De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:01

nickyu schreef:
daniella74 schreef:
Geholpen katers en poezen kunnen kattenaids krijgen van een geholpen soortgenoot.

kan je mij uitleggen hoe een geholpen kater een poes kan dekken Bloos

ze kunnen nog wel dekken maar ze kunnen niet meer bevruchten maar alsnog wel ziektes overbrengen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:02

Zullen we het topic even vrijhouden van ruzies en die via de PM oplossen?

En katers kunnen dan wel geholpen zijn, maar sommige functioneren nog prima. Net zoals sommige ruinen nog flink van de bil kunnen gaan. Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:02

En van vechten kunnen ze het ook krijgen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:04

Roane schreef:
Zullen we het topic even vrijhouden van ruzies en die via de PM oplossen?

En katers kunnen dan wel geholpen zijn, maar sommige functioneren nog prima. Net zoals sommige ruinen nog flink van de bil kunnen gaan. Knipoog

helemaal mee eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:15

daniella74 schreef:
IKbenEllen schreef:
De buren doen dit, DUS ik doe dat Rolleyes
Zo los je problemen dus op.
Gelukkig denkt niet heel NL zo over problemen, zou een zootje worden.

Hier lees ik in dat jij mij een aso vindt.

Dat vat je dan zelf zo op, ik heb het niet gezegd.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:15

door dit topic realiseerde ik mij dat mijn kater ook niet meer geholpen is. Dit wilden wij doen maar door verhuizingen is dit nog niet gebeurd.
Omdat dit toch een echte raskater is denk ik momenteel dat ik hem niet meteen zal laten helpen. Hij sproeit ook niet binnen, in onze tuin heb ik dit ook nog niet gezien (maar zo vaak houd ik hem buiten eerlijke gezegd niet in de gaten). Hij probeerd ook niets bij onze eigen 2 kattinnen (wel allebei geholpen).
Indien er iemand komt klagen tegen mij over dat mijn kater krijst, sproeit, dekt of wat dan ook dat verholpen kan worden door castratie, denk ik wel dat hij meteen geholpen zal worden.

Ik vind het heel erg voor TS wat er is gebeurd en ik hoop zeker dat de eigenaar van de kater dit ook zal begrijpen en zal ingrijpen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:04

Ik vind als je je kat buiten laat lopen, de kat sowieso gestilleriseerd moet zijn of gecastreerd.
Verder vind ik eigenlijk dat je je katten het beste niet verder dan je eigen tuin kan laten komen, meestal hebben andere mensen veel last van de loslopende katten (bijv. in je tuin kakken)
Verder is het met al het verkeer nog gevaarlijk ook.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:34

mhollander schreef:
daniella74 schreef:
Geholpen katers en poezen kunnen kattenaids krijgen van een geholpen soortgenoot.

ze kunnen nog wel dekken maar ze kunnen niet meer bevruchten maar alsnog wel ziektes overbrengen.

Elke vechtende kat kan kattenaids krijgen. Geholpen of niet, maakt niets uit. Overigens is dit geen geslachtsziekte, wordt alleen overgebracht door bloedcontact maar voornamelijk speeksel. Niet door een dekking, of de kater moet de poes al tot bloedens toen in haar nekvel bijten!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:50

Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun ongeholpen dier buiten laten lopen Lips are sealed

Er loopt een topic over de bioindustrie , en de mensen die erop tegen zijn.
De zwerfkatjes die een langzame dood sterven of hun leven moeten spenderen in het wild of in het asiel, die geproduceerd worden door mensen die hun ongeholpen dier buiten laten lopen.
Dat is pas egoistisch en dat is pas dierenbeulerij!!!

Leo, heb je verf in huis?
Anders zou ik die kater eens een flinke dot verf op zijn rug smeren, en dan een briefje met een bandje met daarop :

"sja als katerlief dan toch geschoren moet worden door de dierenarts, haal dan meteen die ballen weg die voor veel overlast en zwerfkittens zorgen"

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:56

Als iemand dat met een kat van mij zou doen, dan kon hij wat anders verwachten als een geschoren en gecastreerde kater terug te vinden Haha!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:57

Scheve mond Lekker is dat..

Wij hadden er ook een rond lopen van de buren, verkrachtte onze (geholpen) poezen en sproeide ons hele huis onder. (kan binnenkomen door een raampje..)
Bij andere mensen het zelfde, ook het hele huis besproeit.
Gelukkig is hij nu geholpen, maar hij is alsnog erg vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:03

MarcoBorsato schreef:
Mijn tante heeft ook eens zoiets gehad, die heeft bij de kater toen een bandje omgedaan met een adreskokertje eraan waarop stond: Ik wil gecastreerd worden.

