ervaringen cocker spaniel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_inge_

Re: ervaringen cocker spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:43

Ik pas op verschillende honden heb ook een keer op een cocker spaniel gepast. Erg lieve hond en ook makkelijk. Natuurlijk ligt het bij elke hond verschillend maar ik heb er dus goede ervaringen mee. Bij ons kon floris (de cocker spaniel) het met iedereen vinden.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:52

benangelique schreef:
ik zal bij de fokker ook duidelijk aangeven dat we niet op zoek zijn naar een dominant type, maar eerder volgzaam en afwachtend (niet angstig!).
ik neem aan dat dat al te zien is in het nest.

Ja iemand die daar oog voor heeft ziet dat. Wij hebben het zelfde gevraagd "Geef ons de sul uit het nest" en de fokster heeft dat prima ingeschat. Hij is niet dominant en is makkelijk terug op zn lage plaats in de rangorde terug te zetten. Echt een heerlijk beest!
Zoals ik al eerder zei: zn eten is voor hem weer weg te halen, je mag zn vleesstripje/koekje terug afpakken, je kan gewoon over hem heen buigen als hij ligt, je kan hem makkelijk ondersteboven leggen (poten om hoog). Hij vindt t allemaal prima.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 16:59

zo'n type willen wij dus ook. wel lekker actief verder (buiten) maar wel betrouwbaar en absoluut niet dominant.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:09

Gooi geen dingen naar mijn hoofd omdat ik dit vraag.Maar kunnen ze ook voor een paar uurtjes in de buitenren want mijn moeder houd van Cockers en misschien wil ik er ook zo een aanschaffen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:10

waarom wil je een hond in de buitenren larisske? gaat het om het topic waar je vraagt of het mogelijk is een tweede hond erbij te nemen? maar die hond mag eigenlijk niet van je moeder?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:12

Ja, die van ons is ook best actief hoor Ja Rondje strand en bos van 1,5-2 uur. Rennen achter een bal aan, sjouwen met een stok, zwemmen in de zee: hij houdt t allemaal vol Haha!
En zoals afgelopen weekend sneeuw! Vind hij ook heerlijk!
*hier een foto
http://i105.photobucket.com/albums/m239 ... C_0244.jpg

of zwemmen:
http://i105.photobucket.com/albums/m239 ... 010049.jpg

En onze hond spoort niet helemaal. Hij vindt t nl heerlijk om spetters of zandmopjes te zoeken. Die verdwijnen zo leuk Knipoog
http://s105.photobucket.com/albums/m239 ... 300157.flv

Vorig jaar zijn we met hem naar de ardennen geweest. 's Morgens een wandeling van 3/4 uur, smiddags even rusten en dan savonds weer een wandeling van een uur of 2/3. Hij vond t prima hoor! Graag zelfs! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:15

je hond is raar anne Clown

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:21

haha, laat het hem maar niet horen Knipoog
De hond gaat altijd op de baas lijken toch? Schijnheilig *niet dat ik zo achter spetters heen zoek hoor Tong uitsteken

nee, maar hij is écht super! Super braaf en super lief!
Afbeelding
Sneeuwballen vangen is ook érrug leuK!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:23

ik vind die wapperende oren echt zo verschrikkelijk geweldig! zo'n komisch gezicht! Ja

oh, hoop echt dat we snel bij de fokker kunnen gaan kijken.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:25

benangelique schreef:
waarom wil je een hond in de buitenren larisske? gaat het om het topic waar je vraagt of het mogelijk is een tweede hond erbij te nemen? maar die hond mag eigenlijk niet van je moeder?

Ja sorry dat ik het vraag maar hij mag binnen slapen anders komt ij zowiezo niet maar een paard uur buiten zou dat lukken want anders moet hij een paar uur in de berging dat gaat ook nog.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:26

haha, ja in mn profiel heb ik ook een foto met wapper-oren Ja Springt hij door een band heen op de behendigheidscursus. Heerlijk gezicht idd! Zo vrolijk Haha!
*bedenk wel: Cockers kunnen héél goed zielig kijken en slijmen! "Ah toe? je hebt wel tijd! Laat die computer nou met rust? Speel met mij?? *rent naar zn knuffel* Met deze? Asseblief?" Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:27

maar dat is toch geen plek voor zo'n huishond als een cocker? ik denk dat een goede fokker z'n pup niet eens meegeeft als hij hoort hoe de situatie thuis is.
waarom wacht je niet met de aanschaf van een hond?

zielig kijken kunnen mijn co-ouderschap honden ook heel goed en dan hebben ze toch meestal gewoon vette pech!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:30

benangelique schreef:
maar dat is toch geen plek voor zo'n huishond als een cocker? ik denk dat een goede fokker z'n pup niet eens meegeeft als hij hoort hoe de situatie thuis is.
waarom wacht je niet met de aanschaf van een hond?

zielig kijken kunnen mijn co-ouderschap honden ook heel goed en dan hebben ze toch meestal gewoon vette pech!

Nee dat is waar sorry ik denk dat we terug gaan voor een border collie die dan de hele tuin tot beschikking krijgt dat zijn buitenhonden Bloos

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:31

maar ik denk dat mijn mening geldt voor alle honden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:46

benangelique schreef:

Haha, nee die hond is niet raar. Het is cocker zoals een cocker bedoeld is Ja Clown
Gewoon een beetje maf... Echter cockers hebben 'cockerhumor' zeg ik altijd. dat zielig kijken hoort daar ook bij.
Zo te zien heeft deze dat ook...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 30-03-08 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:52

benangelique schreef:
maar ik denk dat mijn mening geldt voor alle honden.

Dat ben ik helemaal met je eens.

