Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nienkeee_ schreef:Ik reageer maar even in dit topic, het waterhoentje doet het goed maar we hebben op het moment geen eendenkroos of tartaar =( Hebben ze bij de dierenwinkel kroos? Dan ga ik dat zo snel mogelijk halen (:
Moet het beestje nog onder de lamp? Of kan hij buiten in het gras of in het water?
Nickeltje schreef:Klopt en dat is voor nu het belangrijksteMn moeder komt vanavond thuis. Zij zal het zeker weten. Voor voedsel maakt het niet erg veel uit, kraaien kauwen enzo krijgen hier toch het zelfde...
Zwartwitje schreef:Nienkeee_ schreef:Ik reageer maar even in dit topic, het waterhoentje doet het goed maar we hebben op het moment geen eendenkroos of tartaar =( Hebben ze bij de dierenwinkel kroos? Dan ga ik dat zo snel mogelijk halen (:
Moet het beestje nog onder de lamp? Of kan hij buiten in het gras of in het water?
Ik zag dat je van Nickeltje al wat tips hebt gekregen![]()
Verder raad ik je aan zo snel mogelijk contact op te nemen met een vogelopvang bij je in de buurt; waterhoentjes zijn erg lastig groot te brengen als je dat nog nooit eerder hebt gedaan en juist als ze klein zijn hebben ze echt gezelschap nodig van soortgenootjes. In de opvang zitten altijd wel waterhoentjes, eendjes, meerkoetjes etc. waar hij bij kan zitten. Met behulp van google kun je redelijk makkelijk opangcentra vinden
Verder kun je er ook voor kiezen om geweekte kattenbrokjes te geven, maar ook dat is een tijdelijke optie.
Ik weet natuurlijk niet hoe klein hij is, maar zeker als het nog een nestjong (=donsjong) is, mag hij nog niet in het water. Hij kan waarschijnlijk zijn eigen warmte nog niet reguleren en daarom kan hij het beste binnen blijven, met eventueel een flesje warm water (in een doek gewikkeld) waar hij tegenaan kan zitten. Een andere doek losjes over hem heen leggen wil er wel voor zorgen dat hij weer even rustig wordt. Succes!
RoCKyLoVE schreef:Als de ouders er nog bij zijn en hem voeren, zou ik hem inderdaad nog niet proberen te vangen (als de ouders er nog zijn merk je dat overigens meteen aan het gekrijs en soms vallen ze je zelfs aanHallo Mensen! ik kom even binnenvallen! Ik vind namelijk net een klein mereltje die alleen nog maar kan hopsen in de tuin.. Ik kan geen nestje ofzo meer vinden om hem terug te zetten. Zijn papa en mama komen hem nog wel braaf omstebeurt voeren.Maar wat nu? Moet ik hem niet hoger neerzetten ivm poezen? Of voor snachts iets warms maken? HelpIk heb ook al korreltjes gekocht voor als paps en mams niet meer komen..