Dat vind ik een hele goeie, in het asiel hebben wij van die bandjes waar je een papiertje in kun doen met tekst...... *krijgt ideeen* Schijnheilig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:06

god leo dat heb jij weer
en ook gelijk de meest mindere keuze qua poezen

ik hoop dat je dame er gewoon goed door komt en er niets aan overhoud
verdorie zeg

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:10

Goh wat vervelend voor je! Ik vind het zeer asociaal om een buitenkat niet te helpen, succes ermee.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:11

mhollander schreef:
ik heb ook 2 poezen waarvan een gesteriliseerd en de andere niet en 1 volle kater. Ik ga me Kater niet voor anderen laten helpen. Vind het heel rot voor TS en snap dat ze hier niet blij mee is. ZOu ik ook zijn maar je kunt de natuur van de kat niet tegen houden. Blijkbaar was je tuin niet goed genoeg afgezet. Mijn poes zal ook vast dit jaar weer jonkies krijgen. Maar dat is dan ook mijn eigen schuld dan moet ik haar maar laten helpen of de pil gaan geven. Vind niet dat je de eigenaar van de kater tot verantwoording kan roepen. Denk ook niet dat hij mee eens zal zijn om de kat te laten helpen of aan de kosten van de dierenarts. Vind het echt rot voor je maar denk dat je weinig kans maakt.

Waarom heb je die poes en kater niet laten helpen? Ben erg benieuwd naar je reden, want als katteneigenaar verwacht ik dat je dan ook van katten houdt maar als ik dit zo lees zal het je een zorg zijn dat er de asiels overvol zitten... Ik kan daar met mijn pet niet bij hoor.

(edit:typo)
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 19-03-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:12

mijne worden geholpen als ze 1 jaar oud zijn. Dan zijn ze redelijk uitgegroeid en tot nu toe voelen ze zich nog geen man. Sproeien niet vechten niet. Maar geholpen worden ze zeker. Al is het maar om te voorkomen dat er straks nog meer katten zonder thuis komen te zitten omdat er weer een zwerfpoes gedekt is. Zelf vind ik dat een belangrijke reden als kattenliefhebber. De asiel zitten al bom vol en dat hoeven er niet meer te worden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:13

Mystica schreef:
Als iemand dat met een kat van mij zou doen, dan kon hij wat anders verwachten als een geschoren en gecastreerde kater terug te vinden Haha!

Nou hoe kom je erachter wie het deed dan Clown
Een kater hoort niet ongecastreerd buiten te lopen, is gewoon te schandalig voor woorden.
Denk aan het vechten, het sproeien en het ergste, ongeholpen poezen die loslopen (van ook schandalig egoistische mensen) dekken en zo nog meer asielkatten of dumpkatten ter wereld brengen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:14

Ik vind het erg vervelend voor je, dan probeer je je katten zo een lekker leventje te geven. Ze komen buiten en binnen dus dat vind ik een goed leventje Knipoog . Komt er even een kater langs, ik vind wel dat die gecastreerd moet zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:15

crossmonster schreef:
Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun ongeholpen dier buiten laten lopen Lips are sealed"

Vind ik ook, maar als jij een kater heb zie je toch de problemen niet.. lekker makkelijk zo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:23

ach, waar je niet direct mee geconfronteerd wordt is geen probleem toch Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:25

mhollander schreef:
ik heb ook 2 poezen waarvan een gesteriliseerd en de andere niet en 1 volle kater. Ik ga me Kater niet voor anderen laten helpen. Vind het heel rot voor TS en snap dat ze hier niet blij mee is. ZOu ik ook zijn maar je kunt de natuur van de kat niet tegen houden. Blijkbaar was je tuin niet goed genoeg afgezet. Mijn poes zal ook vast dit jaar weer jonkies krijgen. Maar dat is dan ook mijn eigen schuld dan moet ik haar maar laten helpen of de pil gaan geven. Vind niet dat je de eigenaar van de kater tot verantwoording kan roepen. Denk ook niet dat hij mee eens zal zijn om de kat te laten helpen of aan de kosten van de dierenarts. Vind het echt rot voor je maar denk dat je weinig kans maakt.

oja en ook geholpen katers kunnen gaan sproeien hoor. Kennis van mij heeft er een die doet het en jammerd ook gewoon zodra er een krolse kat in de buurt is.

