Huisdieren in bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Huisdieren in bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:31

mijn honden zwemmen ook veel (schoon water is niks mis mee) en komen ook in natuurgebieden etc. Normaal zijn ze schoon en droog eer we thuis zijn, maarja, soms vind er 1 weleens een dooie vis, en ja, dan is het de douche erop.
Dan krijg je haren in je bed... ja, klopt, zeker nu in onder een flanellen dekbed lig.
maar wasmachine en droger zijn geduldig.
maar wederom: Ja, dan krijg IK haren in MIJN bed, dus niet JOU probleem, toch? Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:31

Mijn honden en katten slapen wel boven, in de slaapkamer, voor de deur oid. Maar op bed mogen ze niet. Katten snappen er nog wel eens tussendoor, maar de honden weten het precies. Zie ons al liggen met 5katten en 3honden (waaronder sint bernard) op bed. Dan kunnen we net zo goed zelf op de grond gaan liggen Haha!
Ik heb wel dag en nacht het raam op een kier staan, vind ik zelf wat frisser, en een stevige sprei op het bed.
Ik heb ook 3fretten, maar echt niet dat ik die in m'n bed wil...BAH Misselijk Moet er echt niet aan denken, en ik vind ze echt wel heel erg lief hoor.
Maar goed, ieder z'n eigen keus toch..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:34

AprilSchat schreef:
Nee oke..dat bedoel ik ook niet, maar als je een hond er aan wend dat hij elke nacht op bed mag slapen.. dan vind ik het wel verwend ja.. ik vind dat er wel onderscheid is tussen mens en dier, mensen wie de hond in hen slaapkamer in de eigen mand van de hond laten slapen oke..

In het wild in de roedel slapen alle honden ook tegen elkaar aan, in elk geval groepjes honden van een roedel slapen tegen elkaar aan.

Is zelfs een naam voor: Contactliggen.

Dus zo verwend is het niet. Ok wij mensen hebben een dekbed, maar dat heeft niets met verwennen te maken.

Ook ik vind het gewoon gezellig en zonder de honden in bed kan ik niet eens slapen als mijn vriend er niet is.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:35

Knaagdieren vind ik ook geen fris idee, die dieren zijn gewoon niet zindelijk en wat als je in je slaap per ongeluk op ze gaat liggen Tong uitsteken brrr

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:36

Ik vind het echt ontzettend vies.
Inderdaad zijn knaagdieren vaak niet zindelijk en dieren verliezen ook veel haar.
Nee hoor, bij mij zal dat nooit gebeuren!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:37

Tip: leg extra deken op je bed als je dieren erop zitten. Zo doe ik dat met mijn ook... Die mogen in mijn bed, maar enkel op extra deken die eraf gaat voor slapen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:38

Onze honden slapen op de slaapkamer. 1 ligt er altijd bij mij, 1 alleen in de winter en 2 slapen in hun manden. Soms kruipen die er ook even bij en zijn na 5 minuten weer weg. Ik heb er wel eens 2 beneden willen laten slapen maar mijn man vindt dat zo zielig Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:38

Tsja, wat zal ik zeggen ...... deze foto heb ik stiekum gemaakt, toen het "zootje" lag te snurken.
Afbeelding

(en hier moet ik dan 's nachts nog naast, dus krap is het wel!)
Er is alleen 1 voorwaarde. Hond moet absoluut schoon zijn.
Dus er wordt hier nogal eens gedouchet.

Verder vind ik het gewoon oergezellig en knus , zo'n lekker warm lijfje tegen je aan.
De bruine hond slaapt trouwens meestal op een kleedje op m'n voeteneinde.

Vroeger had ik trouwens ratten, en het is weleens gebeurd dat er eentje is ontsnapt en die vond ik toen midden in de nacht in m'n bed terug! Die was dus lekker bij me gekropen. Ik snap nu nog steeds niet hoe hij dat heeft uitgevonden. Maar ratten in bed vind ik niet zo fris omdat ze niet zindelijk zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:39

stef schreef:
mijn honden zwemmen ook veel (schoon water is niks mis mee) en komen ook in natuurgebieden etc. Normaal zijn ze schoon en droog eer we thuis zijn, maarja, soms vind er 1 weleens een dooie vis, en ja, dan is het de douche erop.
Dan krijg je haren in je bed... ja, klopt, zeker nu in onder een flanellen dekbed lig.
maar wasmachine en droger zijn geduldig.
maar wederom: Ja, dan krijg IK haren in MIJN bed, dus niet JOU probleem, toch? Knipoog

je mening was inmiddels al bekend en niemand ging er daarna meer tegen jou in dus ik snap niet tegen wie je het nu hebt

idd het is JOUW bed en dus JOUW keuze
niks mis mee toch? snap alleen niet waarom je het zo doordrukt..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:46

sjorsie schreef:
Pluttersput schreef:
Ik heb een shi-tzu op mijn kamer liggen, dit omdat ik vreselijk panisch ben voor eventuele inbrekers, en die slaapt ook op bed.
Ik heb hier ook 3 fretten rondhobbelen, en die komen ook gezellig in bed liggen pitten. Nou moet ik zeggen dat ik wel snap waarom mensen díe vies vind, want ze stinken soms de pan uit, maar goed, ik kan dat wel hebben, even alles schoonmaken, en dan is dat ook weer voorbij Tong uitsteken

geweldige waakhond Clown

Dan had ik er nog niet bij verteld dat ik in de kamer ernaast, in de woonkamer een barzoi, een golden retriever en een zeer waakse kruising van t een en ander hebt lopen, dus als mijn moh-tje aanslaat, dan is de rest ook klaar voor de aanval Vork