@ Larisske
Ook voor een Border Collie is alleen buiten niks, ook al krijgt de Border Collie dan de beschikking over de hele tuin...
Een Border Collie moet je bezig houden, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Het zijn werkhonden en die moet je ook niet aan hun lot over laten in de tuin.

Bovendien vind ik een Cocker of een Border Collie nogal een verschil. De opmerking van gaan voor een Border Collie omdat dat toch meer een buitenhond is vind ik ook een beetje raar. Moet je dan zo nodig perse NU een hond? Volgens mij realiseer je je helemaal niet waar je aan begint.
Ik vind het ook heel onverstandig om in zo'n situatie een hond te nemen. Ik zou echt wachten met het nemen van een hond...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:50

Pollewoppy schreef:
benangelique schreef:

Haha, nee die hond is niet raar. Het is cocker zoals een cocker bedoeld is Ja Clown
Gewoon een beetje maf... Echter cockers hebben 'cockerhumor' zeg ik altijd. dat zielig kijken hoort daar ook bij.
Zo te zien heeft deze dat ook...

Kijk die onthouden we! Haha!
Kunnen we dat ook zeggen als iemand met een groot vraagteken boven zn hoofd aan ons vraagt wat hij nou aan t doen is Clown Zand zoeken dus
Ben eigenlijk wel benieuwd: is het meeloeien met de ambulance ook een typische cocker tik? Dat doet van ons nl ook. Graag en luid Tong uitsteken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:17

heb nog niets gehoord van de fokker. Ben zoooo benieuwd!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:21

Anne_87 schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd: is het meeloeien met de ambulance ook een typische cocker tik? Dat doet van ons nl ook. Graag en luid Tong uitsteken

Onze cocker deed dat ook altijd. Ook met die sirene die aan het begin van de maand af gaat. Nu niet meer omdat hij oud en doof is. Hij hoort het niet meer. Ook als je zelf een soortgelijk (jankend) geluid na deed, 'zong' hij mee.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:32

Haha, nee als we het zelf doen, of met de sirene aan het begin van de maand doet hij het niet. Het moet echt wel de ambulance of de brandweer zijn (en dan heeft hij nog een duidelijke voorkeur voor de ambulance ook Ja)
En zo hard ook altijd hè! Alsof hij het uit zn tenen moet halen! Huilen van het lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:39

Hier ook maar wat foto's van ons roodbontschimmel monstertje. *LOL*

Afbeelding
Vakantie naar Ameland, gelukkiger kun je die hond niet maken.
Hij weet het gewoon, ligt heerlijk te slapen in de auto maar zodra we Holwerd weer binnenrijden begint ie te trillen en piepen in de auto. Nagelbijten / Gniffelen

http://smg.photobucket.com/albums/v386/ ... nSmall.jpg
Als harig puppietje!

http://smg.photobucket.com/albums/v386/ ... eSmall.jpg
Als jonge hond met aantal broers en zusjes

http://smg.photobucket.com/albums/v386/ ... mall-1.jpg
Ook nog beetje sportief. Haha!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:16

Lees dit topic voor het eerst.

Cockers zijn echt geweldig!!!
Wij hebben zo'n 6 jaar geleden een cocker gehaald via marktplaats.
In eerste instantie omdat mijn vader een jachthond zocht en mn moeder een kleinere wilde dan de duitste staander die we eerst hadden. Maar ook vooral om het karakter van de cockers!!

Onze rakker was in het begin erg schuw en dan vooral voor mannen. We hebben haar op een boerderij gehaald waar ze alleen maar tussen de kalveren lag en ze was in het begin dan ook erg zielig!
Gelukkig begon ze na een weekje al aardig te wennen en werd ze een geweldige hond!
Ik heb zelf 2 gehoorzaamheidscursussen gedaan met haar en daarna ook nog 3 seizoenen behendigheid!

De cocker op zich zou ik beschrijven als een lieve rustige en meegaande hond. Al kunnen ze op bepaalde momenten ook erg dwars en koppig zijn en inderdaad erg goed slijmen en zielig kijken!!

Hieronder wat foto's van Rakker:

even uithijgen na een lange wandeling:
Afbeelding

Lekker thuis op het kleed:
Afbeelding

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:32

Nou, dan ook maar een paar foto's van onze Runner. Moet er wel bijzeggen dat hij hier nodig naar de trimmer moest (we hadden hem hier net en hij was in geen maanden geweest). De eerste keer dat hij daar geweest was had ze al het 'blonde' weggehaald, dus nu zeggen we altijd dat ze er geen show-hond van hoeft te maken, maar gewoon lekker z'n pootjes en koppie blond laat.... Dan maar ietsje vaker naar de trimmer.

Afbeelding
Spelen ben ik gek op Haha!

Afbeelding
Zo kijk ik dus als ik iets voor elkaar wil krijgen *LOL*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:57

Anne_87 schreef:
Haha, nee als we het zelf doen, of met de sirene aan het begin van de maand doet hij het niet. Het moet echt wel de ambulance of de brandweer zijn (en dan heeft hij nog een duidelijke voorkeur voor de ambulance ook Ja)
En zo hard ook altijd hè! Alsof hij het uit zn tenen moet halen! Huilen van het lachen

Haha inderdaad. die van ons doet het ook altijd zo hard. Ja Gooit zijn kop echt zo lekker overdreven in zijn nek en loeien maar Clown

Edit: @ netje:
Die moest inderdaad nodig naar de trimmer op de foto's. Wel een ontzettend leuk hondje. Net als de andere van de bovenstaande foto's. Als je zo'n cocker ziet, smelt je toch?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:26

HEBBE! HEBBE! HEBBE!

heb nog niets gehoord van de fokkers. zal zo mijn mail nog een keer sturen, wie weet is dat ding niet aangekomen Clown