet, ben JIJ niet aansprakelijk

MAAR

Als andermans kat JOUW auto beschadigt zou je die eigenarenb wel aansprakelijk willen stellen?

Dat vind ik dan wel met 2 maten meten hoor... Kun je net zo goed zeggen dat je maar een zeiltje op je auto moest leggen...

Is er al nieuws over hoe de poes het doet? Ik vind hem er erg zielig uitzien op het filmpje...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 02:26

Dit is precies waarom onze katten niet los buiten lopen, wij hebben ze altijd in de ren met als 1 van de hoofdredenen dit risico, vind het echt absurt
Wat het toevallig hier in Enschede/omgeving?

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:06

Jaime1 schreef:
Dit is precies waarom onze katten niet los buiten lopen, wij hebben ze altijd in de ren met als 1 van de hoofdredenen dit risico, vind het echt absurt
Wat het toevallig hier in Enschede/omgeving?

Mijn katten lopen GELUKKIG vrij door de omgeving en ik heb nog nooit last gehad van klachten door beschadeging!
Wel eens zo'n vervelende buurman van hiernaast die weer zit te zeuren dat onze kat op bed lag, PLAATS DAN EEN HOOR ALSTUBLIEFT.
Bovendien kunnen wij beter een klacht indienen tegen hem, want ik word gewoon wakker door ZIJN geschreeuw, ZIJN gehoest (vraag niet aan mij hoe je een aarbeving kan veroorzaken met dat volume van hem Gestoord !
Hij voed zijn kinders niet op want die gaan hem al aardig achterna.
Gelukkig heeft hij ook nog een vrouw die de boel in de hand wil houden, maar helaas wil dat niet altijd lukken.
Hun harde volume word ook nog gestimuleert door het feit dat hun tuin eruit ziet als een klankkast, Beton, Beton en jawel, Beton

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:27

Hoezo moet hij dan een hoor plaatsen? Omdat jouw dieren last veroorzaken? Dat volg ik niet helemaal.