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:51

hahaha Alarm alarm, hellup!!!!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:56

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:01

Ratten mogen niet op bed, ik haal mijn banken of goedkoop of bij de kringloop vandaan, wat fleece dekens en ze mogen gezellig op de bank lopen en die knagen ze ook weleens aan Tong uitsteken. Mijn 2 katten liggen wel op bed Tong uitsteken Honden wil ik ook niet op bed hebben.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:02

Bij mij slapen de katten ook op bed als het hun uitkomt, gebeurt eigenlijk alleen als de oudste snachts binnen is omdat die voor de deur gaat schreuwen en niet meer stopt. De ander slaapt ook vaak in haar mandje terwijl de deur gewoon open staat, vind het meestal fijner om met de deur open te slapen. loop ik niet tegen de deur op als ik er snachts uit moet en dan vertik om mijn bril op te zetten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:02

Ow mijn hondje ligt zo vaak bij me op/in bed Bloos .Alleen niet als ik zelf ga slapen, dan kan ik niet in slaap vallen omdat ze zo snurkt Clown .
Ik vind het heel gezellig en m'n hondje ook, alleen m'n moeder vind het minder Nagelbijten / Gniffelen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:09

Mijn 2 katten slapen wel bij mij op bed. Ik vind het helemaal niet vies. Ik kam mijn katten geregeld om los haar uit te borstelen en ik verschoon mijn beddengoed minimaal 1x per week Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:12

Ik heb er niets op tegen hoor. Mijn kat komt ook boven en slaapt soms op bed. Vroeger slipen mijn honden ook op bed. Nu woon ik in een eengezinswoning en blijven de honden beneden.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:15

Mijn hond (malthezer) slaapt al 11 jaar bij mij op bed. Zelfs toen ik 3 was sliep hij altijd bij mij. Mijn ouders hadden dat eerst niet graag, maar ja, als er dan een huilend dochtertje haar hond gaat doggy-nappe dan geef je toch toe. Haha! Hij slaapt normaal altijd op mijn laken, en dan voor hem nog een fleece'je over hem. Maar als het donderd, dan ligt hij meteen mee onder de lakens. Hij is daar echt doodsbang voor. Ik heb er geen probleem mee, en onhygieënisch kan ik het ook niet echt noemen. Hond ruift niet, kwijlt niet, en gaat minstens 1 keer per week in bad. Mijn cavia slaapt niet bij mij, maar mag 's avonds wel altijd even gezellig bij mij liggen terwijl ik een filmpje kijk. Haha! Hond draagt soms ook een pyjama.. Haha!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:16

OP je bed lijkt me wel oke, maar IN je bed?
Onze katten mogen trouwens alleen in de bijkeuken, keuken en woonkamer komen.
Als we niet thuis zijn mogen ze overigens alleen maar in de bijkeuken komen.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:18

Bij honden ofzo zou ik het niet zo snel doen, maar m'n kat slaapt 's nachts meestal ook op m'n kamer/bed (om me de volgende morgen weer om half 5 wakker te maken)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:18

@ Anniiekk.. mag normaal niet hoor. Maar als het donderd kan ik het gewoon niet weigeren. (draagt wel een pyjama.. alleen als het te warm is niet, anders word hij lastig, en dan bij hij z'n pyjama'tje stuk)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:25

Mijn hond slaapt ook bij mij in bed. Niet altijd, maar ach, hij vindt het heel gezellig haha Lachen Als ik hem eruit 'trap' of stuur, gaat 'ie ook wel Ja maar opzich mag het wel van mij. Ja haren komen er wel iets..maar ach mijn eigen haar komt ook in dus.. En heeft mijn hond een korte vacht dus zoveel is het ook weer niet..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:28

@ Skitter.. Welk ras? Want de mijne heeft halflang haar, maar ruift totaal niet..

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:33

Mijn hond slaapt ook bij mij op bed, soms ook in bed maar daar wilt ze niet lang in liggen vanwege de warmte (alleen in de winter als ik koud hebt ligt ze in bed). Mijn ratten zet ik soms ook wel eens op mijn bed. Op mijn bed liggen trouwens wel altijd 2 fleece's, dus meestal liggen/spelen ze daar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:34

sjorsie schreef:
Knaagdieren vind ik ook geen fris idee, die dieren zijn gewoon niet zindelijk en wat als je in je slaap per ongeluk op ze gaat liggen Tong uitsteken brrr

Ik zal dan wel aparte ratten hebben...(al heb ik al 11 jaar ratten, en zijn ze altijd zindelijk geweest). Als mijn ratten los lopen en ze moeten plassen of poepen gaan ze terug naar hun kooi.

Maar bij mij als ik slaap durf ik niet aan omdat ik ze niet wil pletten.