Hier krijg ik nou echt de kriebels van. Wat kan nu in hemelsnaam een reden zijn om die dieren NIET te castreren??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:27

@ maanling, denk dat je wel anders piept als 6 poezeneigenaren in maart bij jou aan de bel trekken om de kosten te dekken van de bevallingen Lachen EN je met een 40 kleine kittens zit die je niet kan plaatsen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:29

als iedereen zn katten gewoon lekker binnen houd?
je gooit je hond ook niet buiten toch?

mijn 4 zwerfpoezen heb ik allemaal van straat gehaald en waren vrij wild leven alleen nog maar binnen, in de zomer mogen ze i9n een grote ren buiten. ze zijn ook alle 4 geholen het zijn allemaal dames

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:29

crossmonster schreef:
Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun ongeholpen dier buiten laten lopen Lips are sealed

Er loopt een topic over de bioindustrie , en de mensen die erop tegen zijn.
De zwerfkatjes die een langzame dood sterven of hun leven moeten spenderen in het wild of in het asiel, die geproduceerd worden door mensen die hun ongeholpen dier buiten laten lopen.
Dat is pas egoistisch en dat is pas dierenbeulerij!!!

Leo, heb je verf in huis?
Anders zou ik die kater eens een flinke dot verf op zijn rug smeren, en dan een briefje met een bandje met daarop :

"sja als katerlief dan toch geschoren moet worden door de dierenarts, haal dan meteen die ballen weg die voor veel overlast en zwerfkittens zorgen"

ahgja, laten we het dier even flink laten lijden (verf bijt uit op te huid) om de eigenaar te straffen voor iets dat NIET verplicht en NIET strafbaar is! Of zeg ik hier iets verkeerds?

Jij heb je tuin zo goed afgezet, als jij dan je hek goed dichthoud KAN een vreemde kat jou tuin, laat staan je huis niet in. Dus hier kun je de schuld niet bij de eigenaar van de kater leggen als je het mij vraagt Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:30

Bedenk wel dat er ook katteneigenaren zijn die ineens geen kat hebben als er kosten bij komen kijken... Zo hebben kennissen van mij ooit een kat aangereden, waarvan ik de 'eigenaar' kende. Dit wist ik heel zeker, maar die mensen bleven bij hoog en laag volhouden dat het niet hun kat was.. Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat ze de kosten van de autoschade (bumper etc) op zich kregen. Eigenaar vinden zal dus helaas best wel eens moeilijk kunnen zijn, hoewel ik wel hoop dat je daar iets mee kan regelen. Het mag eigelijk niet kunnen dat zo'n vreemde kat (of het een htk kat is daargelaten) jou raskatten komt dekken en daarvoor over alle 'omheiningen' gaat. Jij gaat er vanuit dat je katten veilig zitten achter het schrikdraadje.

Neem aan trouwens dat het allemaal netjes afgewerkt is hoor, maar bedacht me net dat de kat van mn ouders ook over daken loopt, dus dan zou je ook een draadje op je dakgoot ofzo moeten hebben om dat te voorkomen.

Ik zou als ik jou was niet zomaar de katten van de buren of waar die ook vandaan komt gaan castreren. Laten castreren is wel goed natuurlijk, maar vind het niet reeël dat jij dan voor de kosten zou moeten opdraaien. Desnoods laat je hem door de dierenambulance vangen als zwerfkat en als de eigenaren hem missen neem ik aan dat ze daar vanzelf aankloppen? Denk dat dat meer kansen bied als aankloppen en vertellen dat het geld gaat kosten Nagelbijten / Gniffelen (niet dat dat normaal is dat het zo gaat, maargoed dit is mijn ervaring)

Wij hebben vroeger ook last van zwerfkatten gehad, die continu ruzie hadden met onze katten. Er was een vrouwtje in de straat die die beestjes bleef voeren, en zo bleven ze dus ook nestjes maken. Wij hebben verschillende keren de dierenambulance laten komen met kattenvallen (eigen katten een paar dagen binnen, wat geen succes was, maar was geen andere optie) en dan kwamen ze ze ook weer ophalen. Helaas met een niet al te best vooruitzicht, maar de diertjes waren ook hartstikke ziek en wild.
Het heeft ons nooit geld gekost, dus ik neem aan dat ze bij jou in de buurt ook wel ergens kattenvallen hebben die je kunt gebruiken. Wij hadden ze van de dierenambulance Eindhoven geloof ik.
Overigens heeft ons pap er destijds ook een zelf gemaakt, voor als we nog eens last hadden. Weet niet of we die nog hebben, maar als je in de buurt woont en interesse hebt kan ik het wel eens navragen Lachen